تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وای فای — به زبان ساده

۱۳۴۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وای فای — به زبان ساده

امروزه در اماکن عمومی مختلف، امکان دسترسی به وای‌فای فراهم شده است، اما این اتصال با برخی ریسک‌های امنیتی همراه است. اگر قابلیت Wi-Fi Hotspot گوشی اندرویدی خود را فعال کنید، می‌توانید یک شبکه پرتابل وای‌فای ایجاد کنید که دستگاه‌های دیگر از طریق گوشی شما به اینترنت وصل شوند. در این مقاله با روش تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وای فای یا همان هات اسپات آشنا خواهیم شد.

هات‌اسپات وای‌فای موبایل در سناریوهای دیگری نیز مفید است. برای نمونه، اگر اتصال اینترنتی‌تان در خانه قطع شده باشد، می‌توانید با تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وای فای دستگاه‌های دیگر را به صورت فوری به اینترنت وصل کنید.

به دلیل وجود تفاوت‌های زیاد در تنظیمات گوشی‌های اندرویدی مختلف، برقراری یک هات‌اسپات وای‌فای بستگی زیادی به کارخانه سازنده گوشی و نسخه اندروید اجرایی روی آن دارد. البته در این راهنمای سعی می‌کنم اصول کلی این موضوع را به صورت کامل شرح دهیم.

تنظیمات تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وای فای

اندروید از نسخه 2.2 فرویو نوعی هات‌اسپات وای فای را فراهم ساخته است و از این رو این امکان باید در گوشی شما در حال حاضر فعال باشد. با این حال، باید بررسی کنید که آیا اپراتور موبایل شما امکان برقراری چنین هات‌اسپاتی را می‌دهد یا نه، گفتنی است اغلب اپراتورهای ایرانی این امکان را به کاربران خود می‌دهند و در این زمینه محدودیت خاصی را اعمال نمی‌کنند.

برای ایجاد هات‌اسپات وای‌ فای ابتدا به تنظیمات گوشی بروید. این کار از طریق منوی اپلیکیشن‌های گوشی میسر می‌شود. همچنین، می‌توانید نوار نوتیفیکیشن را پایین بکشید و روی آیکون چرخ‌دنده در گوشه راست-بالا بزنید.

Wi-Fi Hotspot

گام بعدی به نوع گوشی بستگی دارد. روی گوشی‌های سامسونگ روی «اتصال‌ها» (Connections) و در گوشی‌های دیگر روی گزینه «شبکه‌ها و اینترنت» (Network & Internet) بزنید.

Wi-Fi Hotspot

در گوشی‌های سامسونگ روی Mobile Hotspot and Tethering و در گوشی‌های دیگر روی گزینه Hotspot & Tethering بزنید.

Wi-Fi Hotspot

در ادامه در گوشی‌های سامسونگ روی Mobile Hotspot بزنید تا آن را پیکربندی کنید. مگر در حالتی که قبلاً آن را پیکربندی کرده باشید، هات اسپات را فعال نکنید. در گوشی‌های دیگر روی Set Up Wi-Fi Hotspot زیر Portable Wi-Fi Hotspot بزنید.

Wi-Fi Hotspot

در اغلب دستگاه‌های اندرویدی در این منو می‌توانید هات‌اسپات وای‌فای را پیکربندی کنید. یک نام شبکه مناسب، رمز عبور گزینه امنیتی وای‌فای را تنظیم کرده و سپس روی Save بزنید.

اگر از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، روی منوی سه خط در گوشه چپ-بالا بزنید و سپس Configure Mobile Hotspot را بزنید تا به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

Wi-Fi Hotspot

سپس می‌توانید نام شبکه، رمز عبور و تنظیمات وای‌فای را با جزییات بیشتری تعریف کنید. زمانی که کارتان پایان یافت روی save بزنید.

Wi-Fi Hotspot

فعال‌سازی هات اسپات وای فای در اندروید

پس از آن که هات‌اسپات وای‌فای را پیکربندی کردید، در گوشی‌های اندرویدی روی Mobile Hotspot و در گوشی‌های دیگر روی Portable Wi-Fi Hotspot بزنید.

Wi-Fi Hotspot

در این زمان اندروید احتمالاً هشدار می‌دهد که این کار موجب افزایش مصرف داده و باتری می‌شود. روی OK کلیک کرده و تأیید کنید. بدین ترتیب هات‌اسپات وای‌فای شما اکنون فعال و آماده اتصال است. به زبان ساده‌تر می‌توانیم بگوییم موفق به تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وای فای شده‌اید.

Wi-Fi Hotspot

زمانی که هات‌اسپات موبایل فعال شد، مانند هر شبکه وای‌فای دیگر در سایر دستگاه‌ها ظاهر می‌شود. از رمز عبور انتخابی خود در زمان اتصال یافتن به این گوشی استفاده کنید.

در موارد بعدی برای فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی سریع این امکان می‌توانید از نوار نوتیفیکیشن استفاده کنید. کافی است نوار نوتیفیکیشن را پایین بکشید تا منوی فوقانی را ببینید و گزینه‌های سریع را مشاهده کنید. بسته به نوع گوشی روی Hotspot یا Mobile Hotspot بزنید و آن را فعال یا غیرفعال کنید.

Wi-Fi Hotspot

اگر می‌خواهید چندین دستگاه را به هات‌اسپات وای‌فای اندرویدی وصل کنید، باید مراقب مصرف داده همراه خود باشید. روی اندروید می‌توانید مصرف داده را مورد نظارت قرار داده و محدود کنید.

اگر یک سقف داده‌ای روی گوشی تعیین کرده باشید، اندروید، اتصال داده را زمانی که به این محدودیت برسید، به صورت خودکار قطع می‌کند؛ بد نیست چنین محدودیتی را بعد از تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وای فای اعمال کنید.

تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وای فای با اپلیکیشن‌های شخص ثالث

امکان ایجاد هات‌اسپات های وای‌فای با استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث موجود در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد، اما عملاً نیازی به این کار نیست. روش هات‌اسپات داخلی خود اندروید برای اغلب افراد که نیازمند برقراری شبکه وای‌فای برای استفاده روی دستگاه‌های دیگر هستند، کافی خواهد بود.

با این حال اگر اپراتور سیم‌کارت شما اجازه تتر کردن دستگاه‌های دیگر روی گوشی را نمی‌دهد، روش استاندارد هات‌اسپات اندروید ممکن است کار نکند. همچنین اپراتور شما ممکن است محدودیت‌هایی در مورد مصرف داده برای دستگاه‌هایی که از طریق هات‌اسپات وصل می‌شوند اعمال کرده باشد.

در چنین مواردی، اپلیکیشن‌هایی مانند PdaNet+ (+) راه‌حل‌هایی ارائه کرده‌اند، اما برای استفاده از آن‌ها نیازمند روت کردن گوشی هستید تا محدودیت‌های تتر کردن گوشی اندرویدی خود را به صورت کامل دور بزنید و به این ترتیب بتوانید اقدام به تبدیل گوشی اندرویدی به مودم وای فای بکنید. به خاطر بسپارید که این کار تخطی از شرایط و مقررات استفاده از اپراتور محسوب می‌شود.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *