معرفی برترین فیلم‌های سینمایی برای هکرها

۶۰۵۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
معرفی برترین فیلم‌های سینمایی برای هکرها

در این نوشته قصد داریم برخی از برجسته‌ترین فیلم‌های سینمایی مطرح در خصوص هک و مربوط به هکرها را با هم مرور کنیم. این فیلم‌ها جنبه‌های عجیب و غریب و تحریف‌شده‌ای از هک رایانه‌ای را به نمایش می‌گذارند. داستان این فیلم‌ها برای سرگرمی طراحی شده‌اند و از نظر فنی دقیق نیستند. صرف نظر از داستان‌پردازی خیالی، هر یک از فیلم‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم به گونه‌ای به‌یادماندنی شده‌اند و می‌توان برای ایجاد یک آخر هفته مفرح به تماشای آن‌ها نشست.

فهرست مطالب این نوشته

داستان بیشتر این فیلم‌ها با محوریت سرقت‌های پرسروصدا یا دشمنان واقعیت مجازی شکل گرفته است. برخی از این فیلم‌ها جذابیت‌های بصری را به تصویر می‌کشند که ایده دنیاهای موازی مطرح می‌کند. تعدادی از این فیلم‌ها نظیر «مکالمه» (Conversation) و «آقای ربات» (Mr. Robot) تفسیرهای اجتماعی قدرتمندی را همراه با پیام‌هایی ارزشمند بیان می‌کنند. با تماشای این فیلم‌ها خطوط دستوری مخفی یا روش‌های هک کردن رایانه‌ای را یاد نخواهید گرفت؛ اما اگر به دنبال دیدن فیلم‌های سرگرم‌کننده‌ای با محتوای مربوط به رایانه‌ها و جنایت هستید، ما فهرستی از بهترین فیلم‌های هکری را برایتان آماده کرده‌ایم که در این مطلب به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

۱. سریال تلویزیونی آقای ربات

  • نام انگلیسی: Mr. Robot
  • سال تولید: 2015

آقای ربات یک سریال تلویزیونی است؛ اما آن‌قدر ساخت خوبی دارد که در صدر لیست فیلم‌های ما جای دارد. این سریال به چند دلیل جذاب است. اول اینکه فضاپردازی بسیار خوبی دارد. همچنین از فیلمبرداری فوق‌العاده، موسیقی تأثیرگذار و استفاده کارآمد از دوربین بهره گرفته است. مخاطبان این سریال را به خاطر سبک بصری درخشانش دوست خواهند داشت.

از طرف دیگر کاربران رایانه هم از این که آقای ربات به لحاظ فنی بسیار دقیق است، از این سریال استقبال خواهند کرد. در این سریال به فناوری گوشی‌های هوشمند، لینوکس، رزبری پای (raspberry pi)، نوسانات ارز بی‌پشتوانه، حمله‌های سایبری، مهندسی اجتماعی، اینستاگرام و زیرساخت‌های شبکه اشارات مستقیمی می‌شود.

خود داستان نیز بسیار جذاب است. شخصیت اصلی یعنی «الیوت» یک مهندس رایانه انسان‌گریز است که مجازات‌های پارتیزانی علیه افراد بی‌رحم و متجاوزان به کودکان را به اجرا می‌گذارد. او درون یک کمپین آشوب‌طلب و آنارشیست پیچیده که هدفشان را بازگرداندن پول به فقرا قرار داده‌اند، کارآموزی کرده است. الیوت از اختلال اضطراب اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر و ناتوانی در تعامل عاطفی با دوستانش رنج می‌برد. این نقش به نحوی درخشان توسط «رامی مالک» ایفا شده است.

روایت‌پردازی شاید بهترین جنبه این سریال تلویزیونی باشد: «سام اسماعیل»، نویسنده این سریال، دیالوگ‌هایی نافذ و مسحور‌کننده را در این فیلم مدرن به خدمت گرفته است. به خاطر تأثیر استفاده از صدای راوی به صورت نریشن که یادآور روایت فیلم فلسفی باشگاه مشت‌زنی (Fight Club) است، برای بار دوم و فقط برای گوش دادن مجدد به فیلم‌نامه این فیلم را خواهید دید.

داستان سریال ضرب‌آهنگ کندی دارد؛ اما با این حال کاملاً مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خیلی زود این سریال تلویزیونی که به خاطر کیفیتش برنده جوایزی نیز شده است را تماشا کنید.

۲. فیلم سینمایی دختری با خالکوبی اژدها

  • نام انگلیسی: The Girl with the Dragon Tattoo
  • سال تولید: 2009

داستان یک هکر سوئدی که بر روی سیستم‌عامل مک (Mac) فعالیت دارد و با سندرم آسپرگر زندگی می‌کند. او با همکاری یک روزنامه‌نگار سعی در حل معمای یک قتل اسرارآمیز دارد. اسم فیلم به دلیل یک خالکوبی اژدها بر روی بدن این دختر است. این فیلم بر اساس داستان‌های «استیگ لارسن» (Stieg Larsson) ساخته شده است. فیلم جایزه بین‌المللی نیز گرفته است و با بازی «دانیل کریگ» به زبان انگلیسی بازسازی شده است.

۳. فیلم سینمایی غیرقابل ردیابی

  • نام انگلیسی: Untraceable
  • سال تولید: 2008

«غیرقابل ردیابی» یک فیلم تعلیقی خوب و تریلری درجه دو است که گاهی لحظاتی واقعاً دلهره‌آور را خلق می‌کند. یک مأمور اف‌بی‌آی به نام «مارش» باید از کشتار بیشتر یک قاتل سریالی و اعمال وحشیانه او که به صورت زنده در اینترنت پخش می‌شود، جلوگیری کند. این فیلم دارای صحنه‌های شدیداً خشن است. احتمالاً پس از دیدن این فیلم حادثه‌ای تعقیب و گریزی، خواهان تماشای یک فیلم شاد از کمپانی دیزنی خواهید بود.

۴. فیلم سینمایی ماتریکس

  • نام انگلیسی: The Matrix
  • سال تولید: 1999

ماتریکس یک فیلم خلاقانه و پیش‌گام حادثه‌ای با داستانی اگزیستانسیالیسمی است. با تماشای سه‌گانه ماتریکس درباره چگونگی نفوذ به سرور لینوکس چیزی یاد نخواهید گرفت؛ با این وجود قطعاً سرگرم‌ خواهید شد.

۵. فیلم سینمایی امتیاز

  • نام انگلیسی: The Score
  • سال تولید: 2001

«ادوارد نورتون» و «رابرت دنیرو» در این فیلم با موضوع سرقت، فوق‌العاده ظاهر شده‌اند. در یک طرح هوشمندانه برای سرقت اثری گران‌قیمت از گمرک مونترال، نورتون و دنیرو باید با کمک یک هکر جامعه‌گریز که در زیرزمین خانه مادرش زندگی می‌کند، به سیستم‌های امنیتی نفوذ کنند. ۱۰ دقیقه برای هک کردن و ۱۰۰ دقیقه داستان‌سرایی حادثه‌ای درباره یک سرقت!

«امتیاز» دو نکته ویژه دارد. این فیلم آخرین فیلمی است که مارلون براندو در آن به طور کامل ایفای نقش می‌کند. نکته دوم این است که فیلم تنها همکاری مشترک براندو و دنیرو به شمار می‌آید؛ دو بازیگری که هردو برای ایفای نقش یک کاراکتر (دون کورلئونه) برنده جایزه اسکار شدند.

۶. فیلم سینمایی شغل ایتالیایی

  • نام انگلیسی: The Italian Job
  • سال تولید: 2003

فیلم‌های مدرن با موضوع سرقت همواره بخشی شامل هک کردن دارند. فیلم شغل ایتالیایی بسیار سرگرم‌کننده است؛ به ویژه زمانی که مشخص می‌شود بزرگترین مظنون اختراع «نپستر» (Napster)، هکر اصلی است. حداقل ۲۰ دقیقه از فیلم به هک کردن این بازیگر می‌پردازد. اگر این فیلم را ندیده‌اید قطعاً ارزش تماشا دارد.

۷. فیلم سینمایی اسنیکرز

  • نام انگلیسی: Sneakers
  • سال تولید: 1992

این فیلم در زمان تولیدش پیشگام و خلاقانه بود و امروزه نیز همچنان جذاب است. داستان فیلم پیرامون دو دوست هم‌دانشگاهی می‌گذرد که راه‌های مختلفی را در زندگی پیش گرفته‌اند. یکی به هکری اخلاق‌مدار تبدیل می‌شود و دیگری... خب، او خیلی هم شریف نیست. وجود برخی پیچیدگی‌های عالی و خلق صحنه‌های کمیک باعث می‌شود تماشای این فیلم راهی خوب برای گذراندن یک بعدازظهر تعطیل در خانه باشد.

۸. فیلم سینمایی ماموریت غیرممکن ۴: پروتکل شبح

  • نام انگلیسی: MI4: Ghost Protocol
  • سال تولید: 2011

چهارمین فیلم از سری فیلم‌های «مأموریت غیر ممکن» با بازی تام کروز، یک غافلگیری واقعی است. بیشتر دنباله‌های فیلم‌ها با افت کیفیت مواجه می‌شوند اما این فیلم به خاطر شاهکارهای اکشن و نیز به دلیل هیجانات ناشی از به کارگیری فناوری‌های سطح بالا، توانست مخاطبان را راضی کند. شما در این فیلم اکشن مدرن شاهد آیفون‌هایی برای ایجاد رخنه در کدهای ورودی، آیپدهایی که جاسوسی نگهبانان امنیتی را می‌کنند، بردارهای نفوذ بی‌سیم که توسط بالن ارسال می‌شوند، شبکه‌های امنیتی ربوده‌شده و کمی هم شوخی هکری همراه با موسیقی دین مارتین خواهید بود. این فیلم دارای لحظات هکری سرگرم‌کننده و دو ساعت خوب همراه با هیجان فوق‌العاده است.

۹. فیلم سینمایی One Point O

سال تولید: 2004

برای تماشای این فیلم که با نام «پارانویا ۱» نیز شناخته می‌شود، لازم است ذهن و حواستان را معطوف فیلم کنید. One Point O یک فیلم هنری باشکوه و بسیار متفاوت با فیلم‌های هالیوودی است. یک برنامه‌نویس جوان و منزوی، بسته‌های مرموزی دریافت می‌کند که او را به یک دنیای عجیب از دسیسه گروهی، کنترل ذهن و زندگی نامأنوس همسایگانش هدایت می‌کند. این فیلم با ریتمی کند پیش می‌رود که برای تماشاگران بی‌حوصله مناسب نیست. با این وجود «پارانویا ۱» فیلمی به‌یادماندنی، مسحورکننده و به شدت تفکربرانگیز است. هر صحنه‌ای از این نمایش طعم خاص خود را دارد. بسیاری از بینندگان، این فیلم را دو بار تماشا می‌کنند تا همه جزئیات هوشمندانه آن را دریافت کنند. اگر شما تمایل دارید فیلمی را ببینید که به فکر وادارتان کند، حتماً به تماشای One Point O بنشینید.

۱۰. فیلم سینمایی چشم طلایی

  • نام انگلیسی: GoldenEye
  • سال تولید: 1995

در این فیلم پیرس برازنان در نقش جیمز باند، مأمور مخفی سرویس اطلاعاتی انگلستان، مأموریت دارد «چشم طلایی» که برنامه یک هکر است را به همراه ماهواره مسلحش از کار بیندازد. این فیلم جیمزباندی با ترکیب دانشمندان رایانه و صحنه‌های اکشن پرخرج پیش می‌رود و در نهایت به سبک سری فیلم‌های جیمز باند به پایان می‌رسد.

۱۱. فیلم سینمایی هسته

  • نام انگلیسی: The Core
  • سال تولید: 2003

فیلم‌های ژانر فاجعه برای هرکسی جذاب نیستند؛ اما این فیلم درجه دو، یک غافلگیری سرگرم‌کننده است. فیلم از برخی صحنه‌های دراماتیک قابل‌توجه بهره‌مند است و درون‌مایه دوستی و فداکاری دارد. بخش هک کردن دنیا تنها زمانی در حدود ۱۰ دقیقه از کل فیلم را به خود اختصاص داده اما صحنه‌های کمدی غیرمعمولی را رقم زده است.

۱۲. فیلم سینمایی کلاه‌سیاه

  • نام انگلیسی: Blackhat
  • سال تولید: 2015

کلاه‌سیاه یکی از فیلم‌های مربوط به هکرها در سال‌های اخیر با کارگردانی «مایکل مان» است که در کارنامه‌اش آثار قدرتمندی همچون «التهاب» (با بازی آل پاچینو و رابرت دنیرو) و «آخرین موهیکان» (با بازی دانیل دی-لوئیس) دیده می‌شود. البته کلاه‌سیاه متاسفانه از بهترین آثار او به حساب نمی‌آید. داستان فیلم کمی تحت تأثیر شخصیت‌هایی که پرداختی ضعیف دارند قرار گرفته است و بعضاً با داستان‌های حاشیه‌ای، فیلم از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود. اگر از این نقص چشم‌پوشی کنید و البته مانند دیگر فیلم‌ها انتظاری برای آموزش تکنیک‌های هک کردن نداشته باشید، می‌توانید کلاه‌سیاه را اثری سرگرم‌کننده بدانید.

۱۳. فیلم سینمایی پارک ژوراسیک

  • نام انگلیسی: Jurassic Park
  • سال تولید: 1993

پارک ژوراسیک یک فیلم سرگرم‌کننده واقعی است. حتی با گذشت چندین سال هنوز این فیلم می‌تواند تماشاگر را به هیجان بیاورد. فیلم داستان هکر نابغه‌ای به نام «وین نایت» را روایت می‌کند که اسرار دی‌ان‌ای پروژه ژوراسیک را دزدیده است و تاوان آن را با خون خود می‌دهد. این فیلم را برای پنج دقیقه داستان هکری و 110 دقیقه اکشن ماجراجویانه تماشا کنید!

۱۴-فیلم سینمایی انقلاب سیستم‌عامل

  • نام انگلیسی: Revolution OS
  • سال تولید: 2001

«انقلاب سیستم‌عامل» فیلمی مستند درباره سیستم‌عامل لینوکس است. این فیلم فلسفه «منبع باز» و مالکیت معنوی آزاد را تشریح می‌کند. انقلاب سیستم‌عامل یک فیلم حادثه‌ای نیست بلکه فیلمی برای افرادی است که می‌خواهند در مورد فرهنگ رایانه چیزهایی بیاموزند. پیشنهاد ما این است که دیدن این فیلم را از دست ندهید.

۱۵. فیلم سینمایی بازیکن

  • نام انگلیسی: Gamer
  • سال تولید: 2009

«بازیکن» فیلمی خشونت‌آمیز درباره یک علاقه‌مند بازی‌های ویدئویی است. داستان در زمان آینده می‌گذرد که در آن ذهن زندانیان حکومتی با کنسول‌های بازی‌کننده‌های ویدئویی پیوند رایانه‌ای خورده است. این کار باعث پدید آمدن اعمالی خشونت‌بار می‌شود. گرافیک رایانه‌ای و جلوه‌های ویژه باعث راضی شدن طرفداران این نوع فیلم‌ها می‌شود. ده دقیقه پایانی نیز ترکیبی هراس‌آور از هک و تکبر انسانی است. (بیماری که با نام مگالومنیا شناخته می‌شود.) تقابل مایکل سی. هال و سمی دیویس جونیور در حال کنترل ذهن سربازان زامبی‌اش، تنها صحنه‌ای است که تماشای این فیلم را ارزشمند می‌کند.

۱۶. فیلم سینمایی دژا وو

  • نام انگلیسی: Deja Vu
  • سال تولید: 2006

«دژا وو» یک فیلم هکری کامل نیست اما مداخله رایانه‌ای پیچیده‌ای در سفر به زمان را نشان می‌دهد. این داستان فانتزی درباره گروه وال کیلمر از بخش جاسوسان رایانه‌ای اف‌بی‌آی و درگیری آن‌ها با یک طرح تروریستی هولناک است. دنزل واشنگتن در این فیلم پرهیجان نقش قهرمان را ایفا می‌کند.

۱۷. فیلم سینمایی اره‌ماهی

نام انگلیسی: Swordfish

سال تولید: 2001

خشونت مهارگسیخته، موقعیت‌های غیرطبیعی و جلوه‌های ویژه ممتاز در فیلم اره‌ماهی، آن را به فیلمی جذاب برای مخاطبان تبدیل می‌کند. تماشای این فیلم ذهن را درگیر نمی‌کند؛ اما اگر به تریلرهای مبتنی بر تکنولوژی علاقه دارید، اره‌ماهی را ببینید. در این فیلم جان تراولتا تبهکاری آلوده است و هیو جکمن نقش هکر قهرمان را بر عهده دارد.

۱۸. فیلم سینمایی طبقه سیزدهم

  • نام انگلیسی: The Thirteenth Floor
  • سال تولید: 1999

این فیلم نسخه بسیار خشن «سیمز» (The Sims) است. طبقه سیزدهم درباره دانشمندانی است که دنیایی مجازی را می‌سازند. در این دنیا شرکت کنندگان وارد می‌شوند و زندگی شخصیتی رایانه‌ای را در دست می‌گیرند. شخصیت‌ها از ماهیت عروسکی خود بی‌اطلاع هستند، اما پس از یک قتل در زندگی واقعی، اساس بازی به لرزه می‌افتد.

۱۹. فیلم سینمایی هکرها

  • نام انگلیسی: Hackers
  • سال تولید: 1995

برای دیدن این فیلم احتیاجی به فکر کردن ندارید. داستان فیلم ضعیف است و موضوع هک کردن در هیچ صحنه‌ای به واقعیت نزدیک نمی‌شود. فیلم فقط موسیقی تکنوی خوبی دارد، به علاوه بازی آنجلینا جولی که علاقه‌مندان او را به تماشای «هکرها» دعوت می‌کند.

۲۰. فیلم سینمایی ضد انحصار

  • نام انگلیسی: Antitrust
  • سال تولید: 2001

فیلم دارای نکاتی قوی است که آن را برای بعدازظهر یک روز تعطیل مناسب می‌کند. دو جوان ایده‌آل‌گرای رایانه از استنفورد فارغ‌التحصیل می‌شوند و یکی از آن‌ها به دنیای برنامه‌نویسی مخفی وارد می‌شود. به زودی این دو برنامه‌نویس خود را وسط رسوایی‌های جرائم اینترنتی می‌بینند.

۲۱. فیلم سینمایی جان سخت ۴: آزادانه زندگی کن یا سخت بمیر

  • نام انگلیسی: Die Hard 4: Live Free or Die Hard
  • سال تولید: 2007

بروس ویلیس را تنها بگذارید تا جهان را نجات دهد. جاستین لانگ، شخصیت تبلیغاتی مکینتاش، برنامه‌نویسی است که طرحی برای ترور دیجیتالی دارد. این فیلم نیز همچون اره‌ماهی دارای خشونت بیش از حد و صحنه‌های اکشن فراوان است. اگر به سری فیلم‌های جان‌سخت علاقه‌مندید، تماشای این فیلم را از دست ندهید.

۲۲. فیلم سینمایی غارتگران دره سیلیکون (سیلیکون ولی)

  • نام انگلیسی: Pirates of Silicon Valley
  • سال تولید: 1999

این فیلم بیانگر داستانی معیوب از چگونگی شکل‌گیری اپل و مایکروسافت است. در حالی که نقدهای مختلفی بر فیلم وارد است اما بسیاری از بینندگان آن را دوست داشته‌اند. با تماشای فیلم خودتان می‌توانید درباره آن نظر بدهید.

۲۳. فیلم سینمایی مکالمه

  • نام انگلیسی: The Conversation
  • سال تولید: 1974

مکالمه فیلمی کلاسیک درباره رایانه نیست اما در آن می‌توانید موضوع نظارت و نقض حریم خصوصی افراد را مشاهده کنید. در سال 2001 فیلم دشمن ایالتی (Enemy of the State) با بازی ویل اسمیت از روی فیلم مکالمه ساخته شد. داستان مدرن‌شده این فیلم در مورد اثر نظارت ماهواره‌ای و نقض حریم خصوصی است. فیلم علاوه بر اسمیت از بازی جین هکمن نیز بهره می‌برد و ارزش تماشا پیدا می‌کند.

۲۴. فیلم سینمایی Takedown

سال تولید: 2000

این فیلم با نام «ردیابی» (Track Down) نیز شناخته می‌شود و در مورد هک شدن تلفن یک شخصیت مشهور است. یک فیلم درجه دو یا حتی درجه سه که در میان هکرها به عنوان فیلمی کلاسیک مطرح می‌شود.

۲۵. فیلم سینمایی میراث ترون

  • نام انگلیسی: Tron: Legacy
  • سال تولید: 2010

بیشتر فیلم‌های هکری درباره سرقت یا واقعیت مجازی هستند؛ اما در این فیلم کمپانی دیزنی دنیای نمادین «شبکه» را بازسازی می‌کند. شبکه جایی است که برنامه‌های رایانه‌ای در جامعه‌ای گلادیاتوری جایگزین زندگی انسان‌ها می‌شوند. با وجود این که المان‌های واقعی هکری در حداقل مقدار ممکن به چشم می‌خورند، این فیلم کلاسیک، به یک اثر هنری باشکوه با صداگذاری فوق‌العاده تبدیل می‌شود. میراث ترون به شدت برای طرفداران فیلم اصلی «ترون» (Tron) و برای هر کسی که از جلوه‌های ویژه لذت می‌برد، فیلمی مناسب است.

۲۶. فیلم سینمایی احمقانه

  • نام انگلیسی: Foolproof
  • سال تولید: 2003

احمقانه یک فیلم کانادایی با بودجه پایین و با داستانی در مورد سارقان بانک است. این فیلم برای بسیاری از بینندگانش لذت‌بخش و غافلگیرکننده بود. «رایان رینولدز» و دوستانش برای سرگرمی به صورت «مجازی» به همه بانک‌ها دستبرد می‌زنند؛ اما در سرقت واقعی به مشکل می‌خورند. تماشای این فیلم یک سرگرمی خوب است.

۲۷. فیلم سینمایی eXistenZ

سال تولید: 1999

این فیلم اثر دیوید کراننبرگ و وحشت‌آفرین‌ترین فیلم این فهرست است. یک طراح بازی، یک بازی واقعیت مجازی طراحی می‌کند که به صورت مستقیم به ذهن مردم وارد می‌شود. سپس مرز میان واقعیت و بازی در یک مسیر خشونت‌بار و مخوف از بین می‌رود. این فیلم قدرتمند برای تماشای عموم توصیه نمی‌شود؛ یک فیلم مفرح را برای دیدن پس از تماشای این فیلم وحشت‌زا آماده داشته باشید!

۲۸. فیلم سینمایی استعداد

  • نام انگلیسی: Virtuosity
  • سال تولید: 1995

«استعداد» یک فیلم مفهوم‌گرای جالب است که بر اساس ذهن قاتلان سریالی هوش مصنوعی ساخته می‌شود. مدیریت، برنامه خود را آزاد می‌کند و به شکل فیزیکی تبدیل می‌شود. این فیلم یک تصویرسازی فوق‌العاده است. طرفداران فیلم‌های حادثه‌ای می‌توانند از تماشای تعقیب و گریز دنزل واشنگتن و راسل کرو لذت ببرند.

۲۹. فیلم سینمایی مرد چمن‌زن

  • نام انگلیسی: The Lawnmower Man
  • سال تولید: 1992

تصورات رایانه‌ای و فن‌آوری هک کردن در تمام این فیلم عجیب دیده می‌شوند. این فیلم هیچ ربطی به داستانی با همین نام از استفن کینگ ندارد. این فیلم درجه دو به کشف و بررسی یک آینده فرضی می‌پردازد که در آن دانشمندان قادر به دستکاری مغز انسان با ماشین‌ها و داروها شده‌اند. همانند داستان‌های مشابه، یکی از نمونه‌های آزمایشی رها می‌شود و تصمیم می‌گیرد از آزمایش‌کننده‌ها انتقام بگیرد. در حالی که در تولید فیلم کیفیت و بازی‌ها فراموش شده‌اند، مفهوم و موضوع آن قدرتمند است.

۳۰. فیلم سینمایی افشاگری

  • نام انگلیسی: Disclosure
  • سال تولید: 1994

افشاگری هم از جنبه هک رایانه و هم از جهت هیجان جاسوسی شرکتی یک فیلم عالی محسوب می‌شود. یک دانشمند رایانه‌ای نابغه برای ارتقاء در تلاش است و با عشق قدیمی خود مواجه می‌شود. مایکل داگلاس و دمی مور در این ایده مرکب از توطئه و خیانت، ایفای نقش ممتازی دارند و بینندگان را ۹۰ دقیقه پای فیلم نگه‌می‌دارند.

۳۱-فیلم سینمایی بازی‌های جنگی

  • نام انگلیسی: Wargames
  • سال تولید: 1983

این فیلم خیلی قدیمی است اما در ذهن بسیاری از تماشاگران آن هنوز هم فیلمی محوری به شمار می‌آید. یک مرد جوان راه نفوذی به یک رایانه نظامی را می‌یابد که به شبکه دفاع هسته‌ای ایالات متحده متصل است. طرح فیلم نامعقول به نظر می‌رسد اما تفسیری قانع‌کننده در مورد جنگ هسته‌ای و نابودی بشر ارائه می‌دهد. شما باید این فیلم را ببینید تا متوجه فلسفه آن شوید.

۳۲. فیلم سینمایی ترون

  • نام انگلیسی: Tron
  • سال تولید: 1982

ترون فیلمی کلاسیک است. یک هکر به دنیای دیجیتالی «شبکه» منتقل می‌شود. اینک او باید به عنوان یک گلادیاتور سایبری برای جلوگیری از «کنترل مرکزی» مبارزه کند. تخیلِ پشت این فیلم باعث پیدایش موجی بزرگ در دنیای علمی-تخیلی شد؛ امروزه ترون یک فرهنگ کلاسیک است که هر کاربر رایانه باید حداقل یک بار آن را به تماشا بنشیند.

۳۳. فیلم سینمایی شبکه

  • نام انگلیسی: The Net
  • سال تولید: 1995

ساندرا بولاک در این فیلم ایفاگر نقش یک مهندس رایانه است که سارقان دیجیتالی هویتش را می‌دزدند. فیلم در دوران تعصب بر شبکه جهانی وب ساخته شده است. با این وجود هنوز علاقه‌مندان ساندرا بولاک می‌توانند از تماشای این فیلم درجه دو لذت ببرند.

اگر شما هم مانند ما از این فهرست لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز از دست ندهید:

==

بر اساس رای ۱۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
lifewire
۱۸ دیدگاه برای «معرفی برترین فیلم‌های سینمایی برای هکرها»

نا امید شدم از این لیست!!اخه پارک ژوراسیک اخه؟؟؟?????

Kevin David Mitnick فیلم عالی است ولی تو لیست نیست.

سلام
جای خالی سریال Person Of Interest کار نابغه دنیای تصویر جناب جاناتان نولان بسیار خالی بود!!
خیلی تعجب کردم توی لیست نبودش…

فیلم آلمانی who am I محشره
تعجب کردم تو لیست نیس

بنظر من فیلم رو دست WHO AM I در کل جهان نیست. البته در موضوع هک و امنیت.

سلام سریال مستر ربات عاالی هس ممنون دمتون گرم

سریال عالیه حتما ببنید. فیلم how am i و هکر ۲۰۱۷ و ۸یار اوشن هم اضافه کنید

آخه پارک ژوراسیک موضوعش در مورد یهد چیز دیگه س تو تعجب موندم فیلمی به قشنگیه هکر 2016 چرا نباید تو لیست باشه…

خیلی خیلی ممنون من مدت ها دنبال همچین لیستی بودم

آخه پارک ژوراسیک شد فیلم هکری؟
بابا نا امید شدیم از شما??

به نظر من عالیه.

فیلم پارک ژوراسیک حالا چون یه هکر توش بود بهه این دلیل نیست که این فیلم میتونه مورد علاقه هکرا باشه

سلام جالب بود ولی سینمایی the hacker 2017 رو هم معرفی کنید

خیلی عالی بود … It was excelent

چرا person of interest توی لیست نیست ؟
اخه پارک ژوراسیک در مورد دایناسوراست چه ربطی به هک داره -_-

ممنون ولی به نظرم کسی که این لیست و نوشته ادم فیلم بازی نبوده! مثلا فیلم المانی who am i قطعا از پارک ژوراسیک خیلی بیشتر درباره هکر هست

اتفاقا اگه داستاان اصلی کتاب نوشته مایکل کرایتون رو بخونی خیلی جالب در مورد شبکه و امنیت توضیح داده و البته در فیلم خیلی مختصر از کنارش رد شده

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *