۱۵ سریال و برنامه تلویزیونی مناسب برای کارآفرینان

۵۵۳۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
۱۵ سریال و برنامه تلویزیونی مناسب برای کارآفرینان

برخی از افراد تماشای سریال را به عنوان یک راه تفریح و استراحت انتخاب می‌کنند. به جای اینکه وقت خود را برای پیدا کردن یک سریال مناسب تلف کنید، در این پست، فهرستی از بهترین سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مناسب برای علاقه‌مندان به کارآفرینی را معرفی می‌کنیم.

کارآفرینان به دو دسته «کارآفرینان معمولی» و «کارآفرینان سریالی» تقسیم می‌شوند. کارآفرینان سریالی به کسانی گفته می‌شود که به طور مداوم، ایده‌های نو ارائه کرده و کسب‌وکارهای جدیدی را راه‌اندازی می‌کنند. این نوع از کارآفرینی بسیار سخت و طاقت‌فرساست. شاید دیدن برنامه‌های معرفی‌شده در لیست ما، شما را به حوزه جذاب و پر چالش کارآفرینی ترغیب کند.

1. The Profit – نجات کسب‌و‌کارهای در حال ورشکستگی

موضوع برنامه تلویزیونی «The Profit»، حول زندگی کاری مارکوس لمونیس (Marcus Lemonis)، کارآفرین لبنانی-آمریکایی می‌چرخد. لمونیس در این برنامه، با امید تغییر وضعیت کسب‌وکارهای در حال ورشکستگی، بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

بهای این کار چقدر است؟ به اندازه کافی. لمونیس، تنها با پول سرمایه‌گذاری نمی‌کند. او همچنین زمان زیادی را برای معرفی مسیر و مشاوره درست به صاحبان کسب‌وکار اختصاص می‌دهد. برخی از سرمایه‌گذاران به مشاوره‌های لمونیس گوش می‌دهند و موفق می‌شوند. برخی دیگر، در مسیرهای قبلی خود باقی مانده و شکست می‌خورند. به هر صورت، این یک برنامه تلویزیونی با موضوع کارآفرینی است که نمی‌توانید تماشای آن از دست دهید.

2. Silicon Valley – خوره‌های فناوری

اگر در مورد زندگی در پایتخت فناوری جهان کنجکاو هستید، سریال تلویزیونی «Silicon Valley»، محصول شبکه HBO، به سؤالات شما پاسخ خواهد داد. این سریال، در مورد چالش‌های یک شرکت نوپا (Startup) برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری است. کارگردان این سریال، مایک جاج (Mike Judge)، اثر بسیار خوبی در زمینه به تصویر کشیدن فعالیت‌های یک شرکت نوپا در دره سیلیکون (Silicon Valley) را خلق کرده است. در این سریال از یک پیش‌زمینه انتخابی و گلچین برای ساخت یک سریال جذاب و بامزه استفاده شده است. تعداد زیادی از بازیگران نام‌آشنا در سریال Silicon Valley بازی کرده‌اند. جمله زک وودز (Zach Woods)، بازیگر سریال «The Office» و «Veep»، تی‌جی میلر (TJ Miller)، بازیگر فیلم «Deadpool» و خیلی از بازیگران معروف دیگر ر این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند.

3. Shark Tank – میلیاردرهای خودساخته

هیچ فهرستی از برنامه‌های برتر تلویزیونی با محوریت کارآفرینی، بدون حضور برنامه «Shark Tank» کامل نیست. فصل اول Shark Tank، در سال 2009 به صورت یک برنامه فرعی یا اصطلاحاً اسپین‌آف (spinoff) از برنامه تلویزیونی «Dragons’ Den» پخش شد. Shark Tank با سرعت زیادی به محبوبیت بالا در بین تماشاگران دست یافت و افراد غیر کارآفرین را نیز به سرمایه‌گذاری خطرپذیر علاقه‌مند کرد. این برنامه تلویزیونی شامل گروهی از میلیونرها و میلیاردرهای خودساخته است.

مارک کیوبن (Mark Cuban)، مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریکس (Dallas Mavericks)، کوین اولری (Kevin O'Leary)، کارآفرین کانادایی، دیمون جان (Damon John)، سرمایه‌گذار و پایه‌گذار غول مدلینگ «Fubu»، لوری گرینر (Lori Greiner)، ملکه کی وی سی، باربارا کورکوران (Barbara Corcoran)، یکی از بزرگان مشاوره املاک و رابرت هرج‌واک (Robert Herjavec)، مالک شرکت خدمات امنیتی هرج‌واک و یکی از شرکت‌کننده‌های مسابقه «Dancing with the Star»، از افراد این گروه هستند.

4. TechStars – راهنمایی برای موفقیت

همکاری تعدادی از باهوش‌ترین افراد با تعدادی از موفق‌ترین مدیران ارشد اجرایی در برنامه تلویزیونی «Techstars» به تصویر کشیده شده است. این برنامه تقریباً ناشناخته، فعالیت‌های یک مرکز رشد فناوری با تمرکز بر روی سرعت بخشیدن به افزایش دارایی استارت‌آپ‌های جدید را با فراهم کردن راهنمایی و سرمایه اولیه مورد نیازشان برای موفقیت را نشان می‌دهد. شرکت‌هایی که از مسیر مرکز رشد Techstars، بیش از 2.3 میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند.

5. Dragons’ Den – سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر با سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر

برنامه تلویزیونی «Dragons’ Den»، نسخه کانادایی «Shark Tank» است. این برنامه، سرمایه‌گذاری چند کارآفرین را بر روی کسب‌وکارشان را نشان می‌دهد.

این کارآفرینان شامل گروهی از سرمایه‌گذاران ثروتمند، از جمله یک مامور پلیس سابق که به سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر تبدیل شده و جیم تریلیوینگ (Jim Treliving)، صاحب رستوران‌های زنجیره‌ای «Boston Pizza» می‌شود.

6. Ballers - تجارت بعد از بازنشستگی

«Ballers»، یک سریال تلویزیونی محصول شبکه «HBO» با نقش‌آفرینی دواین جانسون (Dwayne Johnson) است. این سریال، چالش‌های زندگی یک فوق ستاره سابق لیگ فوتبال آمریکایی «NFL» که به مدیر برنامه ورزشی تبدیل شده است را به نمایش می‌گذارد. شخصیت دواین جانسون توانایی فروش اعجاب‌انگیزی را از خود نشان می‌دهد و هر روزه در تلاش است تا در هنگام مواجه با مشکل، جایگاه شغلی خود را نجات دهد. اگر به دنبال فهمیدن جزئیات زندگی یک کارآفرین در محیطی با پتانسیل سرمایه‌گذاری بالا و رشد سریع هستید، این سریال را از دست ندهید.

7. Undercover Boss – رئیس نامحسوس

به نظر شما چه اتفاقی می‌افتد اگر یک مدیر ارشد، خود را به جای یک کارمند تازه‌کار در شرکتش جای بزند؟ در «Undercover Boss» به این سؤال پاسخ داده می‌شود. این برنامه تلویزیونی دیدگاه منحصربه‌فردی را برای مدیران فراهم می‌کند تا بتوانند به سرعت مشکلات شرکتشان را شناسایی کنند. Undercover Boss، برنده جایزه سالیانه امی «Emmy» شده است.

8. Nathan For You – تجارت و طنز

«Nathan For You»، یکی از برنامه‌های تلویزیونی است که فهرست ما را کامل می‌کند. این برنامه، نه تنها خنده‌دار است بلکه راه‌حل‌های منحصربه‌فردی را نیز در مواجه با مشکلات کارآفرینان فراهم می‌کند. Nathan For You، نیتن فیلدر (Nathan Fielder)، کمدین مشهور و مشاور کسب‌وکار کانادایی را در مسیر یافتن کمک به حل چالش‌های کسب‌وکارها دنبال می‌کند. فیلدر، کار تحسین‌برانگیزی را در نمایه‌سازی (profiling) کسب‌وکار مشتریانش انجام می‌دهد و با ارائه توصیه‌ها و ترفندهای مفید، آن‌ها را از دیگر رقیبانشان جلو می‌اندازد.

9. Empire – امپراتوری

سریال «Empire»، یک درام جذاب با صحنه‌های هیجان‌انگیز و پیچ‌وخم‌های داستانی را حول شرکت «Empire Entertainment» برای شما فراهم می‌کند. شخصیت اصلی داستان، لوسیوس لیون (Lucious Lyon)، ستاره موسیقی هیپ‌هاپ و مدیر ارشد اجرای شرکت Empire Entertainment است. لیون در طی سریال در تکاپوی حفظ کنترل شرکت خود است در حالی که افراد خانواده او به شدت به دنبال گرفتن جایگاهش هستند.

10. Mad Men – قدرت شرکت‌های بازاریابی و تبلیغاتی

سریال «Mad Men»، شرکت بازاریابی «Madison Avenue» در دهه 1960 را نشان می‌دهد. این سریال، در برجسته کردن توازن قدرت و نحوه فعالیت شرکت‌های بازاریابی و تبلیغاتی کار بسیار خوبی را انجام داده است. صحنه‌سازی‌های فیلم به تنهایی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. دسیسه‌چینی‌های این شرکت، جزء پیچش‌های داستانی است که شما را روی صندلی‌تان نگه خواهد داشت.

11. Restaurant Startup – راه‌اندازی رستوران

اگر تابه‌حال به فکر راه‌اندازی رستوران خود بوده‌اید، تماشای «Restaurant Startup» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه تلویزیونی، حول چند کارآفرین می‌چرخد که ایده‌های راه‌اندازی رستوران خود را برای گروهی از سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند.

بهای راه‌اندازی یک استارت‌آپ رستورانی در این برنامه تلویزیونی نشان داده شده است.

12. Celebrity Apprentice - ابرستارگان تازه‌کار (البته در تجارت)

«Celebrity Apprentice»، یک مسابقه تلویزیونی است که در آن افراد مشهور به عنوان کارآموز، در زمینه فعالیت‌های تجاری یاد می‌گیرند و با هم به رقابت می‌پردازند. آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger)، مجری فصل 2017 این برنامه است.

13. Fixer Upper – خرید خانه کلنگی

برای افراد زیادی اتفاق افتاده که به جای خرید یک خانه همه‌چیزتمام با قیمت بالا، به فکر خرید یک خانه ارزان‌قیمت و تعمیر آن به صورت دلخواه باشند. این کار، در نوعی سرمایه‌گذاری است. برنامه تلویزیونی «Fixer Upper» توسط شبکه تلویزیونی «HGTV» ساخته شده است. کارآفرینان حاضر در این برنامه، قبل از اینکه توسط شبکه HGTV انتخاب شوند، خدمات خلاقانه بازسازی خانه را ارائه می‌کردند و به سرعت در مهارت خود متخصص شدند. در این برنامه تلویزیونی می‌بینید که این افراد چگونه از توانایی‌ها، اشتیاق و شم تجاری خود، در جهت تبدیل یک خانه قدیمی و تعمیری به یک خانه رؤیایی استفاده می‌کنند.

14. Narcos – قاچاقچی یا کارآفرین

زمانی که در مورد کارآفرینی می‌شنوید، به احتمال زیاد «پادشاه مواد مخدر کلمبیا» اولین چیزی نیست که به ذهنتان خطور می‌کند. دلیل وجود سریال Narcos در این لیست، ساده است. جدا از ...، عنصر اقتصادی و تجاری قوی در این سریال وجود دارد که غیرقابل‌انکار است. سعی کنید پابلو اسکوبار (Pablo Escobar) را به عنوان یک تاجر فروش قطعات الکترونیکی وارداتی در نظر بگیرید. این تاجر، یک فرصت تجاری جدید (هر چند غیرقانونی) در زمینه معامله کوکایین به دست می‌آورد و می‌رود که به ثروتمندترین مجرم تاریخ، با دارایی بیش از 30 میلیارد دلار تبدیل شود.

15. Beyond The Tank – دوره بعد از سرمایه‌گذاری

همه می‌دانیم که در برنامه Shark Tank چه اتفاقی می‌افتد. سؤال اینجاست که پس از گذشت شش ماه، کسب‌وکارهای ایجادشده چه وضعیتی دارند. «آیا تصمیمات گرفته‌شده افراد گروه درست بود؟» «آیا افراد گروه، از سرمایه‌گذاری نکردن در مورد خاصی پشمیان هستند؟» می‌توانید پاسخ همه این سؤال‌ها و همچنین جزئیات بیشتر را در برنامه تلویزیونی «Beyond The Tank» پیدا کنید و از سرگذشت سرمایه‌گذاری‌های مورد علاقه خود باخبر شوید.

اگر تمایل به مطالعه بیشتر در مورد این موضوعات را داشته باشید؛ شاید آموزش های زیر نیز برای شما مفید باشند:

بر اساس رای ۲۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
flippa
۳ دیدگاه برای «۱۵ سریال و برنامه تلویزیونی مناسب برای کارآفرینان»

عالی بود.
پربار بود.
به امید مقالات بیشتری از این دست. تشکر.

سلام خیلی سریالهاوفیلم های خوبی هستند
اما از کجا وچطوری دانلود کنیم یا ببینیم
لطفاً راهنمایی بفرمائید

سلام دوست عزیز هر کدوم از سریالها یا فیلمهایی که میخوای اسمشو در گوگل سرچ کن و خیلی راحت در سایتهای داخلی خودمون میتونی پیدا کنی مثلا سایت آپارات یا سایت خارجی یوتیوب،البته سایتهای فیلم و سریال هم زیاده کافیه وقت بزاری و حوصله کنی دنبالش بگردی اما مطمئن باش پیدا میکنی

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *