چگونه بدون استرس انگلیسی صحبت کنیم؟

۱۰۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه بدون استرس انگلیسی صحبت کنیم؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

حتی یک انگلیسی زبان نیز ممکن است هنگام پاسخ دادن به یک سوال غیر منتظره دچار مشکل شود. نه به این خاطر که نمی‌داند چه بگوید؛ بلکه به این دلیل که نمی‌داند چگونه منظور خود را بگوید. به همین دلیل است که درک چگونگی شکل‌گیری جملات بسیار مهم است. شما می‌توانید با ساده‌ترین اصول آن شروع کنید، یعنی ترتیب کلمات در یک جمله.

صحبت کردن به انگلیسی مانند یک انگلیسی زبان شاید بهترین مهارتی باشد که می‌توانید به عنوان یک دانش آموز زبان انگلیسی کسب کنید. اما اگر تازه شروع به یادگیری کرده یا کمی خجالتی باشید این کار ممکن است غیر ممکن به نظر برسد. البته لزوما این گونه نیست! با مقداری تمرین و البته استمرار در انجام تمرینات هر شخصی می‌تواند سخنگوی ماهری شود. داشتن یک معلم برای انجام این کار قطعا ایده بسیار خوبی است.

آیا می خواهید انگلیسی را روان صحبت کنید؟

برای کسب عادت نوشتن، یکی از بهترین راه‌ها داشتن یک دفترچه یادداشت است. هر روز در این دفترچه به انگلیسی بنویسید. از آن جایی که این یک وسیله خصوصی است، می‌توانید هر مقدار که دوست دارید و در ارتباط با هر چیزی در آن بنویسید و کسی شما را قضاوت نخواهد کرد.

می‌توانید درباره آنچه در طول روز انجام داده‌اید، آنچه باید فردا انجام دهید، یک خاطره یا یک ایده که از ذهن شما گذشته است بنویسید. در روزهایی که حس و حال نوشتن ندارید، یک لیست از اقلامی مانند آنچه برای غذا درست کردن خریده اید را بنویسید. تنها نکته مهم این است که عادت نوشتن را ترک نکنید.

اگر در کلاس آنلاین آریانپور شرکت کنید متوجه می شوید داستان‌ها فقط برای سرگرمی نیستند. آن‌ها در واقع به ما کمک می‌کنند که معنای بهتری برای دنیا بیابیم. همه ما داستان خود را داریم اما اغلب اوقات نمی‌دانیم که چگونه آن را بیان کنیم. یکی از بهترین راه‌ها برای شروع این نوع از فعالیت رایتینگ یا نوشتن متن انگلیسی، خواندن داستان‌های کودکان و تغییر دادن آن‌ها به سمت و سوی داستان خودتان است. مثلا اگر سیندرلا پسر بود! یا آن شرلی کودکی از یک خانواده مرفه بود، داستان چگونه می‌شد؟

می‌توانید از همان شخصیت‌ها استفاده کنید و آن‌ها را در موقعیتی کاملا متفاوت، مانند موقعیت خودتان قرار دهید. هدف در اینجا بهبود قوه تخیل و خلق نوشتار شخصی خودتان است. شما قرار نیست که این داستان‌ها را منتشر کنید، اما بواسطه آن‌ها مقادیر قابل توجهی متن انگلیسی تولید می‌کنید. به این ترتیب از خودتان می‌آموزید و با بازخوانی آن‌ها متوجه می شوید که گاها جملات و عبارات بسیار خوبی بوجود آورده‌اید.

بیایید با هم صادق باشیم! با یک تا چند ساعت زمان گذاشتن در هفته در هیچ مهارتی خبره نخواهید شد؛ یادگیری زبان هم از این قاعده مستثنی نیست. خود را «درحال یادگیری» تصور نکنید و بجای آن فرض کنید که شما فقط به انگلیسی صحبت می کنید. به این شکل برای خودتان مشخص می‌شود که چه مقدار مطالب نادانسته و چه نقاط ضعفی دارید.

صحبت کردن به انگلیسی نیازمند فکر کردن به انگلیسی است. به عنوان مثال ذهن شما نباید برای گفتن هر کلمه، ابتدا معادل فارسی آن را بگوید، سپس ترجمه انگلیسی را بیابد و در نهایت به زبان دستور گفتن آن را بدهد. شما با دیدن تصویر یک سیب باید قبل از «سیب» به “Apple” فکر کنید.

اکثر دانش‌آموزان در حال یادگیری زبان، وقتی به صحبت‌های یک انگلیسی زبان گوش می‌دهند، تمام تمرکز خود را به فهمیدن تک تک کلمات و معنی آن‌ها اختصاص می‌دهند که در نهایت به فهمیدن کامل مطلب منجر می‌شود. این کاری بسیار خوب و ضروری است، اما توجه شما را از اصل موضوع منحرف می‌کند. نحوه تلفظ، صداهایی که گوینده تولید می‌کند و وزن و آهنگی که با آن صحبت می‌کند اهمیتی کمتر از گرامر صحیح در جمله‌بندی‌ها ندارد.

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *