۱۰ آنتی ویروس برتر برای اندروید

۵۱۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
۱۰ آنتی ویروس برتر برای اندروید

اندروید با اختلاف بسیار زیاد عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل تلفن‌های همراه را از آن خود کرده است؛ با توجه به همین محبوبیت جای تعجب نیست که اکثر بد‌افزارهای موبایل دنیا این سیستم عامل گوگل را هدف قرار می‌دهند. البته در اکثر مواقع این بدافزارها خود را درون یک اپلیکیشن جعلی پنهان می‌کنند؛ به همین دلیل، اکثر دستگاه‌های اندرویدی به طور پیش فرض به شما اجازه نصب برنامه را از منابع ناشناخته غیر از اپ استور رسمی و تأیید شده گوگل پلی نمی‌دهند. شما هم با نصب نرم‌افزار از استورهای غیر رسمی گوشی خود را در معرض خطرات بی‌شماری قرار می‌دهید. به هر حال فارغ از هر نوع نرم‌افزاری که شما روی گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان به کار می‌برید، نصب یک آنتی ویروس یا اپ امنیتی کار عاقلانه‌ای خواهد بود. در این مقاله قصد داریم ۱۰ آنتی ویروس برتر اندروید را به شما معرفی کنیم.

۱. AVL

اپلیکیشن AVL سال قبل توانست برنده عنوان «بهترین محافظت در دستگاه‌های قابل حمل» از وب سایت AV-Test (یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده آزمون برای آنتی ویروس‌ها) شود. AVL علاوه بر مجهز بودن به یک بانک اطلاعاتی، به اسکنری مجهز است که می‌تواند هر نوع فایل اجرایی خطرناکی که راه خود را به گوشی شما باز کرده است، شناسایی کند. AVL از تماس شماره‌های مشکوک با گوشی شما جلوگیری می‌کند و همچنین قابلیت ضد فیشینگ آن برای جلوگیری از باز شدن سایت‌های خطرناک، بسیار مفید و کاربردی است. این اپلیکیشن طوری طراحی شده است که برای اجرا به منابع سخت‌افزاری کمی احتیاج داشته باشد که این ویژگی مخصوصاً برای کسانی که به عمر باتری خود اهمیت می‌دهند، بسیار مفید است.
لینک دانلود AVL از گوگل پلی (+)

۲. Avast Mobile Security

شرکت Avast که یکی از بزرگان تولید آنتی ویروس به شمار می‌رود، با استفاده از مهارت‌های غیر قابل انکار خود موفق به ساخت اپلیکیشنی شده است که توانایی‌هایی بسیار فراتر از یک اسکنر معمولی دارد. امکانات اضافی موجود در نسخه رایگان این آنتی ویروس عبارت‌اند از: مسدود کننده تماس، دیوار آتش و حتی یک ویژگی ضد سرقت که به شما اجازه می‌دهد در صورت گم شدن گوشی آن را قفل یا اطلاعات آن را پاک کنید. سابقاً برای استفاده از این اپ باید آن را خریداری می‌کردید ولی به تازگی رایگان شده است و از طریق تبلیغات درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌شود. البته شما می‌توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی به صورت ماهیانه یا سالیانه، از شر این تبلیغات خلاص شوید. یکی از امکانات بسیار کاربردی نسخه پرمیوم (پولی) این اپلیکیشن، قابلیت «In-app Locking» است که باعث می‌شود گوشی قبل از باز کردن نرم‌افزارهایی که شما تعیین کرده‌اید، رمز عبور درخواست کند. این ویژگی باعث می‌شود که بدافزارها نتوانند اپلیکیشن‌های حساسی مثل برنامه‌های بانکداری اینترنتی را به طور اتوماتیک باز کنند.
لینک دانلود Avast Mobile Security (+)

۳. Bitdefender Antivirus Free

Bitdefender یکی از نام‌های بزرگ حوزه امنیت اطلاعات محسوب می‌شود و باید گفت که آنتی ویروس اندرویدی رایگان این شرکت بسیار سبک طراحی شده است. این اپلیکیشن به طور خودکار و در پس زمینه فعالیت نمی‌کند؛ این کار باعث آزاد ماندن منابع سخت‌افزاری گوشی می‌شود ولی در عوض شما باید برای حفظ امنیت، اسکن‌ها را به طور دوره‌ای زمان‌بندی یا آنها را به شکل دستی اجرا کنید. البته اپلیکیشن‌های جدید که شما دانلود می‌کنید به طور اتوماتیک اسکن خواهند شد. یکی از برتری‌های آنتی ویروس Bitdefender این است که برای راه‌اندازی به هیچ تنظیم خاصی نیاز ندارد و بعد از نصب می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید گوشی شما امنیت بیشتری داشته باشد می‌توانید طی یک دوره آزمایشی 14 روزه برای اپلیکیشن Bitdefender Mobile Security این شرکت ثبت نام کنید. Bitdefender Mobile Security علاوه بر آنتی ویروس به قابلیت محافظت بی‌درنگ برای مرورگر گوگل کروم و همچنین چند ویژگی ضد سرقت هم مجهز است.
لینک دانلود Bitdefender Antivirus Free (+)

۴. McAfee Security & Power Booster Free

شرکت مک آفی هم یکی دیگر از نام‌های شناخته‌شده در زمینه ساخت برنامه‌های امنیتی برای سیستم‌های رومیزی است و اپلیکشین اندروید آن هم به طور قطع شما را ناامید نخواهد کرد. نسخه رایگان این اپلیکیشن علاوه بر اسکنر آنتی ویروس دارای یک ویژگی ضد سرقت هم است که از طریق آن می‌توانید دستگاه گمشده یا به سرقت رفته خود را از راه دور قفل یا اطلاعات آن را پاک کنید. این اپلیکیشن حتی قادر است در صورت به سرقت رفتن دستگاه شما از چهره فرد سارق عکس‌برداری کند. ویژگی دیگر این اپلیکیشن توانایی آن در اسکن اپلیکیشن‌های نصب‌شده برای بررسی امکان نشت اطلاعات توسط آن‌ها و در صورت لزوم قفل کردن این اپلیکیشن‌ها است. مک آفی همچنین راه دسترسی وب‌سایت‌های خطرناک را سد می‌کند و به شما اجازه می‌دهد یک لیست سیاه برای مسدود کردن تماس‌ها و پیام‌های آزار‌دهنده ایجاد کنید. نسخه پرمیوم این اپلیکیشن تبلیغات بیش از حد را حذف کرده است و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید برای دریافت پشتیبانی از طریق تلفن با شرکت تماس بگیرید.
لینک دانلود McAfee Security & Power Booster Free از گوگل پلی (+)

۵. Kaspersky Mobile Antivirus

اعتبار محصولات کسپرسکی هم به هیچ وجه کمتر از کمپانی‌های بزرگی مثل بیت دیفندر نیست. نسخه رایگان این اپلیکیشن امکانات فوق‌العاده‌ای دارد و نرخ شناسایی بدافزارهای آن بنا بر نتایج آزمون‌های سایت AV-Test برابر با ۹۹/۹ درصد است. آنتی ویروس‌های کسپرسکی سایت‌های خطرناک را قبل از آنکه شما روی آنها کلیک کنید شناسایی و بدین طریق از آلوده شدن سیستم عامل پیشگیری می‌کنند. هنگام دانلود اپلیکیشن شما می‌توانید از یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه برای اپلیکیشن Kaspersky Internet Security استفاده کنید. هزینه خرید این اپلیکیشن ۱۴ دلار در سال است. نسخه پرمیوم این اپلیکیشن از امکانات اضافه‌ای مانند مسدود‌کننده تماس‌های صوتی و پیام کوتاه برخوردار است.
لینک دانلود Kaspersky Mobile Antivirus از گوگل پلی (+)

۶. Sophos Free Antivirus and Security

آنتی ویروس رایگان شرکت Sophos موفق شد در سال ۲۰۱۵ جایزه بهترین حفاظت را از آن خود کند. بر خلاف بقیه آنتی‌ ویروس‌های رایگان، این اپلیکیشن فاقد تبلیغات درون برنامه‌ای است. این اپلیکیشن هم مثل بقیه آنتی‌ ویروس‌ها سایت‌های خطرناک و غیرقانونی را مسدود می‌کند؛ به علاوه در هنگام نصب برای پیدا کردن بدافزارها و محتواهای خطرناک اپلیکیشن‌ها را اسکن می‌کند و به محض مشاهده انتشار اطلاعات حساس کاربر توسط یک اپلیکیشن به او هشدار خواهد داد. بانک اطلاعات بدافزار این آنتی ویروس هر روز آپدیت می‌شود و می‌توان آن را برای اسکن دوره‌ای فایل‌ها و فولدرها، برنامه ریزی کرد. Sophos Free Antivirus and Security همچنین به یک اسکنر QR مجهز است که می‌توان از آن برای برقراری یک اتصال امن به شبکه‌های بی‌سیم استفاده کرد. علاوه بر اینها یک رمز‌ساز هم در این اپ تعبیه شده که در تأیید هویت‌های دو‌مرحله‌ای کاربرد دارد.
لینک دانلود Sophos Free Antivirus and Security از گوگل پلی (+)

۷. Norton Security and Antivirus

این اپلیکیشن رایگان شرکت نورتون در آخرین آزمون چند ماه پیش AV-Test موفق به شناسایی صد در صدی بدافزارهای سیستم عامل اندروید شد. این آنتی‌ویروس به تکنولوژی «Norton Mobile Insight» مجهز است و می‌تواند ویروس‌های پنهان‌شده درون اپ‌ها و فایل‌ها را شناسایی و آنها را به طور اتوماتیک حذف کند. یک از امکانات امنیتی جالب این اپلیکیشن قابلیت قفل کردن گوشی به وسیله SMS است. در ضمن در صورت خارج کردن سیم کارت، گوشی به طور خودکار توسط این اپلیکیشن قفل می‌شود. شما همچنین در صورت گم شدن گوشی می‌توانید آن را از راه دور قفل کنید یا تنظیم‌ها را طوری انجام دهید که بعد از ده تلاش ناموفق برای وارد کردن رمز عبور، قفل شود. هنگام نصب این اپلیکیشن شما می‌توانید در یک دوره آزمایشی ۳۰ روزه اپلیکیشن پرمیوم Norton Mobile Security را امتحان کنید که امکانات اضافه‌ای مانند فیلتر مرور امن اینترنت و قابلیت مسدود کردن سایت‌های خطرناک را در خود دارد.
لینک دانلود Norton Security and Antivirus از گوگل پلی (+)

۸. Trend Micro Mobile Security & Antivirus

این اپلیکیشن نه تنها اپلیکیشن‌های جدید را برای یافتن بدافزارها اسکن می‌کند، بلکه می‌تواند از دسترسی اپلیکیشن‌های تازه‌نصب‌شده به دیگر برنامه‌ها هم جلوگیری کند، این ویژگی می‌تواند برای والدین و مدیران شرکت‌ها بسیار مفید باشد. علاوه بر این یک اسکنر حریم خصوصی فیسبوک در این اپلیکیشن تعبیه شده است که در صورت نمایش اطلاعات حساس از سوی پروفایل فیسبوک‌تان به شما هشدار می‌دهد. نسخه رایگان این اپ امکان دسترسی به امکانات نسخه پرمیوم را برای مدت ۷ روز برای کاربر میسر می‌کند. این نسخه همچنین به یک مسدودکننده بدافزار مجهز است که اپ‌ها را حتی قبل از نصب شدن اسکن می‌کند و به این ترتیب امکان ابتلا به هر نوع آلودگی را از بین می‌برد. البته ابزارهای دیگری از جمله مسدودکننده تماس صوتی و پیام کوتاه و مرور امن اینترنت هم در این برنامه به چشم می‌خورد.

لینک دانلود Trend Micro Mobile Security & Antivirus از گوگل پلی (+)

 

۹. AhnLab V3 Mobile Security

این اپلیکیشن که محصول شرکت AhnLab از کره جنوبی است، شاید به اندازه دیگر محصولات معرفی‌شده در این لیست معروف نباشد اما نرخ شناسایی بدافزار ۹۹/۶ درصدی آن ( بنا بر آزمون AV-Test) و اجرای راحتش در دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌تر باعث شد که ما آن را در این لیست قرار دهیم. این اپلیکیشن حتی به یک بهینه‌ساز داخلی نیز مجهز است که باعث افزایش کارایی گوشی شما خواهد شد. V3 Mobile Security به مدت ۱۰ روز به طور آزمایشی دسترسی به امکانات این ضد بدافزار را مانند جست‌وجو برای یافتن نقاط آسیب‌پذیر سیستم‌عامل و هشدار به کاربر در صورت نشت اطلاعات از سوی اپلیکیشن‌ها امکان‌پذیر می‌کند. از دیگر ویژگی‌های مفید این اپلیکیشن می‌توان به یک گالری عکس مخفی برای عکس‌های خصوصی و یک ابزار پاک‌کننده برای پاک کردن تاریخچه مرورگر شما اشاره کرد. در صورتی که شما گم شدن گوشی خود را به سایت نرم‌افزار گزارش کنید و یا اینکه سیم کارت گوشی شما تعویض شود، این اپلیکیشن برای اطلاع شما از محل گوشی شروع به اجرای یک آژیر خطر خواهد کرد. شما همچنین قادر خواهید بود که گوشی خود را از راه دور ردیابی و قفل یا اطلاعات آن را پاک کنید.
لینک دانلود AhnLab V3 Mobile Security از گوگل پلی (+)

۱۰. Avira Antivirus Security

اپلیکیشن Avira می‌تواند همه اطلاعات موجود در حافظه گوشی و کارت‌های حافظه شما را برای یافتن بدافزار و ویروس اسکن کند. Avira Antivirus Security همچنین اپلیکیشن‌های شما را بر اساس میزان رعایت اصول حفظ حریم شخصی رده بندی می‌کند تا به راحتی متوجه شوید که به چه برنامه‌ای می‌توانید برای حفظ اطلاعات شخصی خود اطمینان کنید. ویژگی «محافظت از هویت» تعبیه‌شده در این اپلیکیشن به‌طور مداوم ایمیل‌های موجود در لیست تماس‌های شما را چک می‌کند تا مطمئن شود هیچ‌کدام از آنها در هک‌های اطلاعاتی بزرگ تکرار نشده باشند. این برنامه توسط یک پورتال مدیریتی تحت وب کنترل می‌شود که برای افرادی که می‌خواهند سیاست‌های امنیتی یکسانی را برای دستگاه‌های اندرویدی خود اعمال کنند، مفید خواهد بود. نسخه پولی این اپلیکیشن دارای ویژگی‌هایی مثل مسدود کردن سایت‌های خطرناک، به‌روزرسانی‌های بیشتر و پشتیبانی بهتر است.
لینک دانلود Avira Antivirus Security در گوگل پلی (+)

اگر این نوشته برای شما مفید بوده است، مطالب مرتبط را می‌توانید در لینک‌های زیر مطالعه کنید:

==

بر اساس رای ۱۰۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
techradar
۹ دیدگاه برای «۱۰ آنتی ویروس برتر برای اندروید»

بهتر بود یک مقایسه نهایی هم ارائه می دادید.
البته از منابع معتبر بین المللی.

بهتر بود که آنتی ویروس های ایرانی برای اندروید را هم مطرح می کردید … بنده چند سال هست از پادویش برای گوشی هایم استفاده می کنم و راضی هستم ….. تشکر از توجه شما به تولید داخل

سلام پس نسخه موبایل آنتی ویروس نود 32 چی ؟؟؟

پس کو dr web؟!

بیت دیفندر همیشه توی آنتی ویروس ها از همه سبکتر بوده ضمن اینکه بیشترین کارایی خودش را هم حفظ کرده. من موبایل سکیوریتی بیت دیفندر نسخه پولی را خریدم و استفاده کردم. امکانات ضد سرقت و قفل اپلیکیشن و … هم داره که خیلی مفیده.
چند تا اپلیکیشن که به صورت مخفی روی گوشی بودند را هم شناسایی کرد، چیزی که آنتی ویروس های قبلی متوجه نشدند. خیلی راضی ام ازش.

من شش هفتاشو امتحان کردم بهترینش بنظرم Norton بود و بعد Eset که باز نورتون به دلیل تحریم خدمات نمیده به ما

آنتی ویروس شرکت Cheetah Mobile که همون CM Security Master واقعا بهترین آنتی ویروس اندرویده اکثر اینایی که گفتین قسمتهای کمش رایگانه اما سی ام کاملا رایگانه رتبه ش توی سایت AV test هم عالیه

من کسپرسکای گرفتم واقعا ارزش هزینه کردن داره واقعا نه تنها سرعت سیستمو نمیاره پایین بلکه سیستم نظارت والدین داره که واقعا عالیه هم ارزون و هم عالییی

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *