مشکل نصب افزونه در وردپرس

۲۱۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
مشکل نصب افزونه در وردپرس

مشکل نصب افزونه

مشکل نصب افزونه یکی از متداول ترین مشکلاتی است که کاربران تازه‌کار وردپرس با آن مواجه می‌شوند، شاید به همین علت است که مبتدیان وردپرس اغلب به دنبال یافتن پاسخی کامل و مناسب برای این سوال هستند که می‌گوید: «چرا نمیتوانم در وردپرس افزونه‌ای را نصب کنم؟»

مشکل نصب افزونه معمولاً وقتی پیش می‌آید که کاربر با یک پیام هشدار جهت ارتقا نسخه وردپرس مواجه می‌شود یا اینکه منوی پلاگین برای او قابل دسترسی نیست. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید و به دنبال پاسخ مناسبی برای حل آن می‌گردید می‌توانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

1. شما بر روی سایت WordPress.com هستید

مشکل نصب افزونه

اولین دلیل برای بروز مشکل نصب افزونه می‌تواند مربوط به استفاده از نسخه رایگان WordPress.com باشد. این سایت یک سرویس میزبانی وب است که نسخه دارای محدودیتی از نرم‌افزار مشهور و محبوب خود میزبان وردپرس را ارائه می‌دهد. کاربران WordPress.com نمی‌توانند افزونه‌ای نصب کنند مگر اینکه حساب کاربری و نسخه نرم‌افزارشان را به حالت کسب‌و‌کار ارتقا دهند. با این اوصاف اگر شما از کاربران نسخه رایگان، شخصی یا پرمیوم هستید قادر به نصب افزونه‌های شخص ثالث نخواهید بود.

اگر به هردلیلی تمایلی به ارتقا حساب کاربری به نسخه کسب‌وکار را ندارید می‌توانید وبلاگ‌تان را از WordPress.com به WordPress.org منتقل کنید. اگر برای انجام این کار با مشکل مواجه هستید می‌توانید از افراد با تجربه‌تری در این زمینه کمک بگیرید.

2. با مشکل کمبود حافظه مواجه هستید

دومین سناریوی متداول در مورد مشکل نصب افزونه این است که شما قادر به دیدن و دسترسی به منوی افزونه هستید اما نمی‌توانید پلاگین‌ها را نصب کنید.

علت مشکل نصب نشدن افزونه در این مورد معمولاً به‌خاطر محدودیت حافظه PHP است. در سرویس میزبانی وردپرس‌تان و درون هسته آن تنظیماتی وجود دارد که میزان حافظه را تعیین می‌کند که می‌توانید از آن استفاده کنید. وقتی که یک فرآیند به این محدودیت می‌رسد متوقف شده یا خطایی شبیه زیر را به شما نشان می‌دهد: Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted

برای حل سریع این مشکل می‌توانید محدودیت حافظه PHP را افزایش دهید. شما می‌توانید با اضافه کردن این خط کد به فایل wp‌config.php این کار را انجام دهید:

1define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');

در این مورد تنها با اضافه کردن همین یک خط کد می‌توانید مشکل نصب افزونه را برطرف کنید.

3. محدودیت‌های کاربر سایت و مشکل نصب افزونه

مشکل نصب افزونه

وردپرس یک سیستم مدیریت وظایف کاربر را در ساختار درونی خود جای داده است. گاهی اوقات توسعه دهندگان وب اجازه دسترسی به بخش مدیریت را به کاربرانشان نمی‌دهند، در عوض برای‌شان یک حساب کاربری به عنوان ویرایشگر ایجاد می‌کنند.

فقط مدیران وبسایت هستند که قادر به نصب و فعال سازی افزونه‌ها روی سایت‌های وردپرسی هستند. اگر شما صاحب یک سایت وردپرسی هستید باید از توسعه دهنده و طراح وب‌سایتتان بخواهید که از مدیر بودن اکانت شما اطمینان کسب کند و اگر حساب کاربری‌تان یک حساب مدیریتی نیست از او بخواهید که آن را برای‌تان ارتقا دهد.

3. شما بر روی یک شبکه چند سایتی هستید

مشکل نصب افزونه 4

یکی دیگر از دلایل احتمالی که موجب می‌شود نتوانید منوی افزونه را در سایت وردپرسی‌تان ببینید ممکن است این باشد که سایت‌تان بخشی از یک شبکه چند سایتی وردپرسی است و ادمین شبکه قسمت منوی افزونه را بر روی سایت‌های شبکه غیر فعال کرده است. این سناریو هم تا حدودی شبیه همان سناریوی WordPress.com در بررسی علل بروز مشکل نصب افزونه است. مدیران شبکه باید ثبات و پایداری سرور، امنیت وردپرس و مسائل متعادل کننده بارگزاری را در نظر بگیرند. برای حل این مشکل می‌توانید از ادمین شبکه‌تان بخواهید که برایتان افزونه‌ها را نصب کند.

امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد و به‌وسیله آن بتوانید مشکل نصب افزونه سایت‌تان را برطرف کنید. در صورتی که از این مقاله خوشتان آمده است به شما توصیه می‌کنیم که مطالب زیر را هم از دست ندهید:

#

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
wpbeginner
۲ دیدگاه برای «مشکل نصب افزونه در وردپرس»

سلام.من آموزش گنجینه wordpressرو تهیه کردم و مرحله به مرحله باهاش دارم پیش میرم.اما الان رسیدم به قسمتی که مدرس(سیدرضا هاشمیان)بعد از این که پوسته رو فعال کرد (من هم فعال کردم)گزینه begin installing plugins رو میزنه و پلاگین ها نصب میشن.اما من وقتی میزنم این ارور رو میده Something went wrong with the plugin API.
لطفا کمکم کنید موندم اینجاشو واقعا..خود آقای هاشمیان رو چه جور میشه باهاشون ارتباط برقرار کرد که همچین مشکلایی رو جواب بدن

سلام و وقت شما بخیر؛ برای دریافت راهنمایی و پشتیبانی راجع به آموزش‌های ویدئویی فرادرس، می‌توانید از طریق شماره تماس ۵۷۹۱۶۰۰۰ با واحد مخاطبین ارتباط برقرار کنید.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *