حروف ربط در زبان انگلیسی

حروف ربط در زبان انگلیسی

در زبان انگلیسی، از «حروف ربط» (Conjunctions) برای وصل کردن جمله‌ها به هم استفاده می‌شود. در واقع، جملات کوتاه به هم وصل می‌شوند و در نهایت جملات بلندتری را تشکیل می‌دهند. آشنایی با حروف ربط و نحوه استفاده از آن‌ها موجب افزایش مهارت‌های زبان انگلیسی و به‌ویژه افزایش نمره رایتینگ آیلتس می‌گردد، زیرا کاربرد آن‌ها هم در موقعیت‌های رسمی و هم غیر رسمی است. کلماتی نظیر «and» و «because» جزو حروف ربط به شمار می‌روند، زیرا باعث ارتباط معنایی بین دو جمله‌واره می‌شوند.

در زبان انگلیسی، حروف ربط زیادی وجود دارد و کاربردهای متفاوتی برای آن‌ها تعریف شده است. جایگاه حروف ربط نیز می‌تواند بین دو جمله‌واره یا در ابتدای جمله‌واره اول باشد. حروف ربط به سه دسته «وابسته»، «دوتایی» و «هم‌پایه» تقسیم می‌‌شوند. در به کار بردن حروف ربط در زبان انگلیسی باید به علائم نشانه‌گذاری در جمله نیز توجه کنیم. برای مثال، کاربرد علامت «ویرگول» با توجه به جایگاه حروف ربط در جمله تغییر می‌کند.

حروف ربط در زبان انگلیسی در سطوح متوسط و پیشرفته تدریس می‌شود، زیرا ساختار جملات به لحاظ گرامری کمی پیچیده است و زبان‌آموز باید به مرحله‌ای رسیده باشد که بتواند به خوبی آن را درک کند. بسیاری از افراد بر این باورند که حروف ربط در زبان انگلیسی کاربرد چندانی ندارد، چراکه بیشتر در موقعیت‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که در مکالمات روزمره نیز کاربردهای فراوانی دارند. بنابراین، حتماً باید در برنامه آموزشی زبان‌آموزان قرار بگیرد.

به منظور سهولت در یادگیری انواع حروف ربط در زبان انگلیسی، در آموزش‌های «فرادرس» مثال و جداول متعددی ارائه شده است. همچنین به اشتباهات رایج در به کار بردن آن‌ها اشاره شده و نکات مهمی توضیح داده شده است که هم برای محاوره و هم نوشتن متون رسمی مفید است. در زبان فارسی نیز از حروف ربط زیاد استفاده می‌کنیم، نظیر «در حالی که» یا «با وجود این‌که». زمانی که بتوانید کاربرد حروف ربط در انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید متن‌‌های انگلیسی بنویسید یا در یادداشت‌های روزانه خود از‌ آن‌ها استفاده کنید. حروف ربط، جملات شما را زیباتر می‌‌کنند و بر شیوایی کلام شما تأثیر زیادی دارند.

در برخی موارد از حروف ربط برای بیان شباهت‌ها یا تفاوت‌ها استفاده می‌کنیم. در موارد دیگر، برای بیان ترتیب و توالی کلمات در جمله به کار می‌روند یا برای نتیجه‌گیری یا مقایسه از آن‌ها کمک می‌گیریم. برای هر یک از این موارد، حروف ربط خاصی به کار می‌رود که در آموزش‌ها به طور کامل به آن‌ها پرداخته شده است. بهترین راه برای یادگیری حروف ربط، تمرین و تکرار است. خواندن متون رسمی یا مقالات انگلیسی نیز کمک زیادی به آموختن این مبحث می‌کند. فراموش نکنید که هر چقدر در زندگی روزمره خود از حروف ربط استفاده کنید، یادگیری سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

در فهرست زیر، سلسله مطالب «مجله فرادرس» در همین رابطه به ترتیب آورده شده است. برای یادگیری انواع حروف ربط در زبان انگلیسی، می‌توانید این مطالب را از بالا به پایين مطالعه کنید و گرامر مربوط به هر مبحث را به زبان ساده و به کمک مثال‌های متعدد یاد بگیرید. انواع حروف ربط در یک مطلب به طور کلی آموزش داده شده است. علاوه بر این، برای هر یک به صورت جداگانه نیز مطالبی ارائه شده که به بهبود یادگیری شما کمک خواهد کرد.