۱۰ افزونه ضروری کروم برای دانشجویان — فهرست جامع

۶۰۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۱۰ افزونه ضروری کروم برای دانشجویان — فهرست جامع

اکنون، بیش از هر زمان دیگری، به سواد دیجیتالی نیاز داریم. ما با یک چشم‌انداز تکنولوژیکی وسیع روبه‌رو هستیم و این مهم است که مهارت‌های مورد نیازمان را برای حرکت به این جهان در حال توسعه بالا ببریم. افزونه‌های کروم می‌توانند به این مسئله کمک کنند. ‌افزونه‌های گوگل کروم برنامه‌های ساده‌ای هستند که قابلیت مرورگر گوگل کروم را گسترش می‌دهند. مرورگرهای وب، دیگر یک ابزار ساده برای دسترسی به اطلاعات نیستند. شما می‌توانید از افزونه‌های کروم برای از بین بردن آگهی‌های مزاحم یوتیوب استفاده کنید، تعریف هر کلمه‌ای در وب را بررسی کنید، حاشیه‌نویسی تصاویر و فایل‌های PDF را انجام دهید و خیلی موارد دیگر. برای آشنایی بیشتر شما با این افزونه‌ها، 10 افزونه ضروری کروم برای دانشجویان را که هر شخصی باید بشناسد در این مقاله گرد آوردیم.

هزاران افزونه در فروشگاه وب کروم وجود دارد؛ بسیاری از آنها به‌طور مستقیم توسط گوگل و افزونه‌های دیگر توسط توسعه‌دهندگان ساخته می‌شوند. به هر شکل، این برنامه‌های مختصر و مفید چندین ویژگی و ابزار مشخص را به گوگل کروم اضافه می‌کنند اما بسیاری از ما حتی نمی‌دانیم که چنین افزونه‌هایی وجود دارند.

۱. افزونه Split Tab

Split Tab بهره‌وری و کارایی شما را با بالا بردن سرعت باز شدن تب‌های مرورگر و مرتب‌سازی آنها به حداکثر می‌رساند. جابه جایی بین صفحات وب در مرورگر ممکن است کند و وقت‌گیر باشد. این افزونه هوشمند به کاربران اجازه می‌دهد تا چندین برگه را در یک زمان ببینند و به‌طور مؤثرتر وب را مرور کنند. در سیستم‌عامل مک (Mac OS X) و ویندوز (7 و بالاتر)، تقسیم صفحه نمایش اولیه با کشیدن هر برگه مرورگر به سمت راست و چپ صفحه نمایش به دست می‌آمد. این افزونه کار تقسیم‌بندی را ساده می‌کند و توانایی‌های خیلی بیشتری دارد.

۲. افزونه گوگل دیکشنری (Google Dictionary)

Google Dictionary به شما اجازه می‌دهد تا به‌راحتی معنی هر کلمه را بررسی کنید. بدون نیاز به باز کردن یک برگه دیگر از مرورگر به‌سادگی روی یک کلمه دو بار کلیک کنید یا نوار جست‌وجو را از روی مرورگر باز کنید تا یک صفحه popup کوچک با معنی لغت ظاهر شود. دیکشنری گوگل همچنین توانایی همگام‌سازی با افزونه های دیگر، مثل فلش کارت‌ها را دارد و شما می‌توانید سابقه جست‌وجو را برای دسترسی آسان یا دانلود در هر زمان ذخیره کنید.

۳. افزونه (Flashcards for Google Dictionary)

Flashcards for Google Dictionary فلش کارت‌هایی دیجیتالی برای هر واژه که در دیکشنری گوگل ذخیره شده را می‌سازد. این کارت‌ها نه تنها شامل معنی هر کلمه است بلکه حاوی جمله‌ای است که کلمه اصلی در آن وجود دارد و همه اینها به‌راحتی از نوار ابزار در دسترس‌ شما هستند.

۴. افزونه Power Thesaurus

Power Thesaurus به شما اجازه می‌دهد که برای کلمه موردنظرتان لیستی از مترادف‌ها و متضادهای آن را جست‌وجو کنید. مشابه افزونه گوگل دیکشنری، هم با دو بار کلیک روی کلمه موردنظر و هم جست‌وجو در نوار ابزار، مجموعه‌ای از کلمات مفید در مرورگرتان ظاهر می‌شود.

۵. افزونه Save to Google Drive

Save to Google Drive این امکان را به شما می‌دهد تا به‌طور مستقیم محتوای وب یا تصاویر را در Google Drive ذخیره کنید. استفاده از این افزونه برای افرادی که به‌طور مرتب با ابزارهای کاربردی گوگل مثل درایو، اسلایدها، شیتها و سروکار دارند، نوعی صرفه‌جویی در زمان است.

۶. افزونه Save to Google Keep

Save to Google Keep بسیار شبیه به افزونه Save to Google Drive کار می‌کند. Google Keep یک نرم‌افزار یادداشت‌برداری کمتر شناخته شده است که برچسب‌های یادداشت دیجیتالی ایجاد می‌کند. افراد می‌توانند در این یادداشت‌ها لیست بسازند و متن، تصویر و صدا اضافه کنند. حالا این افزونه، با امکان ذخیره متن و تصویر از وب با یک کلیک‌راست ساده، کار را راحت می کند.

۷. افزونه Kami–PDF and Document Markup

Kami یک ابزار نشانه‌گذاری موردپسند کاربران است که شما را قادر می‌سازد تا فایل‌های PDF، اسناد و فایل‌های تصویری را به‌صورت دیجیتالی حاشیه‌نویسی کنید. این افزونه قدرتمند به‌طور یکپارچه در Google Drive کار می‌کند، بدین معنی که می‌توانید فایل‌ها را مشاهده، حاشیه‌نویسی و ذخیره کنید، سپس در یک مکان به اشتراک بگذارید. اضافه کردن متن، اشکال، تصاویر و نظرات در اسناد استاتیک، هیچوقت آسان‌تر از این نبوده است.

۸. افزونه Nimbus Screenshot & Screen Video Recorder

Nimbus به شما اجازه می‌دهد اسکرین شات بگیرید یا یک ویدئو را مستقیماً از نوار ابزار مرورگر ضبط کنید. شما میتوانید از تمام صفحات وب یا از یک ناحیه خاص اسکرین شات ایجاد کنید. سپس می‌توانید به این تصاویر با ابزارهای گوناگون ویرایشی، فلش، اشکال و جعبه متن اضافه کنید. با استفاده از این افزونه قدرتمند، همچنین میتوانید فیلم‌ها را از یک برگه مرورگر و یا یک صفحه دسکتاپ ضبط کنید.

۹.  افزونهAdBlock for YouTube

AdBlock for YouTube به طور خودکار تمام تبلیغات YouTube را مسدود می‌کند. شما می‌توانید فیلم‌ها را بدون نگرانی در مورد محتوای تبلیغاتی منحرف یا نامناسب، مرور کنید. تنها با دانلود این افزونه آگهی‌های مزاحم حذف می‌شوند.

۱۰. افزونه Emoji for Google Chrome

Emoji for Google Chrome ساده‌ترین راه برای یافتن، کپی و استفاده از صفحه کلید Emoji کامل در هنگام تایپ کردن در هر نقطه از وب است. چرا که نه؟

آیا شما دنبال ابزارهای بیشتری برای مرورگرتان هستید؟ لیست کامل افزونه‌های موجود در Google Chrome را در فروشگاه اینترنتی Chrome بررسی کنید.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

==

بر اساس رای ۶۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
weareteachers
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *