۴ نرم‌افزار جایگزین آی‌تونز (iTunes) برای ویندوز

۸۵۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
۴ نرم‌افزار جایگزین آی‌تونز (iTunes) برای ویندوز

فهرست مطالب این نوشته

از زمانی که اولین iPod وارد بازار شد استفاده از iTunes هم آغاز شد. اولین نسخه iTunes فوق العاده بود. این نسخه علاوه بر اینکه به ما کمک می‌کرد به آسانی و بدون پایین آوردن سرعت سیستم، فایل‌های موسیقی خود را ساماندهی کنیم دارای تبلیغ هم نبود.

به مرور زمان iTunes ارتقا پیدا کرد. اما اکثر این ارتقاها نرم‌افزار را بدتر کرد. به همین علت شاید وقت آن رسیده باشد که نرم افزارهای پخش و مدیریت آهنگ بهتری را انتخاب کنیم.

در ادامه به بررسی چهار مورد از بهترین نرم افزارهای رایگانی می‌پردازیم که می‌توانند جایگزین iTunes شوند.

۱- SynciOs

این برنامه علاوه بر گرفتن نسخه پشتیبان از موسیقی‌های شما امکان گرفتن نسخه پشتیبان از برنامه‌ها، پیامک‌ها، مخاطبین، نوشته‌ها و ایبوک‌ها را نیز دارد. همچنین امکان انتقال اطلاعات تلفن مانند عکس‌ها، مخاطبین، تاریخچه تماس‌ها و... به دیگر دستگاه‌های iOsی و اندرویدی وجود دارد. یکی از ویژگی‌های مهم SynciOs، توانایی کار با دستگاه‌های جیلبریک شده (Jailbroken) می‌باشد که در بسیاری از نرم افزارهای دیگر وجود ندارد. انتقال اطلاعات از دستگاه ‏iOsی به PC نیز با استفاده از SynciOs به‌سادگی  انجام می‌شود.

یکی از ابزارهای مفیدی که این نرم افزار دارد مبدل صدا و ویدیو است که برای پخش موسیقی‌های که توسط iOs پشتیبانی نمی‌شوند به درد میخورد. از دیگر ویژگی‌های این برنامه نمایش اطلاعات کامل دستگاه متصل شده به PC در هنگام اتصال است. تمامی‌این ویژگی‌ها در نسخه رایگان هم وجود دارد.

در مجموع SynciOs یک برنامه کاربر پسند است که تمامی‌ویژگی‌های iTunes را دارد و برای کار کردن همزمان با چند دستگاه عالی است. تنها ایراد این نرم افزار سرعت پایین آن است. نمایش فایل‌های چندرسانه‌ای و انتقال آنها با SynciOs مقداری زمان بر است.

۲- Foobar200

Foobar200 یک نرم افزار سبک است که انواع فرمت‌های موسیقی مثل FLAC، MP3، MP4، OGG، WAV، WMA و AIFF را پشتیبانی می‌کند این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند است که قابلیت شخصی سازی بالایی دارد. Foobar200 برای مدیریت تگ‌ها و توضیحات فایل‌های موسیقی شما امکانات ویژه‌ای دارد. ویژگی ReplayGain آن تمام فایل‌های موسیقی که در یک‌جا قرار دارند را به صورت خودکار پخش می‌کند. با این وجود برای استفاده از این امکانات باید آنها را از وب دانلود کنید. عادت کردن به کار با Foobar200 ممکن است مقداری زمان ببرد و به همین علت برای کاربرانی که برای بار اول از آن استفاده می‌کنند چندان خوشایند نیست.

۳- MusicBee

MusicBee  یک نرم افزار ساده و موثر برای مدیریت و پخش موسیقی است که به شما کمک می‌کند آهنگ‌های دلخواهتان را بر روی PC بیابید و پخش کنید. ویژگی مشخصه آن یک رابط کاربری نارنجی و خاکستری و امکان پشتیبانی از تگ‌ها لیست‌های پخش و ... است.

۴- MediaMonkey

اگر شما خود iTunes را نمی‌پسندید ولی رابط کاربری آن را دوست دارید، MediaMonkey یک جایگزین مناسب است. رابط کاربری این برنامه بسیار شبیه iTunes است و به علاوه امکان دانلود پوسته‌های جدید برای تغییر ظاهر برنامه هم وجود دارد.

منبع

بر اساس رای ۴۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *