همه چیز درباره انیمیشن سریالی و سینمایی بچه رئیس

۲۹۸۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
همه چیز درباره انیمیشن سریالی و سینمایی بچه رئیس
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

مجموعه بچه رئیس یا «Boss Baby» یکی از جذاب‌ترین، کمدی‌ترین و محبوب‌ترین انیمیشنی است که در دنیا ساخته شده است. اولین باری که این انیمیشن روی پرده سینما رفت، در سال 2017 بود. با موفقیت این انیمیشن اعتبار و شهرت زیادی برای استودیوی انیمیشن‌سازی «دریم ورکس و فاکس قرن بیستم» به وجود آمد. در این مقاله می‌خواهیم همه چیز درباره انیمیشن سریالی و سینمایی بچه رئیس را مورد بررسی قرار دهیم. اگر به این انیمیشن علاقه دارید توصیه می‌کنیم که خواندن مقاله زیر را از دست ندهید.

انیمیشن بچه رئیس ۲

داستان انیمیشن بچه رئیس چیست؟

کارگردانی این انیمیشن فوق‌العاده توسط فردی به نام تام مک‌گراث انجام شده است. اما چیزی که باعث شده این انیمیشن بتواند خیلی قوی عمل کند، داستان و ایده‌پردازی‌های صورت گرفته توسط نویسندگان این مجموعه است. داستان ابتدایی این مجموعه در مورد یک پسر بچه هفت ساله به نام تیم تمپلتون است. در مدت هفت سالی که از به دنیا آمدن تیم می‌گذشت، از طرف والدین مهربان خود محبت و حمایت‌های زیادی دریافت کرده بود.

همه چیز برای تیم خوب پیش می‌رود تا اینکه سر و کله برادر جدید پیدا می‌شود. کارتون بچه رئیس 2 همان برادر جدید است که کت و شلوار مشکلی دارد، کروات می‌بندد و همیشه یک کیف همراهش است. این‌طور به نظر می‌رسد که وجود یک برادر دیگر باعث می‌شود که تیم از تنهایی در آید. اما باید بدانید که با ورود بچه رئیس دیگر خبری از توجه و محبت‌های زیاد به تیم نبود. در واقع بچه رئیس به مرکز توجه تبدیل شده بود.

چه نظراتی در مورد بچه رئیس وجود دارد؟

وقتی که این انیمیشن در سال 2017 پخش شد نظرات مثبت و منفی زیادی دریافت کرد. نظرات بسیار ضد و نقیض بودند به همین دلیل باید همه آن‌ها را در کنار هم قرار داد تا بتوان یک نقد مفید در مورد این مجموعه به دست آورد.

در همان ابتدا صداپیشگی این مجموعه مورد تأیید قرار گرفت. همه چیز در خصوص صداپیشگی هنرمندان از نظر منتقدان خیلی خوب بود و جای ایرادی نداشت. نوع طنز آن و اینکه یک پسر بچه توانسته چنین قدرتی داشته باشد مورد ایراد و انتقاد قرار گرفت. منتقدان معتقد بودند که طرح اولیه این مجموعه پیچیده است.

با وجود این انتقادات، انیمیشن بچه رئیس توانست بیشتر از بودجه کار، درآمد کسب کند. بودجه کار 125 میلیون دلار بود که با پخش آن 528 میلیون دلار درآمد به دست آمد. این انیمیشن توانست به عنوان نامزد جایزه اسکار هم شناخته شود. این نشان می‌دهد که شاید این مجموعه از نظر منتقدان ایراداتی داشته باشد، اما از نظر مخاطبان بسیار جالب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

ایده اصلی بچه رئیس چه بوده است؟

حتما پیش خودتان فکر می‌کنید که ایده اصلی این انیمیشن در سال 2014 به ذهن فیلمنامه‌نویس آن رسیده است. اما باید بدانید که ایده اصلی آن به کتاب مصور «The Boss Baby» بازمی‌گردد. این کتاب توسط مارلا فارزی نوشته و طراحی شده است. مک‌گراث بعد از اینکه این کتاب را خواند به خاطر آورد که در دوران کودکی احساس می‌کرده که برادر بزرگترش بچه رئیس خانواده بوده است.

همین موضوع باعث شد تا این انیمیشن را بسازد و با برادرش تماشا کند. او می‌خواست که واکنش برادرش را ببیند. البته باید بدانید که انیمیشن را از آن کتاب الهام گرفته است، این‌گونه نیست که مو به موی این کتاب در انیمیشن به کار رفته باشد.

چرا بچه رئیس محبوب شده است؟

  1. این انیمیشن به رقابتی که بین خواهرها و برادرها وجود دارد می‌پردازد و به همین دلیل افراد می‌توانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.
  2. انیمیشن بچه رئیس نشان می‌دهد که همیشه توجه نکردن والدین به این دلیل نیست که آن‌ها سرگرم فرزند جدید هستند. در بیشتر وقت‌ها این کاهش توجه به این باز می‌گردد که والدین با ورود بچه جدید باید بیشتر کار کنند.
  3. در این انیمیشن نشان داده می‌شود که بیشتر والدین حیوانات خانگی را به داشتن فرزند ترجیح می‌دهند. این مهم به تجارت‌هایی اشاره دارد که در حال خرید و فروش حیوانات بی‌گناه هستند، حیواناتی مانند سگ‌ها که با تغییرات ژنتیکی، نژادهای آن‌ها بیشتر می‌شود.
  4. همچنین انیمیشن بچه رئیس به این موضوع اشاره دارد که برخی از والدین تنها به این دلیل کودکی را به سرپرستی می‌گیرند که پول آن کودک را دریافت کنند. این والدین هیچ علاقه‌ای به آن فرزند ندارند.

ایده‌ای برای ساختن دنباله انیمیشن بچه رئیس

بعد از فیلم سینمایی نوبت به ساخت سریال بچه رئیس رسید. در ادامه این ماجرای دنباله‌دار باید بگوییم که سازندگان، یک انیمیشن سریالی با عنوان «The Boss Baby: Back in Business» ساختند که این انیمیشن سریالی از سال 2018 تاکنون در حال پخش است و می‌توان آن را در نتفلیکس هم تماشا کرد. انیمیشن سریالی بچه رئیس محبوبیت زیادی دارد و علاقه‌مندان زیادی بین نوجوان‌ها، جوان‌ها و حتی بزرگسالان به دست آورده است.

انیمیشن بچه رئیس

سریال بچه رئیس از چه خط داستانی پیروی می‌کند؟

  • در فصل اول، بچه رئیس و تیم او در همه جای دنیا سفر می‌کردند و اقدامات مهمی را برای شرکت بیبی انجام می‌دادند. البته هدف اصلی‌شان این بود که دشمن شرکت را شکست دهند.
  • در فصل دوم، بچه رئیس و تیمش دوباره با یک دشمن جدید درگیر می‌شوند. در این فصل بچه رئیس وظیفه دارد که از محصول جدید شرکت مراقبت کند.
  • در فصل سوم، بیبی باس از شرکت اخراج می‌شود، چون شرکت فکر می‌کند دلیل وجود این همه دشمن، وجود بچه رئیس است. بچه رئیس هم تلاش می‌کند تا خود را ثابت کند و موقعیت شغلی خود را به دست بیاورد.
  • در فصل چهارم، بیبی باس جایگاه مهمی در شرکت کسب می‌کند و به دنبال به دست آوردن عشق همه مردم دنیا است. اما این کار راحتی نبود. در این فصل، شرکت بیبی توسط یک سگ اداره می‌شود و حیوانات دوست‌داشتنی دیگری هم وارد سریال می‌شوند. در اواخر این فصل بیبی باس تصمیم می‌گیرد که بازنشسته شود.

هنوز فصل پنجم این سریال پخش نشده است، اما احتمال دارد که اواخر سال 2021 آن را پخش کنند. این احتمال وجود دارد که فصل آخر این سریال خیلی هیجانی و حماسی تمام شود، البته وجود یک دشمن و ماجراجویی برای شکست آن هم به احتمال زیاد مطرح خواهد شد.

کارتون بچه رئیس 2 چه داستانی دارد؟

در انیمیشن بچه رئیس دو «تیم و تد» هر دو بزرگ می‌شوند و حتی تیم ازدواج می‌کند و بچه‌دار هم می‌شود. در این داستان شاهد ظهور بچه رئیس جدید هستیم. بچه رئیس جدید خیلی تیز و زرنگ است و می‌خواهد دوباره همه خانواده را دور هم جمع کند. در این داستان مشخص می‌شود که دختر تیم خودش یک مأمور مخفی است که برای شرکت بیبی کار می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که دوباره خانواده دور هم جمع شوند. در صفحه اصلی آپارات کودک و در قسمت محبوب‌ترین‌ها می‌توانید سری انیمیشن‌های بچه رئیس را به صورت دوبله و زیرنویس تماشا کنید و لذت ببرید.

سخن پایانی

حقیقتا همه انیمیشن‌های بچه رئیس جذابیت‌های فراوانی دارند که باعث شده به شهرت جهانی دست یابد. تقریبا می‌توان گفت بیشتر کسانی که اهل انیمیشن هستند همه قسمت‌های بچه رئیس را دیده‌اند. اهداف اخلاقی و مهمی مانند حمایت از حیوانات و کودکان در این کارتون به تصویر کشیده شده که نشان می‌دهد انیمیشنی هدفمند است و به همین دلیل بیشتر افراد با دیدن سکانس‌های مختلف آن احساس مشترک پیدا می‌کنند. اگر در مورد انیمیشن بچه رئیس چه سینمایی و چه سریالی آن نظری دارید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: https://www.aparatkids.com/‎

بر اساس رای ۱۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *