ساخت مخفیانه سیستم‌عامل جدید مایکروسافت — «پولاریس» سبک‌وزن می‌آید.

۶۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
ساخت مخفیانه سیستم‌عامل جدید مایکروسافت — «پولاریس» سبک‌وزن می‌آید.

فهرست مطالب این نوشته

گزارش شده است كه آخرين پروژه‌ى داخلى مايكروسافت نسخه‌ى جديدى از ويندوز با نام كدگذارى «پولاریس» (Polaris) است. اين نسخه‌ى جديد از ويندوز جايگزينى براى ويندوز ١٠ نيست، (لااقل) نه به معناى سنتى آن. در عوض، اين اين يك سيستم عامل جايگزين مانند آى-او-اس يا كروم او-اس است، يك سيستم عامل سبك براى لپ تاپ‌هاى اولترا موبايل، دو در يك و تبلت ها. با توجه به ويندوز مركزى، اين ميتواند آينده ى ويندوز باشد.

پولاریس چیست؟

در اين لحظه به نظر ميرسد كه پولاریس مي‌تواند جاى ويندوز ١٠ اس، نسخه دانش آموزى ويندوز ١٠ كه مايكروسافت براى آزمايش سيستم‌هاى سبك او-اس استفاده مي‌كند؛ بگيرد. ويندوز ١٠ اس مي تواند به عنوان چيزى از يك بالون آزمايشى در اينجا ديده شود،مايكروسافت با جهت گرفتن به سمت بازار آموزش تلاش مي‌كند ببيند تجربه ى استفاده از يك نسخه ى تقسیم‌شده ويندوز به طور متوسط در بین کاربران چگونه پيش مي‌رود.

گفته شده است كه Polaris قصد دارد تمام اجزای مخرب را که ویندوز 10 را یک سیستم عامل کاملا برجسته به نفع یک سیستم طراحی شده حول اصولی مانند سیستم عامل Chrome است را حذف کند. یک سیستم عامل برای افرادی که معمولا خارج از یک مرورگر وب کار می کنند طراحی شده است. ویندوز مبتنی بر Polaris جدید سریع تر و با سرعت بیشتری عمل می‌کند و حمل بار بسیار کمتر را انجام می‌دهد.

پولاریس به طور کامل روی «پلتفرم جهانی ویندوز» (Univeral Windows Platform, UWP) شرکت مایکروسافت اجرا خواهد شد. و محیط بسیار بهتری نسبت به نسخه فعلی UWP خواهد داشت و عمر باتری و کارایی سیستم را نیز افزایش می‌دهد. به گزارش ویندوز سنترال، نسخه کنونی ویندوز شل یکی از اجزای اصلی میراثی است که مایکروسافت در پولاریس چیزی را جایگزین آن می‌کند. علاوه بر حذف این میراث برنامه‌ها و اجزای بی استفاده ویندوز ۳۲ بیتی مثل «نوت‌پد» (Notepad) یا «پینت» (Paint) نیز به نفع UWP حذف خواهند شد. این کار جالب با تغییر اخیر مایکروسافت در جهت یکپارچه‌سازی ویندوز روی تمامی پلتفرم‌ها جور در می‌آید، ولی مشخص نیست که آیا پولاریس با اقبال عموم روبرو خواهد شد یا نه.

کرومبوک‌ها (Chromebook) نمونه‌ای منحصر به فرد از لپتاپ‌های سبک‌وزن هستند. و نسخه کامل ویندوز ۱۰ بر روی لپتاپ‌ها و موبایل‌ها با قیمت‌های متنوعی وجود دارد. حذف مزایای حاشیه‌ای به نفع ارتقا کارایی و افزایش طول عمر باتری احتمال دارد توسط خیلی از کاربران لپ‌تاپ، تبلت و دو در یک ها جذاب نباشد.

 

منبع

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *