UGC چیست؟ + اهمیت و کاربرد محتوای تولید شده توسط کاربر

۴۹۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
UGC چیست؟ + اهمیت و کاربرد محتوای تولید شده توسط کاربر

تولید محتوا توسط کاربران به شکل‌های مختلف مانند همکاری با اینفلوئنسرها یا افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی و مشتریان وفادار از بخش‌های مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. این روش تولید محتوا سبب افزایش تعامل با مخاطبان و معرفی کسب و کار به مخاطبان جدید می‌شود. در این مطلب بررسی می‌کنیم محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC چیست و چگونه می‌توان از آن برای بازاریابی بهره گرفت.

فهرست مطالب این نوشته

UGC چیست ؟

«UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر» (User-Generated Content) به پست‌های تبلیغاتی غیرپولی منتشرشده توسط افراد در شبکه‌های اجتماعی و بخش‌های دیگر در فضای اینترنت گفته می‌شود که در آن‌ها محصولات یا خدمات یک کسب و کار به دیگران معرفی می‌شوند. برای مثال، زمانی که یکی از دوستان شما تجربه استفاده از محصول یا خدماتی را در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود درمیان می‌گذارد، در واقع یک UGC منتشر کرده است. یا زمانی که برند موردعلاقه شما استوری مخاطبان خود درباره یک محصول در اینستاگرام را بازنشر می‌کند، در واقع UGC مخاطبان خود را برای دیگران منتشر می‌کند.

محتوای تولید شده توسط کاربران برای برندها بسیار ارزشمند است و در صورتی‌که از آن به شکلی مؤثر استفاده شود، می‌تواند در بازاریابی برند بسیار مؤثر باشد. محتوای تولید شده توسط کاربر همیشه درباره محصولات یا خدمات یک برند نیست، بلکه این محتوا می‌تواند نشان‌دهنده سبک زندگی یا ارزش‌های مشترک میان برند و مخاطبان آن باشد. به طور کلی، UGC ابزاری قدرتمند در بازاریابی است. ایجاد فرصتی برای مخاطبان و مشتریان برای درمیان گذاشتن نظرات و محتوای مرتبط با برند می‌تواند در افزایش آگاهی از برند و رسیدن به اهداف بازاریابی کسب و کار نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

علاوه بر این، برای استفاده بهینه از محتوای تولید شده توسط برند به منابع بسیار زیادی نیاز ندارید. البته برای استفاده بهینه از این محتوا باید تلاش کنید و رویکردی متمرکز داشته باشید، اما اگر تمام مراحل آن را به درستی اجرا کنید، به موفقیت‌های بزرگی در زمینه بازاریابی و تبلیغات برند خود دست می‌یابید.

برای مثال، محتوای منتشرشده در بخش «جشنواره یادگیری» مجله فرادرس که به تجربه‌های استفاده از فیلم‌های آموزشی فرادرس می‌پردازد، نوعی محتوای تولیدشده توسط کاربر به شمار می‌رود.

محتوای تولید شده توسط کاربر در جشنواره یادگیری مجله فرادرس
نمونه محتوای تولید شده توسط کاربر در جشنواره یادگیری مجله فرادرس

در ادامه این مطلب شرح می‌دهیم که مزایای استفاده از UGC چیست و چگونه می‌توان با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر، کمپین‌های مارکتینگ موفقی اجرا کرد.

محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC چیست

اهداف کمپین های UGC چیست ؟

همان‌طور که گفتیم، استفاده بهینه از محتوای تولید شده توسط کاربر برای برندها مزایای بسیار زیادی دارد. مارکترها از UGC برای رسیدن به اهداف مختلف بازاریابی کسب و کارها بهره می‌گیرند. از میان این اهداف می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • افزایش نرخ تعامل برند
  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش اعتماد کاربران به برند
  • آگاهی‌بخشی به کاربران
  • صرفه‌جویی در زمان برای تولید محتوا
  • تولید محتوای منحصربه‌فرد در شکل‌های مختلف
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه

افزایش نرخ تعامل برند

یکی از مهم‌ترین اهداف کمپین‌های UGC افزایش میزان تعامل با مخاطبان است. معمولاً برندها در کمپین‌های UGC با اینفلوئنسرها همکاری می‌کنند، زیرا این افراد تعامل مطلوبی با دنبال‌کنندگان خود دارند و می‌توانند از طریق تولید محتوای جذاب با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. افزایش تعداد لایک‌ها یا کامنت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مهم است و همه ما می‌دانیم که تأثیر آن‌ها در افزایش میزان آگاهی از برند چیست، اما افزایش نرخ تعامل نیز معیاری بسیار مهم است که نباید از آن غافل شد.

افزایش نرخ تبدیل

ترکیب بهره‌گیری از محتوای تولید شده توسط کاربر و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به ابزاری قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل کسب و کار تبدیل شود. در تمام حوزه‌های کاری، حتی حوزه‌های تخصصی رقابتی، مخاطبان از شبکه‌های اجتماعی برای جستجو و تحقیق درباره محصولات و خدمات مورد نیاز خود بهره می‌گیرند. آمارها نشان می‌دهند که تعداد بسیار زیادی از مصرف‌کنندگان در دنیا محتوای برندها در شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند تا درباره محصولات و خدمات جدید آن‌ها اطلاعات کسب کنند.

بنابراین، می‌توان از محتوای تولید شده توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی مانند دریافت بازخورد، «جعبه‌گشایی یا آنباکسینگ» (Unboxing) و روش‌های دیگر تولید محتوا به شکل UGC برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کرد. در ادامه این مطلب، بررسی می‌کنیم که روش‌های مختلف تولید محتوا به شکل UGC چیست و چگونه می‌توان از آن‌ها در استراتژی دیجیتال مارکتینگ بهره گرفت.

 

ایجاد اعتماد کاربران به برند

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ معتقدند که مصرف‌کنندگان به محتوای تولید شده توسط مصرف‌کنندگان دیگر بیشتر از محتوای تولید شده توسط برندها اعتماد می‌کنند. بنابراین اگر در فضای اینترنت وجهه منفی پیدا کرده‌اید یا تازه شروع به کار کرده‌اید، هدف اصلی شما باید افزایش اعتماد کاربران به برند باشد. استفاده بهینه از UGC می‌تواند سبب افزایش اعتبار برند میان مصرف‌کنندگان شود. برای این کار، ابتدا کلمات کلیدی یا عبارت‌های پرکاربرد میان کاربران در رابطه با برند خود را بیابید. سپس، بررسی کنید که آیا بازخوردهای کاربران درباره برند شما در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌های دیگر مثبت است یا منفی. اگر این بازخوردها منفی باشند، می‌توانید از روش‌های مختلف برای افزایش اعتبار برند بهره بگیرید.

 

آگاهی‌بخشی به کاربران

با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر می‌توان اطلاعات مفیدی درباره پرسش‌های متداول و دغدغه‌های آن‌ها درباره کسب و کار شما در فضای اینترنت کسب کرد. در واقع، پس از اجرای کمپین‌های UGC با دنبال کردن مکالمه‌های کاربران درباره برند خود در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های دیگر، متوجه می‌شوید که پرسش‌های مشابه و مشترک آن‌ها درباره برند شما چیست.

صرفه‌جویی در زمان برای تولید محتوا

اگر تیم تولید محتوا و بازاریابی شما به محتوای بیشتری در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد، با استفاده از کمپین‌های UGC می‌توانید در زمان آن‌ها صرفه‌جویی کنید و به محتوای منحصربه‌فرد مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. با بهره‌گیری از هشتگ‌ها، کامنت‌ها و تصاویر کاربران در زمان لازم برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی صرفه‌جویی خواهید کرد.

صرفه جویی در زمان در کمپین های UGC

تولید محتوای منحصربه‌فرد در شکل‌های مختلف

UGC توسط افرادی تولید می‌شود که ممکن است تولیدکننده محتوای حرفه‌ای نباشند، اما این محتوا کاملاً منحصربه‌فرد است. این محتوای ارگانیک و منحصربه‌فرد می‌توان حضور برند شما در فضای آنلاین را تقویت کند. برای مثال، بازخوردهای کاربران از استفاده از محصولات یا خدمات شما که نام یا حوزه تخصصی برند در آن به کار رفته باشد، می‌تواند به ظاهر شدن برند در نتایج موتورهای جستجو و سئو شما کمک کند.

علاوه بر این، تولید محتوای تصویری درباره برند از بزرگ‌ترین چالش‌های برندها، به‌ویژه برندهایی با بودجه بازاریابی کمتر است. با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر این مشکل نیز تا حدودی رفع می‌شود. چراکه کاربران محتوای مد نظر خود را به شکل‌های مختلف از جمله متن و تصویر تولید و منتشر می‌کنند. این محتوا که به شکل‌های مختلف تولید می‌شود به رسیدن شما به تمام اهداف بازاریابی کمک خواهد کرد.

 

افزایش نرخ بازگشت سرمایه

محتوای تولید شده توسط کاربران اغلب باعث افزایش «نرخ بازگشت سرمایه» (ROI) می‌شود. در این شکل بازاریابی حتی ممکن است کسب و کار هیچ بودجه‌ای را برای تشویق کاربران به تولید محتوا درباره برند صرف نکند، اما با این حال، با استفاده از UGCهای دریافت شده به اهداف بازاریابی خود برسد. برای مثال، استارباکس در یک کمپین UGC از مشتریان خود خواست که روی لیوان‌های قهوه خود نقاشب بکشند و تصویر آن را در اینستاگرام منتشر کنند. انتشار این تصاویر درباره استارباکس، هویت این برند در شبکه‌های اجتماعی را تقویت کرد و میزان آگاهی از برند را افزایش داد.

استفاده از UGC توسط برند استارباکس
استفاده از UGC توسط برند استارباکس

انواع UGC چیست ؟

در دنیای امروز که با تولید محتوا گسترش پیدا می‌کند و مصرف‌کنندگان می‌توانند محتوای مد نظر خود را بدون محدودیت تولید و منتشر کنند، در هر فضایی با انواع مختلف UGC مواجه می‌شویم. محتوای تولید شده توسط کاربر به شکل‌های مختلفی در فضای اینترنت و فضاهای دیگر منتشر می‌شود. از میان انواع مختلف UGC می‌توان موارد فهرست زیر را مثال زد.

  • تصویر محصولات یا خدمات
  • ویدیو یا تصویر جعبه‌گشایی (Unboxing)
  • بررسی محصولات و خدمات و تجربه مشتریان
  • دیدگاه مشتریان درباره محصولات و خدمات در وب‌سایت‌ها
انواع UGC چیست

تصویر محصولات یا خدمات

یکی از پرکاربردترین انواع UGC، انتشار تصویر محصولات یا خدمات توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های اینترنتی دیگر است. تصاویر منتشر شده توسط کاربران دو کاربرد مهم دارند. اولین کاربرد آن‌ها، نمایش داده نمونه واقعی محصولات یا خدماتی است که کسب و کار شما ارائه می‌کند و دومین کاربرد، تشویق مخاطبان دیگر به بررسی کسب و کار شما برای خرید محصولات یا خدمات برند است.

برای مثال، تصویر زیر بازنشر محتوای تولید شده توسط کاربر در صفحه اینستاگرام برند مشهور Airbnb را نشان می‌دهد. در این تصویر، خدمات این برند به خوبی به مخاطبان نمایش داده می‌شود و کاربران دیگر به استفاده از خدمات Airbnb تشویق می‌شوند.

نمونه تصویر UGC برند Airbnb
نمونه تصویر UGC برند Airbnb

ویدیو یا تصویر جعبه‌گشایی

یکی از پرمخاطب‌ترین انواع محتوای تولید شده توسط کاربر در شبکه‌های اجتماعی، ویدیوها یا تصاویر جعبه‌گشایی (آنباکسینگ) است. تماشای آنباکسینگ محصولات برای کاربران اینترنت بسیار جذاب است و بعضی از اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی که به طور خاص ویدیوهای آنباکسینگ را منتشر می‌کنند میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند.

در این ویدیوها، شخصی محصولات یک برند را از جعبه بیرون می‌آورد و جزئیات ویژگی‌های آن‌ها را بررسی می‌کند. این ویدیوها محصولات شما را به کاربران معرفی می‌کنند و می‌توانند در تعامل شما با مخاطبان اثر مثبت بگذارند.

کمپین مسابقه آنباکسینگ دیجی کالا
کمپین مسابقه آنباکسینگ دیجی‌کالا

بررسی محصولات و خدمات و تجربه مشتریان

بسیاری از کسب و کارها تجربه‌های کاربران از استفاده از خدمات یا محصولات برند را در وب‌سایت‌ها و صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی خود به‌اشتراک می‌گذارند. این تجربه‌های کاربران معمولاً شامل کلمه‌های کلیدی مد نظر مشتریان احتمالی می‌شوند و می‌توانند به پرسش‌های آن‌ها درباره خدمات یا محصولات برند پاسخ بدهند.

کمپین UGC تجربه مشتری ترنسنت
نمونه کمپین UGC تجربه مشتری

دیدگاه مشتریان درباره محصولات و خدمات در وب‌سایت‌ها

بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی بخشی از صفحه‌های وب‌سایت خود را به بازخوردهای مشتریان درباره محصولات کسب و کارها اختصاص می‌دهند. همچنین، وب‌سایت‌هایی نیز تنها برای مقایسه محصولات برندهای مختلف و نظرات کاربران درباره آن‌ها طراحی شده‌اند. نظرات کاربران درباره محصولات یا خدمات برندها در این نوع از وب‌سایت‌ها را می‌توان به عنوان ابزاری قدرتمند در بازاریابی به‌کار گرفت.

نمونه نظرات کاربران در وب سایت فرادرس
نمونه نظرات کاربران در وب‌سایت فرادرس

استراتژی بازاریابی از طریق UGC

در بخش‌های قبلی متوجه شدیم UGC چیست و استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر برای کسب و کارها چه مزایایی دارد. در ادامه، به تدوین استراتژی UGC موفق می‌پردازیم. برای دستیابی به موفقیت از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر نیز درست مانند تمام روش‌های بازاریابی دیگر باید یک استراتژی دقیق تدوین کنید. برای تدوین بهترین استراتژی UGC می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  • انتخاب شبکه‌های اجتماعی مناسب
  • مشخص کردن اهداف کمپین UGC
  • درخواست محتوا از مخاطبان
  • برقراری ارتباط با مخاطبان و محتوای آن‌ها
  • تحلیل و ارزیابی نتیجه کمپین UGC

انتخاب شبکه‌های اجتماعی مناسب

مهم است که بدانید شبکه اجتماعی مورد علاقه مخاطبان برند شما چیست و افراد تأثیرگذاری که می‌توانند برند شما را از طریق UGC به دیگران معرفی کنند در کدام بخش از فضای اینترنت فعالیت می‌کنند. هر شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری نوع خاصی از محتوا مناسب است و شما باید درباره شبکه اجتماعی مورد علاقه مخاطبان خود اطلاعات کسب کنید تا بتوانید بهترین فضا برای اجرای کمپین‌های UGC را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب بهترین شبکه اجتماعی باید به اهداف و مخاطبان خود توجه کنید. آمارها نشان می‌دهند که بسیاری از مصرف‌کندگان، برندها را صرفاً به دلیل حضور آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به رقیبان آن‌ها ترجیح می‌دهند. بنابراین انتخاب هوشمندانه شبکه‌های اجتماعی و ایجاد فضایی مطلوب برای برند در شبکه‌های اجتماعی محبوب مخاطبان، به برقراری ارتباط با مشتریان از طریق تولید محتوای باکیفیت کمک می‌کند. همچنین، این موضوع باعث می‌شود که در مقابل رقیبان خود یک مزیت رقابتی بزرگ کسب کنید.

علاوه بر توجه به شبکه‌های اجتماعی محبوب مخاطبان، باید به نوع محتوای مناسب برای هر شبکه اجتماعی نیز توجه کنید. هر شبکه اجتماعی برای انتشار نوع خاصی از محتوا مناسب است. در ادامه، درباره محتوای مناسب برای بعضی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد می‌خوانید.

فیسبوک

فیسبوک یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب برای کاربران در تمام دنیاست و فضای مناسبی برای انتشار محتوای ویدیویی طولانی و داستان‌های برند ایجاد کرده است. می‌توان از فیسبوک برای انتشار محتوای منحصربه‌فرد و جالب برای افزایش میزان تعامل با مخاطبان بهره گرفت. بر اساس الگوریتم‌های این شبکه اجتماعی، دسترسی به مخاطبان از طریق جستجوی طبیعی (ارگانیک) کمی دشوار است؛ اما در فیسبوک می‌توان از محتوای تولید شده توسط کاربر در تبلیغات پولی این شبکه اجتماعی استفاده کرد.

توییتر

ممکن است تصور کنید که محدودیت کاراکتر در توییتر در فرآیند تولید محتوای برند محدودیت زیادی ایجاد می‌کند، اما این تصور صحیح نیست. توییتر پلتفرمی عالی برای تولید محتوای تصویری همراه با متن‌های کوتاه است. این شبکه اجتماعی نیز مانند اینستاگرام به تصاویر اهمیت زیادی می‌دهد.

همچنین، می‌توان از توییتر هنگام برگزاری رویدادهای مختلف استفاده کرد. زمان برگزاری رویداد، از توییتر برای پوشش لحظه‌ای اتفاقات استفاده کنید و محتوای تولید شده توسط کاربر درباره رویداد خود را ریتوییت یا بازنشر کنید. توییتر فرصتی مناسب برای استفاده از هشتگ‌های برنددار را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اینستاگرام

اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری محتوای تصویری است و به همین دلیل، برندهای بسیار زیادی از این شبکه اجتماعی برای اجرای کمپین‌های UGC بهره می‌گیرند. برای استفاده از اینستاگرام به منظور اشتراک‌گذاری UGC باید با فرآیند بازنشر محتوا در اینستاگرام، طرز کار با اکسپلور اینستاگرام و یافتن محتوا با استفاده از هشتگ آشنا باشید.

به طور معمول، برندها از اینستاگرام برای برقراری ارتباط با مخاطبان، بازنشر استوری‌های آن‌ها، ساخت هایلایت از این استوری‌ها و بازنشر پست‌های UGC برای مخاطبان دیگر استفاده می‌کنند.

تصویر زیر، کمپین Shot on iPhone اپل را نشان می‌دهد. اپل در این کمپین از مشتریان خود درخواست کرده بود که با دوربین آیفون‌های خود عکس بگیرند و آن را با استفاده از یک هشتگ با دیگران به‌اشتراک بگذارند. در نتیجه این کمپین تعداد زیادی تصویر زیبا با هشتگ اپل در اینستاگرام منتشر شد و سپس اپل از بعضی از این تصاویر در بیلبوردهای شهری برای اجرای کمپین‌های بازاریابی برونگرا نیز استفاده کرد.

کمپین Shot on iPhone اپل در اینستاگرام
کمپین Shot on iPhone اپل در اینستاگرام

لینکدین

«لینکدین» (LinkedIn) بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا برای افراد متخصص در حوزه‌های کاری مختلف است. بنابراین باید توجه داشته باشید که فقط از UGC‌های مرتبط و معتبر در این شبکه اجتماعی برای رسیدن به اهداف برند خود بهره بگیرید. در این شبکه اجتماعی نمی‌توان محتوای تولید شده توسط تمام کاربران را بازنشر کرد. می‌توانید در لینکدین از محتوای تولید شده توسط کارکنان شرکت و محتوای مرتبط با برند خود از نظر حرفه‌ای بهره بگیرید و برند خود را از نظر حرفه‌ای تبلیغ کنید.

 

مشخص کردن اهداف کمپین UGC

کمپین‌های UGC نیز مانند تمام استراتژی‌های بازاریابی محتوایی به برنامه‌ریزی قبلی، مشخص کردن اهداف بازاریابی و تهیه راهنما برای رسیدن به موفقیت نیاز دارند. ممکن است به نظر برسد که کمپین‌های UGC بیشتر غیررسمی تلقی می‌شوند و از آن‌ها تنها برای برقراری ارتباط صمیمانه با مخاطبان استفاده می‌شود، اما برندها می‌توانند از این کمپین‌ها برای رسیدن به اهداف بازاریابی دیگر نیز استفاده کنند.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، برندها برای رسیدن به اهداف مختلفی مانند افزایش آگاهی از فروش، افزایش نرخ تعامل و افزایش نرخ تبدیل کسب و کار از UGC استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مراحل تدوین استراتژی UGC این است که مشخص کنید هدف برند شما از اجرای کمپین UGC چیست.

درخواست محتوا از مخاطبان

در کمپین‌های UGC‌ کاربران از برندها می‌خواهند که درباره نوع محتوا و شکل انتشار آن نظر بدهند. بنابراین باید درباره محتوای مد نظر خود با کاربران بسیار روشن باشید.

روش‌های بسیار زیادی برای تشویق کاربران به تولید محتوا وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به استفاده از هشتگ و برگزاری مسابقه در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. در این کمپین‌ها شما از مخاطبان می‌خواهید که با تولید محتوا یا انجام یک فعالیت خاص مانند کامنت گذاشتن یا نوشتن بررسی محصول و رعایت قوانین مشخص، برند شما را به دیگران معرفی کنند. سپس از این محتوا برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنید.

برقراری ارتباط با مخاطبان و محتوای آن‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای کمپین‌های UGC ایجاد امکان برقراری ارتباط مؤثر و صمیمانه با مخاطبان برند است. بیشتر مصرف‌کنندگان با مشاهده بازنشر محتوای خود در صفحه‌های برندهای مورد علاقه‌شان خوشحال و شگفت‌زده می‌شوند و به برقراری ارتباط بیشتر با برند ترغیب می‌شوند.

در واقع، بهره‌گیری از محتوای تولید شده توسط کاربر علاوه بر معرفی شدن به مخاطبان جدید، امکان برقراری ارتباط بهتر با مشتریان قدیمی را نیز ایجاد می‌کند.

هرگز قدرت دنبال‌کنندگان و مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی و تأثیرگذاری آن‌ها در استراتژی بازاریابی خود را نادیده نگیرید. مارکترها توصیه می‌کنند که همیشه ارتباط مطلوبی با مخاطبان خود برقرار کنید، به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهید، نیازها و دغدغه‌های آن‌ها را جدی بگیرید و وجهه انسانی برند خود را به آن‌ها نمایش دهید. مخاطبان می‌دانند که پشت صفحه‌های نمایش آن‌ها انسان‌هایی نشسته‌اند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، بنابراین بهتر است از این فرصت برای ایجاد شخصیت برند منحصربه‌فرد خود بهره بگیرید. به‌جای این که به برقراری تعامل با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی به عنوان وظیفه‌ای در میان وظایف بازاریابی خود نگاه کنید، آن را به عنوان یک فرصت بسیار عالی برای برند در نظر بگیرید.

تحلیل و ارزیابی نتیجه کمپین UGC

کمپین‌های UGC نیز مانند کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ دیگر با ارزیابی و تحلیل نتیجه به پایان می‌رسند. مارکترها معتقدند که داده‌های دریافت شده از نتیجه کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها کمک می‌کند از رقیبان پیشی بگیرند و درباره ویژگی‌ها و علاقه‌مندی‌های مخاطبان خود اطلاعات مفیدی کسب کنند. داده‌های دریافت شده از کمپین‌های UGC نیز می‌توانند در کسب اطلاعات درباره مخاطبان اطلاعات بسیار ضروری و مهمی را به کسب و کار ارائه دهند. برای ارزیابی نتایج کمپین‌های UGC می‌توانید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بهره بگیرید.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

قیف فروش

بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

بنر کاپریلا - مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

پرسش‌های متداول درباره UGC

در بخش‌های قبلی بررسی کردیم که UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر چیست و چگونه می‌توان کمپین‌های UGC را با موفقیت اجرا کرد. در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول کاربران درباره UGC پاسخ می‌دهیم.

مزایای استفاده از UGC چیست ؟

استفاده مطلوب از محتوای تولید شده توسط کاربر برای برندها مزایای بسیار زیادی دارد. از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به افزایش نرخ تعامل برند، افزایش نرخ تبدیل، افزایش اعتماد کاربران به برند، آگاهی‌بخشی به کاربران، صرفه‌جویی در زمان برای تولید محتوا، تولید محتوای منحصربه‌فرد در شکل‌های مختلف توسط مخاطبان و افزایش نرخ بازگشت سرمایه اشاره کرد.

بهترین پلتفرم برای استفاده از UGC چیست ؟

انتخاب بهترین پلتفرم برای کمپین‌های UGC به مخاطبان و پلتفرم‌های مورد علاقه آن‌ها، اهداف کسب و کار از بازاریابی به این روش و نوع محتوای مناسب برای هر پلتفرم بستگی دارد. به طور کلی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازنشر محتوای تولید شده توسط کاربر در میان کسب و کارها بسیار رایج است.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
SproutSocialIdukkiLoqaliQ
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *