۱۰ نرم‌افزار برتر به‌روز رسانی درایورها برای ویندوز

۲۲۷۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ آبان ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۱۰ نرم‌افزار برتر به‌روز رسانی درایورها برای ویندوز

اغلب اوقات، کاربران کامپیوتر برای تطبیق درست بین نرم‌افزار و سخت‌افزار خود دچار مشکل می‌شوند. این معمولاً زمانی رخ می‌دهد که درایورهای سیستم به‌روزرسانی نشده‌اند و در اجرا کردن فعالیت‌های سیستم به مشکل برمی‌خورند. پیش از هر چیز، بیایید با علت اهمیت درایورها برای سیستم شما آشنا شویم.

آنها نرم‌افزارهایی هستند که بین سخت‌افزار و نرم‌افزار سیستم شما ارتباط برقرار می‌کنند. شما غالباً وقتی به چنین مشکلاتی برمی‌خورید که درایورهای سیستم شما قدیمی باشند و در اجرای دستورات شما دچار مشکل شوند. برای حل این مشکل، شما باید درایورهای سیستم خود را به‌روزرسانی کنید که این کار را می‌توان به کمک نرم‌افزارهایی که برای به‌روز‌رسانی درایورها در سیستم‌های ویندوزی طراحی شده‌اند، انجام داد. در اینجا، ما ۱۰ نرم‌افزار برتر به‌روزرسانی درایور را به شما معرفی می‌کنیم که به کارکرد هر چه روان‌تر سیستم شما کمک خواهند کرد.

۱۰ نرم‌افزار برتر به‌روز رسانی درایورها برای ویندوزهای XP/ 7/ 8/ 10

در ادامه فهرستی از نرم‌ افزارهای آپدیت درایور کامپیوتر را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

۱. نرم‌افزار Advanced Driver Updater

این نرم‌افزار که توسط شرکت Systweak Software توسعه یافته است، یک نرم‌افزار عالی برای به‌روزرسانی درایورهای سیستم شماست. شما این کار را می‌توانید بعد از نصب آن، به سادگی و با اسکن کردن سیستم خود انجام دهید. نرم‌افزار درایورهای قدیمی شما را شناسایی کرده و سپس، از شما برای به‌روزرسانی آنها اجازه می‌گیرد. این نرم‌افزار، علاوه بر این کار، به شما این امکان را می‌دهد که از درایورهای سیستم خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید و هر وقت که خواستید آنها را دوباره نصب کنید. به‌علاوه، این نرم‌افزار در چندین زبان مختلف مثل فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی هم در دسترس است و از ویندوزهای Vista ،XP ،7 ،8 ،8.1 و 10 پشتیبانی می‌کند.

۲. نرم‌افزار Smart Driver Updater

این نرم‌افزار هم یکی دیگر از نرم‌افزارهای به‌روزرسانی درایور در لیست ما است. این نرم‌افزار سیستم شما را اسکن کرده و به شما در مورد درایورهای قدیمی سیستمتان، هشدار می‌دهد. شما بعد از یک بررسی محتاطانه می‌توانید آنها را با یک کلیک به‌روزرسانی کنید. جدا از این، Smart Driver Updater از قابلیت‌های پشتیبان‌گیری و بازنشانی درایورها و همچنین اسکن‌های زمان‌بندی شده سیستم شما هم برخوردار است ‌ و در ضمن از همه نسخه‌های ویندوز هم پشتیبانی می‌کند.

۳. نرم‌افزار Driver Reviver

نرم‌افزار Driver Reviver، که توسط شرکت RiviverSoft توسعه یافته است، به شما در پیدا کردن درایورهای قدیمی کمک کرده و به شما این امکان را می‌دهد که آنها را با یک کلیک به‌روزرسانی کنید. این نرم‌افزار شانس دانلود شدن یک درایور خراب یا آلوده را از بین می‌برد و از شما در برابر ورود فایل‌های خطرناک به سیستمتان محافظت می‌کند. علاوه بر این، این نرم‌افزار از قابلیت‌های زیادی مثل پشتیبان‌گیری و بازنشانی درایورها، برخوردار است.

۴. نرم‌افزار WinZip Driver Updater

WinZip Driver Updater که توسط شرکت WinZip System Tools توسعه یافته است، با به‌روزرسانی درایورها، کارکرد روان سیستم شما را تضمین می‌کند. این نرم‌افزار هم مانند بقیه سیستم شام را اسکن کرده و درایورهای منسوخ شده‌ای که باعث کند شدن سیستم شما می‌شوند را شناسایی می‌کند. بعد از پایان اسکن، شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام درایور را فوراً و کدام درایور را مدتی بعد، به‌روزرسانی کنید. WinZip System Tools ادعا می‌کند که سیستم شما بعد از نصب این نرم‌افزار، سریعتر و پایدارتر خواهد شد.

۵. نرم‌افزار Driver Easy

Driver Easy هم مانند بقیه، سیستم شما را برای یافتن درایورهای قدیمی و گمشده، اسکن می‌کند. شما می‌توانید آنها را با یک کلیک به‌روزرسانی کنید. جدا از این، شما می‌توانید از درایوها نسخه پشتیبان تهیه کنید و بعد آنها را نصب کنید. Driver Easy همچنین می‌تواند بقایای درایورهای قدیمی را از سیستم شما پاک کند. این نرم افزار را می‌توان برای مدتی به‌طور آزمایشی روی ویندوزهای Vista ،XP ،7 ،8 ،8.1 و 10 نصب کرد. شما بعد از پایان دوره آزمایشی و اطمینان از صحت عملکرد این نرم‌افزار، نسخه Pro آن را نصب کنید.

۶. نرم‌افزار Driver Navigator

نرم‌افزار Driver Navigator، که ساخت شرکت Easeware Technology Ltd است، رتبه ششم را در لیست ما به خود اختصاص داده است. این نرم‌افزار همه کارهای نرم‌افزارهای قبلی را انجام می‌دهد با این تفاوت که رابط کاربری چندان مناسبی ندارد. Driver Navigator هم با تمام نسخه‌های ویندوز سازگاری دارد و کارایی بهتر سیستم شما را بعد از هر اسکن، تضمین می‌کند.

۷. نرم‌افزار Driver Checker

Driver Checker با استفاده از امکانات زیرکانه‌اش تضمین می‌کند که سیستم شما به همه درایورهای اصلی، مجهز شده باشد. این نرم‌افزار تمام مشکلات مربوط به درایورها را شناسایی و تعمیر می‌کند. جدا از این، شما خواهید توانست عملیات پشتیبان‌گیری و نصب دوباره درایورها و حتی کپی کردن درایورها را با استفاده از Driver Checker به‌راحتی انجام دهید. این ابزار می‌تواند یک گزارش جامع از درایورها، که در آن درایورهای قدیمی به‌طور مشخص ذکر شده‌اند، را در اختیارتان قرار دهد. شما همچنین می‌توانید در وب سایت این نرم افزار درایورهای مورد نیاز خود را پیدا کنید.

۸. نرم‌افزار Driver Genius

Driver Genius هم تمام درایورهای قدیمی و گمشده شما با یک اسکن، شناسایی می‌کند. این ابزار برای راحتی بیشتر کاربران به‌طور اتوماتیک درایورها را به‌روزرسانی می‌کند و همچنین کار پشتیبان‌گیری و بازنشانی درایورها را هم به ساده‌ترین شکل، انجام می‌دهد. Driver Genius همچنین با زیر نظر گرفتن دمای قطعات سخت‌افزاری از پردازنده، کارت گرافیک و هارد دیسک شما محافظت کرده و در ضمن از همه نسخه‌های ویندوز هم پشتیبانی می‌کند.

۹. نرم‌افزار Driver Support

Driver Support وضعیت قطعات کامپیوتر را با اسکن کردن درایورهای آن ارزیابی می‌کند و به محض اتمام اسکن، به شما درباره درایورهای قدیمی که باعث کند شدن سیستم شما شده‌اند، هشدار می‌دهند. شما با کلیک کردن روی دکمه دانلود و دنبال کردن دستورالعمل‌های نرم‌افزار می‌توانید به راحتی درایورهای خود را به‌روزرسانی کنید. این نرم‌افزار در واقع یک ابزار شهودی است که به شما اجازه می‌دهد یک سیستم بهینه‌سازی شده و روان داشته باشید.

۱۰. نرم‌افزار DriverHive

DriverHive، که توسط شرکت Bootstrap Software Development توسعه داده شده است، یکی دیگر از نرم‌افزارهای به‌روزرسانی درایور سیستم‌عامل ویندوز لیست ما است. کارکرد این نرم‌افزار مشابه بقیه نرم‌افزارهای لیست ما است، با این تفاوت که مجهز به یک رابط کاربری شهودی است. شما با استفاده از این نرم‌افزار عالی می‌توانید خطاهای مربوط به درایورها را تعمیر کرده و آنها را مدیریت کنید. در ضمن از همه نسخه‌های ویندوز هم پشتیبانی می‌کند.

امیدواریم که هر وقت احساس کردید سیستم شما به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کند شده و به کمی به‌روز رسانی نیاز دارد، با استفاده از یکی از این ۱۰ نرم‌افزار به‌روزرسانی درایور بتوانید مشکل سیستم خود را حل کنید.

در صورتی که از مطالب فوق رضایت داشتید، به لینک‌های زیر رجوع کنید:

منبع

بر اساس رای ۱۳۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱۰ دیدگاه برای «۱۰ نرم‌افزار برتر به‌روز رسانی درایورها برای ویندوز»

ببخشید…
اشتباه تایپی هست در ابتدای نظری که دادم و منطورم برنامه درایور مکس پرو بود که اشتباه تایپ شده .

داریور ایزی عالیست و همچون واسه گیمر های عزیز دایور بوستر 8 بهترینه! دایور های که نیاز به بهبود گیم دارن رو هم نصب میکنه و اینک از اکسر این ها دایور های که این برنامه ها نشان نمیدن رو نشان میده ! برنامه بوستر گیم شم عالی هست !

سلام داش یه سوال. درایور بوستر 8 برای نصب درایور های گیم به کرک نیازه داره؟ من تو نسخه 9 کرک رو درست نصب میکنم اما اجرا نمیکنه

درایور پک سولوشن نسخه جدید انواع ویروس ها را در سیستم شما جاسازی می کند. نسخه جدید اول می گوید آنتی ویروس را غیرفعال کنید بعد تابلو تا 50 دقیقه سیستم را شخم می زند و اطلاعات لازم را سرقت می کند. به هیچ عنوان استفاده نکنید.

آقا دقیقا همینطوره.یک بار که سیستم ما رو کن فیکون کرد.سالهاست ذهنم انقدر به اسم و لوگو اون حساس شده که هر صفحه ای که ببینم فورا صفحه و مرورگر هم میبندم.

حالتون خوش نیست. درایور پک سولوشن بهترین در تاریخ جهانه

قبلا تست شده فقط گند میزنه به سیستم!

سلام یکی از مفید ترین نرم افزار رو جا گذاشتید و اونم درایورمکس هستش
drivermax بهترین نرم افزار هستش اما روزانه فقط 2 دانلود داره یعنی بطور رایگان فقط میتونید روزانه فقط 2 تا دانلود یا بروز رسانی کنید

بله. درایور کمی کارش عالیه. هیچ مشکی هم نداره. من چندساله ازش استفاده میکنم.فقط حیف که نسخه pro اش پولیه و نسخه رایگانش محدودیت دانلود داره . بطوریکه در طول یک ماه فقط بهتون اجازه دانلود و بروزرسانی 10 عدد از درایورها رو میده و اونم در هر 24 ساعت تنها 2 مورد رایگان اجازه دانلود میده.
اما در هرصورت نرم افزار قدرتمندیه و نکته عجیب اینجاست که تا حالا هیچ سایتی نتونسته نسخه کرک شده ازش بزاره! اینایی هم که می بینید مثل همین سایت و بقیه سایتها براش فایل پچ گذاشته اند، من همه شون رو تست کردم، ظاهرا فعال میکنن نسخه pro رو، اما در واقع خواهید دید که بازم همانند نسخه رایگان عمل خواهد کرد و همان محدودیت هارو داره!

Dirvermax عموما درایورهای اشتباه را برای چیپ ست ها و بیشتر موارد دیگر نصب میکند. در گذشته به دلیل ارسال داده هایی که جمع آوری می کرد مورد انتقاد قرار گرفته و بارها به عنوان تبلیغات پرچم گذاری شده است. من شخصاً از آن استفاده نمی کنم یا کسی را به استفاده از آن توصیه نمی کنم.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *