۲۱ پالت رنگ برای طراحی وب — رنگ سایت خود را با این ابزار انتخاب کنید.

۱۴۰۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
۲۱ پالت رنگ برای طراحی وب — رنگ سایت خود را با این ابزار انتخاب کنید.

برای داشتن یک وب‌سایت زیبا، اجزای مختلفی باید دست به دست یک‌دیگر بدهند. یکی از این اجزای مهم، رنگ است. رنگ، جزء مهمی از هر طراحی است. انتخاب یک رنگ‌بندی مناسب کاری است که تمامی طراحان و هنرمندان با آن سروکار دارند. رنگ‌بندی مناسب می‌تواند کار شما رو به یک کار بی‌نظیر تبدیل کند و از طرفی رنگ‌بندی نامناسب می‌تواند باعث شکست پروژه، طراحی یا کار هنری شما شود.

در ادامه به معرفی 21 سایت که به شما در انتخاب یک رنگ‌بندی عالی کمک می‌کند می‌پردازیم.

۱- COOLORS

آدرس: coolors.co

COOLORS به شما اجازه می‌دهد که یک تصویر دلخواه را آپلود کنید و متناسب با رنگ‌های موجود در آن به شما یک جعبه رنگ می‌دهد. شما می‌توانید این جعبه رنگ را در فرمت‌های PDF، PNG، SVG، SCSS یا COPIC ذخیره کنید. اپلیکشن موبایل COOLORS نیز برای سیستم عامل‌های اندروید و iOs وجود دارد. به علاوه می‌توانید از پلاگین آن برای Adobe Photoshop و Adobe Illustrator هم استفاده کنید.

۲- ADOBE KULER: COLOR WHEEL

آدرس: color.adobe.com/create/color-wheel

این سایت، ابزار رسمی شرکت Adobe برای کمک به ساخت جعبه رنگ است. برای ساختن یک جعبه رنگ، دو انتخاب پیش روی شماست: می‌توانید با چرخاندن دایره رنگی و انتخاب رنگ مدنظرتان، رنگ‌بندی دلخواهتان را ایجاد کنید. علاوه بر این می‌توانید یک تصویر را آپلود کنید تا Adobe Kuler بر حسب آن رنگ‌بندی دلخواه را ایجاد کند. در نهایت اگر یک حساب Creative Cloud دارید می‌توانید جعبه رنگی که ساختید را در آن ذخیره کنید.

۳- PALETTON

آدرس: paletton.com

Paletton به شما اجازه می‌دهد که یک رنگ را به عنوان رنگ پایه انخاب کنید و سپس تعداد زیادی رنگ‌های مشابه در جعبه‌های کوچکی در کنار آن به نمایش درمی‌آید. در Paletton می‌توانید با ایجاد یک لینک برای جعبه رنگ ساخته شده، آن را به اشتراک بگذارید. برای تنظیم دقیق‌تر رنگ‌های جعبه رنگ، می‌توانید «Adjacent Colors» را انتخاب کنید که رنگ‌های مشابه را به شما نشان می‌دهد. هم‌چنین امکان انتخاب گزینه‌های «Triad» و «Tetrad» برای ساختن رنگ‌بندی هایی با سه و چهار رنگ وجود دارد.

۴- PICTACULOUS

آدرس: pictaculous.com

Pictaculous فقط با تصاویر کار می‌کند. به این صورت که شما یک تصویر را آپلود می‌کنید و با استفاده از Kuler و COLOUR یک رنگ‌بندی ایجاد می‌کند. درنهایت می‌توانید این رنگ‌بندی را به صورت فایل Adobe Swatch دانلود کنید.

۵- DEGRAEVE'S COLOR PALETTE GENERATOR

آدرس: degraeve.com/color-palette

این ابزار، یک ابزار ساده برای ایجاد رنگ‌بندی مورد نظرتان است. روش کار به این صورت است که URL یک تصویر را به آن می‌دهید و بر اساس آن یک رنگ‌بندی برای شما می‌سازد. اگرچه روش کار بسیار ساده است ولی می‌تواند به خوبی نیاز شما را برآورده کند.

۶- COLLLOR

آدرس: colllor.com

با استفاده از COLLLOR شما ابتدا رنگ مورد نظرتان را از قسمت Color Picker موجود در سایت انتخاب می‌کنید. بر اساس این رنگ انتخاب شده، COLLLOR رنگ‌بندی‌هایی با شدت تیرگی و روشنی و عمق رنگ متفاوت برای شما ایجاد می‌کند.

۷- CSS DRIVE: IMAGE TO COLORS PALETTE GENERATOR

آدرس: cssdrive.com/imagepalette

با کمک این ابزار شما می توانید یک تصویر را آپلود کنید و یا URL آن را وارد کنید تا بر اساس آن کد رنگ یا رنگ بندی مدنظرتان ساخته شود. جعبه رنگی که در نهایت سایت تحویل شما می‌دهد در سه کلاس روشن، معمولی و تیره خواهد بود.

۸- PALETTEGENERATOR

آدرس: palettegenerator.com

با استفاده از این ابزار شما می‌توانید تا 20 تصویر مختلف به منظور ساختن یک جعبه رنگ بر اساس آن‌ها آپلود کنید. بعد از آپلود تصویر و ساخته شدن جعبه رنگ، میزان تفکیک رنگ را می‌توانید با استفاده از یک نوار لغزان تعیین کنید. از دیگر ویژگی‌های این ابزار این است که می‌توانید ناحیه مشخصی از تصویر را انتخاب کنید تا جعبه رنگ فقط بر اساس آن محدوده ساخته شود.

۹- MATERIAL PALETTE

آدرس: materialpalette.com

در Material Palette، رنگ‌های مختلف به صورت کاشی‌وار وجود دارد. شما می‌توانید دو رنگ مختلف را انتخاب کنید تا یک رنگ‌بندی بر اساس آن‌ها ساخته شود. جعبه رنگ ساخته شده را می‌توانید دانلود و یا توئیت کنید.

۱۰- COLOR SCHEME GENERATOR

آدرس: perbang.dk/color+scheme

این ابزار بر اساس رنگ پایه ای که انتخاب می‌کنید، یک رنگ‌بندی به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید ترکیب‌های مختلفی مثل تک‌رنگ، سه گانه، مکمل (Complementary) و ... از رنگ‌بندی را داشته باشید.

۱۱- COLORSCHEMER

آدرس: colorschemer.com/online

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که با وارد کردن کد RGB یا HEX رنگ موردنظرتان، یک رنگ‌بندی بر آن اساس را داشته باشید. شما می‌توانید رنگ‌بندی ایجاد شده رو روشن‌تر و یا تیره‌تر کنید. همچنین این ابزار را می‌توانید به صورت یک نرم‌افزار قابل اجرا بر روی ویندوز و مک دانلود کنید.

۱۲- COLOR PALETTE GENERATOR

آدرس: bighugelabs.com/colors

Color Palette Generator در عرض چند ثانیه از تصویر مورد نظر شما یک رنگ‌بندی ایجاد می‌کند. شما هم می‌توانید تصویر را آپلود کنید و هم می‌توانید از سرویس‌هایی مثل اینستاگرام، فلیکر، فیسبوک یا دراپ باکس استفاده کنید. برنامه رنگ‌های موجود در تصویر را آنالیز می‌کند و بر اساس آن یک رنگ‌بندی تولید می‌کند و شما می‌توانید کد CSS آن را نیز دانلود کنید. همچنین امکان دانلود جعبه رنگ برای استفاده در نرم‌افزارهای Adobe نیز وجود دارد.

۱۳- COLOR BY HAIL PIXEL

آدرس: color.hailpixel.com

با استفاده از این ابزار، با چرخاندن نشانگر روی صفحه رنگ های مختلفی نمایش داده می شوند. هر موقع که رنگ دلخواهتان روی صفحه پدیدار شد می توانید روی آن کلیک کنید تا به جعبه رنگ شما اضافه شود. به همین صورت می‌توانید انواع رنگ‌ها را اضافه کنید و زمانی که به ترکیب دلخواهتان رسیدید با کلیک بر روی save، جعبه رنگتان ذخیره می‌شود.

۱۴- COLOR WIZARD

آدرس: colorsontheweb.com/colorwizard

Color Wizard یک جعبه رنگ بر اساس رنگی که شما انتخاب می‌کنید می‌سازد. هم‌چنین تنوع‌های مختلفی مانند حالت سایه روشن، اشباع شده و ... در اختیار شما قرار می‌گیرد.

۱۵- PALETTR

آدرس: palettr.com

Palettr با کمک عکس‌های آپلود شده روی وب‌سایت اشتراک تصویر 500px رنگ‌بندی‌های متنوعی را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید در بین عکس‌ها با استفاده از کلید واژه‌هایی که اشاره به منظره و یا مکان دارند، جستجو کنید. نتیجه جستجو به صورت تصویرهایی به همراه رنگ‌بندی متناظر با آن‌ها به نمایش داده می‌شود.

۱۶- COLOROTATE

آدرس: web.colorotate.org

Colorotate ابزاری سه بعدی برای ساخت انواع جعبه رنگ‌ها برای انواع پٰروژه‌ها است. این ابزار دارای جعبه‌های رنگ از پیش طراحی شده مختلفی است که ممکن است به کار شما بیاید. علاوه بر آن خودتان هم می‌توانید رنگ‌بندی دلخواهتان را  تولید کنید. نسخه قابل دانلود اپلیکیشن Colorotate برای iPad نیز موجود است.

۱۷- COLOURCODE

آدرس: colourco.de

در Colourcode با چرخاندن نشانگر روی صفحه مرورگر و انتخاب انواع رنگ‌هایی که نشان داده می‌شوند، رنگ‌بندی دلخواهتان را ایجاد کنید. هر یک از رنگ‌های انتخاب شده قابلیت دخیره‌سازی در انواع فرمت های Less، SCSS، PNG و... را دارند. شما می‌توانید جعبه رنگ‌ها را بر اساس دسته بندی‌های مختلفی مانند تک رنگ، تک رنگ روشن، سه گانه، چهارگانه و ...بسازید. هم‌چنین امکان دانلود رنگ‌بندی ایجاد شده به فرمت‌های مختلف نیز وجود دارد.

۱۸- COLOR BLENDER

آدرس: meyerweb.com/eric/tools/color-blend

این ابزار، یک وسیله عالی برای ایجاد یک طیف رنگ در بین دو رنگ مشخص است. با انتخاب رنگ اول و رنگ دوم، یک طیف از رنگ‌های بین آن‌ها ایجاد می‌شود. شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که چند رنگ در طیف بین دو رنگ انتخاب شده وجود داشته باشد.

۱۹- COPASO : COLOR PALETTE SOFTWARE

آدرس: colourlovers.com/copaso/ColorPaletteSoftware

COPASO یکی از ابزارهای زیرمجموعه COLORlovers است. این ابزار، یک وسیله مفید برای ایجاد یک جعبه رنگ خوب به یکی از سه روش زیر است: 1- با استفاده از انتخاب رنگ توسط شما 2- به وسیله آپلود یک عکس دلخواه 3- با وارد کردن مقادیر CMYK یا HEX. جعبه رنگ ایجاد شده را می‌توانید ذخیره و یا در فضای وب منتشر کنید.

۲۰- HEX COLOR SCHEME GENERATOR

آدرس: 2createawebsite.com/build/hex-color-scheme-generator

Hex Color Scheme Generator یکی از ساده‌ترین ابزارها برای ایجاد یک رنگ‌بندی است. تمام کاری که نیاز دارید این است که رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و کد HEX آن را در قسمت ایجاد جعبه رنگ وارد کنید تا رنگ‌بندی مربوط به آن ایجاد شود.

۲۱- COLOREXPLORER

آدرس: colorexplorer.com/colorpicker

در ColorExplorer، چهار روش برای ایجاد یک رنگ بندی وجود دارد. این چهار روش عبارتند از: انتخاب یک رنگ پایه، آپلود کردن یک تصویر، وارد کردن یک فایل HTML یا CSS و در نهایت، وارد کردن آدرس یک وب سایت. شما می‌توانید رنگ‌ها را به هر یک از چهار روش ذکر شده به جعبه رنگ‌تان اضافه کنید.

 

منبع

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۳ دیدگاه برای «۲۱ پالت رنگ برای طراحی وب — رنگ سایت خود را با این ابزار انتخاب کنید.»

همین سایت colorexplorer که معرفی کردن تو عکس مشخصه color matching داره

سلام . ممنون از مطالب مفیدتون، یه سوال داشتم ، اونم اینکه ایا سایتی هست که بشه بهش کد رنگ داد تا رنگهای مجازی که میتونن کنارش استفاده شن، رو بهم بده ؟!؟

سلام
میتونید از سایت https://mycolor.space استفاده کنید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *