نصب خودکار درایورها با DriverPack Solution (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

۴۶۵۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۷ دقیقه
نصب خودکار درایورها با DriverPack Solution (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

آیا شما هم با سازوکار نصب درایورها در ویندوز را به مشکل خورده‌اید؟ نگران نباشید، با نرم‌افزار DriverPack Solution شما می‌توانید این کار را به‌طور اتوماتیک و رایگان انجام دهید. این بسته نرم‌افزاری فوق‌العاده همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تمام مشکلات مربوط به درایورها را در هر سیستمی به‌راحتی برطرف کنید. DriverPack Solution یک ابزار رایگان است که درایورهای شما را به‌روزرسانی و نصب می‌کند. شما با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید با چند کلیک درایورهای سیستم خود را شناسایی کرده و نصب کنید.

فیلم آموزشی نصب خودکار درایورها توسط Driver Pack Solution

دانلود ویدیو

هرگاه احساس کردید لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما به یک درایور خاص نیاز دارد DriverPack Solution می‌تواند آن را برای شما شناسایی کند و بعد از شناسایی درایور موردنظر، شما می‌توانید آن را به‌ طور رایگان دانلود و نصب کنید. DriverPack Solution فرایند نصب درایورها را بدون نیاز به کلیک کاربر روی اعلان‌های نصب کننده‌های درایورها انجام می‌دهد که این باعث تسریع کار می‌شود. در صورتی که به مباحث مربوط به سخت‌افزار و عیب‌یابی آن علاقه دارید، مشاهده مجموعه فیلم‌های آموزش سخت‌افزار فرادرس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

DriverPack Solution فرایندهای نصب و دانلود درایورهای ضروری و نصب آن‌ها روی سیستم شما را به‌طور خودکار انجام می‌دهد. اگر فرایند پیدا کردن درایور مخصوص سخت‌افزار شما و روند خسته‌کننده نصب آنها برای شما مشکل است، بسته DriverPack Solution یک جایگزین مناسب برای شماست. این نرم‌افزار کاربردی به شما اجازه می‌دهد که همه درایورهای حیاتی سیستم ویندوزی خود را با چند کلیک ساده دانلود و نصب کنید.

DriverPack Solution چگونه کار می‌کند؟

به‌روز نگه‌داشتن درایورها برای حفظ سلامت سیستم بسیار مهم و حیاتی است و کارکرد بهینه سیستم کامپیوتری شما را تضمین می‌کند. اما قبل آنکه بخواهید درایورها را به‌روزرسانی کنید بهتر است که از وضعیت فعلی درایورهای نصب شده روی سیستم اطلاع داشته باشید. البته ابزارهای زیادی برای تسهیل روند دانلود و نصب درایورها وجود دارد. اما بیشتر آنها یا خیلی درست کار نمی‌کنند یا اینکه برای دسترسی به آنها باید پول پرداخت کنید. اگر شما به دنبال یک نرم‌افزار کاملاً رایگان و کاربر‌پسند می‌گردید که عملیات دانلود و نصب درایورهای موردنیاز سیستم را برای شما انجام دهد، بهتر است از DriverPack Solution استفاده کنید.

این نرم‌افزار متن باز را می‌توان درست بعد از نصب مجدد هر سیستم به کار برد. این کار باعث می‌شود که دوباره مجبور نباشید همه درایورها را تک تک و به طور دستی دانلود و نصب کنید. DriverPack Solution این کار را با انجام یک عملیات تشخیص سیستم آغاز می‌کند که طی آن اسم کامپیوتر به علاوه اطلاعات اضافه‌ای در مورد حافظه، نوع بایوس، نوع هارد دیسک، وضعیت امنیتی سیستم و اسم سیستم را به‌دست می‌آورد و مثلاً در صورت نصب نبودن نرم‌افزار آنتی‌ویروس روی سیستم به کاربر هشدار می‌دهد. این نرم‌افزار به کاربران این امکان را می‌دهد که فایل‌های به جا مانده از درایورها را پاک‌سازی کرده و حافظه سیستم را برای یافتن اشکالات احتمالی بررسی کنند.

در هنگام به‌روزرسانی درایورها می‌توان ابزارهای کاربردی دیگری مانند Winrar، Firefox، Chrome و امثال آنها را هم به لیست اضافه کرد. البته نرم‌افزار شما را به نصب هیچ ابزاری مجبور نمی‌کند و می‌تواند نرم‌افزارهایی که قصد نصب آنها را ندارید از لیست حذف کنید. علاوه بر این‌ها کاربر می‌تواند قبل از نصب یک system restoration point هم برای اطمینان ایجاد کند. این کار در صورت بروز مشکل بعد از نصب درایورها به کاربر این امکان را می‌دهد که سیستم را به قبل از نصب درایورها برگرداند.

DriverPack Solution هنگام به‌روزرسانی، وضعیت درایورهای نصب شده و همچنین وضعیت درایورهای در حال نصب را برای کاربر به نمایش درمی‌آورد. شما ممکن است مجبور باشید سیستم خود را بعد از پایان کار و قبل از اینکه نصب درایورها آغاز شود، یک‌بار خاموش و روشن کنید. کاربران می‌توانند در همان پنجره اصلی به مدیر تجهیزات (Device Manager) نرم‌افزار دسترسی داشته باشند. آنها همچنین قادرند به‌راحتی به نصب یا حذف نرم‌افزارهای موردنظرشان اقدام کنند که این کار از طریق بازگشت به ویژگی پیش‌فرض ویندوز امکان‌پذیر است. شما با استفاده از DriverPack Solution می‌توانید از تمام درایورهای موجود در بانک اطلاعاتی آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

قابلیت‌های نرم‌افزار DriverPack Solution

DriverPack Solution بسته نرم‌افزای است که وظیفه به‌روزرسانی و نصب درایورهای موردنیاز سیستم را بر عهده دارد. این نرم‌افزار قابلیت‌های زیادی دارد که در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

سازگاری با سیستم عامل‌های مایکروسافت: این بسته نرم‌افزاری با همه نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز ( از ویندوز XP تا ویندوز ۱۰) سازگار است.

سبک و کم‌حجم بودن نرم‌افزار: شما به دلیل کم‌حجم بودن نرم‌افزار خیلی سریع می‌توانید آن را دانلود کرده و به‌راحتی روی سیستم خود از آن استفاده کنید.

قابل‌حمل بودن نرم‌افزار: این نرم‌افزار کاملاً قابل‌حمل است و آن را می‌توان از هر حافظه، فولدری و حتی از یک فلش درایو هم، اجرا کرد.

رایگان بودن نرم‌افزار: شاید بهترین ویژگی این نرم‌افزار رایگان بودن آن است.

امن بودن نرم‌افزار: DriverPack Solution با بسیاری از شرکت‌های معتبر تولیدکننده آنتی‌ویروس همکاری کرده و امنیت سیستم شما را در برابر همه تهدیدات ممکن، تضمین می‌کند.

توانایی کار کردن تحت هر شرایطی: DriverPack Solution را می‌توان حتی در صورت غیرفعال بودن کارت شبکه هم به کار برد. برای این کار کاربر می‌تواند بسته DriverPack Network driver یا نسخه آفلاین DriverPack Network driver را از وب‌سایت این نرم‌افزار دانلود کند.

دانلود همزمان چند درایور یا نرم‌افزار: این بسته نرم‌افزاری به شما اجازه می‌دهد که چند درایور یا نرم‌افزار را به‌طور همزمان و رایگان، دانلود کنید. DriverPack Network driver به‌طور معمول چند نرم‌افزار را برای نصب به شما پیشنهاد می‌دهد.

مجهز بودن به یک ابزار برای جمع‌آوری اطلاعات سیستم: بخش تشخیص سیستم این نرم‌افزار مجهز به یک ابزار برای جمع‌آوری اطلاعات سیستم قدرتمند است که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات خوبی در مورد سخت‌افزارهای سیستم خود به دست آورید.

اگر شما تجربه زیادی در کار با درایورهای مختلف و یا اطلاعات کافی در مورد سخت‌افزار سیستم خود ندارید، بهتر است کار دانلود و نصب درایورها را به کاردان بسپارید.

این همان کاری است که DriverPack Network driver در آن مهارت دارد و وظیفه شناسایی، دانلود و نصب درایورها را از دوش شما برمی‌دارد.

برای دسترسی به سایت رسمی نرم افزار، روی این لینک(+) کلیک کنید.

اگر از مطالب فوق رضایت داشتید، برای مطالعه بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

10 نرم‌افزار برتر به‌روز رسانی درایورها برای ویندوز

گنجینه آموزش های کاربری کامپیوتر

آموزش ویندوز 10 (Windows 10)

::

منبع

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Desdekode
۱۰ دیدگاه برای «نصب خودکار درایورها با DriverPack Solution (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)»

با سلام
تشکر می کنم از سایت فرادرس به خاطر این آموزش خوبشون
در زمینه آموزش کار با نرم افزار های ویندوز فرادرس بهترین و جامع ترین و کامل ترین سایت آموزشی هست
با تشکر فراوان
عزیزان اگر در حین نصب به مشکل خوردید بدین دلیل است که همه ی کار های لازم که در ویدیو گفته شد رو انجام ندادید
یا علی مدد
خدانگهدار

سلام
بنده بعد از استفاده از نسخه آنلاین این برنامه دچار مشکل شدم و یک سری عبارات رو روسی کرده! مثلا کلیک راست کنم روی برنامه بجای اوپن معادل روسیشو میزنه! کسی این مشکلو داره؟ برای حل این مشکل چیکار باید کرد؟

احسنت سوال منم همین است.
فرادرس جان اگه میشه لطف کنی پاسخ این ابهام را بدی…

به شخصه هر زمان این نرم افزار رو نصب کردم
آنتی ویروس اونو به عنوان بد افزار میشناسه و میخواد پاکش کن
چرا؟ لطفا اگر میشه پاسخ بدید. سپاس

چرا دو ساعت زمان نیاز داره نصب درایورها

ممنون از شما این پک عالیه

سلام. من خیلی اطلاع از کار درایورا ندارم. میخواستم بپرسم اگر نسخه های جدید درایورهارو دانلود کنم مثلا کدوم قسمتای لپ تابم بهتر کار میکنه و اگر واقعا تاثیرگذاره نصب کنم. اگر میشه یک توضیحی در این مورد بگید.

با سلام
من خیلی این نرم افزار رو دوست دارم ولیکن بیشتر آنتی ویروس ها بعنوان ویروس شناساییش میکنند و پاکش میکنند.

باید آنتی ویروست رو غیر فعال کنی.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *