فهرست برترین فیلم‌ های با موضوع ربات های هوشمند

۷۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ آبان ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
فهرست برترین فیلم‌ های با موضوع ربات های هوشمند

در این مطلب می‌خواهیم به برترین فیلم‌ها با موضوع ربات های هوشمند بپردازیم. فهرست برترین فیلم‌ها در این حوزه به صورت زیر است:

1. Her

این فیلم که در سال ۲۰۱۳ تولید شد، اهداف آینده را به تصویر می‌کشد. تکنولوژی استفاده شده در این فیلم در حال تبدیل شدن به واقعیت است. دستیار مجازی در گوشی‌های هوشمند ما، هر روز بیشتر از ما یاد می‌گیرد و در حال سازگاری با شخصیت ما است. در این داستان شخصی به نام تئودور یک نرم افزار گویا خریداری می‌کند که دارای هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است. این نرم‌افزار یک صدای زنانه دارد که حالات عاطفی تئودور را شناخته و به او بر اساس این حالات پیشنهاداتی می‌دهد. این نرم‌افزارافزار (سامانتا) به قدری هوش مصنوعی پیشرفته‌ای دارد که برخی اوقات احساسات آن به نظر می‌رسند که واقعی هستند.

2. فیلم Wall- E

این فیلم به همان اندازه که یک سفر فلسفی به قلب ربات‌ها است، یک داستان ساده جذاب نیز برای کودکان به حساب می‌آید. شخصیت‌های اصلی که ربات هستند به شدت دارای احساسات هستند.

3. فیلم Ex Machina

در این فیلم یک جوان برنامه‌نویس که در یک مسابقه برنده می‌شود برای یک آزمون تورینگ یا به عبارتی آزمون رابطه انسان و ربات انتخاب می‌شود. پس از جواب دادن به سؤالاتی درباره شخصیتش یک رابطه عاطفی بین او و ربات ایجاد می‌شود. هوش مصنوعی به کار رفته در ربات بسیار نزدیک به انسان است و برخی اوقات حس ربات بودن را از ما به طور ناخودآگاه سلب می‌کند.

4. فیلم ماتریکس

در این فیلم ماتریکس حاوی یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است. این ربات یک هوش مصنوعی منفی دارد و سعی بر تسلط بر انسان‌ها دارد. یک شخصیت به نام نئو که هکر است با او وارد جنگ می‌شود.

5. ادیسه فضایی

در این فیلم یک ربات یک سفر فضایی پر پیچ و تابی را پیش می‌گیرد که پر از حادثه و ماجراجویی است. این فیلم بیشتر فلسفی است و در چند بخش تولید شده است.

اگر به هوش مصنوعی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در این باره بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم از آموزش‌های زیر استفاده کنید:

==

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
thecinemaholic
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *