مهارت هایی با بیشترین فرصت شغلی در سال ۹۹ — به همراه منابع یادگیری

۱۹۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
مهارت هایی با بیشترین فرصت شغلی در سال ۹۹ — به همراه منابع یادگیری

در این مطلب، مهارت هایی با بیشترین فرصت شغلی در سال ۹۹ مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در فضاهای کاری کنونی، تقاضای زیادی برای مهارت‌های فنی پیشرفته وجود دارد و این تقاضا در گذر زمان نه تنها کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه افزایش می‌یابد. طبق گزارش «گرایش‌های یادگیری فضای کاری» (Workplace Learning Trends Report) یودمی، کارکنان در اغلب صنایع بزرگ، روی یادگیری «علم داده» (Data Science) و مهارت‌های فنی متمرکز شده‌اند. پلتفرم یادگیری آنلاین یودمی، داده‌های کاربران خود را به منظور تعیین اینکه چه دوره‌های آموزشی از محبوبیت بیشتری در میان مهندسان، بازاریابان، کارکنان فروش و تیم‌های مالی برخوردار بوده، مورد تحلیل قرار داده است. خروجی این پژوهش نشان می‌دهند که از این سرویس یادگیری، در محل کار بیشتر برای مشاهده چه دوره‌هایی استفاده شده است.

کارکنان حوزه بازاریابی و امور مالی، از «اس‌کیوال» (SQL) - زبان ساختارمند پرسش‌ها - به عنوان یکی از مهارت‌های اصلی که باید در سال ۲۰۲۰ آن را آموخت یاد کرده‌اند. SQL یک زبان برنامه‌نویسی است که در گزارش مشاغل Indeed از آن به عنوان یکی از پر متقاضی‌ترین مهارت‌های فنی یاد شده است. «جنیفر جو» (Jennifer Juo)، مدیر تیم بازاریابی محتوای یودمی در مصاحبه با CNBC چنین می‌گوید: «چشم‌انداز کلی حاکی از آن است که شرکت‌ها روز به روز داده‌محورتر می‌شوند. این موضوع تا حد زیادی به دلیل قدرت هوش‌مصنوعی و نیازی است که به تحلیل و پردازش داده‌ها در نقش‌های گوناگون وجود دارد.»

البته، «مهارت‌های نرم» (Soft Skills) همچنان در همه کسب و کارها جایگاهی حیاتی و حتی در اولویت دارند. مطابق با نظرسنجی انجام شده از مدیران اجرایی توسط «آی بی‌اِم» (IBM)، انعطاف‌پذیری، مدیریت زمان و توانایی کار تیمی به عنوان مهارت‌های اصلی بیان شده است که مدیران برای استخدام نیرو مد نظر دارند. در ادامه، ۵ مهارت صدرنشین برای مهندسان کامپیوتر، بازاریاب‌ها، کارشان فروش و کارشناسان مالی، بیان شده است.

مهندسی نرم‌افزار

پایتون (Python): زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده در توسعه نرم‌افزار، مدیریت زیرساخت و تحلیل داده است.

منبع پیشنهادی:

ری‌اکت (React): کتابخانه «جاوا اسکریپت» (JavaScript) برای ساخت رابط کاربری است.

منبع پیشنهادی:

داکر (Docker): پلتفرم متن باز مورد استفاده برای ساخت بسته‌های نرم‌افزاری است.

منبع پیشنهادی:

جاوا (Java): زبان برنامه‌نویسی و پلتفرم محاسباتی است.

منبع پیشنهادی:

جاوا اسکریپت (JavaScript): زبان برنامه‌نویسی است که در درجه اول برای طراحی وب تعاملی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع پیشنهادی:

بازاریابی

بازاریابی دیجیتال (Digital marketing): به طور خلاصه، مهارت تبلیغ محصولات یا خدمات از طریق موتورهای جستجوی وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی موبایل مورد نیاز است.

منابع پیشنهادی:

پایتون: زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده در توسعه نرم‌افزار، مدیریت زیرساخت و تحلیل داده است.

منبع پیشنهادی:

توسعه وب (Web development): نوشتن مارکاپ‌ها و کدنویسی به منظور ساخت یک وب‌سایت یا برنامه کاربردی از جمله مهارت‌های لازم برای توسعه وب است.

منابع پیشنهادی:

اس‌کیو‌ال (SQL): زبان برنامه‌نویسی است که به کاربران امکان مدیریت پایگاه داده را می‌دهد و فرصت‌های شغلی متعددی برای آن وجود دارد.

منبع پیشنهادی:

گوگل ادز (Google Ads): پلتفرم تبلیغات آنلاین که توسط گوگل توسعه داده شده است و این روزها در زمینه بازاریابی، کاربردهای قابل توجهی دارد.

فروش

مهارت‌های فروش: مهارت‌های ارتباطی مانند مذاکره و بیان روایت برای تسهیل کردن یک تراکنش تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منابع پیشنهادی:

اکسل (Excel): برنامه‌های صفحه گسترده‌ای که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است و برای تحلیل محاسبات، گراف‌ها و آمارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع پیشنهادی:

رهبری: توانایی ارائه راهنمایی‌ها و هدایت درون سازمانی از جمله مهارت‌های نرم مورد نیاز سازمان‌ها در حوزه فروش است.

منابع پیشنهادی:

توسعه وب: نوشتن مارکاپ‌ها و کدنویسی به منظور ساخت یک وب‌سایت یا برنامه کاربردی از جمله مهارت‌های لازم برای توسعه وب است. مهارت توسعه وب در زمینه فروش، به منظور توسعه وب‌سایت و سرویس‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منابع پیشنهادی:

  • سخنرانی عمومی: تبادل اطلاعات از طریق ارائه مطلب با تهیه و تدوین اسلایدها و انجام سخنرانی از جمله مهارت‌های نرم مهم و کلیدی برای فرصت‌های شغلی گوناگون از جمله در حوزه فروش است.

منابع پیشنهادی:

امور مالی

اکسل: تسلط به برنامه صفحه گسترده که توسط مایکروسافت توسعه پیدا کرده است و برای تحلیل محاسبات، نمودارها و آمارها مورد استفاده قرار می‌گیرد از جمله مهارت‌های لازم برای اشتغال در زمینه امور مالی است.

منبع پیشنهادی:

اس‌کیو‌ال: زبان برنامه‌نویسی که به کاربران امکان مدیریت پایگاه داده را می‌دهد. از این زبان برای انجام پرسش و پاسخ در پایگاه داده، برای انجام وظایف امور مالی، استفاده می‌شود.

منبع پیشنهادی:

تحلیل‌های مالی: از داده‌های مالی شرکت برای دسترسی به کارایی و انجام پیش‌بینی استفاده می‌کنند.

منبع پیشنهادی:

تبلو: ابزار بصری‌سازی داده‌ها است که داشبوردهای مناسبی را برای تصمیم‌سازی در اختیار مدیران و تصمیم‌سازان سازمانی به ویژه بر اساس داده‌های مالی و برای تصمیم‌سازی در زمینه بودجه و دیگر مسائل مالی قرار می‌دهد.

رهبری: توانایی ارائه راهنمایی‌ها و هدایت درون سازمانی از جمله مهارت‌های نرم مورد نیاز سازمان‌ها در زمینه‌های گوناگون از جمله امور مالی است.

منابع پیشنهادی:

مهارت هایی با بیشترین فرصت شغلی در سال ۹۹

اغلب افراد آغاز سال جدید را برای خود همچون بستری برای پیشرفت و توسعه فردی و ارتقای سطح زندگی خود می‌بینند. یکی از مهم‌ترن مؤلفه‌هایی که در این راستا وجود دارد، افزایش سطح دانش و مهارت فردی با اهداف گوناگون و به ویژه، کسب جایگاه‌های شغلی خوب و با درآمد مناسب، و یا ارتقا سطح شغلی است.

در این مطلب، در این مطلب، مهارت هایی با بیشترین فرصت شغلی در سال ۹۹ مورد بررسی قرار گرفته است. این موارد، بر اساس آمارهای ارائه شده توسط سازمان‌های فعال در زمینه آموزش مهار و کاریابی ارائه شده است و می‌تواند به افراد در بهبود شرایط شغلی و حرفه‌ایشان کمک کند. همچنین، برای سهولت فراگیری مهارت مورد نظر مخاطبان، منابع آموزشی ویدئویی و به زبان فارسی نیز برای هر یک از این مهارت‌ها معرفی شده است.

اگر نوشته بالا برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
CNBC
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *