بهترین وب‌سایت‌های وردپرسی که باید ببینید

۴۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین وب‌سایت‌های وردپرسی که باید ببینید

آیا به دنبال دیدن نمونه‌های وب‌سایت‌های وردپرس هستید تا از آن‌ها الهام بگیرید؟ وردپرس از سوی بسیاری از بهترین طراحان و توسعه‌دهندگان دنیا استفاده می‌شود تا وب‌سایت‌هایی با مخاطب بالا را بسازند.

در این مقاله ما برخی از وب‌سایت‌های برتر وردپرس را که برای الهام گرفتن باید ببینید، معرفی می‌کنیم.

1. بنیاد اوباما (The Obama Foundation)

این وب‌سایت که متعلق به سازمان غیرانتفاعی رییس‌جمهور اوباما است یک طراحی مدرن و منحصربه‌فرد دارد که چشم‌انداز و مأموریت این بنیاد را به نمایش می‌گذارد. این وب‌سایت از فونت Maintree برای متن و همچنین از فونت Gotham SSM برای عناوین استفاده می‌کند.

این وب‌سایت یک منوی ناوبری جمع شونده در سمت چپ دارد که وقتی کاربر ما خود را برای می‌برد باز می‌شود. این وب‌سایت علاوه بر تایپوگرافی و طراحی تمیز و ساده از محتوای چندرسانه‌ای، اشتراک شبکه‌های اجتماعی، و قالب‌های برگه برای رسیدن به تجربه کاربری صیقل یافته استفاده می‌کند.

2. پرندگان خشمگین (Angry Birds)

این وب‌سایت رسمی بازی محبوب «پرندگان خشمگین» است. این وب‌سایت طراحی ساده‌ای دارد که از گرافیک بصری سرگرم‌کننده بازی به‌عنوان پس‌زمینه همه برگه‌ها استفاده می‌کند. این کار کمک می‌کند که همان روح و انسجام بازی در همه محتوای ارائه‌شده در وب‌سایت نیز حس شود.

3. وب‌سایت 99U

این وب‌سایت یک وبلاگ مشهور فرهنگی و طراحی برای افراد خلاق است. صفحه اصلی آن قالبی شبیه به مجله دارد و منوی ناوبری چسبان در بالای آن واقع‌شده است. تصاویر برگزیده در یک قالب پازل گونه به نمایش درمی‌آیند.

4. جوایز تبلیغات خلاقانه (Creative Ad Awards)

این وب‌سایت محلی برای تجلیلی از بهترین تبلیغات است که در سراسر دنیا طراحی و به نمایش درمی‌آیند. صفحه اصلی آن از یک تصویر پس‌زمینه بزرگ در بالا استفاده می‌کند که در ادامه دسته‌های قابل فیلتر کردن مطالب، بخش جستجو و مطالب اخیر به نمایش درمی‌آید.

5. مجله آنلاین The Next Web

این وب‌سایت یک مجله آنلاین پیشرو است که مطالبی در حوزه فناوری، علم، اینترنت و غیره منتشر می‌کند. صفحه اصلی آن قالبی شبیه به مجله دارد که مطالب برگزیده در بالا قرار دارد و در ادامه جدیدترین مقالات، مطالب اخیر بر اساس دسته و برخی بخش‌های خاص مانند پیشنهاد تبلیغاتی ظاهر می‌شوند.

این وب‌سایت از فناوری‌هایی مانند lazy loading، CDN و کش کردن گسترده برای بهبود سرعت و عملکرد وب‌سایت استفاده می‌کند.

6. وب‌سایت Studio OUAM

استودیو OUAM آژانس خلاقیت فرانسوی که متخصصان در خلق هویت و برند دیداری است. صفحه اصلی آن شامل یک تایپوگرافی زیبا، انیمیشن‌های حساس به ماوس، جلوههای Parallax زیبا و انیمیشن برای اسکرول ماوس است.

7.  وب‌سایت کنترل کیفیت غذا Analytica Projects

این وب‌سایت یکی از وب‌سایت‌های پیشرو در زمینه کنترل کیفیت غذا محسوب می‌شود. امکانات وب‌سایت شامل انیمیشن‌های کاملاً تعاملی است که روش‌های مختلف فرآیند تأیید کیفیت غذا را بهعنوان یک کاربر با اسکرول کردن ماوس نشان می‌دهد.

8. وب‌سایت پیشروی خلاقیت دیجیتال Animal Logic

این وب‌سایت یکی از استودیوهای پیشروی خلاقیت دیجیتال در جهان محسوب می‌شود. صفحه اصلی آن یک اسلایدر ویدئویی زیبا را در بالا شامل می‌شود که نمونه‌هایی از پروژه‌های آن‌ها برای فیلم‌های برتر هالیوود را نشان می‌دهد. در ادامه امکانات مختلفی در بخش‌های پایینی وجود دارند که هرکدام با انیمیشن‌های زیبای CSS به نمایش درمی‌آیند.

9. وب‌سایت Grette

این وب‌سایت متعلق به یک شرکت مرتبط با حقوق تجارت در نروژ است. وب‌سایت آن‌ها شامل یک طراحی مینیمال، منوی ناوبری جمع شونده، معرفی کارکنان و صفحات مربوط به متخصصین است.

10. وب‌سایت 17×10

این وب‌سایت مربوط به پروژه‌ای متعلق به ۲۶ هنرمند است که آلبوم‌های موردعلاقه‌شان در سال 2017 را به‌صورت دیداری تفسیر و تحلیل کرده‌اند. این وب‌سایت آثار هنری این هنرمندان و قطعه‌های صوتی آلبوم‌هایی که انتخاب کرده‌اند را نمایش می‌دهد. طراحی کاملاً رنگ‌آمیزی شده، سرگرم‌کننده و تعاملی است.

11. وب‌سایت American Scraps

این وب‌سایت بخش‌هایی از تاریخ آمریکا را به داستان‌های کمدی تبدیل میکند. این وب‌سایت یک طراحی واقعاً منحصربه‌فرد دارد و جدیدترین داستان‌ها در قسمت بالا قرار می‌گیرند و در ادامه داستان‌های دیگر با ترتیب زمانی قرار گرفتند.

12. 99 درصد پنهان (99% Invisible)

این وب‌سایت ارائه‌دهنده یکی از محبوب‌ترین پادکست‌ها در مورد طراحی است. طراحی آن به صورتی زیبا و تخصصی برای ساخت پادکست فناوری آسان و دسترسی سریع به آخرین اپیزودها صورت گرفته است. این وب‌سایت یک پخش‌کننده پادکست زیبا دارد که در طراحی سایت ادغام شده است.

13. وب‌سایت RUYA

RUYA یک آژانس طراحی هویت و برندسازی است که در امارات متحده عربی قرار دارد. وب‌سایت این شرکت دارای تصویرسازی‌های زیبا، ناوبری صراط و طراحی منحصربه‌فرد است.

14. وب‌سایت Method

Method تولیدکننده محصولات پاک‌کننده دوستدار محیط‌زیست است. وب‌سایت این شرکت دارای یک منوی بزرگ در بخش فوقانی، تصاویر پس‌زمینه رنگی و انیمیشن‌های زیبا است.

15. وب‌سایت Unconquered

Unconquered آژانس خلاقیت در شهر نیویورک است که تخصص آن در توسعه برند است. صفحه اصلی وب‌سایت شامل یک اسلایدر ویدئویی محاسبه فرد و یک لوگو شناور است که با حرکت ماوس بر روی صفحه حرکت می‌کند.

16. باغ‌وحش هیوستون (Houston Zoo)

وب‌سایت باغ‌وحش هیوستون ساده و آگاهی‌بخش است. این وب‌سایت شامل یک لوگوی سفارشی، ساعت کاری باغ‌وحش و منوی ناوبری در بخش بالا است. محتوای صفحه در مربع‌های به‌صورت پازل تنظیم شده است که با کلیک بر روی دکمه‌ای در انتهای صفحه می‌توان به ادامه آن رفت.

17. تولید محصولات ورزشی (Protest)

Protest یک تولیدکننده لباس‌های ورزشی در هلند است. صفحه اصلی وب‌سایت این شرکت نشان‌دهنده تصویر محصولات در بخش سربرگ و همچنین دسته‌بندی محصولات برگزیده است. این وب‌سایت از افزونه ووکامرس برای فروشگاه آنلاین استفاده می‌کند طراحی زیبا و سرگرم‌کننده‌ای برای برگه‌های مربوط به محصولات دارد.

18. باشگاه جذاب (The Cool Club)

The Cool Club آثار هنر دیواری و بازی‌های کارتی که به زیبایی طراحی شده‌اند را می‌فروشد. وب‌سایت آن‌ها شامل محصولات مربوط به هنر دیواری و بازی‌های کارتی است که باعث ارتقای سطح کلی طراحی وب‌سایت شده است. بخش فروشگاه آنلاین وب‌سایت تجربه جستجوی جذابی ارائه می‌دهد و به‌وسیله‌ی ووکامرس طراحی شده است.

19. آژانس مشاور کسب و کار Nove

Nove یک آژانس مشاور است که به کسب‌وکارها کمک می‌کنند با نهادهای اروپایی تعامل داشته باشند وب‌سایت این شرکت دارای یک طراحی منحصربه‌فرد با پس‌زمینه تمام صفحه ویدئویی، منوهای شفاف و قالب برگه‌های سفارشی برای بخش‌های مختلف است.

20. وب‌سایت Jony Guedj

Jony Guedj یک وب‌سایت برای کارگردان فیلم آزادکار است. وب‌سایت از نوارهای رنگی SMPTE برای ناوبری افقی استفاده میکنند که آثار این هنرمند را با حرکت بر روی نوار به نمایش بگذارد. طراحی غیرمعمول و مینیمال این وب‌سایت باعث شده است که بسیار سرگرم‌کننده و جذاب‌تر شود.

وب‌سایت خود را با وردپرس بسازید

همه وب‌سایت‌هایی که در این فهرست معرفی شدند از طراحی‌های سفارشی منحصربه‌فردی با کمک گرفتن از فناوری‌های مختلف استفاده کرده‌اند. اما در میان همه آن‌ها یک نکته مشترک وجود دارد و آن استفاده از وردپرس است. دو نوع سایت وردپرس وجود دارد. WordPress.Com که راه‌حل‌های میزبانی برای وبلاگ‌ها ارائه می‌دهد و WordPress.Org که به وردپرس «خود-میزبان» مشهور است.

ما استفاده از WordPress.Org را توصیه میکنیم زیرا به‌صورت آماده امکان استفاده از همه امکانات وردپرس را ایجاد می‌کنند. برای ساخت یک وب‌سایت وردپرس به نام دامنه و یک ساب میزبانی وب‌سایت نیازمند هستید.

بخش طراحی وب‌سایت به‌وسیله قالب وردپرس کنترل می‌شود. همه وب‌سایت‌هایی که در این نوشته معرفی شدند از یک قالب سفارشی مخصوص به خود برای وردپرس استفاده می‌کنند. البته قالب‌های که سفارش داده می‌شوند هزینه بالایی دارند. برای شروع کار با بردهای می‌توانید از قالب‌های آماده موجود آن استفاده کنید. هزاران قالب رایگان برای وردپرس وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را نصب کنید. امیدوارم این مطلب کمک کرده باشد تا نمونه‌های وب‌سایت‌های عالی وردپرس را برای الهام گرفتن پیدا کرده باشید. اگر شما هم وب‌سایت‌های با طراحی خوب می‌شناسید می‌توانید در بخش نظرات آن‌ها را مطرح کنید.

حال اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در ورد این زمینه می‌باشید، شاید مطالب و آموزش‌های زیر بتوانند برای شما مفید باشند:

**

منبع

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *