قبولی در آزمون تیزهوشان با آموزشگاه موفقیت

۹۷۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ تیر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
قبولی در آزمون تیزهوشان با آموزشگاه موفقیت

‌سازمان ملی استعدادهای درخشان یا همان سمپاد، هر ساله در پایان مقطع ابتدایی یعنی پایه ششم به هفتم و همچنین در پایان مقطع متوسطه اول یعنی پایه نهم به دهم، آزمونی را تحت عنوان تیزهوشان برگزار می‌کند که داوطلبان زیادی دارد و دانش‌آموزان زیادی برای تحصیل در مدارس تیزهوشان با هم به رقابت می‌پردازند. امروز قصد داریم در مورد مدارس تیزهوشان و نحوه قبولی در آزمون تیزهوشان با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

مدارس تیزهوشان یا سمپاد برای چه دانش‌آموزانی مناسبی است؟

با توجه به اینکه مدارس تیزهوشان سطح علمی بالایی دارند و تمامی دانش‌آموزان از یک فیلتر قوی یعنی آزمون تیزهوشان عبور کرده‌اند، طبیعی است که دانش‌آموزانی که به درس علاقه ندارند و از درس خواندن فراری هستند، هرگز نباید در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند. البته قبولی این دانش آموزان در تیزهوشان نیز کمی بعید است اما اگر قبول هم شوند، با توجه به فشاری که برای درس خواندن از سمت مدرسه به این دانش‌آموز وارد می‌شود، بعد از مدتی دچار افت تحصیلی شده و حتی ممکن است منجر به اخراج از مدرسه شود.

اما دانش آموزانی که علاقه زیادی به درس خواندن دارند و بدون اینکه کسی وادارشان کند، درس خود را می‌خوانند و علاوه بر این دارای هوش و استعداد بالایی هستند، مدارس تیزهوشان بهترین گزینه برای آن‌ها است. در این مدارس از همان ابتدا با دانش‌آموزان مباحث تستی و بالاتر از سطح کتاب کار می‌شود تا دیگر لازم نباشد در کلاس‌های تست و نکته شرکت کنند. تنها راه تحصیل در مدارس تیزهوشان، شرکت در آزمون تیزهوشان ششم و یا تیزهوشان نهم است.

مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان چیست؟

مدارس تیزهوشان مزایای زیادی برای دانش‌آموزان دارند که سبب شده افراد زیادی تمایل به ثبت نام و تحصیل در این مدارس داشته باشند. مدارس تیزهوشان پسرانه به مدارس علامه حلی و مدارس دخترانه به مدارس فرزانگان شهرت دارند.

1. قبولی آسان در کنکور

طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش، حدود 67 درصد رتبه برترهای کنکور از مدارس تیزهوشان بوده‌اند. این آمار به خوبی نشان می دهد که تحصیل در مدارس تیزهوشان راه شما را برای موفقیت در آزمون سراسری هموار می‌کند.

۲. رقابت سالم و انگیزه برای درس خواندن

شاید خیلی از دانش‌آموزان تیزهوشان پیش از ورود به مدارس تیزهوشان جز نفرات برتر کلاس و مدرسه خود بوده‌اند و تنها با اندکی تلاش و مطالعه همیشه بهترین نمره را کسب می‌کردند؛ اما حالا در جایی هستند که همه تقریبا در یک سطح هستند و باید برای کسب نمره خوب، تلاش زیادی داشته باشند. این رقابتی که بین دانش آموزان ایجاد می‌شود انگیزه آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد و طبیعتا باعث ایجاد یک رقابت سالم و مفید میان دانش آموزان می‌شود.

۳. هزینه کمتر نسبت به مدارس غیر انتفاعی

هزینه مدارس غیر انتفاعی به خصوص در سال‌های اخیر به قدری سرسام آور شده است که ممکن است هر خانواده‌ای از پس آن بر نیاید. طبق شنیده‌ها شهریه جدید مدارس غیر انتفاعی در مقطع ابتدایی 25 میلیون و در متوسطه اول 33 میلیون و در مقطع متوسطه دوم به طور میانگین 40 میلیون تومان است! در حالی که مدارس تیزهوشان برای مقطع متوسطه دوم و در سال پیش دانشگاهی که گران‌ترین پایه محسوب می‌شود حدود 15 میلیون است که به صورت نقد و اقساط قابل پرداخت است و فشاری به خانواده‌ها تحمیل نمی‌شود.

۴. بورسیه و ادامه تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

با تحصیل در مدارس تیزهوشان حتی اگر قصد شرکت در آزمون سراسری و تحصیل در دانشگاه‌های ایران را نداشته باشید، به راحتی می‌توانید برای بهترین کشورها اقدام کنید و حتی بورسیه تحصیلی دریافت کنید.

این موارد تنها بخشی از مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند که اکثر خانواده‌ها به خاطر موارد فوق ترجیح می‌دهند فرزندشان در این مدارس تحصیل کند.

نکته طلایی برای قبولی در تیزهوشان

اگر قصد تحصیل در مدارس تیزهوشان را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از پایه ششم به هفتم شانس خود را امتحان کنید. دلیل اول به این خاطر که اگر خدایی نکرده در آزمون قبول نشدید، یک شانس دیگر برای سال‌های بعد یعنی تیزهوشان نهم به دهم خواهید داشت. دلیل دومی که وجود دارد، این است که شما با قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم، دیگر لازم نیست مجددا در آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت کنید و به طور مستقیم و بدون آزمون مجددا به مقطع متوسطه دوم تیزهوشان راه پیدا خواهید کرد.

دلیل آخری که اکثر افراد از آن بی خبر هستند و شما با اطلاع از آن می‌توانید گام بلندی برای قبولی در تیزهوشان بردارید، این است که ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان در مقطع تیزهوشان نهم به دهم به دلیل منتقل شدن دانش آموزان مقطع متوسطه اول بدون آزمون، به مراتب کمتر از ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم است. همچنین خیلی از والدین به دلیل تصور غلطی که از مدارس تیزهوشان دارند، ترجیح می‌دهند که از مقطع متوسطه دوم به سراغ تیزهوشان بروند. این دو عامل باعث شده است که شانس قبولی داوطلبان در پایه هفتم برای تیزهوشان بیشتر از تیزهوشان دهم باشد.

بهترین راهکار قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟

طبق تجربه دانش‌آموزان که در سال‌های اخیر موفق به قبولی در آزمون تیزهوشان شده‌اند، اکثر این افراد در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان شرکت کرده بودند. موسسات زیادی در سطح کشور اقدام به برگزاری کلاس تیزهوشان می‌کنند، اما خیلی از آن‌ها صرفا با تبلیغات دانش‌آموز جذب کرده‌اند و از لحاظ علمی، عملکرد خوبی ندارند. یک موسسه تیزهوشان خوب باید از اساتید و دبیران با تجربه و کاربلد در زمینه تیزهوشان استفاده نماید. همچنین با استفاده از مشاوران دلسوز، پیگیر کار و برنامه دانش آموزان باشند تا همه دانش‌آموزان بتوانند در حد خودشان پیشرفت کنند. علاوه بر این موارد از مزیت‌های یک آموزشگاه تیزهوشان خوب می‌توان به آزمون‌های شبیه‌ساز و تعداد قبولی‌های بالا در سال‌های قبل اشاره کرد.

بهترین کلاس تیزهوشان در ایران کدام موسسه است؟

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت واقع در خیابان پاسداران تهران، یکی از بهترین موسسات تیزهوشان کشور در سال‌های گذشته بوده است و با آمار قبولی بالا توانسته است جز موفق‌ترین موسسات کشور لقب بگیرد. با توجه به اینکه کلاس‌های این موسسه به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود، علاقه مندان می توانند از سراسر کشور در این کلاس‌ها شرکت کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آموزش سنتر به نشانی (amoozeshcenter.com) مراجعه کنید و یا با شماره تلفن موسسه موفقیت تماس بگیرد. (22891840 - 021)

بر اساس رای ۲۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «قبولی در آزمون تیزهوشان با آموزشگاه موفقیت»

سلام وقتتون بخیر
من دخترم امسال آزمون تیزهوشان ششم به هفتم رو شرکت کرده و شک دارم بین تیزهوشان و غیرانتفاعی کدومش رو ثبت نام کنم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *