چرا باید از افزونه صفحه ساز المنتور استفاده کنیم؟

۳۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
چرا باید از افزونه صفحه ساز المنتور استفاده کنیم؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

اگر قصد ورود به دنیای وبمسترها را دارید و یا حتی به توسعه وبسایت شخصی خودتان فکر می‌کنید، از اهمیت صفحات وبسایت و صفحه‌سازها در وردپرس غافل نشوید. توجه داشته باشید که برای قرار دادن وبسایت خود در لیست بهترین‌ها، استفاده از صفحه‌سازها ضروری به نظر می‌رسند، زیرا جذابیت صفحات سایت شما، از نخستین عواملی است که باعث جذب مخاطبان می‌شود.

افزونه‌های زیادی در وردپرس وجود دارند که با استفاده از آن‌ها بدون دانش کدنویسی، می‌توانید ظاهر دلخواه را برای وب سایت خود ایجاد کنید. یکی از حرفه‌ای‌ترین صفحه سازهای وردپرس، صفحه ساز المنتور (Elementor Website Builder) است. این افزونه یک تحول و نگرشی جدید برای ساختن صفحات در وردپرس ایجاد کرد و مدیریت کامل ظاهر وب سایتتان را برای شما امکان پذیر می‌کند.

همچنین افزونه صفحه ساز المنتور با قابلیت ویرایشگر لایو و افزونه‌های جانبی بسیار زیاد، به عنوان یکی از محبوب‌ترین صفحه‌سازها و افزونه‌های وردپرس معرفی شده است. اگرچه نسخه حرفه‌ای و پرو این افزونه همانند محصولات دیگر قابلیت‌های گسترده‌تری را پشتیبانی می‌کند.

صفحه ساز وردپرس چیست؟

همراه با گسترش حوزه‌های فعالیت وردپرس از وب سایت‌های وبلاگی به فروشگاهی و شرکتی، مراحل ساخت صفحات وب سایت نیز آسان‌تر از قبل شده است. پیش از آن صفحه‌سازی و چینش المان‌ها بدون دانش کدنویسی میسر نبود و کدنویسان باید تغییرات مورد نیاز را در وبسایت ها اعمال می‌کردند. در این صورت پس از اتمام کار نیز، ممکن بود با آن چیزی که انتظار داشتید مواجه نشوید.

اما در حال حاضر وردپرس این کار را برای کاربران خود به ساده‌ترین حالت ممکن امکان پذیر می‌کند. به این صورت که با قالب‌های جدید می‌توانید در عرض چند دقیقه یک صفحه به شکل دلخواه خود بسازید. در این میان اگر شما از یک صفحه‌ساز مناسب مانند المنتور استفاده کنید، می‌توانید به راحتی و با Drag and Drop، المان‌های مختلف را در صفحه وبسایت خود قرار دهید و بدون دانش کدنویسی صفحات وبسایت خود را به زیباترین شکل ممکن بسازید.

افزونه المنتور چیست؟

در حال حاضر برای طراحی سایت بدون دانش کدنویسی، المنتور یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس محسوب می‌شود. نسخه رایگان المنتور را می‌توانید از مخزن وردپرس دریافت کنید. این نسخه امکان توسعه صفحات اصلی وب سایت شما را مانند افزونه‌های صفحه ساز ویژوآل کامپوز فراهم می‌کند.

شما برای دسترسی بیشتر به بخش‌های مهم قالب خود مانند، صفحه ۴۰۴، صفحه محصولات، هدر، آرشیو محصولات، فوتر، صفحه جستجو، پاپ آرت و غیره نیازمند نسخه پرمیوم یا پولی این افزونه هستید.

مزایای افزونه المنتور در وردپرس

افزونه المنتور با امکانات و مزایای بسیار زیاد خود، به آماری بیش از دو میلیون نصب رسمی در مخزن وردپرس رسیده است. این آمار نشان دهنده قابلیت‌های فراوان این افزونه است که کمتر افزونه‌ای می‌تواند به این نتایج دستیابی پیدا کند. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین مزایای آن آشنا می‌شویم.

کتابخوانه ویجت‌ها

دستیابی به ویجت‌های مختلف، یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های المنتور محسوب می‌شود. با نصب نسخه رایگان المنتور می‌توانید به ۳۰ ویجت دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به ویجت‌های بیشتر کافی است نسخه پرمیوم این افزونه را دریافت کنید. با این حال حتی بدون خرید نسخه پرو افزونه المنتور نیز، به اندازه کافی ویجت برای طراحی در دسترس دارید.

ویرایشگر زنده

اگرچه ویژگی ویرایشگر زنده ممکن است در دیگر صفحه‌سازها هم موجود باشد، اما توجه داشته باشید که صفحه سازهای دیگر تغییرات را به صورت زنده نمایش نمی‌دهند و برای این کار باید صفحه را به روز رسانی کنید که این کار باعث افزایش زمان طراحی نیز می‌شود.

صفحه ساز Drag & Drop

شما می‌توانید با استفاده از تکنیک Drag and Drop، به راحتی ویجت‌ها را جابه‌جا کنید تا به طراحی دلخواه خود برسید. این ویژگی باعث می‌شود تا افزونه صفحه ساز المنتور حتی برای کاربران مبتدی نیز، به بهترین و راحت‌ترین گزینه برای کار کردن تبدیل شود.

سرعت بالا و روان در افزونه المنتور

اگر تجربه استفاده از صفحه‌سازهای دیگر را داشته باشید، به راحتی تفاوت سرعت در المنتور را درک می‌کنید. در این افزونه برای استفاده از هر ویجت و عملی، هیچ تاخیری حس نمی‌کنید. همچنین ضمن اینکه هیچ صفحه لودینگ و بارگذاری نمی‌بینید، انتشار برگه‌ها، کشیدن و رها کردن و یا بارگذاری قالب‌های آماده نیز به صورت کاملا سریع انجام می‌شود.

این ویژگی، باعث صرفه‌جویی در زمان طراحی وب سایت هم می‌شود. توجه داشته باشید که سرعت بالا و سهولت در دسترسی به امکانات در این افزونه صرف نظر از نسخه رایگان و یا پرمیوم آن عنوان شده است.

دسترسی به قابلیت Undo/Redo

فرض کنید پس از انجام طراحی به طور تصادفی تمام ردیف را پاک کرده‌اید. در این مواقع صفحه‌سازهای دیگر، همیشه یک نسخه بازبینی را ذخیره می‌کنند. اما این بازبینی درصورت پاک شدن یک ردیف و ویجت‌ها نمی‌تواند حالت قبل از آن را در دسترس قرار دهد. در این راستا بهترین کار استفاده از ویژگی Undo است. با دسترسی به ویژگی Undo در صفحه‌ساز المنتور، شما می‌توانید تنها با استفاده از کیبورد Ctrl + Z، ردیف و ویجت‌های حذف شده را بازگردانی کنید.

متن باز بودن افزونه المنتور

متن باز بودن افزونه المنتور دسترسی بیشتر به منظور انجام تغییرات را برای توسعه‌دهنده فراهم می‌کند. همچنین در صورتی که آشنایی اولیه با کدهای CSS داشته باشید، می‌توانید به راحتی این افزونه را هماهنگ با قالب‌های سایت خود، سفارشی‌سازی کنید.

سازگاری کامل با زبان فارسی

از دیگر مزایای صفحه‌ساز المنتور، سازگاری کامل آن با زبان فارسی و RTL است.

پاپ آپ ساز

از دیگر ویژگی‌های خیلی خوبی که طی آخرین به روزرسانی‌های افزونه المنتور به آن اضافه شده، ویژگی پاپ‌آپ است. در حال حاضر علاوه بر طراحی صفحات با این افزونه، می‌توانید ویژگی پاپ آپ را با صفحه‌ساز المنتور بسازید و با انیمیشن‌های مختلف پنجره‌های کاربری را طراحی و زمان اجرا وبسته شدن آن‌ها را مدیریت کنید. همچنین مدیریت تمام پاپ آپ‌ها به راحتی، بدون نیاز به افزودنی‌های المنتور صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که این ویژگی فقط برای افزونه المنتور پرو در دسترس است.

سازگاری افزونه المنتور با افزونه‌های سئو

همانطور که می‌دانید، سئو مهم‌ترین بخش یک وبسایت محسوب می‌شود که در رتبه‌بندی سایت در موتورهای جست و جو مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. در این راستا وردپرس دارای افزونه‌های سئوی بسیار زیادی است که تمامی آن‌ها به طور کامل با افزونه صفحه‌ساز المنتور هماهنگ هستند و این افزونه هیچگونه اختلالی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

نتیجه‌گیری

افزونه صفحه ساز المنتور، به عنوان یکی از حرفه‌‌ای‌ترین و به روزترین افزونه‌های وردپرس شناخته می‌شود. استفاده از این افزونه علاوه بر بهبود زیبایی ظاهری و طراحی وبسایت شما، امکانات بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد.در پایان برای انکه بتوانید به پروسه یادگیری این افزونه سرعت ببخشید بهتر است کار با وردپرس را فرا بگیرید یادگیری وردپرس بسیار فرایند راحتی است.

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *