آموزش مجهول در زبان انگلیسی

آموزش مجهول در زبان انگلیسی

جملات مجهول در زبان انگلیسی کاربردهای فراوانی دارند. بیشترین کاربرد آن‌ها در موقعیت‌های رسمی است. با این وجود، در گفت‌وگوهای روزمره نیز با آن‌ها سروکار داریم. جملات مجهول در زبان انگلیسی برای زمان‌های مختلف، فرمول‌های متفاوتی دارند، اما یاد گرفتن آن‌ها کار چندان دشواری نیست. بهترین راه برای آموختن جملات مجهول این است که ساختار فعل و به‌طور کلی فرمول آن را برای تمام زمان‌ها به خوبی یاد بگیریم. همچنین می‌توانیم به مجله یا روزنامه مراجعه کنیم که از جملات مجهول زیاد استفاده می‌شود.

دلیل اصلی تبدیل جمله معلوم به مجهول این است که فاعل جمله معلوم برای ما اهمیت زیادی ندارد. در واقع چیزی که بیشتر مهم است، مفعول جمله است. بنابراین، مفعول جمله را به جایگاه فاعل منتقل می‌کنیم و با این کار، تأکید بیشتری روی آن خواهیم داشت. بنابراین، برای بهبود سطح زبان انگلیسی خود، لازم است با ساختار و کاربرد این جملات و نحوه تبدیل جملات معلوم به مجهول آشنا شوید.

یکی از نکات مهم در آموختن جملات مجهول در زبان انگلیسی این است که با «شکل سوم فعل» (Past Participle) آشنا شوید، زیرا زمانی که جمله‌ای از حالت معلوم به مجهول تغییر می‌کند، فعل جمله نیز دستخوش تغییراتی می‌گردد که در واقع مهم‌ترین و پیچیده‌ترین بخش آموزش است. برای هر یک از زمان‌های انگلیسی، شکل سوم فعل، بخشی از فعل را شکل می‌دهد که باید به درستی مورد استفاده قرار بگیرد. در برخی موارد نیز، از جملات مجهول در زبان انگلیسی برای ساختن جملات رسمی و محترمانه کمک می‌گیریم. به همین دلیل، توصیه می‌شود برای تمرین بیشتر، به روزنامه‌ها یا مقالات رسمی و معتبر مراجعه کنید.

از دیگر نکات مهم در رابطه با جملات مجهول، توجه به ضمیر یا ضمایر جمله است. در جملات مجهول، به دلیل این‌که جای فاعل و مفعول عوض می‌شود، ضمایر فاعلی و ضمایر مفعولی نیز تغییر می‌کنند که در آموزش‌های مربوطه به طور کامل به آن‌ها اشاره شده است. بنابراین، برای تبدیل جمله معلوم به مجهول باید قوانین خاصی را مدنظر داشته باشید، مانند تغییر جایگاه فاعل و مفعول و استفاده درست از شکل سوم فعل.

تمام موارد فوق همراه با مثال‌های کاربردی، ترجمه مثال‌ها، جداول و توضیحات کامل، در مطالب آموزشی «مجله فرادرس» آورده شده است. در فهرست زیر، مطالب مربوط به جملات مجهول را مشاهده می‌کنید. برای آشنایی با کاربرد و ساختار جملات مجهول در زبان انگلیسی می‌توانید هر یک از این مطالب را مطالعه کنید و گرامر آن را به زبان ساده و به کمک مثال‌های متعدد یاد بگیرید.