آشنایی با فیلم های برتر درباره ربات ها و هوش مصنوعی — فهرست کاربردی

۱۳۷۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ آبان ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
آشنایی با فیلم های برتر درباره ربات ها و هوش مصنوعی — فهرست کاربردی

از سال ۱۹۲۷ که در فیلم متروپولیس یا ماشین شبیه ربات ظاهر شد، تاکنون فیلم های برتر علمی-تخیلی زیادی ساخته شده است. اما بسیاری از این فیلم‌های علمی-تخیلی در حال تبدیل شدن به واقعیت‌های علمی نیز هستند. برخی دانشمندان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۴۵ کامپیوترها خودکار شده و می‌توانند با هوش مصنوعی انسان را درک یا کنترل کنند.

۱. فیلم 2001: A Space Odyssey

 این فیلم قطعاً بهترین فیلم در حوزه هوش مصنوعی است. این فیلم که جنبه علمی‌ و تخیلی زیادی دارد به سفر طولانی و ماجراجویانه یک ربات در فضا اشاره دارد. در این فیلم که تا حد زیادی فلسفی هم هست، نهایت تکنولوژی با تصاویر بسیار زیبا به تصویر کشیده می‌شود.

۲. فیلم Her

در این فیلم تئودور شخصیت اصلی فیلم است که با یک دستیار صوتی یا نرم‌افزار گویا ارتباط پیچیده‌ای برقرار می‌کند. این فیلم از تکنولوژی‌های پیشرفته و هوش مصنوعی استفاده می‌کند. نرم‌افزار که صدای زن برای آن انتخاب شده است، به شکل باورنکردنی احساسات تئودور را یاد گرفته و با او ارتباط عاطفی نیز برقرار می‌کند!

۳. فیلم Wall-E


این فیلم که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های پیکسار بود. ربات WALL-E (مخفف حذف زباله در سطح زمین) در سطح زمین مأموریت حذف زباله‌ها را دارد و به مدت ۷۰۰ سال به این کار مشغول است. این فیلم که هوش مصنوعی ربات‌ها را به تصویر می‌کشد برای کودکان نیز جذاب است.

۴. فیلم The Matrix

 در سه قسمت فیلم‌های ماتریکس، ربات ماتریکس با هوش مصنوعی بسیار پیشرفته که نقش منفی دارد دشمن بشریت به حساب می‌آید. در این فیلم‌ها نئو وارد جنگ با ماتریکس می‌شود و کنترل کامپیوتر اصلی را در نهایت به‌دست می‌گیرد.

۵. فیلم The Machine

 دو برنامه‌نویس انگلیسی به نام آوا و وینسنت یک ربات باهوش مصنوعی بسیار پیشرفته را ایجاد می‌کنند تا به انسان‌ها خدمت کنند. اما این ربات به دست وزارت دفاع انگلستان می‌افتد و هدف آن کشتن افراد می‌شود.

۶. فیلم Bicentennial Man

 کریس یک ربات برای انجام وظایف روزانه برای خانواده خود خریداری می‌کند. ربات که مارتین نام‌گذاری می‌شود با ربات‌های دیگر متفاوت است. این ربات هوش مصنوعی بسیار بالایی دارد و یاد می‌گیرد و با همه سازگار می‌شود.

۷. فیلم WarGames

پسر جوانی به‌طور تصادفی هنگام بازی کامپیوتری به کامپیوترهای نظامی وصل می‌شود و پس از مدتی بازی کردن موشک‌های هسته‌ای ایالات متحده آمریکا را فعال می‌کند و جنگ جهانی سوم شروع می‌شود!

۸. فیلم Colossus: The Forbin Project

دکتر چارلز یک کامپیوتر برای محافظت از ایالات متحده آمریکا در برابر حمله اتمی‌طراحی کرده است. اما این کامپیوتر قدرت پیچیده دیگری نیز دارد که با کامپیوتر روسی دیگری ارتباط برقرار کرده و ماجراهای عجیبی اتفاق می‌افتد.

۹. فیلم Transcendence

 یکی از شاخص‌ترین فیلم‌ها در زمینه هوش مصنوعی این فیلم است. دکتر ویل یک برنامه هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای را ایجاد می‌کند که می‌تواند تصمیماتی شبیه انسان بگیرد و حتی فکر کند!

اگر مطلب فوق، توجه شما را به خود جلب کرده است، از طریق لینک‌های زیر، می‌توانید به آموزش‌ها و اطلاعات تکمیلی درباره هوش مصنوعی و روباتیک دسترسی پیدا کنید:

==

بر اساس رای ۲۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
futurism
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *