۵ اپلیکیشن برتر اندروید برای فشرده‌سازی فایل‌ها

۲۹۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
۵ اپلیکیشن برتر اندروید برای فشرده‌سازی فایل‌ها

اگر تعداد زیادی فایل را در یک فایل فشرده‌شده قرار دهید، به آن فایل آرشیو شده می‌گویند که با فرمت rar، zip، tar، 7z و انواع دیگر شناخته می‌شوند و بسیار متداول هستند. اپلیکیشن‌های زیادی برای ارتباط با این فایل‌ها وجود دارند که برخی از آن‌ها به صورت اختصاصی عمل می‌کنند. در زیر به معرفی چند اپلیکیشن جهت فشرده‌سازی فایل‌ها می‌پردازیم.

۱. پشتیبانی از ۳۷ فرمت فشرده‌سازی با B1 Archiver

این اپلیکیشن یک ابزار متداول برای فشرده‌سازی فایل‌ها و بازکردن فایل‌های آرشیوشده با فرمت‌های مختلف است. این ابزار ۳۷ فرمت را پشتیبانی می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها RAR و Zip هستند. اگر شما هر روز با با یک فرمت خاص کار می‌کنید این اپلیکیشن می‌تواند بسیار مفید باشد. B1 Archiver رایگان است ولی تبلیغات زیادی دارد در حالی که نسخه نهایی و بدون تبلیغ آن ۲ دلار قیمت‌گذاری شده است.

۲. رمزگذاری و فشرده‌سازی فایل‌ها با RAR

توسعه‌دهندگان WinRAR یک نسخه هم برای اندروید با نام RAR ایجاد کردند که بسیاری از فرمت‌ها مانند rar، zip، tar، 7z و ... را پشتیبانی می‌کند. در این اپلیکیشن می‌توانید از رمزگذاری استفاده کنید و همچنین با بازیابی فایل‌های خراب‌شده، آن‌ها را به حافظه برگردانید.

۳. فعالیت روی فضای ابری با WinZip

نسخه مخصوص اندروید نرم‌افزار WinZip بسیاری از فرمت‌ها را پشتیبانی می‌کند. ویژگی قابل توجه این اپلیکیشن پشتیبانی از دراپ باکس و گوگل درایو است. بسیاری از اپلیکیشن‌های فشرده‌سازی درحال رونمایی از این ویژگی هستند. این ابزار رایگان است و طراحی زیبایی نیز دارد.

۴. مدریت فایل‌ها با ZArchiver

این ابزار سال‌های زیادی است که به صورت رایگان برای اندروید عرضه شده است. ZArchiver از فرمت‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند و کار با آن بسیار ساده است. این اپلیکیشن تنظیمات رمزگذاری و محافظت از پسورد بسیاری دارد و می‌تواند فایل‌ها را فشرده کند یا از همدیگر جدا سازد.

۵. بیشتر اپلیکیشن‌های مدیریت فایل

اپلیکیشن‌های مدیریت فایل بسیاری همچون Solid Explorer وجود دارند. این ابزارها معمولاً هنگام مشاهده فایل‌ها شامل عمل فشرده‌سازی و باز کردن فایل‌ها نیز هستند. کار با این اپلیکیشن‌ها راحت‌تر است و قادر به انجام کارهای متفاوتی هستند.

حال جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فشرده سازی، پیشنهاد ما رجوع به مطالب زیر می‌باشد:

 

منبع

بر اساس رای ۳۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *