نکاتی در انتخاب بهترین مبلمان اداری

۱۰۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
نکاتی در انتخاب بهترین مبلمان اداری
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

یک کارمند معمولی شاغل در شرکت‌ها و اداره‌ها، اغلب اوقات و زمان خود را در محل کار و در حالت نشسته روی صندلی پشت میز کار می‌گذراند. از آنجا که کارمندان شاغل در اداره‌ها بخش قابل توجهی از زمان خود را در شرکت و در محیط کار می‌گذرانند، لذا راحتی و طراحی محل کار نقش بسیار مهمی در چگونگی سپری شدن روز آن فرد بازی می‌کند.

علاوه بر این بیشتر زمان کارمندان در شرکت‌ها در حالت پشت میزنشینی سپری می‌شود. بنابراین انتخاب دقیق و صحیح مبلمان اداری اعم از مبل، صندلی یا میز کار و لحاظ کردن برخی نکات کاربردی در انتخاب مبلمان اداری اهمیت فراوانی دارد. این مبلمان علاوه بر دارا بودن نکاتی برای راحتی کارمندان و کاربردی بودن باید کاملا مطابق با فضای دفتر یا شرکت انتخاب شوند.

مشخص کردن نوع مبلمان مورد نیاز

اولین و مهم‌ترین گام در انتخاب بهترین مبلمان اداری مشخص کردن کاربرد هر یک از اثاثیه‌ها، نوع کاربردی اتاق یا دفتر و شرکت و از همه چیز مهمتر، مشخص کردن مبلمان، اثاثیه و لوازم جانبی مورد نیاز برای کارآیی مورد نظر است. در برخی مشاغل و شرکت‌ها، داشتن مانیتورهای عریض و بزرگ نشانه قدیمی بودن است و مبل و صندلی و میزهای اداری بسیار بزرگ دیگر چندان کارآیی ندارند.

در شرکت‌هایی که نیاز به فضا برای بایگانی و نگهداری چیزهایی وجود دارد، باید حتما میزها یا دراورهای بزرگ و مبلمان اداری در نظر گرفته شود. اگر شغل شما به گونه‌ای است که مشتری زمان زیادی را در محیط کار شما می‌گذراند، حتما باید اثاثیه لازم مانند مبل برای نشستن مشتری، میزهای عسلی کوچک کنار صندلی و از این دست برای راحتی مشتری در محیط وجود داشته باشد. وقتی که اصول اولیه و نحوه کارآیی شرکت و مبلمان اداری مشخص شد، می‌توانید به سراغ لوازم جانبی و دکوراسیون بروید.

راحتی مبلمان اداری عامل بسیار مهمی است

با در نظر گرفتن ساعات طولانی که یک کارمند در شرکت روی صندلی می‌نشیند، در هنگام خرید مبل و صندلی اداری باید عامل «راحتی» را حتما مد نظر داشت. برای این منظور باید قبل از خرید صندلی یا میز را امتحان کنید و ببینید که آیا برای نشستن طولانی مدت به اندازه کافی راحت است یا خیر. در ضمن باید دقت داشت که تمامی مبلمان اداری دارای ابعاد یکسانی نیستند، لذا دقت کنید که صندلی اداری را متناسب با اندازه و ارتفاع میز انتخاب کنید.

طراحان محیط‌های اداری کاملا به این قضیه واقفند که کارمندان مدت زمان زیادی را در شرکت سپری می‌کنند بنابراین طراحی‌های ارگونومیک در محیط‌های اداری و نیز در طراحی مبلمان بسیار به چشم می‌خورد و ملزومات مبل و صندلی‌های اداری کوچک‌تر به بازار راه یافته‌اند.

تعیین طرح کلی و محل قرار گرفتن مبلمان

مبلمان اداری مجله ایرانگان

با دانستن ابعاد دفتر کار تهیه مبلمان و اثاثیه لازم برای آن بسیار راحت‌تر و به درستی صورت می‌گیرد. بنابراین باید حتما یک طرح کلی از محیط شرکت خود، نظیر ابعاد محل، محل قرار گرفتن درها و پنجره‌ها و محل قرار گرفتن پریزهای برق و حتی وسایل سرمایشی و گرمایشی در ذهن داشته باشید. تمامی این جزئیات در تعیین نوع و ابعاد مبل و صندلی اداری مناسب برای دفتر کار نقش مهمی ایفا می‌کنند.

طراحی محیطی ایده‌آل

با توجه به مدت زمان طولانی که در محیط کار می‌گذرانید و نیز با در نظر رفت این نکته که دکوراسیون و سایل موجود در یک شرکت تا حدی می‌تواند نشان‌دهنده وضعیت آن باشد، باید مبلمان و وسایلی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده ذوق و سلیقه شما باشند.

امروزه مبلمان اداری در ابعاد و اشکال و با طراحی‌های مختلف در بازار موجود است و در یافتن مبل یا میز مورد نظر خود به مشکلی برنمی‌خورید. حتی در انتخاب وسایل روشنایی، تنها به لامپ‌های نصب شده روی دیوار یا سقف اکتفا نکنید، بلکه انتخاب چراغ‌های ایستاده می‌تواند به محیط شرکت شخصیت خاصی ببخشد.

کمک گرفتن از یک متخصص

همواره باید توجه داشته باشید که کمک یک فرد متخصص در دکوراسیون داخلی می‌تواند در انتخاب و نصب و جای دادن مبلمان اداری و نیز در تنظیم چیدمان شرکت بسیار موثر باشد. معمولا این افراد نه تنها در انتخاب مبلمان بلکه در نتخاب سایر اجزا و عناصر موجود در محیط کار اعم از سایر وسایل، رنگ دیوارها، چیدمان و محل قرار گرفتن هر یک از اثاثیه می‌توانند به شما کمک کنند.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است. در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *