چگونه با هوش مصنوعی تغییر چهره دهیم؟ – معرفی ۲۳ ابزار کاربردی

۲۸۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
چگونه با هوش مصنوعی تغییر چهره دهیم؟ – معرفی ۲۳ ابزار کاربردی

با افزایش محبوبیت و همچنین گسترش رو به رشد پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، به‌کارگیری ابزارهای ویرایش عکس نیز بیشتر شده و اپلیکیشن‌‌های «تغییر چهره» (Face Swap) در این بین، طرفداران فراوانی پیدا کرده‌اند. این اپلیکیشن‌های نوین، تجربه جالبی را برای کاربر فراهم می‌کنند و به آن‌ها امکان می‌دهند تا به آسانی و با چندین لمس روی گوشی هوشمند، چهره خود را با دوستان، اعضای خانواده یا حتی مشاهیر و سلبریتی‌‌ها تعویض کند. این اپلیکیشن‌ها دنیایی از امکانات خلاقانه را برای شما فراهم می‌کنند، صرف‌نظر از اینکه در حال تبدیل کردن چهره خود به شخصیت اصلی فیلم مود علاقه خود باشید یا اینکه چهره خود را با شخصیتی تاریخی تعویض می‌کنید. در این مطلب از مجله فرادرس ضمن مروری بر تغییر چهره با هوش مصنوعی، ابزارهای موجود در این حوزه را به شما معرفی کرده و خصوصیات هر یک را بیان می‌کنیم.

با توجه به سرعت بی سابقه‌ای که از فناوری شاهد هستیم، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که اپلیکیشن‌های تغییر چهره نیز پیشرفت‌های بیشتری را تجربه خواهند کرد و امکانات واقع‌گرایانه‌تر و پیچیده‌تری را ارائه خواهند داد که مرزهای خلاقیت و سرگرمی را جا به جا می‌کند. تصور کنید که می‌توانید تصویر خود را به‌طور کامل با نقاشی موجود در یک گالری هنری تعویض کنید یا اینکه چهره خود را به‌جای چهره بازیکن مورد علاقه‌تان در لحظه حساس بازی قرار دهید. آینده تغییر چهره، توانمندی بسیار زیادی برای بهبود تجربه دیجیتالی ما و ورود به دنیای جدیدی از خلاقیت و سرگرمی دارد. «هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence | AI) بسیاری از جنبه‌های زندگی ما را دگرگون کرده است و ابزارهای تغییر چهره به‌عنوان یکی از کاربردهای حیرت‌انگیز این فناوری محسوب می‌شوند. این برنامه‌ها از روش‌های پیشرفته «بینایی کامپیوتر» و الگوریتم‌های «یادگیری عمیق» نظیر «شبکه های مولد تخاصمی» (GANs) بهره می‌برند تا چهره فردی را با دیگری - در عکس یا ویدیو - تعویض کنند.

۳ دختر که چهره خود را با ابزار تغییر چهره با هوش مصنوعی تغییر داده‌اند

تغییر چهره با هوش مصنوعی چیست؟

تغییر چهره با هوش مصنوعی یکی از کاربردهای AI محسوب می‌شود که به‌کمک آن می‌توانید چهره خود را با دیگران تعویض کرده یا اینکه آن را به‌صورت خلاقانه‌ای تغییر دهید.

عناوین این ابزارها را در ادامه فهرست کرده‌ایم.

  1. اپلیکیشن Mirror Me
  2. اپلیکیشن Face App
  3. ابزار Face Swapper
  4. تغییر چهره با Deepswap
  5. Face Swap از BasedLabs
  6. AI Face Swap از Vidnoz
  7. ابزار Faceswapper.ai
  8. ابزار Icons8 FaceSwapper
  9. ابزار هوش مصنوعی Picsart
  10. تغییر چهره با Pixble
  11. ابزار Swapface
  12. هوش مصنوعی DeepAR
  13. ابزار Swapstream.ai
  14. ابزار تغییر چهره FaceHub
  15. ابزار هوش مصنوعی Webit.ai
  16. تغییر چهره با Facemagic
  17. تغییر چهره Unboring
  18. ابزار هوش مصنوعی Soulgen.ai
  19. ابزار SwapSurprise
  20. برنامه Artguru AI
  21. ابزار InsightFaceSwap
  22. اپلیکیشن Reface app
  23. اپلیکیشن Pica AI
چهره‌هایی که پس از تغییر، عناصری جالب به آن‌ها اضافه شده

اپلیکیشن‌ها و سایت‌های گوناگونی برای تغییر چهره با هوش مصنوعی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند تا صورت خود را با افراد دیگر یا حتی سلبریتی‌ها و مشاهیر تعویض کنید. برخی از این ابزار‌ها رایگان هستند و برای استفاده از برخی دیگر می‌بایست اشتراک مربوطه را خریداری کنید. تغییر چهره با هوش می‌تواند هم به‌صورت زنده و هم در عکس‌ها و ویدیوها، چهره شما را تغییر دهد و این امکان به سایت یا اپلیکیشنی بستگی دارد که از آن استفاده می‌کنید.

یادگیری کار با ابزارهای هوش مصنوعی در فرادرس چگونه است؟

اگر قصد یادگیری نحوه کار با سایر ابزارهای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی را دارید، فرادرس فیلم‌های آموزش متعددی را در این بار منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

how-to-learn/artificial-intelligence-tools
برای مشاهده فیلم‌های آموزش ابزارهای هوش مصنوعی در فرادرس، روی تصویر کلیک کنید.

برخی از این فیلم‌های آموزشی فرادرس را در ادامه آورده‌ایم.

در ادامه این مطلب، به معرفی ابزارهای مربوط به تغییر چهره با هوش مصنوعی پرداخته‌ایم.

۱. اپلیکیشن Mirror Me

اپلیکیشن Mirror Me، یکی از محبوب‌ترین اپ‌های تغییر چهره محسوب می‌شود که با فراهم آوردن قابلیت‌ها و افکت‌های گسترده، می‌تواند عکس‌های شما را به حالتی استثنائی‌تر از قبل تبدیل کند. این برنامه با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی، امکان ترکیب کامل و بی‌نقص چهره‌ها و تشخیص دقیق چهره را به منظور دستیابی به نتایج خیره‌کننده ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند که به دنبال تغییر چهره خود با دوستانتان هستید یا اینکه می‌خواهید کاریکاتورهای بامزه‌ای را بسازید، Mirror در هر حال، امکانات لازم برای این منظور را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • تغییر چهره واقع‌گرایانه: Mirror با به‌کارگیری فناوری پیشرفته هوش مصنوعی، مطمئن می‌شود که نتایج تغییر چهره واقع‌گرایانه غیر قابل تشخیص هستند.
  • افکت‌های خلاقانه: این اپلیکیشن، افکت‌های خلاقانه متعددی نظیر انواع فیلتر‌ها، استیکرها و پس‌زمینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از این طریق عکس‌هایتان را بهبود بخشیده و آن‌ها را منحصر به فرد سازد.
  • ویرایش سریع و آسان: با به‌کارگیری ابزارهای ویرایشی ساده Mirror Me، می‌توانید مواردی نظیر اندازه، موقعیت و دیگر موارد مربوط به چهره تغییر یافته را برای دستیابی به بهترین تناسب، تنظیم کنید.
  • اشتراک‌گذاری سریع: به‌کمک این ابزار می‌توانید به سادگی، خروجی‌ها را با دوستان و خانواده خود از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار به‌طور مستقیم از طریق اپلیکیشن قابل انجام است.
  • لینک اپلیکیشن Mirror Me: «+»

۲. Face App

اپلیکیشن Face App، به‌عنوان یکی از اپلیکیشن‌های محبوب برای تغییر چهره، از زمان شروع به کار خود - یعنی از سال ۲۰۱۷ - طرفداران زیادی را به‌دست آورده است. این برنامه با به‌کارگیری فناوری پیشرفته هوش مصنوعی، امکان تغییر چهره واقع‌گرایانه‌ای را فراهم کرده و ضمن آن، ویژگی‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از این طریق عکس‌های شما به خروجی کاملاً متفاوتی تبدیل کند.

اپلیکیشن Face App
  • فناوری هوش مصنوعی: اپلیکیشن Face App از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا مطمئن شود که تشخیص دقیق چهره و ترکیب بی‌نقص چهره‌ها برای دستیابی به نتیجه‌ای طبیعی انجام می‌شود.
  • تغییر جنسیت و سن: یکی از خصوصیات منحصر به فرد Face App، توانایی آن در تغییر چهره‌ها به‌همراه تغییر سن و جنسیت فرد در تصویر است. این قابلیت، به پدیده همه‌گیری در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و افراد، تصاویر تغییر یافته خود - از نظر سن و جنسیت - را با دوستان و خانواده خود به اشتراک می‌گذارند.
  • مدل مو و آرایش: این اپلیکیشن جدای از تغییر چهره، امکان تغییر مدل مو و افزودن آرایش به چهره‌های تعویض‌شده را فراهم می‌کند و بدین طریق، ویژگی‌های خلاقانه‌تر نیز امکان‌پذیر می‌شود.
  • نسخه Pro: اپلیکیشن Face App برای افرادی که نیازمند گزینه‌های ویرایشی پیشرفته هستند، نسخه Pro را ارائه می‌دهد که ویژگی‌های اضافی نظیر حذف پس‌زمینه، کیفیت تصویر HD و تصاویری فاقد واترمارک را ارائه می‌دهد.
  • دغدغه‌های مربوط به حفظ حریم شخصی: هنگامی‌که Face App به دلیل ارائه خصوصیات جالب و سرگرم‌کننده، محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کرد، با اتهاماتی در خصوص سیاست‌های خود در حفظ حریم شخصی رو به رو شد. شرایط و ضوابط این اپلیکیشن بیان‌گر این است که داده‌‌های کاربر نظیر عکس‌ها ممکن است به‌وسیله توسعه‌دهندگان، گرد‌آوری و مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع، نگرانی‌هایی را در مورد امنیت اطلاعات خصوصی کاربران ایجاد کرد.
  • لینک اپلیکیشن Face App: «+»

۳. Face Swapper

ابزارهای تغییر چهره گوناگونی از مدت‌ها قبل، با توجه به سرعت پیشروی هوش مصنوعی وجود داشته‌اند، اما Face Swapper اولین اپلیکیشنی است که این قابلیت را با کیفیت ۱۰۲۴px فراهم می‌کند. به همین‌دلیل می‌تواند آن را در موارد و محیط‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار دهید. Face Swapper، یک نسخه آزمایشی ۳ روزه را به‌طور رایگان اختیار کاربران قرار می‌دهد و اگر مشتاق هستید که ببینید ترکیب چهره ۲ فرد مشهور مورد علاقه شما چگونه خواهد بود، این وب‌سایت، بخشی جالب برای تغییر چهره سلبریتی‌ها دارد که در آن می‌توانید کیفیت ابزار را تست کنید. در ادامه، با برخی از خصوصیات Face Swapper آشنا خواهیم شد.

  • این ابزار، چهره موجود در عکسی که آپلود کرده‌اید را دوباره بدون افت کیفیت تغییر می‌دهد.
  • Face Swapper می‌تواند چندین چهره موجود در عکس را به‌طور همزمان جایگزین کند.
  • این ابزار همچنین دارای قابلیتی است که با آن می‌توانید چهره‌ها را با نیازهای خود منطبق کنید.
  • با وجود اینکه Face Swapper، وضوح - یا رزولوشن - بالایی را ارائه می‌دهد اما وجود برخی محدودیت‌ها در دستیابی به نتایج واقع‌گرایانه و یکپارچه در فناوری تغییر چهره، انکار ناپذیر است.
  • احتمال سواستفاده از این فناوری توسط افراد مخرب وجود دارد.

به لحاظ قیمت‌گذاری، پلتفرم Face Swapper افزون بر پلن آزمایشی رایگان ۳ روزه، شامل پلن‌های پولی با پرداخت ماهانه و سالانه نیز می‌شود.

  • لینک وب‌سایت Face Swapper: «+»
دختری در کنار تصویر چهره تغییر یافته اش

۴. Deepswap

ابزار Deepswap، تکامل و پیشرفت فناوری تغییر چهره را نشان می‌دهد و دامنه آن به فراتر از عکس‌ها، یعنی به ویدیوها و GIF-ها گسترش داده است. اگر همیشه این رویا را در سر داشتید که نقش یک بازیگر معروف در صحنه‌ای از یک فیلم را بر عهده داشته باشید، ابزار Deepswap می‌تواند به این رویای شما زندگی بخشیده و آن را امکان‌پذیر سازد. ضمن اینکه این قابلیت در محیطی دسترسی‌پذیر و آسان در اختیار شما قرار می‌گیرد. تنها پیش‌نیاز برای شروع، یک سلفی و یک ویدیو کلیپ است. ابزار Deepswap با ارائه دقتی قابل‌‌توجه، خود را از سایر ابزارها متمایز می‌کند و به انتخاب ترجیحی افرادی تبدیل می‌شود که قصد ورود به دنیای DeepFake-ها و کاوش در آن را دارند. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا به‌طور مستقیم از دستگاه خود - سیستم کامپیوتری یا گوشی هوشمند - تغییرات مبتنی بر هوش مصنوعی را تولید کنند. امکان دسترسی رایگان به آن به عنوان یک اپلیکیشن آنلاین، جذابیت Deepswap را دو چندان می‌کند.

در ادامه به برخی از برترین خصوصیات Deepswap اشاره کرده‌ایم.

  • سازگاری رسانه‌ای متنوع: Deepswap، از رسانه‌های گوناگون نظیر عکس‌ها، ویدیوها و GIF-ها پشتیبانی می‌کند.
  • رابط کاربری ساده و آسان: ساخت دیپ‌فیک یا جعل واقعیت را ساده می‌سازد.
  • خروجی بسیار دقیق: این ابزار دقت خوبی را در تغییر چهره فراهم می‌کند.
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های گوناگون: Deepswap اجرای بدون نقصی را هم روی کامپیوتر و هم در گوشی هوشمند را ارائه می‌دهد.
  • به صرفه بودن به لحاظ اقتصادی: امکان استفاده رایگان از اپلیکیشن آنلاین آن وجود دارد.
  • لینک وب‌سایت Deepswap: «+»

۵. Face Swap ارائه شده توسط BasedLabs

ابزار تغییر چهره Face Swap از BasedLabs AI در واقع، پلتفرمی است که از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی سود می‌برد تا قابلیت تغییر چهره به‌شدت واقع‌گرایانه‌ای را به کاربران عرضه کند. این پلتفرم با به‌کارگیری الگوریتم‌های پیشرفته، اطمینان می‌دهد که هر عملیات تغییر چهره‌ای که انجام می‌شود، ظاهری طبیعی دارد و فاقد هر گونه نشانه واضحی از دستکاری دیجیتالی است.

محیط کاربر پسند Face Swap که مناسب برای کاربردهای گسترده‌ای - از سرگرمی‌های معمولی تا پروژه‌های خلاقانه - طراحی شده است، تغییر چهره را با وفاداری بی‌نظیر نسبت به واقعیت، ساده می‌سازد. میزان دقتی که در فرایند تغییر چهره شاهد هستیم، سندی بر تأیید قابلیت‌های در حال پیشرفت هوش مصنوعی در زمینه پردازش تصاویر دیجیتال است. الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی که در این پلتفرم مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، نورپردازی، حالات و خصوصیات چهره را با مهارت ترکیب می‌کند تا نتایج مؤثر و طبیعی را ارائه دهد. برخی از خصوصیات ابزار Face Swap را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • طراحی ساده: روند ساخت DeepFake را ساده می‌سازد.
  • دقت قابل توجه: در کارهای مربوط به تغییر چهره، دقت قابل توجهی را از خود نشان می‌دهد.
  • سازگاری گسترده: عملکرد بی‌نقصی را در پلتفرم‌های گوناگون نظیر دسکتاپ و گوشی هوشمند فراهم می‌کند.
  • خروجی سریع: نتایج سریعی را تولید می‌کند و می‌توانید عکس‌ها را نیز سریع دانلود کنید.
  • لینک وب‌سایت Face Swap: «+»

۶. AI Face Swap ارائه شده توسط Vidnoz

ابزار AI Face Swap از Vidnoz، روش آسان و چندمنظوره‌ای را برای تغییر چهره - هم در عکس‌ها و هم در ویدیوها - فراهم می‌کند. این ابزار با رابط کاربر پسندی که دارد، به شما امکان می‌دهد تا چهره فردی را در یک تصویر یا ویدیو با شخصیت یا فرد دیگری تعویض کنید. این ابزار، گزینه مناسبی برای سرگرمی، ساخت Meme-ها و ویرایش خلاقانه عکس و ویدیو است. ضمن اینکه فرایند کاری آن نیز ساده است.

ابتدا عکس یا ویدیوی - شامل چهره - را آپلود می‌کنیم. سپس به آپلود تصویر دوم می‌پردازیم که شامل چهره هدف است و قرار است که جایگزین چهره موجود در عکس اول شود. روی دکمه Swap Face Now کلیک می‌کنیم و این ابزار خیلی سریع، نتیجه بی‌نظیر و با کیفیت تغییر چهره را برایمان تولید می‌کند. برخی از خصوصیات ابزار AI Face Swap را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • تصاویر و ویدیوها: در حالی‌که بیشتر پلتفرم‌ها فقط از تصاویر پشتیبانی می‌کنند، AI Face Swap، امکان کار روی ویدیو هم دارد.
  • دقت بالا: دقت زیادی را در عملیات تغییر چهره به‌کار می‌گیرد.
  • سازگاری زیاد: عملکرد بی‌نقصی را روی پلتفرم‌های گوناگون نظیر اپلیکیشن‌های تلفن همراه و دسکتاپ فراهم می‌کند.
  • تولید سریع نتایج: خروجی سریع آن، امکان دانلود سریع‌تر عکس‌ها را به همراه دارد.
  • لینک وب‌سایت AI Face Swap: «+»

۷. Faceswapper.ai

ابزار Faceswapper.ai راهکاری اثربخش برای افرادی به‌شمار می‌رود که به دنبال اجرای سریع عملیات تغییر چهره هستند. این ابزار با افزودن یک لایه انیمیشن ظریف، جذابیت خوشایندی را به تصاویر معمولی منتقل می‌کند. نقطه قوت Faceswapper.ai در سادگی آن نهفته است. به‌طوری‌که بدون دردسر، تصاویر خود را آپلود می‌کنید و پس از آن، رابط برنامه با هماهنگ‌سازی عملیات تغییر چهره، باقی موارد را بر عهده می‌گیرد. یکی از خصوصیات بسیار جالب و استثنائی این سیستم افزون بر مخزنی شامل بیش از ۲۰ چهره جایگزین، امکان انتخاب بین چهره‌های مرد و زن است. این فرایند با سرعت زیادی انجام شده و تصاویر نهایی آماده برای دانلود در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. Faceswapper.ai به‌طور رایگان در دسترس است و گاهی اوقات می‌تواند نتایجی غیرمعمول تولید کند که طنز آمیز و خنده‌دار است. این موارد می‌تواند زمینه سورپرایزی کوچک را برای دوستان و همکاران شما ایجاد کند. برخی از خصوصیات Faceswapper.ai را در ادامه آورده‌ایم.

  • بهینگی کاربر: به‌واسطه رابطی که به‌راحتی در دسترس است، تغییر چهره‌های سریعی را انجام می‌دهد.
  • تنوع: با مجموعه‌ای شامل حداقل ۲۰ چهره جایگزین، انتخاب‌هایی را برای چهره‌های مرد و زن فراهم می‌کند.
  • خروجی سریع: امکان دانلود سریع تصاویر نهایی را برای کاربر ساده می‌سازد.
  • عناصر غافلگیر کننده: گاهی اوقات می‌تواند نتایجی تولید کند که غیر منتظره اما خنده‌دار هستند.
  • بهینگی هزینه: Faceswapper.ai برای استفاده رایگان در دسترس است.
اپلیکیشن تغییره چهره با هوش مصنوعی
  • لینک وب‌سایت Faceswapper.ai «+»

۸. Icons8 FaceSwapper

ابزار Icons8 FaceSwapper یکی دیگر از برنامه‌های رایگان و مجهز به هوش مصنوعی است که فرایند تغییر چهره را ساده می‌سازد. این ابزار، امکان تغییر و تعویض چهره با فرد انتخابی - از سلبریتی‌ها گرفته تا دوستان یا اعضای خانواده - را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

ابزار هوش مصنوعی تغییر چهره Icons8 FaceSwapper که در این مطلب از مجله فرادرس به آن می‌پردازیم، از فناوری تشخیص چهره پیشرفته برای اجرای تغییر چهره‌های بسیار واقعی استفاده می‌کند که به‌یاد ماندنی خواهند بود. اگر می‌خواهید تغییری منحصر به فرد در گالری تصاویر خود ایجاد کنید، این برنامه، مسیر جذابی را برای یافتن امکانات نا محدود تغییر چهره فراهم می‌کند. در ادامه، به برخی از خصوصیات Icons8 FaceSwapper اشاره کرده‌ایم.

  • رابط ساده و کاربر پسند: Icons8 FaceSwapper با ارائه محیطی ساده برای استفاده، فرایند تغییر چهره را آسان می‌سازد.
  • چند منظوره بودن: امکان تغییر چهره با افراد متعدد را فراهم می‌کند.
  • فناوری پیشرفته: Icons8 FaceSwapper برای انجام دقیق عملیات تغییر چهره، از فناوری پیشرفته تشخیص چهره استفاده می‌کند.
  • واقع‌گرایی: خروجی این ابزار، از نظر دیداری بسیار شگفت‌انگیز و همچنین به‌طرز فوق‌العاده‌ای واقع‌گرایانه است.
  • بهینگی در هزینه: این ابزار به‌طور رایگان در دسترس است.
  • لینک وب‌سایت Icons8 FaceSwapper: «+»

۹. Picsart

ابزار Picsart، با فراتر رفتن از دنیای تغییر چهره، قابلیت شگفت‌انگیز دستکاری و تغییر اشیا را معرفی کرده است. Picsart که مبتکری در زمینه ویرایش است، به‌کمک هوش مصنوعی، ویرایش تصاویر را تا حد زیادی ارتقا بخشیده است. ابزار جایگزینی هوش مصنوعی در Picsart، با استفاده از روشی به‌نام «بازسازی تصویر» (Inpainting) برای تغییر ناحیه انتخابی، امکان جایگزینی هر موردی در تصویر شما با یک جایگزین - تولید شده با هوش مصنوعی - را فراهم می‌کند.

Picsart، عملیات دقیق و سریعی را ارائه می‌دهد و مجموعه‌ای از تغییرات شامل تغییر چهره، اصلاح رنگ مو و  تغییر اشیا را در بر می‌گیرد. مجموعه ابزار پایه Picsart رایگان است و Picsart Gold، پالت بزرگ‌تری را برای کارهای خلاقانه‌تر ارائه می‌دهد. همچنین، دوره آزمایشی یک‌هفته‌ای Picsart Gold نیز در دسترس است تا کاربران طعم استفاده از قابلیت‌های گسترده آن را بچشند. برخی از قابلیت‌های Picsart را در ادامه آورده‌ایم.

  • ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی: این ابزار با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، ویرایش‌های پیشرفته نظیر Inpainting یا تغییر ناحیه انتخابی را شامل می‌شود.
  • سرعت و دقت: Picsart، امکان اعمال تغییرات را به‌صورت دقیق و سریع فراهم می‌کند.
  • عملیات گسترده: این ابزار، طیف گسترده‌ای از کارهای ویرایشی نظیر تغییر چهره، رنگ مو و دستکاری اشیا را فراهم می‌کند.
  • گزینه‌های پیشرفته: نسخه Gold ابزار Picsart، ابزارها و امکانات خلاقانه‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • دوره آزمایشی رایگان: کاربران جدید می‌توانند به دوره آزمایشی یک‌هفته‌ای رایگان Picsart Gold دسترسی داشته باشند.
  • لینک وب‌سایت Picsart: «+»

۱۰. Pixble

ابزار Pixble به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین ابزارها در این حوزه، به‌دلیل ارائه تصاویر دقیق و جذاب دیپ‌فیک شناخته شده است. Pixble از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا چهره شما را تشخیص داده و جزئیات چهره را به‌طور دقیق نگاشت کند. این ابزار به لحاظ دقت و واقعی بودن، عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد. حتی هنگام دریافت تصاویری که در زوایای غیر معمول گرفته شده‌اند، Pixble خروجی‌های - شبه‌واقعی - قانع‌کننده‌ای را فراهم می‌کند. با اینکه به‌کارگیری این ابزار رایگان است اما خروجی نهایی آن مستلزم پرداخت هزینه مربوطه است. در ادامه، به برخی از خصوصیات این ابزار اشاره کرده‌ایم.

  • تشخیص چهره با استفاده از فناوری هوش مصنوعی: از هوش مصنوعی برای تشخیص و نگاشت جزئیات چهره به‌صورت دقیق، بهره می‌گیرد.
  • تعویض چهره ۳-بُعدی: تغییر چهره ۳-بُعدی واقع‌گرایانه و دقیقی را ارائه می‌دهد.
  • سازگار با زوایا: این ابزار، تصاویر گرفته شده در زوایای گوناگون را مدیریت می‌کند.
  • نتایج با کیفیت: Pixble عملیات تغییر چهره واقع‌گرایانه‌ای را ارائه می‌دهد.
  • لینک وب‌سایت Pixble: «+»
قبل و بعد از نورپردازی تغییر چهره با هوش مصنوعی

۱۱. Swapface

ابزار Swapface با رابط پیش‌بینی کننده‌ای (Forward-Thinking) که فراهم آورده، تجربه جدیدی را در تغییر چهره برای شما به تصویر کشیده و چشم‌انداز تازه‌ای را در تعاملات دیجیتالی ارائه می‌دهد. با دانلود نرم‌افزار Swapface از وب‌سایت آن و اجرای فایل نصب، خود را برای ورود به دنیای تغییر چهره با پیمودن گام‌هایی ساده آماده می‌سازید. این ابزار بدون مشکل با دوربین‌های مجازی نظیر OBS و Unity سازگار می‌شود. بدین‌ترتیب، فرایند تولید بی‌درنگ دیپ‌فیک‌های واقع‌گرایانه برای پخش زنده در پلتفرم‌های گوناگون نظیر اسکایپ، زوم، تیم و گوگل‌میت را ساده می‌کند.

یکی از خصوصیات برجسته این ابزار، رندرینگ بسیار واقع‌گرایانه آن در دیپ‌فیک‌ها است که امکان تشخیص محتوای تولیدی توسط هوش مصنوعی و فیلم‌های واقعی را سخت می‌کند. ویژگی بیان شده به‌همراه سازگاری آن با پخش زنده - یا استریمینگ - Swapface را به انتخاب ترجیحی لایو استریمرها تبدیل کرده است. در ادامه، برخی از ویژگی‌های این ابزار هوش مصنوعی را آورده‌ایم.

  • رابط پیشرفته: Swapface، رابطی کاربرپسند و مدرن را فراهم می‌کند که با هدف سادگی پیمایش، طراحی شده است.
  • سازگاری با دوربین مجازی: این ابزار به‌خوبی با دوربین‌های مجازی نظیر Unity و OBS یکپارچه می‌شود.
  • سازگاری با لایو استریمینگ: برای انواع پلتفرم‌های لایو استریمینگ می‌تواند خروجی دیپ‌فیک بی‌درنگی را تولید کند.
  • دیپ‌فیک‌های به‌شدت واقع‌گرایانه: محتوایی را با هوش مصنوعی تولید می‌کند که بسیار شبیه به فیلم‌های واقعی است.
  • مورد علاقه استریمرها: با خصوصیات قدرتمند و خروجی‌های واقع‌گرایانه‌ای که فرهم می‌کند، انتخابی عالی برای لایو استریمرها محسوب می‌شود.
  • لینک وب‌سایت Swapface: «+»

۱۲. DeepAR

ابزار DeepAR در مسیر «واقعیت افزوده» (Augmented Reality | AR) پیش می‌رود که تجربه‌های روزمره شما را به ترکیبی خیره‌کننده از واقعیت و جادوی مجازی تبدیل می‌کند. ابزار تغییر چهره آن، امکان تغییرات بی‌درنگ چهره را فراهم می‌کند که ممکن است منجر به تولید نتایجی خنده‌دار یا عجیب شود.

DeepAR، عملیات تغییر چهره سریع شما و دوستتان را بدون نیاز به آپلود هیچ‌گونه عکس یا ویدیو، ساده می‌سازد. این ابزار، افزون بر قابلیت‌های تغییر چهره‌ای که ارائه می‌دهد دارای تشخیص‌دهنده احساسات، برنامه فیلتر و حتی تغییر رنگ مو را نیز ارائه می‌دهد. برخی از خصوصیات DeepAR را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • تغییر چهره بی‌درنگ: به‌صورت آنی و در لحظه، می‌توانید چهره خود را با دیگران تعویض کنید.
  • چند منظوره بودن: خصوصیاتی نظیر تشخیص خنده، احساسات، فیلترها و تغییر رنگ مو را فراهم می‌کند.
  • خرید با فناوری AR: امکان امتحان کردن جواهرات، ساعت، کفش و غیره را به‌صورت مجازی ارائه می‌دهد.
  • تماس‌های ویدیویی AR: ابزار DeepAR برقراری ارتباط را با تماس‌های ویدیویی دارای قابلیت AR را متحول می‌کند.
  • لینک وب‌سایت DeepAR: «+»
رتوش عکس با ابزار هوش مصنوعی تغییر چهره

۱۳. Swapstream.ai

ابزار Swapstream.ai، راهکاری ابری است که شما را از نصب نرم‌افزار بی‌نیاز کرده و آن را به انتخابی جذاب برای افراد گوناگون تبدیل می‌کند. با استفاده از این ابزار، امکان تغییر چهره به‌‌صورت زنده و سریع از طریق مرورگر برای شما فراهم می‌شود. این ابزار با ادعای ارائه دقت فوق‌العاده زیاد، نتایج غافلگیر‌ کننده‌ای را برایتان فراهم می‌کند. فرایند کار Swapstream.ai در ۳ گام ساده خلاصه شده است. به این صورت که ویدیوی منبع را آپلود کرده، چهره مورد نظر را اضافه می‌کنیم و سپس به انتخاب «منبع پخش» (Broadcasting Source) می‌پردازیم.

Swapstream.ai با پشتیبانی از پلتفرم‌های پخش - یا استریمینگ - گوناگون نظیر یوتیوب، فیسبوک و غیره، دسترسی خود به پلتفرم‌های مختلف را توسعه داده است. با این که نسخه رایگان آزمایشی را ارائه می‌دهد، برای بهره‌مندی از تمامی امکانات آن، نیازمند تهیه اشتراک و پرداخت هزینه مربوطه هستید. برخی از ویژگی‌های Swapstream.ai را در ادامه آورده‌ایم.

  • ابری بودن: شما را از دانلود و نصب نرم‌افزار بی‌نیاز می‌کند.
  • سهولت در به‌کارگیری: عملیات تغییر چهره را در ۳ گام ساده، خلاصه می‌کند.
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های گوناگون: Swapstream.ai با پلتفرم‌های استریمینگ گوناگون سازگار است.
  • دقت بالا: این ابزار، مدعی است که بیشینه دقت موجود را برای تغییر چهره ارائه می‌دهد.
  • بهینگی هزینه: از خصوصیات خوب Swapstream.ai، فراهم آوردن نسخه رایگان آزمایشی برای تجربه قابلیت‌های آن پیش از خرید اشتراک و مقرون به‌صرفه بودن آن است.
  • لینک وب‌سایت Swapstream.ai: «+»

۱۴. FaceHub

ابزار FaceHub با ارائه رابط کاربری ساده، قابلیت تغییر چهره در عکس و ویدیو را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای این کار کافی است پس از انتخاب و آپلود تصویری از خود، مدلی را از موارد فراهم شده، برای تغییر و تعویض چهره انتخاب کنید. همچنین در صورتی‌که به انتخاب مدل‌های موجود تمایلی ندارید، می‌توانید عکس مورد نظر خود را آپلود کنید. این ابزار دارای ۲ حالت «سریع» و «حرفه‌ای» است که دارای تفاوت‌هایی هستند. FaceHub می‌تواند نتایج خوشایند و جذابی را فراهم کند اما گاهی اوقات ممکن است که این خروجی‌ها، غیر عادی یا عجیب باشند. اگر از نسخه رایگان استفاده می‌کنید، یک واتر‌مارک روی تصویر خروجی قرار خواهد گرفت. مدل پولی آن نیز افزون بر عکس‌هایی با کیفیت بالاتر، امکان دسترسی به مدل‌های بیشتر را فراهم می‌کند.

  • لینک وب‌سایت FaceHub «+»

۱۵. Webit.ai

ابزار Webit.ai یکی دیگر از راهکارهایی است که قابلیت تغییر چهره را بدون پرداخت هزینه برای شما فراهم می‌کند. برای استفاده از این ابزار نیازی به کارت اعتباری نخواهید داشت و تنها ایجاد یک اکانت Webit کفایت می‌کند. توانایی این وب‌اپلیکیشن در ارائه به‌روزرسانی‌های مستمر و بهبود امکانات خود، یکی از دلایل فروش آن است. Webit.ai به‌تازگی حالتی به‌نام Deep را معرفی کرده که انتقال خصوصیات عمیق‌تر چهره - مانند تغییر حالت چهره - از چهره مبدأ به چهره هدف را امکان‌پذیر می‌سازد. این ابزار از تغییر چهره در ویدیو نیز پشتیبانی می‌کند. افزون بر این، نتایج تولید شده، به‌طور معمول بی‌نظیر و گاهی اوقات خنده‌دار هستند.

لپتاپ شامل تغییر چهره با هوش مصنوعی

۱۶. Facemagic

ابزار Facemagic با شعار «Just one selfie, and you can be a star»، یکی از ابزارهای تغییر چهره محسوب می‌شود. تصویر خود را به این اپلیکیشن می‌دهید و به‌کمک فناوری پیشرفته هوش مصنوعی، عملیات تغییر چهره به‌سرعت برای شما انجام می‌شود. بدین‌ترتیب، هر فردی می‌تواند در نقش بازیگر اصلی فیلم مورد علاقه خود ظاهر شود. با دیدن خروجی‌های خیره‌کننده Facemagic در تغییر چهره که از فناوری پیشرفته تشخیص چهره و پردازش داده توسط شبکه عصبی ساخته می‌شوند، غافلگیر خواهید شد. همچنین می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها و GIF-های دقیقی را به‌سرعت ایجاد کنید.

برای تولید خروجی‌های غیر منتظره و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه اجتماعی، این اپلیکیشن را می‌توانید از اپ‌استورهای مربوطه دانلود کنید.

  • لینک اپلیکیشن Facemagic: «+»

۱۷. Unboring

اگر قصد تغییر چهره‌های کسل‌کننده در یک عکس با صورت‌هایی خندان را در سر دارید یا اینکه می‌خواهید از عکس‌های خود، Meme-ها و موارد خنده‌داری ایجاد کنید، ابزار Unboring به‌عنوان راهکاری عالی می‌تواند در این مورد به شما کمک کند. این پلتفرم با استفاده از فناوری AI می‌تواند به‌راحتی عمل تغییر چهره با هوش مصنوعی را برای شما انجام دهد. با استفاده از این ابزار تغییر چهره با هوش مصنوعی می‌توانیم لحظات مفرح و لذت‌بخشی را به دورهمی‌های خانوادگی خود هدیه دهیم و خاطرات ارزشمندی را رقم بزنیم. Unboring، مجموعه‌ای از صدها عکس قدیمی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مناسب‌ترین آن‌ها را برای چهره خود انتخاب کنید. به‌گونه‌ای که احساس می‌کنید وارد یک ماشین زمان شده‌اید. گاهی اوقات ممکن است بخواهید تا از تصاویر همکاران خود، عکس‌های خنده‌داری ایجاد کنید و از این طریق، فشار و استرس محیط کاری را قابل تحمل‌تر کنید. این ابزار همچنین، ۳ گزینه Starter رایگان، پیشرفته و Pro را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

برخی از خصوصیات Unboring را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • قابلیت تعویض چهره رابرای ما فراهم می‌کند.
  • فیلترهای هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد.
  • رابط کاربر پسندی دارد.
  • به‌وسیله این ابزار می‌توانید چهره‌های موجود در عکس‌ها و ویدیوها را با چهره دلخواه تغییر دهید.
  • عکس‌ها و انیمیشن‌های بامزه و جذابی را ایجاد کرد.
  • به کمک هوش مصنوعی، می‌توانید عکس‌ها و ویدیو‌ها را به حالت انیمیشن در آورید.
  • لینک وب‌سایت Unboring: «+»
نقشه صورت یک دختر

۱۸. Soulgen.ai

ابزار Soulgen.ai در واقع، یک مولد هنر با هوش مصنوعی محسوب می‌شود که به منظور ساخت عکس‌های واقع گرایانه از پرامپت‌های متنی که به آن ارائه می‌دهیم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدای از این موارد، قابلیت تغییر چهره را نیز فراهم می‌کند. این اپلیکیشن، ابزار و قابلیت‌‌هایی نظیر ویرایشگر عکس، حذف کننده اشیا، گسترش‌دهنده عکس و کاراکترهای سفارشی‌شده AI را در بر می‌گيرد. رابط ساده و کاربرپسند این ابزار هوش مصنوعی، امکان دسترسی سریع به امکانات، پردازش سریع و خروجی‌های با کیفیت را برای شما فراهم می‌کند. یکی از دوست‌داشتنی‌ترین قابلیت‌های این ابزار، Outpainting نام دارد که امکان گسترش هر تصویری را برای شما فراهم می‌کند. نواحی پرکننده تصویر، از هوش مصنوعی برای این کار کمک می‌گیرد. بنابراین، عکس شما - به‌لحاظ واقع‌گرایی - به‌ٰشکلی ویرایش‌نشده به نظر خواهد رسید. ابزار SoulGen Pro در قالب ۲ پلن یک ماهانه و ۱۲ ماهه برای استفاده موجود است.

  • لینک وب‌سایت Soulgen.ai: «+»

۱۹. SwapSurprise

با ابزار SwapSurprise، تجربه‌ای جذاب از تغییر چهره را تجربه خواهید کرد. کاربران می‌توانند چهره خود را به‌راحتی روی مجموعه متنوعی از تمپلیت‌ها قرار دهند. برای تنوع بیشتر، می‌توانید قابلیت Swap Roulette را امتحان کنید که با فراهم کردن تغیره چهره تصادفی در هر مرتبه استفاده از آن، نتایج غیرمنتظره و جالبی را به شما ارائه می‌دهد. به لحاظ هزینه، SwapSurprise به‌عنوان ابزار ویرایشی فریمیوم عرضه می‌شود. برخی از خصوصیات این ابزار را در ادامه آورده‌ایم.

  • امکان تغییر چهره را ارائه می‌دهد.
  • تمپلیت‌های متنوعی را فراهم می‌کند.
  • جای‌گذاری را بدون نقص انجام می‌دهد.
  • تغییر چهره تصادفی را فراهم می‌کند.
  • افزونه‌های روزانه را ارائه می‌دهد.
  • لینک وب‌سایت SwapSurprise: «+»
نسخه‌های مختلف چهره تغییر یافته

۲۰. Artguru AI

ابزار Artguru AI، با ارائه قابلیت رایگان تغییر چهره با هوش مصنوعی، انقلابی را در فرایند تغییر چهره ایجاد کرده است. این پلتفرم، طیف وسیعی از Preset-ها یا گزینه‌های پیش‌فرض قابل انتخاب شامل شخصیت‌های مشهور، کاراکترهای انیمیشنی، بازنمایی‌های هنری و شخصیت‌های کارتونی را برای کاربر فراهم می‌کند. کافی است تا عکس خود را به سادگی آپلود کرده و Preset مورد نظر را انتخاب کنید. سپس شاهد تبدیل بی‌دردسر چهره خود به ظاهری جدید و خیره‌کننده خواهید بود.

ابزار Artguru AI، به‌خاطر توانایی در تولید آواتارها و چهره‌های واقع‌گرایانه در استایل‌های هنری گوناگون به کمک هوش مصنوعی، شناخته شده است. کاربران، جنسیت و استایل مد نظر را انتخاب می‌کنند و با آپلود ۶ تا ۳۰ سلفی شخصی، هوش مصنوعی به تولید ماهرانه آواتارهای منحصر به فرد می‌پردازد.

  • لینک وب‌سایت Artguru AI: «+»

۲۱. InsightFaceSwap

بات دیسکورد InsightFace در واقع یک کتابخانه اوپن سورس برای تحلیل چهره ۲-بُعدی و ۳-بُعدی محسوب می‌شود. InsightFace  همچون جعبه ابزاری دیجتالی برای هنرمندان است که الگوریتم‌های پیشرفته بازشناسی، تشخیص و تطابق را در بر می‌گیرد. InsightFace کتابخانه پایتون کاملی برای تحلیل چهره ۲-بعدی و ۳-بعدی به شمار می‌رود. این کتابخانه طیف وسیعی از به‌روزترین الگوریتم‌ها را به‌صورت مؤثر برای شناسایی و مطابقت دادن چهره‌ها در بر می‌گیرد که برای یادگیری و همچنین پیاده‌سازی بهینه شده‌اند. InsightFace، مزیت‌های قابل توجهی را برای مراکز پژوهشی و سازمان‌های صنعتی فراهم می‌کند.

  • لینک وب‌سایت InsightFace: «+»

۲۲. Reface app

اپلیکیشن Reface App که پیش از این با نام Doublicat شناخته می‌شد در واقع، اپلیکیشن ساده و کاربرپسندی است که فرایند ساخت دیپ‌فیک را روی دستگاه‌های موبایلی ساده می‌سازد. این اپلیکیشن به کاربر امکان می‌دهد تا به آسانی کلیپ‌های خود را ادیت کنند و چهره خود یا دیگران را روی پس‌زمینه‌های متنوع از پیش ساخته شده بگذارند. اپلیکیشن Reface به‌تازگی، قابلیت پر طرفدار آواتار هوش مصنوعی را فراهم کرده است که به کمک آن، کاربران می‌توانند برای یک عکس پروفایل مدرن و به‌روز، آواتارهای هوش مصنوعی بسازند.

  • لینک اپلیکیشن Reface app: «+»

۲۳. Pica AI

ابزار Pica AI، پلتفرم چندمنظوره‌ای برای ویرایش تصویر با هوش مصنوعی محسوب می‌شود. به کمک این ابزار می‌توانید عکس‌های خود را به شاهکار هنری خیره‌کننده‌ای تبدیل کنید. این مجموعه شامل ابزارهای متعددی است که بر مبنای هوش مصنوعی عمل می‌کنند. مواردی نظیر قابلیت‌های تغییر چهره با هوش مصنوعی، جزوی از این ابزارها هستند. اپلیکیشن Pica AI همچنین، امکاناتی نظیر بهبود عکس‌ها، اصلاح یا روتوش چهره‌ها، افکت‌ها و فیلترهای جذاب و حتی حذف پس‌زمینه با هوش مصنوعی را برای شما فراهم می‌کند. Pica AI می‌تواند شما را در تنظیم مقادیر مربوط به رنگ‌ها، طیف‌های رنگی و روشنایی، با هدف دستیابی به نتایج بهتر تغییر چهره یاری دهد. این ابزار از قابلیت ویرایش دسته‌ای با هدف ساده شدن فرایند ویرایش تصاویر متعدد، استفاده می‌کند. بدین‌ترتیب شما می‌توانید افکت‌های گوناگون و تغییر روشنایی چندین عکس را به‌صورت یکجا اِعمال کنید. این اپلیکیشن همچنین، رابطی کاربرپسند را به منظور تولید محتوا، عکاسی حرفه‌ای و غیره برای کاربر فراهم می‌کند. Pica AI به لحاظ قیمت‌گذاری دارای ۲ پلن ماهانه و سالانه برای کاربران خود است.

  • لینک اپلیکیشن Pica AI: «+»
تغییر چهره در تصویر دسته جمعی با دوستان خود

سوالات متداول

اکنون که با تغییر چهره با هوش مصنوعی آشنا شدید و ابزارهای مربوط به آن را به شما معرفی کردیم، می‌خواهیم برخی پرسش‌های متداول در این زمینه را پاسخ دهیم.

کاربردهای تغییر چهره با هوش مصنوعی چیست؟

فناوری تغییر چهره با هوش مصنوعی در تسک‌های متعددی نظیر سرگرمی، صنعت فیلم‌سازی، حفظ حریم شخصی و دیجیتال مارکتینگ می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. شاید برخی از تولید‌کنندگان محتوا در شبکه‌های اجتماعی را دیده باشید که از چهره افراد مشهور در قالب دیپ‌فیک استفاده می‌کنند. استفاده از «جعل عمیق» (DeepFake) به این شکل در تولید محتوا، یکی از کارهای محبوب قابل انجام به‌وسیله تغییر چهره با هوش مصنوعی محسوب می‌شود. برخی افراد برای تولید عکس‌ها، GIF-ها، ویدیوها یا حتی میم‌های خنده‌دار، چهره خود را با چهره افراد معروف، حیوانات و حتی اشیا جایگزین می‌کنند. میلیون‌ها پست و مطالبی از این دست را روی اینترنت خواهید یافت. لازم به ذکر است که منظور از «میم» (Meme)، ایده‌ها و تصاویر طنز آمیزی است که به سرعت در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

به‌زودی شاهد این خواهیم بود که بازیگران یک فیلم، به‌سادگی ظاهر خود را تغییر دهند و آن را به‌وسیله فناوری تغییر چهره با هوش مصنوعی، جوان‌تر یا پیرتر کنند. در نتیجه به‌کارگیری این فناوری، میزان هزینه و زمان برای تهیه و به‌کاربردن لوازم آرایشی و انجام گریم را کاهش خواهد داد. افزون بر این، هنرمندان جلوه‌های ویژه که زمان زیادی را صرف کار خود می‌کنند می‌توانند به‌طرز سریع و مؤثرتری عمل کنند. به‌طور کلی، ابزارهای تغییر چهره با هوش مصنوعی - هر چند در سطح بسیار ابتدایی - می‌توانند به عنوان ابزارهای جلوه‌های ویژه عمل کنند.

بعضی وقت‌ها ممکن است مایل به آشکار کردن هویت خود نباشیم، بنابراین مهم است تا از هویت خود محافظت کنیم. این کار با بهره‌گیری از فناوری تغییر چهره و مخفی‌سازی چهره خود در عکس‌ها و ویدیوها قابل دستیابی است. از سوی دیگر، این قابلیت ممکن است افزایش دیپ‌فیک و فراهم شدن زمینه سوء استفاده را فراهم کند.

می‌توان گفت که هوش مصنوعی برای بسیاری از کسب و کارها و مؤسسات بازاریابی دیجیتال سودمند بوده است. این نهادها از فناوری تغییر چهره با هوش مصنوعی در کمپین خود برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. کسب و کارها نیز می‌توانند این فناوری را برای ایجاد تبلیغات جذاب و بی‌نظیر به‌کار ببرند تا از طریق ضمن جلب توجه مردم به خود، آگاهی از برند را ایجاد کنند. این موارد، بیان‌گر دلایل استفاده مردم از فناوری تغییر چهره با هوش مصنوعی بودند. هر چند که در به‌کارگیری آن باید محدودیت‌هایی وجود داشته باشد و مسئولیت آن را نیز می‌بایست بر عهده گرفت.

فردی که به نتیجه جالب تغییر چهره با هوش مصنوعی می‌خندد

امنیت استفاده از ابزارهای تغییر چهره با هوش مصنوعی چگونه است؟

به‌طور کلی، استفاده از ابزارهای رایگان تغییر چهره با هوش مصنوعی امن است اما ضروری است تا از آن‌ها استفاده درستی داشته باشید. همیشه قوانین استفاده و سیاست مربوط به حریم شخصی را به منظور درک نحوه استفاده از داده‌های ارسالی، مطالعه کنید. در آپلود تصاویر شخصی و حساس خود، احتیاط لازم را به خرج دهید و هنگام تغییر چهره، به حقوق تصاویر و حریم شخصی دیگران احترام بگذارید.

آیا ابزارهای معرفی شده را می‌توان برای پروژه های حرفه ای به کار گرفت؟

بله. بسیاری از ابزارهای رایگان تغییر چهره با هوش مصنوعی برای پروژه‌های حرفه‌ای به‌خصوص در بازاریابی، سرگرمی یا طراحی گرافیک مناسب هستند. این ابزار‌ها را می‌توان برای ایجاد محتوایی یکتا، موارد مربوط به تبلیغات یا پروژه‌‌های هنری مورد استفاده قرار داد. با این وجود برای استفاده تجاری، لازم است تا قرارداد مربوط به مجوزدهی ابزار مربوطه را برای اطمینان از همسو بودن با قوانین آن، بررسی کنید.

برای به کارگیری ابزارهای تغییر چهره با هوش مصنوعی به مهارت خاصی نیاز داریم؟

خیر. برای کار با بیشتر ابزارهای رایگان تغییر چهره با هوش مصنوعی، نیاز به مهارت ویژه‌ای وجود ندارد. این‌گونه ابزارها به‌صورت کاربر پسند و با رابطی ساده و بصری طراحی شده‌اند که کاربران را در فرایند تغییر چهره یاری می‌دهند. همین که دارای علم ابتدایی استفاده از کامپیوتر و دیدگاهی خلاقانه باشید برای استفاده مؤثر از این ابزارها کفایت می‌کند.

جمع‌بندی

اپلیکیشن‌های تغییر چهره از شروع شکل‌گیری خود، مسیر درازی را طی کرده‌اند و همچنین با پیشرفت‌های فناوری، به پیشروی و ارتقای خود ادامه می‌دهند. این اپلیکیشن‌ها افزون بر اینکه سرگرم‌کننده هستند، توانایی به‌کارگیری در صنایع گوناگون نظیر استفاده در فیلم‌ها، تبلیغات و حتی خدمات درمانی را نیز دارند. در این مطلب از مجله فرادرس با هوش مصنوعی تغییر چهره آشنا شدیم و ابزارهای مرتبط با آن را به شما معرفی کردیم.

فناوری هوش مصنوعی، انقلاب و تحولی شگفت‌انگیز را در زندگی ما به‌وجود آورده است. ابزارهای نوآورانه فراوانی که از این فناوری بهره‌مند شده‌اند به ما امکان می‌دهد تا عکس‌هایمان را به‌گونه دستکاری کنیم که پیش از این تنها در فیلم‌های علمی و تخیلی شاهد آن بوده‌ایم. ابزارهای هوش مصنوعی تغییر چهره، دریچه‌ای از دنیای جدید را برایمان باز کرده و قابلیت‌های خلاقانه‌ای را در اختیارمان قرار می‌دهند. اکنون کافی است تا در این ابزارهای چهره هوش مصنوعی که هریک قابلیت های منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهند کاوش کنیم تا خلاقیت خود را بهبود ببخشیم.

فناوری تغییر چهره با هوش مصنوعی روی آینده ما تأثیر خواهد گذاشت. امیداوریم که ابزارهای معرفی شده برای تغییر چهره با هوش مصنوعی برای شما سودمند باشد. توجه به این موضوع که فناوری تغییر چهره می‌بایست برای اهداف سرگرمی و سازنده استفاده شود،‌ اهمیت زیادی دارد و نباید برای کاربردهای نامناسب و اقدامات خرابکارانه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می‌بایست اطمینان حاصل کنیم که استفاده از چهره افراد مشهور و سیاستمداران، ما را با مشکلات قانونی مواجه نمی‌کنند.

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
iTechnoLabssynthesiauniteGEEKFLAREMSPowerUserTopAI.toolsdataconomy
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *