۱۵ اپلیکیشن‌ برتر برای نمایش PDF در اندروید — فهرست جامع

۷۸۸۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
۱۵ اپلیکیشن‌ برتر برای نمایش PDF در اندروید — فهرست جامع

برنامه‌های نمایش PDF همیشه بلای جان بوده‌اند. به طور کلی دو مورد استفاده برای فایل‌های پی‌دی‌اف وجود دارد. نخست، استفاده تجاری است که می‌توان فرم‌هایی به‌صورت اسناد پی‌دی‌اف ایجاد کرد که افراد آنها را پر کنند. مورد استفاده دوم کتاب‌های الکترونیکی هستند. پی‌دی‌اف یک قالب سهل‌الوصول است که برای خواندن کتاب مناسب است. برنامه‌های نمایش پی‌دی‌اف معمولاً یکی از این دو موارد استفاده که ذکر کردیم را پوشش می‌دهند. در ادامه مطلب به بررسی بهترین نرم‌افزارهای نمایش پی‌دی‌اف برای اندروید و برای کسانی که بیشتر به دنبال استفاده تجاری هستند می‌پردازیم.

پیش از اینکه به ادامه مطلب بپردازیم، لازم است یادآور شویم که شما می‌توانید هر یک از این اپ‌ها را از طریق راهنمای نصب برنامه اندروید روی ویندوز، روی کامپیوتر خود نیز تست و آزمایش کنید.

1. Adobe Acrobat Reader

آدوب آکروبات ریدر گزینه پیش‌فرض برای اغلب افراد است. در بسیاری از موارد این برنامه جوابگو است. به همین دلیل به یکی از رایج‌ترین نرم‌افزارهای نمایش پی‌دی‌اف تبدیل شده است. این برنامه همچنین شامل امکانات دیگری مانند توانایی یادداشت نویسی و یادداشت‌برداری بر روی پی‌دی‌اف، پر کردن فرم‌ها و امضا کردن است. همچنین از دراپ باکس، و آدوب داکیومنت کلود هم پشتیبانی می‌کند. افرادی که در نرم‌افزار حساب داشته باشند امکانات بیشتری نیز دریافت می‌کنند که شامل واردکردن و خارج کردن فایل‌های پی‌دی‌اف به بسیاری از قالب‌های دیگر می‌شود.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

2. AnDoc DJVU and PDF Reader

AnDoc یکی از ساده‌ترین برنامه‌های نمایش پی‌دی‌اف است. با این برنامه می‌توان فایل‌های پی‌دی‌اف و همچنین فایل‌های DJVU را باز و مشاهده کرد. این همه کاری است که این نرم‌افزار انجام می‌دهد. این یک برنامه عالی برای افرادی است که به نرم‌افزاری کوچک و آماده نیاز دارند تا اسنادی که از اینترنت دانلود کرده‌اند را مشاهده کنند. این برنامه به عنوان یک برنامه برای خواندن کتاب‌های الکترونیک نیز می‌تواند مفید باشد ولی توصیه می‌شود که برای این منظور از یک نرم‌افزار اختصاصی استفاده شود. استفاده از این برنامه رایگان است. قیمت نسخه حرفه‌ای 0.99 دلار است و در آن تبلیغات نمایش نمی‌یابد.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

3. CamScanner - Phone PDF Creator

CamScanner یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارها برای نمایش و ایجاد فایل‌های پی‌دی‌اف است. این برنامه می‌تواند فایل‌های پی‌دی‌اف را باز کند. اما امکانات آن بسیار فراتر از این است. این برنامه می‌تواند اسناد فیزیکی اسکن شده را به فایل‌های پی‌دی‌اف بر روی گوشی تبدیل کند. امکانات زیادی برای کمک به بهبود فرایند اسکن وجود دارد که اسناد تمیز و شفافی ایجاد می‌کند. می‌توان بر روی پی‌دی‌اف‌ها یادداشت نوشت، با افراد مختلف به اشتراک گذاشت یا حتی با نرخ اندکی آن‌ها را فکس کرد. اگر از نسخه پولی این برنامه استفاده کنید می‌توانید از 10 گیگابایت فضای ابری، امکان ویرایش و برخی امکانات دیگر نیز بهره‌مند شوید.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

4. DocuSign

DocuSign یک نرم‌افزار نمایش پی‌دی‌اف به منظور استفاده تجاری است. کارکرد اصلی این برنامه باز کردن اسناد پی‌دی‌اف است. با این برنامه می‌توان فرم‌ها را پر کرد، آن‌ها را امضا نمود و به هر ا که نیاز است ارسال کرد. این بخش از برنامه رایگان است. نسخه‌های پولی نیز وجود دارند. با پرداخت 10 دلار/ماهانه از امکانات دیگری نیز می‌توان استفاده کرد. نسخه‌های 25 و 40 دلاری نیز وجود دارند که امکانات بیشتری دارند. واقعیت این است که اگر به امکانات چندان حرفه‌ای نیاز ندارید، لازم نگران نسخه‌های پولی باشید.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

5. ezPDF Reader

ezPDF Reader خود را به عنوان یک نرم‌افزار همه کاری نمایش پی‌دی‌اف معرفی می‌کند. با این برنامه می‌توان فرم‌های پی‌دی‌اف را پر کرد، بر روی آنها یادداشت نوشت و چند امکانات دیگر برای نمایش نیز وجود دارند. در زمینه کتاب الکترونیک و چندرسانه‌ای این نرم‌افزار از صوت، ویدیو و تصاویر متحرک GIF پشتیبانی می‌کند. همچنین اگر بیش از یک نوع کتاب الکترونیک دارید از ePub هم پشتیبانی می‌کند. یافتن یک نرم‌افزار هم که در زمینه تجاری پی‌دی‌اف کار کند و هم تفریحی کار دشواری است. امکانات پولی این نرم‌افزار قیمت مشخصی دارد و به صورت ماهانه و سالانه نیست.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

6. Fast Scanner

Fast Scanner یک برنامه اسکنر دیگر برای پی‌دی‌اف است. این برنامه به اندازه CamScanner سنگین نیست. این برنامه ساده و سبک اسناد را با استفاده از دوربین گوشی همراه اسکن می‌کند و آنها را برای استفاده‌های آتی به فایل‌های JPEG یا پی‌دی‌اف تبدیل می‌کند. این نرم‌افزار با چند امکان ویژه برای کمک به شفاف و تمیز شدن اسکن تا حد امکان همراه است. همچنین می‌توان از این نرم‌افزار نمایش پی‌دی‌اف برای مشاهده فایل‌های پی‌دی‌اف استفاده کرد. اغلب امکانات و همه امکانات مهم در نسخه رایگان در دسترس هستند.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

7. Foxit PDF Reader

Foxit بسیار شبیه برنامه ezPDF است. یک برنامه همه‌کاره برای پی‌دی‌اف. این برنامه یک سیستم سازمانی برای هماهنگ نگه‌داشتن اسناد پی‌دی‌اف در خود دارد. همچنین پشتیبانی ConnectedPDF دارد که امکان پر کردن فرم‌ها و استفاده از پی‌دی‌اف‌های دارای گواهی، رمز و RMS مایکروسافت را فراهم می‌کند. این برنامه یک گزینه مناسب از هر نظر به‌جز امکان خواندن فایل‌های پی‌دی‌اف است. این برنامه بیشتر برای استفاده‌های تجاری است در حالی که ezPDF بیشتر برای لذت خواندن استفاده می‌شود. با این حال این نرم‌افزار برای نمایش پی‌دی‌اف نرم‌افزار خوبی است. همچنین نسخه مخصوصی برای استفاده تجاری دارد که 15.99 دلار قیمت دارد. این نسخه تنها 0.99 دلار قیمت دارد.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

8. Google Books

کتاب‌های گوگل پلی پاسخی به کیندل آمازون هستند. می‌توانید کتاب‌ها را از فروشگاه آن خریداری کنید و هر کجا که مایل بودید مطالعه کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های پی‌دی‌اف را مطالعه کنید. در این نرم‌افزار هیچ استفاده تجاری وجود ندارد. این نرم‌افزار صرفاً برای لذت مطالعه است. همچنین می‌توان فایل‌های پی‌دی‌اف (و ePub) را به فضای ابری آپلود کرد تا بر روی دستگاه‌های مختلف آنها را خواند. این کتاب همانند دیگر کتاب‌هایتان به بخشی از کتابخانه شما تبدیل می‌شود. بدین ترتیب می‌توان یک کلکسیون بزرگ ایجاد کرد که اجازه می‌دهد کتاب‌های بیشتری خریداری کنید. این برنامه رایگان است. بدیهی است که می‌توان کتاب‌ها را خریداری کرد. این یک نرم‌افزار خوب و سرراست برای نمایش پی‌دی‌اف است.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

9. Google PDF Viewer

Google PDF Viewer یک نرم‌افزار خوب دیگر برای نمایش پی‌دی‌اف است. این برنامه با همانند گوگل داکز، گوگل شیت و گوگل اسلاید با گوگل درایو ادغام می‌شود. Google PDF Viewer یک نرم‌افزار ساده برای مشاهده فایل‌های پی‌دی‌اف است. البته چند امکان ویژه نیز دارد. می‌توان کلمات با عبارات را جستجو کرد. همچنین می‌توان بخشی از متن را برای کپی انتخاب کرد و فایل را در صورت نیاز پرینت گرفت. این برنامه می‌تواند به صورت تمام صفحه عمل کند. ولی باید امکان باز کردن فایل‌های پی‌دی‌اف از همه جا در آن گنجانده شود. این برنامه کاملاً رایگان است و بنابراین انتقاد از کارهایی که انجام نمی‌دهد کار دشواری به نظر می‌رسد.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

10. LirbiReader

LirbiReader یکی از جالب‌ترین برنامه‌های نمایش پی‌دی‌اف است. هر بار که به آن نگاه می‌کنیم تغییرات بسیار زیادی در آن اتفاق می‌افتد. از بسیاری از قالب‌های اسناد مانند PDF، EPUB، EPUB3، MOBI، DJVU، ZIP، TXT و ... پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای طراحی مدرن است که از حالت شب و روز برای مطالعه راحت‌تر در شب‌ها پشتیبانی می‌کند. حتی می‌توان با استفاده از امکان متن به گفتار به کتاب‌ها گوش داد. این برنامه اشکالات بیشتری نسبت به دیگر برنامه‌های این فهرست دارد. با این حال این برنامه نیز کاملاً رایگان (با تبلیغات) است.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

11. Moon+ Reader

Moon+ Reader یکی از مشهورترین نرم‌افزارهای نمایش پی‌دی‌اف است. این برنامه امکانات بسیار گسترده‌ای دارد. برخی از امکانات آن شامل پشتیبانی از قالب‌بندی نرم‌افزار، گزینه‌های بصری بسیار زیاد، اسکرول خودکار، پاراگراف‌های هوشمند، حالت دو صفحه‌ای (برای حالت افقی گوشی) است. این برنامه از بسیاری از قالب‌ها پشتیبانی می‌کند که شامل EPUB, EPUB3 و البته PDF می‌شود. این نرم‌افزار یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که کتاب‌ها را در قالب پی‌دی‌اف مطالعه می‌کنند.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

12. OfficeSuite

این نرم‌افزار یکی از رایج‌ترین برنامه‌های آفیس برای گوشی همراه است. این برنامه کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد. این برنامه از اسناد، صفحه گسترده، ارائه و حتی فایل‌های پی‌دی‌اف پشتیبانی می‌کند. کارکرد پی‌دی‌اف همانند استفاده تجاری بسیار زیباست. می‌توان فرم‌های پی‌دی‌اف را کامل کرد، آن‌ها را امضا کرد و ویژگی‌های امنیتی به آنها اضافه کرد. این نرم‌افزار گزینه خوبی برای افرادی است که به یک برنامه سنتی آفیس نیاز دارند که امکاناتی هم برای پی‌دی‌اف داشته باشد. ولی نسخه پولی تا حدی گران است.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

13. PDF Reader Classic

PDF Reader Classic یک برنامه سنتی برای نمایش پی‌دی‌اف است. این برنامه از فرمت‌های دیگر مانند EPUB, EPUB3, MOBI, DJVU و حتی فرمت‌های کیندل آمازون نیز پشتیبانی می‌کند. این برنامه مجموعه خوبی از ویژگی‌ها دارد که البته با سادگی آن متناسب است. این برنامه گوشی را اسکن می‌کند و یک کتابخانه ایجاد می‌کند. همچنین می‌توان قالب برنامه را عوض کرد و به حالت شب تنظیم کرد. همچنین امکان اسکرول خودکار را دارد. ما این برنامه را برای استفاده تجاری پیشنهاد نمی‌کنیم. این یک برنامه رایگان است. البته تبلیغات در برنامه وجود دارد که راهی برای حذف آن هم وجود ندارد. این حالت هرگز خوب نیست.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

14. WPS Office (Kingsoft Office سابق)

این برنامه یکی دیگر از برنامه‌های همه‌کاره است. این نرم‌افزار یک برنامه آفیس محسوب می‌شود که با اسناد، صفحه‌های گسترده و فایل‌هایی از این قبیل سروکار دارد. ولی امکانات مربوط به پی‌دی‌اف را نیز دارد. می‌توان اسناد مختلف را به پی‌دی‌اف تبدیل کرد و یا فایل‌های پی‌دی‌اف را به صورت اصلی مشاهده کرد. این امکان زمانی مناسب است که فایلی داشته باشید که باید به صورت رسمی‌تر مشاهده شود. امکانات پی‌دی‌اف چندان زیاد نیستند ولی اگر به یک برنامه آفیس و همچنین نرم‌افزار نمایش پی‌دی‌اف نیاز داشته باشید، این نرم‌افزار در واقع مصداق ضرب‌المثل یک تیر و دو نشان است.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

15. Xodo PDF reader

Xodo احتمالاً بهترین نرم‌افزار کاملاً رایگان نمایش پی‌دی‌اف است. این نرم‌افزار امکانات بارگذاری سریع و ناوبری روان را با هم دارد. همچنین از یادداشت‌برداری، بوکمارک کردن، ذخیره‌سازی ابری، مدیریت فایل و کلی ویژگی‌های دیگر پشتیبانی می‌کند. حتی در صورت نیاز می‌توان بر روی فایل‌های خالی پی‌دی‌اف نیز یادداشت‌برداری کرد. این نرم‌افزار با توجه به رایگان بودن امکانات بسیار خوبی دارد. این برنامه هیچ خرید درون برنامه‌ای ندارد و به نظر نمی‌رسد که تبلیغاتی نیز داشته باشد.

این اپلیکیشن را می توانید از لینک (+) دانلود کنید.

در این مطلب 15 مورد از بهترین نرم‌افزارهای نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف را معرفی کردیم. اگر به نظر شما نرم‌افزاری را جا انداخته‌ایم می‌توانید در بخش نظرات به آن اشاره کنید.

اگر این نوشته مورد توجه شما قرار گرفته است، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را نیز ملاحظه کنید:

بر اساس رای ۷۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
androidauthority
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *