اپلیکیشن BeReal چیست؟ — نحوه ثبت نام و استفاده از بی ریل

۵۶۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
اپلیکیشن BeReal چیست؟ — نحوه ثبت نام و استفاده از بی ریل

یکی از اپلیکیشن‌هایی که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده، اپلیکیشن BeReal است. برخلاف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا Tik-Tok، باید به صورت لحظه‌ای از این اپلیکیشن استفاده کنید و برای اشتراک‌گذاری عکس‌های خود، هر بار تنها ۲ دقیقه وقت دارید. با این اپلیکیشن عکس می‌گیرید و با دوستان خود و دنیا به اشتراک می‌گذارید. پیش‌تر با شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر متن مانند کلاب‌هاوس آشنا شدیم و در این مطلب یاد می‌گیریم که اپلیکیشن BeReal چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد.

دانلود اپلیکیشن BeReal

این اپلیکیشن مبتنی بر تصویر هم برای iOS و هم برای اندروید توسعه داده شده که از لینک‌های زیر قابل دریافت است.

  • لینک دانلود BeReal از گوگل‌پلی: «+»
  • لینک دانلود BeReal از اپ‌استور: «+»
bereal چیست

عضویت در BeReal

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن BeReal، برای ثبت‌نام باید شماره تلفن خود را در اپلیکیشن وارد کنید تا کد تأیید برای شما ارسال شود. برای ارسال شماره تلفن و دریافت کد تأیید باید از برنامه‌های تغییر آی‌پی کمک بگیرید. شماره تلفن خود را با انتخاب کشور ایران، در اپلیکیشن وارد کنید.

کد تأیید به صورت پیامک ارسال می‌شود و مانند تصویر زیر است و در مرحله بعد باید نام خود را به صورت کامل در اپلیکیشن وارد کنید:‌

کد تایید bereal

اضافه کردن عکس پروفایل در BeReal

با انتخاب نام و تایید آن، تصویری مانند زیر نمایش داده می‌شود. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، تصویر انتخابی شما برای همه قابل مشاهده خواهد بود تا دوستانتان از این راه، شما را شناسایی کنند.

پروفایل bereal

اپلیکیشن BeReal چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

بعد از ثبت نام و اضافه کردن عکس پروفایل، تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود که با مطالعه آن یاد می‌گیرید که اپلیکیشن BeReal چیست و با ویژگی‌های آن نیز آشنا می‌شوید. به همین دلیل، در تصویر زیر، ترجمه ساده‌ای از متن درون عکس را ارائه کرده‌ایم تا بهتر با این اپلیکیشن آشنا شوید.

bereal چیست

نحوه جستجو برای پیدا کردن دوستان در BeReal

حالا که می‌دانیم اپلیکیشن BeReal چیست، در این مرحله با فشردن دکمه «Continue» به اپلیکیشن اجازه دسترسی به مخاطبان و جستجوی آن‌ها را می‌دهیم.

پست گذاشتن در BeReal

شاید به‌معنای واقعی نتوانیم از عبارت «پست گذاشتن» برای این اپلیکیشن استفاده کنیم. با این وجود، در این مرحله از کاربر خواسته می‌شود تا عکس بگیرد.

البته در این مرحله اگر آشنایی مختصری با ترکیب‌بندی در عکاسی داشته باشید، عکس‌های بسیار خوبی تهیه می‌کنید.

bereal چیست

زمانی که بر روی دکمه (NOTIFY ME) کلیک کنید، مانند تصویر زیر، نوتیفیکیشنی در گوشی موبایل شما نمایش داده می‌شود.

در این لحظه با لمس نوتیفیکشن ارسال شده، دوربین گوشی نمایش داده می‌شود و تنها دو دقیقه فرصت دارید تا عکاسی کنید. البته توجه داشته باشید که دوربین‌های پشت و جلوی گوشی، هردو فعال هستند و تصویر شما را ثبت می‌کنند. تصویر نهایی، مشابه با تصویر زیر خواهد بود.

bereal چیست

همچنین می‌توانید برای عکس خود، کپشن مناسبی بنویسید که نمونه‌ای از آن در تصویر زیر آورده شده است.

اشتراک گذاری عکس در BeReal

با انجام تمامی مرحله‌های بالا می‌توانید عکس خود را به اشتراک بگذارید اما پیش از آن باید نکته‌هایی را در نظر داشته باشید.

به محض دانلود اپلیکیشن می‌توانید عکس‌های خود را به اشتراک بگذارید. هر روز و در هر زمان، دو دقیقه فرصت دارید تا از فعالیت خود در همان لحظه، عکس بگیرید. زمانی که عکس می‌گیرید، عکس سلفی نیز با دوربین شما گرفته می‌شود و بنابراین، در لحظه عکاسی باید خود شما هم تصویر مناسبی داشته باشید.

بسته به این‌که دوربین گوشی موبایل را در چه جهتی قرار می‌دهید، این امکان وجود دارد که عکس سلفی را به عنوان عکس اصلی تنظیم کنید یا برعکس. این فرآیند، هر روز قابل انجام است و اپلیکیشن با استفاده از «پوش نوتیفیکیشن» (Push Notification) برای عکاسی به شما خبر می‌دهد.

در نهایت، عکس خود را می‌توانید برای دوستان خود ارسال کنید یا آن را در بخش «Discovery» قرار دهید تا همه بتوانند آن را مشاهده کنند.

bereal چیست

پاک کردن پست در BeReal

بعد از ارسال پست، می‌توانید عکس خود را پاک کنید. برای این کار باید دکمه سه‌نقطه در گوشه را فشار دهید. در این حالت، ۳ گزینه پیش روی شما است:

  1. پاک کردن عکس از Discovery
  2. اشتراک‌گذاری در اپلیکیشن‌های دیگر
  3. پاک کردن BeReal

با استفاده از گزینه اول، تصویر زیر نمایش داده می‌شود و عکس شما از Discovery پاک می‌شود اما همچنان دوستان شما می‌توانند عکس شما را مشاهده کنند.

پاک کردن پست در BeReal

گزینه دوم این امکان را می‌دهد که عکس خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف نمایش دهید.

اشتراک گذاری پست در BeReal

در نهایت، با استفاده از گزینه سوم می‌توانید عکس خود را به‌طور کامل از BeReal پاک کنید.

پاک کردن عکس در bereal

پاک کردن حساب BeReal

برای پاک کردن حساب خود در BeReal به مسیر زیر بروید:‌

Profile > Settings > Contact us > Delete my account

با استفاده از روش بالا، حساب شما در مدت ۱۵ روز به طور کامل همراه با داده‌های آن پاک می‌شود. در تصویرهای زیر، نحوه پاک کردن حساب در اندروید نشان داده شده است.

پاک کردن اکانت bereal

برای پاک کردن حساب در آیفون نیز مطابق شکل زیر عمل کنید.

پاک کردن حساب bereal آیفون

سوالات متدوال اپلیکیشن BeReal چیست ؟

حالا که می‌دانیم اپلیکیشن BeReal چیست و چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم، در ادامه به برخی از سوالات مهم این اپلیکیشن می‌پردازیم.

آیا همه می‌توانند عکس BeReal شما را مشاهده کنند؟

در حالت پیش‌فرض، BeReal شما فقط برای دوستانتان نمایش داده می‌شود. اما می‌توانید خودتان، عکس خود را در بخش Discovery وارد کنید تا برای سایر افراد نیز نمایش داده شود.

آیا می‌توان از BeReal، اسکرین شات گرفت؟

بله. هر کسی که عکس‌های شما را مشاهده می‌کند، می‌تواند از آن اسکرین‌شات بگیرد.

آیا پست BeReal را می‌توان پاک کرد؟

بله. برای این کار کافی‌ست در سمت راست عکس، دکمه «سه‌نقطه» را لمس و تصویر خود را پاک کنید. اما توجه داشته باشید که درحال‌حاضر روزانه تنها یک عکس را می‌توانید پاک کنید.

چه زمانی می‌توان در BeReal پست گذاشت؟

فعلا در این برنامه می‌توان روزی یک عکس پست کرد.

چطور RealMoji کنیم؟

برای ساخت RealMoji (واکنش دادن به عکس با ایموجی) دو راه وجود دارد. راه اول این است که دکمه RealMoji (با آیکون لبخند) فشار دهید. همچنین، با دوبار ضربه روی تصویر، بخش RealMoji فعال می‌شود.

چطور realmoji کنیم

چطور RealMoji شخصی بسازیم؟

برای جایگزین کردن تصویر خودتان به‌جای تصویر ایموجی، بخش مربوط به RealMoji را باز کنید. در این حالت،‌ انگشت خود را روی ایموجی موردنظر نگه‌دارید. با این کار، ایموجی‌ها با لرزشِ خود نشان می‌دهند که در حالت ویرایش قرار گرفته‌اند. در این مرحله، ایموجی موردنظر خود را لمس کنید تا در مرحله بعد، با گرفتن عکس جدید،‌ تصویر خود را با ایموجی جایگزین کنید.

realmoji در اندروید

چطور RealMoji متحرک بسازیم؟

ساخت RealMoji متحرک مشابه با حالت معمولی آن است. تنها باید دکمه مخصوص به آن را فشار دهید و نگه دارید. البته این قابلیت هنوز در گوشی‌های آیفون امکان‌پذیر نیست.

realmoji اندروید
بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
711webbere
۳ دیدگاه برای «اپلیکیشن BeReal چیست؟ — نحوه ثبت نام و استفاده از بی ریل»

قسمت تاریخ تولد چه مدلی بنویسیم درست شه

جناب آقای مهندس بحرِکاظمی گل، لطفا در رابطه با دیسکورد هم بنویسید. سپاسگزاریم

گل‌های خندان، فرزندان ایران
از مطلبی که نوشته‌اید بسیار بسیار سپاسگزاریم. زنده بمانید.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *