افزایش تمرکز با این ۴ افزونه گوگل کروم — راهنمای کاربردی

۱۱۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
افزایش تمرکز با این ۴ افزونه گوگل کروم — راهنمای کاربردی

شاید بهترین اختراع انسان اینترنت باشد اما گاهی اوقات ممکن است همین اختراع دردسرساز باشد. دنیای گسترده وب پر از اطلاعات جالب در تمام زمینه‌ها است؛ وقتی ما دنبال چیزی در اینترنت هستیم در این دنیا غرق می‌شویم و کل روز در حال رفتن از این وب‌سایت به آن وب‌سایت هستیم. حتماً برای شما هم پیش آمده است که وارد سایت فیس‌بوک شدید و برای مدت‌ها در نمایه یکی از دوست‌های قدیمی‌تان بودید و پست‌های او را مرور می‌کردید. اینستاگرام یکی دیگر از این سایت‌ها می‌باشد که شما را مدت‌ها پشت سیستم مشغول خود می‌سازد. بسیار پیش می‌آید که متوجه می‌شویم دو ساعت است که هیچ کاری نکرده‌ایم و اصلاً متوجه گذر زمان نبوده‌ایم. وقتی متوجه می‌شویم که چه مدت‌زمانی را از دست داده‌ایم و کارهای عقب‌افتاده زیادی داریم، قول می‌دهیم که از این پس‌ کار خود را با وب‌گردی به تعویق نیندازیم اما فردا دوباره روز از نو و روزی از نو. اگر می‌خواهید تفریحات و وقت‌گذرانی در اینترنت را کمتر یا به‌کلی متوقف کنید و به افزایش تمرکز خود بپردازید، افزونه‌های کرومی که خدمتتان معرفی می‌کنیم، می‌توانند بسیار مفید باشند.

ذخیره آدرس وبسایت‌های مورد نظر با Procrastinate Later

ما اغلب زمان زیادی را در وب‌سایت‌های جذاب و جالب می‌گذرانیم و یکی از دلایل اصلی به تعویق افتادن کارهایمان نیز همین مسئله است. با کمک این ابزار شما می‌توانید مسیرها را ذخیره کنید تا در فرصتی مناسب آنها را ببینید.

در این روش شما ضمن اینکه بازدهی کاریتان را حفظ کردید، می‌توانید در زمانی مناسب همه آن سایت‌های جالب را دنبال کنید. شما به‌راحتی می‌توانید به برگه‌های قبلی دسترسی داشته باشید و با یک کلیک آنها را ذخیره کنید. افزونه Procrastinate Later را از فروشگاه وب گوگل در این لینک(+) دانلود و نصب کنید.

با Block Site وبسایت‌های متفرقه را مسدود کنید

اگر جز آن افرادی هستید که در برابر اینترنت و وسوسه استفاده از آن نمی‌توانید مقاومت کنید، باید یک ابزار سخت‌گیرتر را امتحان کنید. Block Site با مسدود کردن سایت‌هایی که تمرکزتان را معطوف به خود می‌کنند به کمک شما می‌آید. کافی است سایت‌ها را به لیست بلاک‌های خود اضافه کنید؛ به این شکل هر زمان که سایت بلاک شده را بازکنید صفحه‌ای با تصویری متحرک از یک دلقک را می‌بینید.

امکانات دیگر این ابزار عبارت است از:

  •  بلاک کردن کلمات: شما می‌توانید کوئری‌های جست‌وجو در موتورهای جست‌وجو را مسدود کنید.
  •  بلاک کردن لیستی از کلمات مخصوص بزرگسالان: این ویژگی کلمات زشت و رکیک ازپیش‌تعریف‌‌شده را محدود می‌کند و گزینه‌ای مناسب برای والدین است.
  • روزها و ساعات فعال‌سازی: شما می‌توانید هر زمان و ساعتی که می‌خواهید برای فعال کردن افزونه تعیین نمایید.

افزونه Block Site را از فروشگاه وب گوگل در این لینک(+) دانلود و نصب کنید.

با Procrastinator لیست وب‌سایت‌ها را برای خود سفارشی کنید

این افزونه مشابه افزونه Block Site است با این تفاوت که گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید مسیر سایت را اضافه کنید و مشخص کنید که چه مدتی مسدود بماند.

هم‌چنین شما می‌توانید با تکنیک تطبیق الگو، مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها را به صورت یکجا مسدود کنید. افزونه Procrastinator را از فروشگاه وب گوگل در این لینک(+) دانلود و نصب کنید.

استراحت‌های کوتاه‌مدت را با TimeDoser انجام دهید

ما نمی‌توانیم به‌طور مداوم و بدون استراحت کار کنیم. گاهی باید مدتی به استراحت اختصاص بدهیم و کار را تعطیل کنیم اما مشکل اینجاست که این وقفه بیشتر از چیزی که انتظار داشتیم طول می‌کشد.

TimeDoser به شما کمک می‌کند تا زمانی را برای کار و زمانی را برای  استراحت تعیین کنید؛ این افزونه با امکان تغییر گزینه روشن/خاموش، اطلاعیه‌ها، صدا، فرمان‌ها و دیگر عواملی که ممکن است موجب از دست دادن تمرکز شما شوند را مسدود می‌کند.

درصورتی‌که شما برای ادامه امور زمان بیشتری نیاز داشتید و مایل بودید کار را ادامه دهید، می‌توانید از زمان استراحت بگذرید و دفعه بعد زمان بیشتری را استراحت کنید. از طریق این لینک(+) به فروشگاه وب گوگل بروید وTimeDoser را دانلود کنید تا با وقفه‌های کوتاه مانع به تعویق انداختن کارهایتان شوید.

چهار افزونه ذکر شده در بالا ابزارهایی مفید و ارزشمند علیه عواملی است که موجب اتلاف وقت می‌شوند. ممکن است برای دریافت نتیجه اصولی و قطعی نیاز به نصب بیش از یک افزونه باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید از افزونه Procrastinator برای مسدود کردن وب‌سایت‌های خاص استفاده کنید و با افزونه TimeDoser فراموش نکنید که وقفه‌های کوتاه در طول زمان کاری داشته باشید.

حال برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد ما رجوع به مطالب زیر می‌باشد:

==

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
windowsreport
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *