ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام و یوتیوب با درآمد بالا

۳۲۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام و یوتیوب با درآمد بالا
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

مسلماً این روزها نمی‌توان افزایش روزافزون محبوبیت شبکه‌های اجتماعی را در بین مردم نادیده گرفت؛ به عبارت دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش هستند و پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و توئیتر به فرصتی مناسب برای بیشتر دیده شدن و حتی کسب درآمد تبدیل شده‌اند. شاید مزیت اصلی شبکه‌های اجتماعی این باشد که برای عموم مردم فرصت برابر فراهم می‌کنند بنابراین همه می‌توانند شانس خود را امتحان کنند و از این شبکه‌ها درآمد خوبی را به دست بیاورند.

هر چند که ممکن است شما هم مانند بسیاری از مردم بگویید که با وجود تعداد بالای پیج‌ها و صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی و رقابت سنگین موجود در این پلتفرم‌ها نمی‌توان به سادگی موفق شد ولی در صورتی که هدف را درست نشانه بروید و امکان رسیدن به آن را که تولید محتوا درخور است فراهم کنید مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

منظور از تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا، پایه و اساس بازاریابی دیجیتال مدرن است. در واقع تولید محتوا به فرآیند تحقیق کردن، ایده پردازی و تبدیل ایده‌ها به محتوایی ارزشمند برای کاربران است که می‌تواند محصول یا خدماتی را برای کاربر معرفی کند. اما کاربرد تولید محتوا چیست؟ یک محتوای دیجیتالی می‌تواند با اشکال مختلفی مثل صفحه وب، وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدیو و یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود.

هدف اصلی از تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال، جذب مخاطب یا مشتری است. محتوا می‌تواند در عین حال که اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری خرید را در اختیار مشتریان قرار دهد، شخصیت برند شما را هم شکل دهد.

منبع : https://codoseo.net/content-creation

نکات مهم برای تولید محتوای موفق در اینستاگرام

  • محتوای متنوع ارائه کنید: ممکن است شما هم دیده باشید که برخی صفحات دائماً از یک قالب محتوایی تبعیت می‌کنند که این کار در نهایت منجر به تکراری شدن محتوای پیج می‌شود و مخاطب را خسته می‌کند در صورتی که برای موفقیت در فضای رنگارنگ و مملو از تنوع اینستاگرام لازم است از انواع مختلف محتوا استفاده کنید. به عبارت دیگر بهتر است عکس و ویدیو، گیف و پست‌‌های اسلایدی و فایل‌های صوتی کوتاه و ... را در کنار هم داشته باشید تا برای مخاطبان جذاب و خلاق باقی بمانید.
  • محتوا را در زمان مناسب منتشر کنید: می‌توانید از قسمت Insight پیج اینستاگرام خود بهترین زمان انتشار محتوا برای پیج خود را متوجه شوید. همچنین باید مخاطب هدف خود را هم در نظر داشته باشید به عنوان مثال در صورتی که اغلب دنبال‌ کننده‌‌های شما زنان خانه‌دار هستند، انتشار پست در صبح برای شما بهتر است.
  • از هشتگ‌ها استفاده کنید: به کارگیری صحیح هشتگ‌ها، راهی مناسب و رایگان برای دیده شدن پست‌های شما است؛ البته در استفاده از هشتگ‌ها نباید زیاده‌روی کنید.

ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام

همانطور که برخورداری از ایده برای تولید محتوا در یوتیوب مهم است، در خصوص اینستاگرام هم دارای اهمیت زیادی است هر چند که بسیاری از این ایده‌ها در هر دو پلتفرم یوتیوب و اینستاگرام یکسان هستند؛ در ادامه به برخی از انواع ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام اشاره می‌کنیم:

  • ارائه محتوای آموزشی: یکی از پرطرفدارترین محتواهای قابل تولید برای اینستاگرام و همینطور یوتیوب، ساخت محتوای آموزشی است؛ به عنوان مثال اگر فروشنده لوازم آشپزخانه‌ هستید، می‌توانید برای تبلیغ بیشتر محصولات خود، از این محصولات در تهیه وعده‌های غذایی هیجان‌انگیز استفاده کنید و یا اگر یک پیج گردشگری را اداره می‌کنید، می‌توانید محتواهای جذابی را در قالب فیلم یا عکس از نقاط توریستی مختلف تولید و منتشر کنید.
  • تولید و انتشار محتوای طنز: یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام محتوای طنز است. این نوع از محتوا به طور معمول با هدف سرگرمی مخاطبان تولید و منتشر می‌شوند هر چند که گاهی محتوای طنز با محتوای انتقادی آمیخته می‌شود با این حال ساخت این مدل محتوا پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و بهتر است برای تولید محتوا طنز آموزش‌های لازم را دیده باشید.
  • تولید محتوا برای Fan Page‌ها: Fan Page به پیجی اطلاق می‌شود که با استفاده از تولید محتوا از یک شخصیت معروف حمایت می‌‌کند. این شخصیت می‌تواند فوتبالیست، بازیگر، خواننده و یا هر فرد دیگری باشد. تولید محتوا برای پیج‌های طرفداری یا همان Fan Page ها جذابیت خاص خود را دارد و به همین دلیل شمار پیج‌‌های طرفداری به سرعت در حال گسترش است. در صورتی که می‌خواهید از ایده تأسیس پیج طرفداری استفاده کنید هم باید یکسری اصول را فرا بگیرید.
  • استفاده از محتوای دیگر شبکه‌های اجتماعی: همانطور که می‌دانید، تولید محتوا نیازمند صرف هزینه و وقت زیادی است به همین دلیل شاید همیشه امکان تولید محتوا وجود نداشته باشد بنابراین می‌توانید گاهی از محتوای دیگر شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید؛ به عنوان مثال در صورتی که محتوای کاربرپسندی در توئیتر دارید، می‌توانید از آن در صفحه اینستاگرام خود نیز استفاده کنید و یا اگر ویدیویی را برای یوتیوب خود ساخته‌اید، قسمتی از آن را در اینستاگرام خود قرار دهید.
  • استفاده از محتوای وب سایت: بسیاری از ما در گذشته با کمک یک شرکت طراحی سایت اقدام به ایجاد و طراحی سایت کرده‌ایم ولی شاید وب سایت ما از استقبال خوبی برخوردار نباشد؛ بنابراین بهتر است به این نکته توجه کنیم که اینستاگرام نه تنها یک شبکه اجتماعی به منظور تولید و به اشتراک‌گذاری محتواهای تازه است، بلکه می ‌تواند برای بازنشر برخی محتواها هم به شما کمک کند. انتشار محتوای سایت و یا اطلاع‌رسانی در خصوص پست‌های جدید سایت شما، می‌تواند منجر به افزایش تعامل مخاطب با شما در محیط اینستاگرام و همچنین در سایت شما شود.
  • برگزاری مسابقه: برگزاری مسابقه می‌تواند حس رقابت مخاطبان را تحریک کند و در نهایت منجر به یک تعامل شاد و فرح بخش در اینستاگرام شود. مسابقه‌ای که می خواهید برگزار کنید لزوماً نباید سخت و پیچیده باشد و می‌تواند به گذاشتن کامنت یا حل یک چیستان و معما ختم شود ولی به خاطر داشته باشید که مسابقه شما حتماً باید جایزه داشته باشد و شما هم باید در اهدای جایزه به برنده مسابقه، خوش قول باشید.
  • معرفی فیلم و کتاب: همه ما علاوه بر این که موظف هستیم کار و تلاش کنیم تا زندگی بهتری داشته باشیم؛ یک مسئولیت اجتماعی هم بر دوش داریم و اگر بتوانیم پیجی با کاربران زیاد دست و پا کنیم بهتر است تمام یا بخشی از آن را به معرفی کتاب‌ها و فیلم‌های آموزنده اختصاص دهیم. اگر کسب و کار شما با این مقوله ارتباط چندانی ندارد هم می‌توانید کتاب‌‌ها و فیلم‌‌هایی را به مخاطبان خود معرفی کنید که با زمینه کاری برند شما مرتبط باشد.

کلام پایانی

به منظور راه‌اندازی و موفقیت در یک پیج اینستاگرامی، باید ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید. شما می‌توانید از موضوعات مختلفی برای تولید محتوای پیج خود استفاده کنید ولی به یاد داشته باشید که این محتواها باید یونیک و تازه و خلاقانه باشند و مرتبط با برند شما تولید شوند. بهتر است از ایده‌هایی برای تولید محتوا برای اینستاگرام یا یوتیوب استفاده کنید که خود به آن‌ها علاقه‌مند هستید.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *