۷ مورد از بهترین ویراستارهای HTML در اندروید

۵۵۵۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
۷ مورد از بهترین ویراستارهای HTML در اندروید

شاید جالب باشد بدانید که نه تنها برنامه‌نویسی در اندروید ممکن است، بلکه خیلی هم طرفدار دارد. بهترین ویراستارهای اچ‌تی‌ام‌ال، میلیون‌ها دانلود از گوگل پلی دارند که ثابت کننده‌ی این موضوع هستند که افراد حرفه‌ای و علاقه‌مند همواره این سیستم‌عامل را به عنوان پلتفرم مناسبی برای کدنویسی قبول دارند.

اگر شما هم نیاز به برنامه‌نویسی در هنگام سفر یا خارج از محل کار و منزل دارید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب 7 مورد از بهترین ویراستارهای اچ‌تی‌ام‌ال که در اندروید قابل استفاده هستند را معرفی خواهیم کرد.

1. WebMaster’s HTML Editor Lite

«WebMaster’s HTML Editor Lite» امکان ویرایش کدهای جاوا اسکریپت، CSS، PHP و HTML را فراهم کرده است. با اینکه که ویژگی‌های خاصی برای این نرم‌افزار در نظر گرفته نشده است، ولی در انجام کارهای بنیادی کدنویسی بسیار خوب عمل می‌کند.

از امکانات نرم‌افزار فوق می‌توان به برجسته کردن کدها، شماره گذاری خط‌ها، داشتن دکمه‌های ویژه‌ی کدنویسی و یک مرورگر فایل داخلی اشاره کرد. همچنین این برنامه از سرورهای FTP نیز پشتیبانی می‌کند.

WebMaster HTML Editor Lite

شاید ویژگی‌های این نرم‌افزار نسبت به سایر اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد خیلی به چشم نیاید، ولی این سادگی یک وجه مثبت دارد که آن سبکی و چابکی برنامه است. نسخه‌ی رایگان «WebMaster’s HTML Editor» کمی محدودیت دارد، مثلا تکمیل خودکار کدها تنها تا یک حدی انجام می‌شود و قابلیت پیش نمایش نیز وجود ندارد، ولی نسخه‌ی «پریمیوم» (Premium) آن فاقد هر گونه محدودیت است.

برای دانلود «WebMaster’s HTML Editor Lite» اینجا کلیک کنید.

2. AWD

«AWD» (مخفف Android Web Developer) یک محیط توسعه برای طراحان وب است. این نرم‌افزار زبان‌های PHP، CSS، JS، HTML و JSON را پشتیبانی می‌کند و به شما امکان مدیریت و کار برروی پروژه‌های راه دور را از طریق FTP، FTPS، SFTP و WebDAV را می‌دهد. علاوه بر ویژگی‌های مشخصی که دارد (نظیر برجسته سازی کدها، تکمیل کدها، شماره گذاری خطوط و پیش نمایش) ویژگی‌های خاصی هم در خود جای داده است که حضور آن در این لیست را موجه می‌کنند.

AWD

از امکانات خاص «AWD» می‌توان به «search and replace» (که از عبارات منظم پشتیبانی می‌کند)، بررسی خطا و ویژگی جذاب «مرتب‌سازی کد با یک کلیک» اشاره نمود. از سایر قابلیت‌های آن نیز می‌توان امکان استفاده‌ی نامحدود از «undo» و «redo»، ذخیره‌ی خودکار و منظم اطلاعات، و قابلیت ادغام با «Git» را نام برد.

برای دانلود «AWD» اینجا کلیک کنید.

3. DroidEdit

نرم‌افزار «DroidEdit» تقریبا شبیه به نرم‌افزار «++Notepad» ویندوز است. علاوه بر پشتیبانی از HTML ،PHP ،CSS و جاوا اسکریپت، از زبان‌های C، C++، C#، Java، Python، Ruby، Lua، LaTeX و SQL نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین شاید بتوان گفت که این نرم‌افزار بهترین نحوه‌ی برجستگی کدها را نیز در خود جای داده است، به گونه‌ای که رنگ‌بندی آن بسیار موثرتر و درک آن‌ ساده‌تر است.

DroidEdit

نسخه‌ی پولی این نرم‌افزار چندین امکان دیگر را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد که اگر قصد کار جدی با «DroidEdit» را داشته باشید، این نسخه برایتان مناسبتر خواهد بود. شاید بهترین ویژگی نسخه‌ی پولی آن پشتیبانی از «Dropbox»، «Google Drive» و «Box» باشد. با این قابلیت شما قادر هستید پروژه‌های خود را مستقیما در فضاهای ابری ذخیره کنید تا بتوانید به سادگی آن‌ها را در هر دستگاهی ادامه دهید. پشتیبانی از SFTP، شخصی‌سازی پوسته و حالت روت از دیگر امکانات نسخه‌ی پولی هستند.

برای دانلود «DroidEdit» اینجا کلیک کنید.

4. Quoda Code Editor

شاید «Quoda Code Editor» به اندازه‌ی سایر موارد این لیست شناخته شده نباشد، ولی به قدری خوب است که بسیاری از علاقه‌مندان کدنویسی روی نام آن قسم می‌خورند. این نرم‌افزار از زبان‌های بسیار متنوعی پشتیبانی می‌کند. تمامی زبان‌های ActionScript، C، C++، C#، CSS، Haskell، HTML، java، JavaScript، Lisp، Lua، Markdown، Objective-C، Perl، PHP، Python، Ruby، SQL، Visual Basic و XML در آن پشتیبانی می‌شوند.

quoda

همچنین نرم‌افزار فوق شامل قالب‌ها و تکه کدهایی می‌شود که به کدنویسی شما سرعت می‌بخشند و علاوه بر آن، امکاناتی برای دانلود کد منبع وبسایت‌ها و ابزارهایی برای بهبود HTML در آن تهیه شده‌اند. در کنار همه‌ی این موارد، دکمه‌های مخصوص کدنویسی نیز به صفحه‌کلید شما اضافه می‌کند که باعث صرفه‌جویی در زمان کدنویسی می‌شود.

متاسفانه، همانند «DroidEdit»، برخی از بهترین ویژگی‌های آن نیز برای نسخه‌ی پولی نرم‌افزار در نظر گرفته شده‌اند. با ارتقا به نسخه‌ی پولی، امکاناتی نظیر پشتیبانی از «Dropbox» و «Google Drive»، پیش نمایش زنده و لحظه‌ای HTML، ادغام با SFTP و FTP، پشتیبانی از متغیرها و جا به جایی با «tab» و تکمیل کد، به برنامه اضافه خواهند شد.

برای دانلود «Quoda Code Editor» اینجا کلیک کنید.

5. Jota Text Editor

همانطور که از اسمش پیداست، «Jota» درواقع یک ویراستار متن است، ولی برای برنامه‌نویسی به زبان HTML نیز مناسب است. این نرم‌افزار با حدود 5 میلیون دانلود و امتیاز پنج ستاره در بین کاربران، یکی از پر دانلودترین و با ارزرش‌ترین موارد این لیست است.

این نرم‌افزار از 1 میلیون کاراکتر پشتیبانی می‌کند و می‌توان نحوه‌ی برجسته کردن دستورات را در آن شخصی‌سازی کرد. همچنین می‌توان از آن به عنوان یک ویراستار «لایه‌ی اسکریپت نویسی اندروید» (SL4A یا Scripting Layer for Android) استفاده کرد.

Jota text Editor

برای دانلود «Jota Text Editor» اینجا کلیک کنید

6. AIDE

«AIDE» مخفف «Android Integrated Development Environment» به معنای «محیط یکپارچه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار در اندروید» است. از مهمترین ویژگی این نرم‌افزار، می‌توان آموزش‌های برنامه‌نویسی آن را نام برد. آموزش‌های تعاملی این نرم‌افزار با یک گام ثابت و به صورت قدم به قدم پیش می‌روند که آن را تبدیل به یک منبع مناسب برای هر تازه کاری می‌کنند. 4 دوره‌ی تهیه شده در این نرم‌افزار شامل برنامه‌نویسی جاوا، توسعه‌ی نرم‌افزار اندروید، بازی سازی و برنامه‌نویسی برای گجت‌های پوشیدنی اندروید هستند.

AIDE

در کنار جنبه‌های آموزشی این نرم‌افزار، امکاناتی نظیر خطایابی بلادرنگ، تکمیل کد، خطایابی جاوا و تست اپلیکیشن با یک کلیک نیز در آن قرار دارند. همچنین «AIDE» با دو مورد از پرطرفدارترین محیط‌های توسعه‌ی موجود در رایانه‌های رومیزی، یعنی «Eclipse» و «Android Studio»، سازگاری دارد، بدین معنا که اگر برروی یک پروژه کار می‌کنید، به راحتی می‌توانید بین تلفن همراه و رایانه خود جا به جا شوید.

برای دانلود «AIDE» اینجا کلیک کنید.

7. anWriter

آخرین مورد این لیست، یک ویراستار HTML رایگان است که در کنار آن، از CSS، جاوا اسکریپت و LaTeX نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین اگر به نسخه‌ی «Pro» نرم‌افزار ارتقا دهید، پشتیبانی از PHP و SQL نیز به آن اضافه خواهد شد. این نرم‌افزار از تمامی تکنولوژی‌های روز طراحی وب، نظیر HTML5، CSS3، jQuery، Bootstrap و Angular پشتیبانی می‌کند و برای تمامی آن‌ها امکان تکمیل خودکار کد را فراهم کرده است. همچنین برجسته سازی دستورات نیز در آن وجود دارد.

anWriter

در کنار تمام این ویژگی‌ها، امکان پیش نمایش کدهای نوشته شده در خود اپلیکیشن نیز فراهم است و به لطف کنسول خطای جاوا اسکریپت نیز تمامی خطاها در نرم‌افزار گزارش می‌شوند. یکی دیگر از مزیت‌های این نرم‌افزار هم حجم کم آن نسبت به سایر نرم‌افزارها (کمتر از 2 مگابایت) است.

برای دانلود «anWriter» اینجا کلیک کنید.

در اینجا به پایان لیست 7 ویراستار برتر HTML در اندروید رسیدیم. با اینکه ویژگی‌های بنیادی آن‌ها یکسان است، ولی ویژگی‌های اضافی و نسخه‌های پولی هستند که به انتخاب گزینه‌ی مناسب کمک می‌کنند. اگر هم در انتخاب بهترین مورد شک دارید، می‌توانید هر 7 ویراستار را امتحان کرده و بهترین مورد را برای کار خود برگزینید.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. برای آشنایی با سایر مباحث اندروید، می‌توانید از مطالب زیر استفاده کنید:

#

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
MakeUseOf
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *