۱۰ دلیل برای استفاده از ویندوز ۱۰ — هر آنچه باید بدانید + فیلم آموزشی

۱۴۰۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۲۲ دقیقه
۱۰ دلیل برای استفاده از ویندوز ۱۰ — هر آنچه باید بدانید + فیلم آموزشی

فیلم آموزشی دلایل استفاده از ویندوز 10

دانلود ویدیو

ویندوز 10 امکانات زیادی را به ارمغان آورده است. در این مقاله برخی از مهمترین امکانات آخرین نسخه از ویندوز را با هم مرور خواهیم کرد تا بدانیم چرا بهتر است ویندوز خود را به این نسخه ارتقا دهیم. شاید شما هم شنیده باشید که از نظر بعضی افراد، کار کردن با ویندوز 10 ترسناک است. اما اگر تجربه شخصی از کار کردن با ویندوز 10 داشته باشید، آن تجربه برای شما بسیار لذت‌بخش خواهد بود

امکاناتی مانند سیستم تشخیص چهره، پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی، دسکتاپ چندگانه، دسترسی سریع به File Explorer، و حتی مرورگر Edge، تجربه کاربری روزانه شما را از ویندوز بهبود می‌بخشد.

مطمئناً، افرادی که ازWindows Media Center استفاده می‌کنند، با ویندوز 10 مشکل خواهند داشت و برخی از آنها ممکن است نرم‌افزارهای بسیار قدیمی را نصب کنند که دیگر کار نخواهند کرد. یکی از مشکلات دیگر ویندوز 10 ایمنی حریم خصوصی افراد است. اگر دوست دارید، می‌توانید تمام گزارش‌های کاربری خود را غیرفعال کنید. اگرچه برخی از بهترین ویژگی‌های جدید ویندوز را از دست خواهید داد. حتی لازم نیست وارد حساب کاربری خود شوید. توجه داشته باشید که این دسترسی در سیستم عامل Mac امکان‌پذیر نیست.

با این حال، نکته اصلی این است که در اکثر فاکتورهای بسیار مهمی مانند سرعت، امنیت، رابط کاربری، سازگاری و ابزارهای نرم‌افزاری، ویندوز 10 پیشرفت قابل توجهی کرده است. طراحی ویندوز 10 به نحوی است که برای کاربران ویندوز 8 آشنا است. در ویندوز 10 نسبت به ویندوز 8 با افزایش دسترسی به نرم‌افزارها در منوی شروع از ماوس و کیبورد استفاده بیشتری می‌شود. با این وجود، ویندوز 10 برای کسانی که خواستار عملکرد واقعی، امنیت و ویژگی‌های پیشرفته‌تر در ویندوز 8 و 8.1 بوده‌اند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

ویندوز 10 در سالگرد یک‌ساله شدن خود از یک به‌روزرسانی بزرگ رونمایی کرد. استفاده از سیستم عامل ویندوز تا یک سال رایگان است اما بعد از آن باید برای استفاده از نسخه خانگی 119.99 دلار و برای استفاده از نسخه حرفه‌ای 199.99 دلار بپردازید. اگر شما قبلاً سیستم عامل دستگاه خود را به ویندوز 10 ارتقا داده باشید، به‌روزرسانی ویندوز بعد از یک سال رایگان خواهد بود و اگر یک کامپیوتر جدید خریداری کنید، احتمالاً با سیستم عامل جدید همراه خواهد بود. همچنین می‌توانید با خرید نصب‌کننده‌های پرتابل (USB) از فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی مایکروسافت به هردو ویرایش جدید و قدیمی ویندوز دسترسی داشته باشید.

اگر شما جزو کاربران تبلت هستید، بهتر است ویندوز خود را به ویندوز 10 ارتقاء دهید، زیرا این ویندوز بعد از این به‌روزرسانی کاربرد زیادی برای شما خواهد داشت. به عنوان مثال، مرورگر وب Edge اکنون به شما اجازه می‌دهد تا در صفحات مرورگر به‌راحتی جابه‌جا شوید و همچنین بخش All Apps بجای یک لیست طولانی، به صورت تمام صفحه نمایش داده می‌شود. البته اکثر نسخه‌های به‌روزرسانی شده ویندوز در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی اجرا می‌شوند اما با توجه به دلایلی که زیر می‌آوریم بهتر است ویندوز را به آخرین ورژن موجود ارتقا دهید.

توجه داشته باشید که سیستم عامل جدید برخی ویژگی‌هایی که توسط مخاطبان ویندوز استفاده نمی‌شد را حذف کرده است. چیزهایی مانند ویندوز مدیا سنتر، گجت‌های دسکتاپ در ویندوز 7 و چند مورد دیگر.

دلیل اصلی برای ارتقاء ویندوز، علاوه بر تمام ویژگی‌های ذکر شده، استفاده از مزیت‌هایی است که با فناوری‌های جدیدتر منطبق باشند. همچنین شما می‌توانید به‌سادگی از تجربه کار کردن با محیط جدید و کاربردی لذت ببرید. چندین مورد از مزیت‌های ذکر شده در زیر جزو ویژگی‌های ویندوز 8.1 نیز هستند. اما یک هدف مهم در استفاده از ویندوز 10 این است که شما به راحتی می‌توانید نحوه کار کردن با ویندوز را فرا بگیرید. از این منظر، ویندوز 10 یکی از بهترین سیستم‌عامل‌های موجود است.

1. افزایش سرعت سیستم‌عامل

یکی از ویژگی‌های مهم ویندوزهای 8، 8.1 و 10 مدت زمان راه‌اندازی ویندوز نسبت به سیستم عامل‌های نسل گذشته است. فیلم‌هایی برای مقایسه این سرعت‌ها وجود دارند که نشان می‌دهند ویندوز 8.1 سریع‌تر از سیستم عامل x مک در مک‌بوک راه‌اندازی می‌شود. سیستم عامل جدیدتر مایکروسافت، در مقایسه با ویندوز 7 نیز بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. یکی دیگر از اهداف افزایش سرعت که عمدتاً در بازیهای رایانه‌ای هدف قرار می‌گیرد، استفاده از 12DirectX ، موتور جدید D3 است که سطح بالا و جذابی از عملکرد را برای توسعه دهندگان بازی ایجاد می‌کند.

2. منوی شروع

جامعه فناوری به‌شدت به ارائه صفحه شروع به جای منوی شروع در ویندوز 8 اعتراض کرد. آنها از مایکروسافت می‌خواستند تا منوی شروع را به ویندوز بازگرداند. جالب اینجاست که همین افراد زمانی که منوی استارت برای اولین بار در ویندوز 95 ظاهر شد، استفاده از آن را مسخره می‌کردند. به هر حال، مایکروسافت این منو را به ویندوز 10 باز گرداند. عملکرد این افزونه بر پایه نمایش باکس مانند است و شما می‌توانید اطلاعات جدید را از نمایش زنده در باکس‌های مختلف به‌ دست آورید. این باکس‌ها همچنین اجازه می‌دهند تا سیستم عامل لمسی ویندوز نیز فعال شود.

3. کورتانا (Cortana)

خیلی خوب است که بتوانیم با فناوری صحبت کنیم. اگر از Xbox One استفاده کرده باشید یا با سیری صحبت کرده باشید، می دانید که چگونه می‌توانید بدون استفاده از دست با تکنولوژی ارتباط برقرار کنید. مثلاً با گفتن "سلام کورتانا، موسیقی پخش کن" یا "یادداشت برداری کن" می‌توانید این ارتباط را برقرار کنید. شما می‌توانید با استفاده از کورتانا یادآوری‌هایی را بر روی هر دستگاهی که کورتانا در آن در حال اجرا است، مشخص کنید. این ویژگی به زودی به اندرویدها، آیفون‌ها و ویندوزفون نیز اضافه خواهد شد.

شما می‌توانید به کورتانا بگویید، «وقتی که من در نزدیکی یک سوپر مارکت هستم، به من یادآوری کن تا شیر بگیرم» یا «زمانی که همسرم با من تماس گرفت، به من یادآوری کن تا در مورد مادرش با او صحبت کنم.» البته کورتانا فقط برای اجرای دستورات صوتی نیست. کورتانا می‌تواند مانند یک دفترچه یادداشت، اطلاعات مورد نیاز شما را ثبت کند، شما را در جریان آخرین اخبار تیم مورد علاقه‌تان بگذارد، آب و هوای محلی را گزارش کند و حتی شرایط ترافیک برای رفت و آمد شما را نمایش دهد.

4. برنامه‌های جهانی

اگر از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، فروشگاه App ندارید. ویندوز 10 به شما امکان می‌دهد تا نرم افزاری را که برای وظایف بزرگ و کوچک نیاز دارید پیدا کنید و برنامه‌های خود را به صورت درون پنجره یا تمام صفحه اجرا نمایید. این برنامه‌ها در سندباکس‌های خود اجرا می‌شوند، بنابراین استفاده از آنها به نسبت در ویندوزهای قدیمی ایمن‌تر است. آنها همچنین با ارائه اطلاعیه‌ها در مرکز اعلان‌ها و اشتراک‌گذاری داخلی، با سیستم همکاری می‌کنند. برای مثال، یک برنامه عکس می‌تواند با استفاده از دکمه اشتراک‌گذاری استاندارد به برنامه اینستاگرام دسترسی داشته باشد. ویندوز 10 همچنین با نرم افزارهای قدرتمندتر و کارآمدتر و رسانه‌ای مانند Photos، Videos، Music، Maps، People، Mail و Calendar بهینه‌سازی شده است. این برنامه‌ها تنها با یک کلیک و یا یک بار لمس قابل اجرا در ویندوز هستند.

5. لمس کنید

تقریباً تمام صفحات نمایشی که در زندگی شما وجود دارند، صفحات نمایش لمسی هستند. گوشی هوشمند، تبلت و حتی سیستم ناوبری ماشین دارای صفحه نمایش لمسی هستند. پس چرا دسکتاپ یا لپ‌تاپ شما صفحه نمایش لمسی نداشته باشد؟ ما هم در مورد مشکل اثر انگشت روی صفحه نمایش شنیده‌ایم، اما چرا این مسئله باید بیشتر از اثر انگشت بر صفحه نمایش یک گوشی هوشمند اهمیت داشته باشد، در حالی که اثر انگشت در صفحه نمایش گوشی هوشمند فضای بیشتری را اشغال می‌کند. البته روش اصلی استفاده از کامپیوتر، از طریق لمس صفحه نمایش نیست، اما در مواقع ضروری می‌توان از این امکان استفاده نمود.

6. مرکز اعلان‌ها

گوشی‌های هوشمند شما اعلان‌هایی (notifications) را برای پیامک‌ها، به‌روز رسانی‌ها، و حتی اخبار تازه، منتشر می‌کنند. چرا کامپیوتر نتواند این کار را انجام دهد؟ ویندوز 10 می‌تواند این کار را انجام دهد. همانند مرکز اطلاع‌رسانی در سیستم عامل Mac X، مرکز اعلان‌ها ویندوز 10 نیز می‌تواند ایمیل‌های شما و یا اطلاعات به‌روزرسانی نرم‌افزارهای سیستم شما را اعلام کند. ممکن است یک هشدار هواشناسی یا یک یادآوری تولد را ببینید. مزیت این اعلان‌ها نسبت به ویندوز 8 و 8.1 این است که شما می‌توانید به عقب برگردید و اطلاعیه‌هایی که از دست داده‌اید را مجدداً نگاه کنید. (تا زمانی که شما آنها را کاملاً غیر فعال کنید.) این اطلاعیه‌ها در ویندوز 7 به سرعت ناپدید می‌شدند.

7. مرورگر بهتر

مایکروسافت Edge که به عنوان پروژه اسپارتان شناخته می‌شود، مرورگر پیش فرض سیستم عامل ویندوز است که شما را به دنیای مدرن مرورگرها می‌آورد. که این به معنی بهبود سازگاری و سرعت مرورگر و همچنین اضافه شدن چند ویژگی مفید جدید مانند نشانه‌گذاری وب‌سایت‌ها و حالت صفحه نمایش مناسب مطالعه است. اثبات گردیده که مرورگر Edge نسبت به مرورگر Chrome مصرف باتری کمتری در لپ‌تاپ‌ها دارد. در آپدیت جدید Edge افزونه‌های جدیدی مانند LastPass و Adblock برای مقابله با صفحات تبلیغاتی و ناخواسته وجود دارند.

8. امنیت سیستم

ویندوز 10 امنیت خود را از ویندوز 8 به ارث می‌برد و حتی از ویندوز 8 ایمن‌تر است. این موضوع نیازمند این است که ساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اجزای ویندوز به درستی اجرا شود. بر خلاف ویندوز 8، رایانه‌های شخصی ویندوز 10 می‌توانند در هنگام راه‌اندازی، این ویژگی را دور بزنند. سه ویژگی امنیتی دیگر برای ویندوز 10 عبارتند از Device Guard، Microsoft Passport و Windows Hello.

9. دسکتاپ‌های مجازی

سال‌هاست که بعضی از کاربران پیشرفته سیستم عامل مک می‌توانند، در بین چندین دسکتاپ مجازی جابه‌جا شوند. ویندوز 10 در نهایت توانست این ویژگی را برای سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت فراهم کند. در ویندوز 10 استفاده از این امکان بسیار آسان است و شما می‌توانید با کلیک یا ضربه انگشت (در صفحه نمایش لمسی) بر روی آیکون سوئیچ که در کنار جعبه جستجو در کورتانا در نوار وظیفه وجود دارد، کلیک کنید.

10. برنامه ایکس باکس

اگر شما از طرفداران حرفه‌ای ایکس‌باکس باشید، حتماً ادغام آن با ویندوز 10 را دوست خواهید داشت. نه تنها برنامه ایکس‌باکس ویندوز 10 به شما امکان پیگیری دوستان و دستاوردهای آنها در بازی را ارائه می‌دهد، بلکه می‌توانید بازی‌ها را از کنسول به کامپیوتر منتقل کنید و یا در بازی‌های چند نفره، از کامپیوتر خود برای بازی با سایر دوستان خود در ایکس‌باکس استفاده کنید. فروشگاه ویندوز اکنون روند یافتن بازی‌ها را آسان‌تر کرده است و اگر آنها را خریداری کنید، می‌توانید در هر دو دستگاه کامپیوتر و Xbox بازی کنید.

اگر به این نوشته علاقه‌مند بودید، موارد زیر نیز احتمالاً مورد توجه شما قرار خواهند گرفت:

==

بر اساس رای ۳۹۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
pcmag
۸۱ دیدگاه برای «۱۰ دلیل برای استفاده از ویندوز ۱۰ — هر آنچه باید بدانید + فیلم آموزشی»

سلام
ویندوز 10 رو من قبلا داشتم خیلی مشکلات زیادی داره ، حالا هم ویندوز 10 رو پاک کردم ویندوز 7 نصب کردم،واقعا ویندوز 7 خیلی ازین ویندوز 10بهتر هست.

1-روی سیستم من با وجود cpu i7 و رم 16 گیگ و SSD توی ویندوز 7 واقعا سرعت بیشتری دارم
2-منوی استارت که مزیت نیست ویندوز 7 هم داره همون منوی استارت رو
3-کورتانا که هیچ فایده نداره ، فقط بیخودی توی پس زمینه اجرا میشه و منابع سیستم رو درگیر می کنه و اگه لپ تاپ باشه عمر باتری میاد پایین اگه هم سیستم ضعیف باشه که خب کند میشه
4-استور هم که توی ویندوز 8.1 هست ، اگه استور می خواهید ویندوز 8.1 نصب کنید بهتر از 10 هستش
5-مرورگر اج که در واقع همون کروم هست و تفاوت خاصی نداره با کروم ، ولی می تونید اج رو برای ویندوز 7 از سایت مایکروسافت دانلودش کنید

برای مورد امنیت شما می تونید یدونه بیت دیفندر یا کسپرسکی اورجینال بخرید و خیلی امنیت از ویندوز 10 بیشتر میشه

دسکتاپ مجازی رو هم وقتی ویندوز 10 نصب کرده بودم تست کردم اصلا بدرد نمیخوره.

تمام

ویندوز 8.1 و 10 برای اشخاصی خوب است که یا تجربه کار با ویندوز 7 را نداشته اند و یا از کامپیوتر فقط برای سرگرمی استفاده میکنند و با تنظیمات کامپیوتر و برنامه هاش سروکار ندارند. یک مثال کوچک: در ویندوز 10 برای دسترسی به سرور مجازی
در یک قسمت باید ویرایش کنی و در قسمت دیگر اجراش کنی و نمونه اینها در ویندوز 10 بسیار زیاده و باید از همه جای ویندوز 10 شورتکات تهیه کنی تا تقریبا مثل ویندوز 7 به تنظیمات ویندوز دسترسی سریع داشته باشی. درضمن یکی از نرم افزار های امنیتی ویندوز 10 دائم در حال اجرا است و قابل حذف یا توقف نیست و سی پی یو و رم سیستم را خیلی استفاده میکنه و اگر رم کامپیوتر شما از 8 گیگ کمتر است به هیچ عنوان سراغ ویندوز 10 نروید چون اولش خیلی خوبه ولی بعد از نصب نرم افزار ها، یواش یواش متوجه کندی شدید سرعت سیستم میشوید.

عالی بود

ویندوز10 لپ تاپم رو خراب کرده چون براش سنگینه و دوباره 7 رو نصب کردم و راضی ام

سلام ببخشید من توی بازی های کامپیوترم کلی خط هست دور هر شکل و شخصیت لطفا جواب بدید

باسلام تنها ایراد ویندوز ۱۰ فضولی های مایکروسافت است من خودم ویندوز ۱۰ ورژن ۱۸۰۹ LTSC رابخاطر سرعتش نصب کردم تمام آپدیت ها را هم تابحال از مایکروسافت گرفته ام اما اگرشما احیانا بخاطر کرک کردن یک نرم افزار مجبوربشید فایروال وآنتی ویروس خودتون را بخصوص اگه از آنتی ویروس دیفندر خودویندوز ۱۰ استفاده کنید قطعش کنید چون بلا استثنا تمامی کرک هارا ویروس تشخیص میده بعداز نصب اون نرم افزار ریستارت که بکنید اگر اکانت مایکروسافت داشته باشید وپسورد روی سیستمتون داشته باشید اجازه باز شدن بشما نمیده واعلام میکنه بلید پسورد ویندوز هلو داشته باشید وسریعا ایمیل میزنه که ویندوز دیفندر وفایروال شما چراخاموشه حالا تا پسورد تون راعوض نکنید ویک پسورد هم برای ویندوز هلو تعریف نکنید اجازه لودشدن وبالاآمدن ویندوز رابشما نمیده این یعنی به تمامی اطلاعات روی سیستم شما اشراف ودسترسی کامل داره واین موضوع اصلا خوب نیست ودر دیگر ورژن های ویندوز ۱۰ هرآنچه شما نمیخواهید به اجبار برای شما نصب میکنه درحالیکه درویندوز سون حتی آلتیمیت آخرین نسخه اش چنین چیزی حداقل من ندیدم که سرک بکشه به اطلاعات شما واین یعنی فضولی کردن دراطلاعات دیگران یابهتربگم این ویندوز یک جاسوس تمام عیاره

ویندوز 10 گاد!
اصلا هم کند نیست. اگه کنده میتونید همه ابزار هاشو پاک کنید! ویندوز 10 بهترین ویندوز تو دنیا هست ولی به نظر من 4 گیگ رم میخواد که همه هم 4 گیگ رو دارن! الا برین استریمر هارو ببینید مثلا عمو بیگ خودش ویندوز 10 داره بازی سنگین پلی میده! اگه میخواید هم میتونید ویندوز 10 لایت رو نصب کنین که خیلی سریعتره یا میتونید ابزار های غیر کاربردی رو غیر فعال کنید. حتی میتونید افکت هارو غیر فعال کنید که ویندوز شبیه به xp میشه و خیلی زشت میشه ولی تاثیر خیلی خوبی داره!
الان حتی ورد تحت وب هم اومده به لطف ویندوز 10
الان که wsl هم اومده نصب لینوکس مثل نرم افزار و بعد windows terminal که واقعا ترکوند! خیلی قشنگه ویندوز 10
و اینم بگم آپدیت هاش بد نیست ولی سخت افزار های قدیمی رو ممکنه از کار بندازه.
و اینکه ویندوز 7 هم که از همون اول کار بی باگ نبود! یه عالمه اپدیت داد تا این شد
ویندوز 10 هم مثل یک نوجوون باید رشد کنه
کلا برا هر سیستم:
سیستم پوکیده: lubuntu
سیستم معمولی: ویندوز 7
سیستم قوی (4 گیگ رم و بیشتر): ویندوز 10
خود آنتی ویروس ویندوز 10 عالی حتی ویندوز 10 بدرد گیم هم میخوره چرا؟ چون اگه دقت کرده باشید گرافیک های جدید دایرکت ایکس 12 ساپورت میکنن و ویندوز 10 خودش این نسخه رو اتومات نصب میکنه! و اینم بگم فایل نصبی رسمی دایرکت ایکس 12 موجود نیست. حتی اگه کورتانا نخواید میتونید موقع نصب ویندوز تیکش رو غیر فعال کنید. حتی نگاه کنید شبیه ساز vmware آخرین نسخه اش رو ویندوز 10 نصب میشه! من خودم گیمر هستم با سیتسم پوکیده گرافیک 512 مگ کالاف 6 رو رو کیفیت آخر اجرا کردم تو سنگین ترین مکان ها fps میشه 30 و پایین تر هم نمیره! حالا همون بازی رو تو سیستم گرافیک یک اجرا کردم یعنی آخ آخ آخ نگم براتون. حتی خود ویندوز 10 یه برنامه ساخته به اسم winget که مثل apt-get لینوکس برنامه نصب میکنه! سیستم عامل از این بهتر؟ این همه قابلیت! نرم افزار xbox! حتی اگه باز هم ویندوز 10 سنگینه براتون میتونید نسخه های سبک تر مثل لایت رو نصب کنین.
کلا ویندوز 10 عالی ولی باید رم 4 یا بیشتر داشته باشید که اگه بازم کند بود میتونید افکت هارو غیر فعال کنید.

سلام میشه به ایدی تلگرام یا اینستاگرامم دایرکت بدین کارتون دارم! @shayan__sh4

من چند ماه که دارم با ویندوز 10 کار می کنم در یه جمله می خوام نظم رو راجع به اون بگم
فاجعه ای به نام ویندوز 10
به نظرم ویندوز 7 سازگار ترین محیط رو با pc داشت و داره

دوستانی که این همه ایراد میگیرند به خاطر اینه که زبان بلد نیستن.
من روی تقریبا تــمـــام سیستم‌های محل کارم ویندوز ۱۰ نصب کردم. البته نسخه‌های مختلفی که هم‌خوانی داشتن با نیازمون. و تا الان هــیــــچ مشکلی نداشتیم توی این ۳ سال ؛)

باید بگام از اون جایی که بیشتر سیستم ها تو ایران ذغالی یه و ب ندرت پیش میاد لپ تاپ یا کامپیوتری رم بالای 12 داشته باشه پیشنهاد میکنم ویندوز 10 رو ب هیچ عنوان نصب نکنید چون واقعا سرعت سیستم رو پایین میاره مخصوصا برای اجرای بازی من با رم 8 و سی پی یو i7 و گرافیک 2 واقعن از ویندوز 10 آزارم میده بنظرم 7 بهتره و مموری کمتری رو درگیر اجرای ویندوز میکنه البته در طراحی و جذابیت بالای ویندوز 10 هیچ شکی نیست ولی خب برای ما که چندان با تکنولوژی روز دنیا هماهنگ نیستم بنظرم جواب نمیده مخصوصا اینکه تو ایران کمتر کسی ویندوز اورجینال نصب میکنه همه کرک میکنن و شماهم قطعا از آپدیت های مکرر ویندوز 10 آگاه هستید… به هرحال این تجربه ی من بوده از ویندوز 10

ویندوز 10 اشغاله من نتیجه کار تو کافی نت و گیم نتو دارم
بشدت سنگین و محیط سردرگم کننده و پر از باگ
یکی از باگ هاش پارسال سر استارت منوش بود که توی ی اپدیت باز نمیشد …
این فاجعه رو درست کردن اما چه فایده
به قول یکی ویندوز 10 مثل ابکس سوراخ سوراخه
وینوز 10 حاصل دستکاریه ویندوز 8.1 هست

آرش عزیر یه ورژن دیگه ای مایکروسافت ارایه میکنه از ویندوز 10 که دسترسی کاشی ها و یه سری برنامه هایی که زیاد برای ایرانی ها کاربردی نیست رو نصب نمیکنه اون رو شما ران کن نت رو اون کاشی ها و برنامه های داخل ویندوز داره محدود میکنه وی ندوزی که میگم به اسم
Windows.10.Enterprise.LTSC

ی سوال داشتم ازتون، من ویندوز ۱۰ نصب کرده بودم بعد ی مدت ک ازش استفاده کردم و به نت وصل میشدم دیگ اون سرعته واقعی نتمو بهم نمیداد! مثلا سرعت نتم ۱ مگه ، ۱۰۰ کیلوبایت بهم بیشتر نمیداد و حتی کمتر. میخواستم بدونم که این مشکل چه موقع ها بوجود میاد یا تاحالا شما به این مشکل برخورد کردید؟ من الان چند وقته دارم از ویندوز ۷ استفاده میکنم ولی این مشکل پیش نیومده. ی سوال دیگ هم داشتم ، این مشکل میتونه از اینکه من آپدیت ویندوزو خاموش کردم بوجود بیاد؟

اخ اخ اخ… حرف دل منو زدین، حرف دل من

اما برای بازی . قوی تزین سیستم عامل برای بازی فقط مک . هستش . ویندوز پنجره ای به دنیای بازی .ولی او اس مک . جهانی به دنیای بازی بدون کوچکترین باگ یا مشکل . بازیگران به دنبال ویندوز نرید . مک رو امتحان کنید تا ویندوز رو پرت کنید پشت سرتون. . ولی سیستم اخرین او اس . کامنت اخر . thanks from fradars

اما اینترنت . کامپیوتر و موبایل شاختون رو هرگز و هرگز به نت وسل نکنید . یه لپ تاب زپرتی بزارین برای نت . همه رو هم رو اون تست کنید بعد به صورت انلاین بیارین رو کامپیوتر شاختون . در غیر این صورت ضرر میکنی . همه چیز به صورت ثسث شده وافلاین انتقال بدین به سیستم شاختون . تازه اونم موقع بارگیری اطلاعات پارتیشنهای دیگه تون رو از طریق منینجمنت دیسک افلاین کنید . هیچ نو اطلاعاتی به بیرون نخواهد رفت . باید انقدر باهوش باشید که بزنید رو دست ماکرو سافت . همه اطلاعات رو هم دریافت کنید برای ارتقای سیستم . همه مقاله ها هم همینطور .

ویندوز 10 برای کسانی که مچ کرئن سیتم با سخت افزار رو بلدند عالیست . و هیچ مشکلی ندارد . همچنین باید نرم افزا ر رو هم با سخت افزار و سیستم عامل مچ کنی . یک به عنوان مثال برا win 10 حتما باید اس اس دی پر سرعت بزاری . اس اس دی باید با مادر برد سازگاری داشته باشه . فرم ور هارد رو باید با ورژن وین ده اپ کنی . بایوس مادر برو رو باید با با فایل ایگزه اخرین ورژن مادر برد اپ کنی . گرافیک رو باید بشناسی و بایوس گراف رو غیر از نرم افزارسش باید اپ کنی . و غیره هر نرم افزار و هر اپدیت نباید نصب بشه . اپدیت های جدید نیاز به سخت افزار جدید توچه کنید ختما اورجینال رو دارن . اگه به عنوان مثای یه رم غیر اورجینال باشه یا فرکانسش نخونه با سی پی یو مشکل خواهی داشت . باید چیپها رو بشناسی . همچنین مارکها . حتما باید قطعات رو از طریق مانوئلی که شرکتها ی سرویس دهی توی
. سایت میزارند اصمبل کنی . ویندوز ده هنوز کامل نیست . خیلی از اپدیتها ی جدید روش جواب نمیده تازه برای حرفه ای ها نصخه قدیمی با اپدیت قدیمی نصب منید ولی سخت افزارتون به روز باشه . برنامه هارو دونه دونه تست کنید با ورژن های مختلف و هر کدوم سرعت و کارایی بهتر داشت فقط همون. اپدیتها هم همینطور . تمام موارد نرم افزاری وستینگها که به کارتون نمیاد . حذف بشه . و غیره . بعد سرعت رو احساس میکنید . شاید باورتون نشه ولی به حدی این ویندوز سرعت داره که رفرش پنجره ها رو نمیبینی . . ولی نه با تنظیماتی که ماکروساقت تو ویندوزش برات قرارداه . چون این تنظیمات استاندارد برای ادمهای عادی طراخی شدن. اونایی هم که حرفه ای هستند خودشون تنظیم میکنند . تمام برنامه های جدید وتمام نرم افزار ها روی این ویندوز نصب و به خوبی کار میکنند و در غیر این صورت خود نرم افزار مشکل داره . یا کراکش .

سلام .شاید ندونید . و نمیدونید اگر تکنولوژی به قدرت برسه . بهمه که انسان چیزی بارش نیست اون رو زیر پا له خواهد کرد . مثلا ما میزاریم که تکنولوژی برای ما تصمیم بکیره . در اصل کنترول رو میدیم دست اونا . و میگیم شما ما رو کنترل کنید . تا زمانی که بچه هستی ما رو کنترول کن . اما اگه به قدرت رسیدی و هوشمند شدی و ما برات کارایی نداشتیم . با مثل یک انسان رقتار خواهی کرد . یا یک ماشینی که دیگه سطح فک و اگاهی ما رو درک نمیکه . همانطور که ما . سطح اگاهی خیوانات را درگ نمیکنیم . ایا حیوانات برای ما ارزشی دارند . نابودی انسان در برابر ماشینها حتمیست . همین الان هم 90 درصد مغزمان رو در گیر کرده واستفاده مفید مان در مقابل اونها کمه . 50 درصد از زندگی ولذت زندگیمان رو از بین برده . بیاندیشید . من 45 سال با تمام او اس ها . نرم افزار . سخت افزار . اسمبل . تعمیرات . اپدیتها . اپگریدها . الکترونیک . ساخت پاورهای کنترلی . فرم ورها . وغیره کار میکنم . چیزی که ال ان دارین میبینید اصلا تکنولوژی نیست . وقتی به عنوان مثال هارد بروتئینی اومد دستت و فکر کردی و در ان واحد اطلاعات در اون بار گیری شد وغیره . تازه احساس میکنیم چی رو داریم به تکنولوژی میدیم .

نظرات رو که میخونی خندت میگیره
چرا دست از تعصب رو چیزهای بی مورد بر نمیداریم .چرا واقعا

من خودم رو مثال میزنم که به کسی بر نخوره . وقتی من نوعی دارم به صورت دزدکی و رایگان و بدون خرید قانونی از این سیستم عامل استفاده میکنم نباید انتظارتی مثل امنیت و سرقت نرفتن اطلاعات داشته باشم. کاری به این حرفا ندارم . ((ویندوز 10 )) من الان 37 روزه که سیستم رو خاموش نکردم . وقتی سیستم رو روشن که میکنم باید یه مدت منتظر بمونم که تمام سرویس های ویندوز لود بشه و هارد کلا روی 100% میمونه بعد یه مدت چیزهای رو میبینم که تعجب میکنم مثلا سرچ ویندوز یهو شروع به کار میکنه Cpu میشه 100% بعد نوبت به photos میرسه و بعد skype و yourphone و ….. از همه جالب تر Defender ویندوزه که اصلا disable نمیشه access denied میده و همیشه خدا مشغول استفاده از منابع سیستم. از همه اینا که بگذریم میرسیم به اپدیت که خیلی ازار دهنده است مخصوصا هنگام بازی انلاین 😐 . من خودم سره همین قضیه حجم نتم تموم شده 😐 . اینم بگم شما اگه اپدیت رو غیر فعال کنی باز هم فعال میشه و همین خودش یه معظله. خیلی از مشکلات دیگه هم هست ……

آشغال ترین ویندوز xpو 8 و 8.1
مخصوصا 7 بدترین ویندوز
ویندوز 10 اتفاقا خیلی هم خوبه از ویندوز 7 که خیلی بهتره
اون هایی هم که ویندوز 10 روشون بد هستش سیستمشون خب خیلی کنده.
من بازی حجیم گرافیک بالا رو ویندوز 10 ریختم ولی بدون لگ دارم راه میرم و بازی میکنم.
ویندوز 10 خیلی از ویندوز 7 پیشرفته تره و مایکروسافت امنیت ویندوز 10 رو تضمین میکنه و ویندوز 7 امکانات wimdows hello رو نداره .
در کل ویندوز 7 خیلی چرته با اینکه خیلی ازش تعریف میکنین و ویندوز 10 خیلی بهتره.

بابا دیگه هر ببو گلابی میدونه گه همه شرکتای بزرگ فناوری اطلاعات، اطلاعات همه کاربراشو جمع آوری میکنه به دلایل مختلف از جمله دلایل تجاری. این پایان نامه ارشدم بوده. اینکارو با agent ها و… مختلف رو نت انجام میدن. اصلا بخشی از درامد شرکت های بزرگ به حساب میاد. چون یه سری شرکتای دیگه اعم از بزرگ و کوچیک، پول خوبی میدن واسه اینکه متوجه شن شما دنبال چیزی که اونا واسه ارائه دادن دارن(کالا یا خدمات یا…)هستی که اگه هستی اون رو بهت ارائه بدن. بابا داریم عینا این چیزا رو میبینیم دیگه. شما یه سرچ تو اینستا یا فیسبوک یا… بزن،چند دیقه یا ساعت بعد میبینی با توجه به سرچت تبلیغ که به هر روشی واست میاد.تو ایمیلات فیسبوکت اینستات و… جالب اینجاس از چیزی که بیشتر ازش دیتا داری تو فضای ذخیره سازیت، ابری و غیر ابری از اونا بیشتر تبلیغ میاد واست. خیلی از اطلاعات کاربراهم که آدمای مهمین فروخته میشن به کشورای مختلف که اطلاعات اون آدما واسشون به هر دلیلی مهم هستن. انقدر خنگوار به مسائل پیرامونمون نگاه نکینم آقایx

والا من ویندوز ۷ داشتم خواستم انتی ویروس نصب کنم گفت روی ویندوز کهنه شما پشتیبانی نمیشه.. اومدم ۱۰ زدم خوب کار میکرد بعد یهو هیچی نشده cpu میرفت رو ۱۰۰ میرفتم میدیدم یه پروسه هایی هست که اصلا نمیشناسم و ویندوز security خودش ۵۰ درصد مصرف داشت.. ویندوز ۸.۱ زدم دیدم دیدم اسمش فقط ۸.۱ هست و چون اپدیت شده عین ۱۰ هست و مشکل داره.. برگشتم ۷ دیدم یه روز نشانگر ماوس بی کیفیت شد برام عجیب بود فرداش رزولیشن صفحه خراب شد رفتم درستش کردم یه روز هم رفتم فایرفاکس دانلود کنم فرداش دیدم کروم خود به خود بدون اجازه من نصب شده فهمیدم مایکروسافت به حریم شخصی ادم احترام نمیزاره.. خیلی برام سخت بود که از مایکروسافت دل بکنم ولی الان دارم از لینوکس مینت این کامنت رو براتون مینویسم و رمز سیستمم هست I love mint

بنظر من بدرد نخورترین ویندوز همین ویندوز 10 هست
حالا کاری به امنیتش نداشته باشیم
سازگاری با برنامه ها و خیلی از بازی ها در حد افتضاحه
بنظرم اگه روی 7 کار میکردن بهتر بود
هنوزم که هنوزه ویندوز 7 کم خطا ترین پرسرعت ترین و بهترینه نتیجه کار تو گیم نت و کافی نت و گفتم

داداش ltsc نصب کن بهتره فقط پچ امنیتی داره ات و اشغال های اجباری ماکروسافتم نداره و موافقم او دوتا بهترینن

ویندوز 7 و اکس پی بهترین ویندوز های تاریخ مایکروسافتند.
این یک پوسته ی رنگی مزخرفه.
آپدیتهاشم خیلی حجیمن و هرکدوم چهارگیگن!!

اره واقعا پدرنتم دراومد

سلام دوستان عزیز من با وجود اینکه تمام این متنها را بادقت خواندم ولی باید خدمت همه سروران عزیز بگم که با وجود اینترنت و اتصال آن به موبایلها و لب تاپها و کامپیوترهای شخصی اینکه شما یا هرکسی فکر کنه که جایی برای فضای خصوصی وجودداره کاملا در اشتباه هست زیرا تا زمانیکه اطلاعات مورد نیاز یک ارگان دولتی یا بین المللی نیست بصورت خاص میشه گفت فضای امنی آنهم به اندازه نسبی وجود دارد و لی زمانیکه سازندگان و آنانکه امتیاز اینگونه نرم افزارها و یا برنامه ها یا بصورت کلی بخواهیم بگوییم هرآنچه در فضای مجازی موجود هست نیاز پیدا کنند با عناوین گوناگون مثل هک شدن یا مورد دزدی اطلاعاتی قرار گرفتن و غیره و غیره تمام اطلاعات موجود را یا با گرفتن پولهای هنگفت یا کسانی هم که کمی اعتقاد به فضای خصوصی دارند با زور و ارعاب همه اطلاعات موجود را در اختیار دولتها و ارگانهای ذی ربط قرار خواهند داد و اینکه کسی فکر کند که برای اطلاعات ما در این فضاها کسی جانش یا اموالش را بخطر می اندازد بسیار در اشتباه است! ولی متاسفانه امروز اینترنت به همه کارها و زندگی روزمره رخنه نموده و نمیتوان بدون استفاده از آن براحتی زندگی کرد ولی باید تا آنجا که میتوانیم احتیاط را لحاظ کنیم …..؟؟؟؟

افزایش سرعت سیستم‌عامل :))
روی لپ تاپم وقتی ویندوز 10 نصب میکنم صدای فن cpu میره بالا ، انگار cpu درگیر هست… درایور هم نصب میکنم کامل. ولی در ویندوز 7 و 8.1 اینجور نیست، فقط موقعی که نرم افزار سنگین اجرا میکنم صدای فن cpu میره بالا…
در حالی که ویندوز 10 بدون اجرای نرم افزار اینجوریه، وای بحال اینکه نرم افزار سنگین اجرا کنم.
حتی من نسخه سبک و نسخه ایی که خیلی از نرم افزارها رو حذف کرده(نسخه ltsc) رو نصب کردم یه خورده بهتر شد.. کلا ویندوز 10 مزخرف هست سنگین هست، مثل آبکش سوراخ سوراخه، یعنی پر از باگ هست.. بهترین و بی عیب ترین ویندوز، ویندوز 7 هست.

باگ خوب اومدی هفته پیش ماکروسافت یه باگ واسه 2 هفته پچ نکرد تا nsa گفت 400میلیون الوده به این باگن کلا اسطوره win7حذف کرد چون خوب از ملت نمیتونست جاسوسی کنه با اون کورتانه مسخره اجباری و edgeو کلی ات و اشغال تازه بیشتر ltsc نمیشناسن پرو نصب میکنن کلا سرویس میشن .خودشم تو ریکامند گفته رو دستگاه قدیمی نصب نکنین چون میدونه چه اشغالی ساخته پر باگ و با اون پوسته زشتش باز هرچی باشه از 8و8.1 بهتره اونا واقعا اشغال به تمام عیارن و حیف 7 خیلی سبک و عالی بود

به نظر من ویندوز 10 مزخرف ترین ویندوزی بود ک دیدم حاضرم ی عمر ویندوز 7 یا اکس پی نصب کنم اما دیگه 10 نداشته باشم هرچیزی خوب مثل windows media Centre و windows Aero رو حذف کردن حتی گجت هارو هم حذف کردن کاش ویندوز 11 بیاد ببینم اونم اینقدر گنده یا ن

سلام یه سوال چطور ویندز 10 ورژن1809 رو به ورژن 1950 تعغیر بدیم

برای گیمر ها مزخرف ترین سری عرضه شده هستش چون تا بیخ رم و حافظه و cpuو… رو میگیره ولی اگه با نرم افزار wordکار میکنین شدید پیشنهاد میکنم :{

دوست عزیز ، 1-شما اگر می خواهین بازی نصب کنید باید اول چک کنید که قطعات با حجم بازی هم خوانی می کنن2-اگه کارت گرافیک شما انویدیا هست در همه نسخه های ویندوز 10 (Enterprise-Pro-Home peremium)باید چک کنید که بازی به سیستم شما می خوره یا نه ( Nvidia Control Panel>Stereoscopic 3D>View compatibility with games

عالیه 10 اما بهتون چند پیشنهاد میدم
8 رو اصلا نصب نکنید شک ندارم پشیمون میشید کار باهاش سخته و چرته
7 برای شروع عالیه
10 عالیه اما یادتون باشه سیستمتون واسه 10 یکم قوی باشه خیلی بهتره

من خودم ویندوز 10 داشتم عالی بود اما بابام عوضش کرد به 7 🙁
هیچی دیگه میخوام دوباره ویندوزشو بگیرم قابلیتاش خیلی خوبه شمارو میتونه ساعت ها سرگرم کنه و فضاش بهتر از 7 وقتی بریزید میفهمین 🙂

سلام دوست عزیز.ببخشید اگه میتونید منو راهنمایی کنید.من ویندوز10داشتم ولی سیستم رو بردم سرویس عوضش کرد با7.الان فضاش خیلی بد وسنگین وغیرقابل تحمله به نظرتون بازم ویندوز10 رونصب کنم یا همین باشه؟کیفیت همه فایلام ازبین رفته نمیدونم چیکارکنم

ویندوز برا سرگرمی نصب میکنی ویندوز باید سبکو و در دسترس باشه و امن باشه سخت افزار زیادی درگیر نکنه چون ویندوز در اصل os و ویژگی یه os خوب اینه تنظیمات ساده باشه نه مثل 10 دقیقا برعکس .گیم و مدیا برا سرگرمی ساخته شده برادر من نه ویندوز واقعا که

من سیستم تازه بستم با مشخصات
گرافیک ۸گیگ
مادربرد راگ استریک b250g
cpu i5 7500
میخواستم بدونم برای برنامه نویسی و از این قبیل کار ها چ ویندوزی بهتره ۷ یا ۱۰

سلام دوست من این کانفیگی که فرمودید بستر خوبی برای ویندوز 10 هست که اگه نسخه مناسبی انتخاب کنید و خوب نصب کنید لذت خواهید برد
بنده در کارهای اداری مالی تحت شبکه داخلی از نسخه enterprise N استفاده میکنم که با برنامه فعالساز ویندوز فعالش کردم و با یه اکانت مایکروسافت خام لاگین کردم و الان هم ویندوز بدون ارور آپدیت میشه هم آفیس 2019 و ضمنا این نسخه حتی در آپدیتهای جدید هم مشکلات شبکه ای برای بنده ایجاد نکرده
امیدوارم موفق باشید.

دوست عزیز اگر میخوای ارور های بی دلیل دریافت نکنی بهتر هست که ویندوز 7 نصب بشه

سلام
اگر باعث بزرگ شدنم نباشه من از هد منجر های شرکت مایکروسافت هستم و الان میگم که اصلن صحبت جاسوسی و دزدیدن درست نیست ما در شرکتمون فقط و فقط به بیزینس فکر میکینیم و کجا در بورس باشیم که بهتر از قبل باشه به هرحال هرکی خواست استفاده کنه

به نظر من ویندوز 7 برای کسی که کلی برنامه های جورواجور نرم افزاری و سخت افزارهای مختلف و خاص نصب کرده و مشکلی هم نداره بهتره .
البته بایستی حتما سرویس پک 1 روش نصب باشه تا با نسخه های جدید نرم افزارهای روز کار کنه . یعنی دیگه ویندوز حداقل بایستی 7 SP1 باشه . اگر هم نصب نیست میتونه سرویس پک رو روش نصب کنه .
من توی اینترنت تحقیق کردم و دیدم سایتهای مختلفی که یه جورایی ویندوز 7 رو رقیب ویندوز 10 میدونن چون واقعا کار باهاش راحته و نیاز مبرم به 10 نیست . خودتون میتونید جستجو کنید .البته ویندوز 10 دارای قابلیتهای خوبی هست از جمله کمی سرعت بالاتر ، سازگاری بهتر با قطعات سخت افزاری ، امکانات جدید مثل xbox و غیره که همه و همه واسه کسی خوبه که تازه بخواد ویندوز نصب کنه و قبلا ویندوز سنگین و مربوط به شغل نداشته باشه . در ضمن اگر کامپیوتر یا لپ تاپش جدید باشه اصولا شاید قادر به نصب ویندوز قدیمی 7 نباشه و سخت افزارش فقط 10 رو ساپورت کنه .
این درحالیه که ویندوز 7 برای سیستمهای قدیمی مناسب تر به نظر میاد . اما باز هم بایستی تست کرد .

تا وقتی توزیع های لینوکسی هستند چه نیازی به ویندوز هست !
بعد از نصب ویندوز ۱۰ و باز کردن task manager و دیدن میزان منابعی که کورتانا و بقیه نرم افزار های سیستمی مصرف می کنند، یه دل سیر خندیدمو پاکش کردم

آقای ایمان من خودم 2 سال با اوبونتو کار کردم خیلی چرت بود اصلا قابلیت های ویندوز رو نداشت. تبلیغ اون سرویس پشتیبان 24 ساعته هم اگر هیچی نگم بهتره. دم به دقیقه باگ میداد. آپدیت میومد ولی خوب آپدیت هم باگا شو بیشتر می کرد 🙂 . بعد وقتی دیدم باگا به جایی رسیده که نرم افزارا دیگه باز نمیشن ، مثل شما یه دل سیر خندیدم بعد پاکش کردم :() :() 🙂

ویندوز 10 سرطانه. بعد از 3 سال سرو کله زدن باش و عذاب کشیدن دوباره برگشتم به ویندوز 7 و الان 6 ماهه که آرامش برگشته….

کاربر برنامه نویسی گرافیکی مولتی مدیا گیم و چند منظوره باشید (بدون ادعا حرفه ای باشید) اصلا این ویندوز نمی تونه سرعت عمل شما رو افزایش بده بهترین ویندوز برای سرعت همون 7 هست که من حقیر 29 نرم افزار رو با 4 سیستم متفاوت همیشه در حال اجرا دارم چند مرتبه خواستم 10 رو جایگزین 7 کنم ولی مشکلات آزار دهنده و کندی داره که باز برگشتم به 7
البته که امکانات 10 بی رغیبه اما برای کار حرفه ای واقعا خپله استفاده از منابع سیستمش بالاست نیاز به اینترنت بیشتری داره پهنای باند رم بیشتری لازم داره در کل مقایسه این دو برای سرعت مسلما 7 رو بی رغیب می کنه البته که xp شاه سیستم عامل های ویندوز بود و هست اما ایراد های پایه داشت که بدرد روز نمی خوره مثلا در برنامه نویسی جاوا هنگام کامپایل اولیه در یک سیستم تقریبا سرعت نصف میشه
pc1 phenomII x4 8GB GTC560TI SSD 240 GA_ma790fxta
pc2 athlon II X2 280 8GB GT630 2GB 8TB WD+128SSD MA770T-UD3
pc3 G2020 X2 4GB HD5570 1GB 4TBWD H61m-S2P_-R3
pc4 phenom II X2 560 8GB GTX550tI 44TB NAS+240GBSSD Kingston hyperX MA790FXT AZ
pc5 Del Xtreme Solution core2due 8400 X2 2GB IntelHD 4000 320GB wd DEL 1951X
خودتون قضاوت کنید البته می تونم حد اقل 20 مورد ضعف رو بیان کنم از 10 که اثباتش خیلی خیلی راحته!

به نظر من گربه هم محض رضای خدا موش نمیگیره.من با نظر آقا حمید موافقم.اگرچه که اینجور چیزها صحتش به صورت مطلق معلوم نیست اما هرکسی که حتی 2 کلاس ریاضی خونده باشه میدونه که ریاضی علم احتمالات هم هست. ادم باید احتمالات رو در نظر بگیره. مثلا شرکت گوگل که یکی از بزرگترین شرکت ها در دنیاست و کمتر کسی پیدا میشه که این شرکت رو نشناسه. میخوام بگم واقعا این شرکت محض رضای خدا این امکان رو فراهم کرده تا هر نفر از هرجای دنیا بتونه یه ایمیل واسه خودش بسازه و از فضای ابریش استفاده کنه؟اگه واقعا اینکارو رایگان انجام میده چجوری کلی سود میکنه؟! یا حتی شما میبینید که کلی پروکسی به صورت رایگان در اینترنت وجود داره! آیا واقعا اینطوری میخوان کار منو راحت تر کنن یا در کنارش اطلاعات منم به سرقت میره؟! آخه چرا بعضی ها باید برای پروکسی vpn پول بدن اما من به صورت رایگان استفاده کنم در حالی که سرعتشم حدودا برابره!!! مسلما یه اتفاقی این وسط میوفته.به نظر من هر کس از زمانی که متولد میشه تا زمانی که میمیره و شاید حتی بعد از مرگش هم جاسوسی میشه.شما زمانی که گوگل مپس رو نصب میکنید و جی پی اس رو روشن میکنید و مقصد رو وارد میکنید ابتدا میتونه مکان اولیه و ثانویه رو شناسایی کنه حالا فرض کنیم شما چندین بار از این نرم افزار برای جابجایی بین این دو مکان استفاده کنید اون میتونه تو دیتابیسش برا خودش اینطور تحلیل کنه که اینجا میتونه محل کار باشه یا خونه و حتی وسیله نقلیه سرعت و هر چیز دیگه ای رو لحظه به لحظه ثبت و شناسایی کنه. یا مثلا تلگرام. کافیه شما لیست دسترسی های تلگرام رو ببینید مثل دوربین .مثل مخاطبین و مکان و …شما وقتی دسترسی به مخاطبین رو میدید تلگرام میتونه شماره ها رو اول سیو کنه و بعد با توجه به اسم شماره اون رو تو دیتابیسش ثبت کنه حالا برای اینکه مطمعن شه اسم با شماره هم خوانی داره افراد دیگه ای که اون شماره رو دارن چک میکنه (اگه شما اسم رو fa ثبت کرده باشید دلیل بر این نمیشه که نفر بعد هم fa ثبت کرده باشه)..اینکار رو میتونه انقدر ادامه بده تا مطمعن بشه اسم و شماره دقیقه. اثبات این قضایا هم کار هر کسی نیس من فقط احتمالات رو گفتم.
در رابطه با ویندوز همیشه یه سوال بی جواب برای من باقی میمونه و اون اینه که شما میدونید مایکروسافت میتونه امار دقیقی از کاربران ویندوز اراعه بده اما سوال اینجاست که این امار دقیق از کجا میاد؟ چطور میشه که میتونه سیستم عامل منو شناسایی کنه ؟ فقط بحث اماره یا چیز دیگه ای هم هست؟!
موضوع دیگه دسترسی باز شرکت رو نسخه های جدید تر سیستم عامل هاست..
متاسفانه امروزه برخلاف گذشته دسترسی به اطلاعات راحت تر و سریعتر شده به طوری که حتی از روی عکس پروفایل هم میتونن شخصیت رو شناسایی کنن (روانشناسی)
با این که خیلی به موضوع اصلی مرتبط نبود اما امیدوارم مفید باشه

اپدیت ویندوز قطع میشه اما ویندوز 10 سیستم عامل ثابته یعنی مثل 7 و … نیست که هر یه سال یه بار باید تعویض بشه اما این ویژگی زمانی واقعی هست که بزارید اپدیت بشه ( من تمام بازی های که فکرشم بکنید رو رو این سیستم اجرا کردم )
به راحتی تمام نرم افزار های ممکنه رو هم نصب می کنه ( البته باید اخرین نسخه از نرم افزارتون رو براش نصب کنید )
در کل 10 بهترین ویندوز هست که بعد از 10 سال کار با سیستم تجربش کردم ( تمام تجربیاتی که گفتم برای لپ تاب بود نه PC )

سلام دوستان آپدیت ویندوز 10 مثل آب خوردن قطع میشه بهتون توضیح میدم
از قسمت سرچ نوار پایین صفحه گزینه Services رو سرچ کنید سپس بازش کنید 14 گزینه از پایین به بالا گزینه Windows Update رو باز کنید سپس گزینه Manual ر و به disabled تغیر دهید تمام
هروقت خواستید آپدیت رو فعال کنید دوباره روی Manual قرار دهید
اصلا میتونید گزینه Services رو به پایین تکسبار پین کنید تا راحت دسترسی داشته باشید
یه کامپیوتر باز حرفه ای هیچوقت محدود نمیشه
دوستانی هم که میگن اصلاعاتمون دزدیده میشه اونم میشه جلوش گرفت توی بخش تنظیمات گزینه داره که غیر فعالش کنی دیگه هیچ اطلاعاتی کپی نمیشه بدون اجازه شما

یادتون باشه برای امنیت بالاتر با توجه به اینکه شرکت های سازنده سیستم عامل ، یعنی مایکروسافت و اپل ،امریکایی هستند حتما از اینترنت سکیوریتی ساخت کشور روسیه استفاده کنید ،یعنی همون کسپرسکی.
نود32 ساخت کشور چک اسلواکی هست که نزدیک به بلوک غرب و اتحادیه اروپا و امریکاست

کسپراسکای هم خودش جاسوس به سرویس روسی گزارش میده چند روز پیش یه مالور تستر که برا دولت امریکا کار میکرد تو یوتیوب بود داشت میگفت تو سیستم دولتی امریکا ممنوع کسپراسکای استفاده کنی چو سمپلها دقیقا به اژانس های روسی میفرسته برات سوال نشده چرا اینقد خوب کار میکنه و بروزه؟؟؟

از زمانی که ویندوز 10 حتی پیش نمایش یا همان نسخه آزمایشی اش وارد بازار شد استفاده میکنم خیلی هم راضیم، صد ها برابر بهتر از ویندوز 7 و حتی 8.1 است، کارکردن با این ویندوز واقعاٌ عالی و پر از تجارب است. ولی در مورد سرقت و دزدی اطلاعات کاربران از طریق این ویندوز ها شکی هم نیست که این کار را بکنن، بهر حال بهتر است اطلاعات مهم و شخصی خود را در رایانه تان برای همیشه ذخیره نکنید و به ویندوز ها اعتماد نکنید و بهتر است که پرونده های شخصی تان ابتدا رمزگذاری و سپس پسوند اون را تغییر بدهید و تنظیمات امنیتی تان را بیشتر کنید و از ضد ویروس کسپرسکی هم استفاده کنید (هر چند در دنیای مجازی به هیچ کس و هیچ چیز نمیتوان اعتماد کرد اما شرکت کسپرسکی یکی از موفق ترین شرکت ها در زمینه امنیت است). اونایی هم که میگن نمیتوان جلوی بروزرسانی ویندوز 10 را گرفت اشتباه میکنن!!! با بعضی از نرم افزار های ساده هم میتوان جلوی این کار را گرفت ولی ساده ترین راه اینست کلید Win را فشار داده و به تعقیف آن services را نوشته و سپس اینتر بزنید، بعد از باز شدن پنجره services دنبال windows update که حتماٌ در آخر فهرست میباشد بگردید، بعد از آن دوبار روی windows update بزنید، اگر درحال اجرا بود روی stop بزنید اگر نشد باز هم روی stop بزنید اینبار حتما بروزرسانی متوقف میشه و برای غیرفعال سازی هم میتوانید از همینجا (از فهرست کشویی بالای start, stop) اقدام کنید. ولی بروزرسانی بهتر است.

درمورد دوستمون که با صراحت و بدون مدرک صحبت از دزدیده شدن و اپلود شدن عکسها وفیلمها و اختراعات توسط ویندوز ۱۰ بود اولا هیچ شرکتی نمیاد به این وسعت جاسوسی کنه که اگر میکرد اول اتحادیه اروپا پدرشو درمیوورد دوما دزدیده شدن اطلاعات بیشتر از طریق بد افزارها و فایلهای جاسوسیه که خودمون بدلیل استفاده از انتی ویروسهای غیر اورجینال ویا اپدیت نکردن ویندوز دچارش میشیم. سوم اینکه من از وقتی ویندوز ۱۰ رو نصب کردم مخصوصا رو نت بوکی که پیندوز سون اورجینال داشت و مدام هنگ میکرد ویندوز ۱۰ نصب کردم کلا سرعت و سبکیش و قابلیتهاش طوری شد که دیگه نمیتونم با ویندوز ۷ کار کنم اولش یکم سخت هست با کنار اومدنش وقتی ویندوز ۷ اومد طرفداران ایکس پی هم همین حرفهارو میزدند من از ویدوز ۹۵ شروع کردم و دقیقا سیر تکامل و بهبودی رو میبینم

دوست عزیز شما زیادی اعتماد داری و مال این دنیا فک نکنم باشی با فیسبوک چیکار کردن وقتی فاش شد داره جاسوسی علنی میکنه یا پرونده الکسا امازون که مکالمات کاربرا بدون اجازه گوش میداد و تحلیل میکرد و استور میکرد باهاش چیکار کردن اطلاعتی که اسنودن از شرکتا فاش کرد که جاسوسی میکنن ودیتا استور میکنن چیکار کردن باهاشون جنابعالی تا حال دقت کردی وقتی با گوگل سرچ میکنی به سرور انالتیک وصل میشی مال تحلیل رفتار یا تلفن همراهت همیشه پورت هاش داره لیستنیگ میکنه و مدیریتی روش نداری وحتی حتی نرم افزار باز نیستبازم لیستنینگ چجوری اونوقت نوتیفیکیشن میگیری چرا دوربین های تلفنهمراه داره اینقدر پیشرفت میکنه که تصویر با کیفیت بگیره ولی بقیه قستمتا نه چرا تلفن های همراه طوری میسازن هرکسی بازش نکنه و همه دارن ضد اب میشن که انگار ملت تو اقیانوس زندگی میکنن وکسی نتونه باتری جدا کنه هرموقع خواست که دستکاه از کار بیفته.

سوالم اینه که بازی هایی که در توضیحات گفته شده حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 10 میشه رو ویندوز 7 بازی کرد یا نه؟

خیر. بسیاری از بازی‌های روز دیگر بر روی ویندوز 7 اجرا نمی‌شوند. دلیل این امر استفاده از تکنولوژی‌هایی است که تنها در ویندوز 10 وجود دارند. البته برخی از آن‌ها اجرا می‌شوند، ولی با این حال در سیستم مورد نیاز اشاره‌ای به ویندوز 7 نشده است. این مساله به این خاطر است که با توجه به افزایش روزانه‌ی کاربران ویندوز 10 و کاهش کاربران ویندوز 7 در بین گیمرها، بسیاری از سازندگان بازی‌ها دیگر بازی‌های خود را در ویندوز 7 آزمایش نمی‌کنند.

تمام قابلیت‌هاش رو خوندم خیلی هم غیرکاربردی بود فقط ویندوز هفت و لا غیر

سلام من اپدیت ویندوز 10 رو راحت غیرفعال کردم اموزشش تو گوگل هست برید ببینید

دوست عزیز ، پیشنهاد می کنم سریع تنظیماتی رو که انجام دادی ، برگر دونی به حالت قبل. چون من هر یک از این تنظیمات متفرقرو انجام دادم ، ویندوزم بریک کرد.

سلام واحترام _ چگونه از اصل بودن ویندوز 10 که ازبازار می خریم مطمئن بیشم؟

با تمام مزیتهایی که داره اصلا به درد یک مهندس برق نمیخوره چون 1. حجم سخت افزار بیشتری در گیر میکنه 2. کرک بعضی از نرم افزارها روی این ویندوز جواب نمیدن 3. حتی بعضی از نرم افزارهای برق به خوبی روی این سیستم عامل نصب نمی شوند

دوست عزیز ، بستگی داره نرم افزارات چی باشه.1-سعی کن ویندوز رو کرک نکنی اونوقت مممکنه برای همیشه غیر فعال شه.2- نرم افزار هایی که شما نصب می کنی ، باید قبلش ویندوز دفندر خاموش باشه. پیشنهاد میکنم اگر برای مهندسی می خوای ، ویندوز 64 بیت نصب کنی.3-این که حجم بیشتریو درگیر میکنه نشونه اینکه سیستم شما توان کشش ویندوز 10 رو نداره.شما باید ویندوز 7 نصب کنی.

به دلیل اینکه مخصوص این شغل ساخته نشده

با سلام بنده با نظر جناب آقای hamid کاملاً موافقم . کشورهایی مثل آمریکا و اسرائیل بودجه های کلان و سرسام آوری رو هزینه میکنه تا از اطلاعات کاربران سراسر دنیا خصوصاً کشورهای آسیایی آگاه بشه . نمیدونم این حرفی که میگم درسته یا نه : شنیدم بعضی از تلوزیون هایی که قابلیت اتصال به اینترنت دارند دارای یک میکروفن مخفی در بدنه تلویزیون هستند که تمام مکالمات و صحبت های اعضای خونه رو رکورد میکنه و به محض اتصال تلوزیون به اینترنت اون اطلاعات رو به صورت رمز روی سرور میزبان خودش ارسال میکنه

سلام.
بله با نظر آقا رضا موافقم اما اگر بخوان جاسوسی بکنن میکنن و 24 ساعت شاید گوش بدن. ما هم از این تلویزیون های هوشمند ال جی داریم فرض کنید داره جاسوسی میکنه با میکروفونکافیه فقط فقط یک سایت از میکروفون داخل عکس بگیره و بزاره تو سایتش بخصوص سایت معروف و پرطرفداری باشه، این به سرعت بازنشر میشه، کلی کلیپ تو یوتیوب اینستاگرام و فیسبوک منتشر میشه و این به سرعت تو 1 هفته جهانی میشه و جوری بازار اون افت می کنه جوری که هیچ مشتری نداره و به عرض چند روز ورشکست میشه.

کی حوصله داره حرفای داخل خونه ها رو گوش کنه .چون کامپیوتری هنوز ساخته نشده که صحبتهای مارو دقیقا پردازش و ثبت کنه

باز کن تلویزیون رو ببین میکروفون میبینی یا نه…. کافیه یکم الکترونیک بلد باشی

با استناد بخ سندهایی که اسنودن فاش کرد

دوست عزیز اطلاعاتی ک داری میگی منبعش چیه ؟

سلام اگر یک ویندوز برای بازی های روزتون میخواید بهتره همون ویندوز 7 رو نصب کنید چون ویندوز 10 یه قابلیت بدی که داره اینه که خودش اتوماتیک اپدیتش رو دانلود میکنه که خیلی بده و هرچه هم تلاش کنید که متوقفش کنید بی فایده هست. بعدش اینکه اپدیت های جدید ویندوز 10 دیگه کارت گرافیک شمارو نمیخونه و هرچیم درایورشو نصب کنید واردش نمیشه و صفحتون سیاه میشه(برای خودم پیش اومده). خلاصه اگه یه ویندوز برای کار میخواید همین ویندوز 10 واقعا عالیه ولی اگه برای کارای دیگه میخواید 7 بهتره….

آپدیت‌های ویندوز 10 یکی از بهترین مزیت‌های ویندوز هستند، چراکه نیاز به نصب مجدد ویندوز را از بین می‌برند. شما در ویندوز 7 باید هر سال یا هر دو سال یکبار ویندوز خود را عوض کنید تا مشکلات کندی آن بین برود یا فایل‌های سیستمی خراب بازسازی شوند، در حالی که ویندوز 10 خودش به طور مرتب این کارها را انجام می‌دهد تا شما نیازی به نصب مجدد ویندوز و از دست دادن اطلاعات و نرم‌افزارهای خود نداشته باشید. مشکلات ناشی از آپدیت ویندوز نیز زمانی پیش می‌آیند که شما در هنگام نصب آپدیت، مانع آن شوید و باعث شوید که آپدیت به طور ناقص نصب شده و باعث خرابی فایل‌های سیستمی شود. علاوه بر این موارد، مایکروسافت با هر آپدیت جدید ویژگی‌هایی را به ویندوز 10 اضافه می‌کند که بسیاری از این ویژگی‌ها در گذشته نیازمند یک نرم‌افزار جانبی بوده یا باید برای استفاده از آن‌ها یک ویندوز جدید نصب می‌کردید.

سلام همیشه هرچیز جدیدی دلیل بهتر بودن اون نیست از جمله ویندوز 7 و 8 و 10 و s 10 . در این سیستم عامل مهمترین کار جمع اوری اطلاعات همه است . این اطلاعات شامل تمام اسناد نوشتاری عکسهای شخصی میزان مسافرتهای یک فرد و تشخیص تفکرات افراد یک جامعه به صورت انفرادی و کلی همچنین میزان تحصیلات شناسایی متفکران دانشمندان , مخترعین . دستر سی به اطلاعات اختراعاتی که در رایانه و گوشی های هوشمند ذخیره شده می باشد . ویندوز 10 در این ضمینه بسیار موفق بوده است .برای مثال دانشمندی یک پروژه بسیار مهمی را که اختراع خودش بوده را در گوشی و یا کامپیوتر شخصی ذخیره کرده وقتی برای ثبت اون اختراع به ثبت مراجعه میکند متوجه میشه چند لحظه قبل در امریکا و یا در اسرائیل ساخته شده و مراحل انبوه سازی را طی میکند . اینجاست که اهمیت امنیت اطلاعات مشخص میشه . ویندوز 10 برای هر ای پی یک پرونده باز میکنه اگر شخص ایمیل بسازه که پرونده با مشخصات داده شده و تست شماره موبایل که راستی ازمایی هم شده است . ذخیره میکند . برای مثال Word وقتی شما مطلبی را تایپ میکنید از اون مطلب یک بکاپ نگه میدارد و هر زمانی که به اینترنت متصل شدید به مایکروسافت اپلود میشه شما هم به هیچ وجه نمی توانید جلوی این کار رو بگیرید و در چند لحظه اول اتصال به اینتر نت مطالب اپلود شده است . اگر اینترنت را هم قطع کنید فایده ندارددر ایران برای کسب درامد سرعت اینترنت پایینه ولی شرکتهایی مثل گوگل و مایکرو سافت با کندی سرعت مواجه نیستن بلکه در دقیقه میلیونها گیگ اطلاعات را از سراسر جهان را اینگونه به سرقت میبرند. به نظر من این چند نکته را بخاطر بسپارید 1- کسی که در پستهای مهمی قرار داره نباید سیستمش از ویندوز 7 به بالا را نصب کند حتی برای تست 2- هرگز سیستم با وینوز 7 و 8 و 10 نصب شده را رایانه شخصی تصور نکنید . همه اطلاعات این سیستم ها قبل از اینکه متوجه بشوید منتشر شده است 3- هرگز کامپیوتر را مکانی امن برای نگهدای عکسهای خانوادگی مطالب مهم تصور نکنید .

با شما موافقم راجع به جاسوسی مایکروسافت و اطلاعات جمع کردنش.. دوستانی که گفتن همچین چیزی ممکن نیست لطفا سرچ کنن windows 10 spying and installs apps میبینید که چیز جدیدی نیست و هزاران کلیپ منتشر شده از کابرانی که بدون اجازه اونها برنامه و بازی براشون نصب شده و وقتی حذف میکنن فرداش دوباره اومده تو store برای یه کاربر ساده قطعا قابل تشخیص نیست که مایکروسافت طی ۲ سال اخیر مدل کاریشو عوض کرده و این اطلاعات رو جمع میکنه برای تبلیغات هدفمند.. و قطعا با اعتباری که مایکروسافت این همه مدت جمع کرده بعید میاد همچین کاری.. شما اگر سرچ کنید به انگلیسی میاد

سلام منم چند سالی هست از ویندوز 10 استفاده می کنم همچین عیبی رو ندیدم
Word یا اکسل یا پاور پوینت یا هر نرم افزار دیگه ای رو که تو هر سیستم عاملی اجرا کنید این قابلیت رو داره که از فعالیت شما به صورت خودکار بک اپ بگیره که قابل مدیریت نیز می باشد
شما فکرش رو بکن تو Word یک فایل صد صحفه ای رو نوشته اید و لی قبل از اتمام کار او نو سیو نکردید یعنی هنوز کارتون تموم نشده
یه دفعه برق به هر دلیل قطع میشه ……..
خب این یک قابلیت خیلی خوب برا هر نرم افزار کاربردیه

این مساله به هیچ عنوان درست نیست. اطلاعاتی که ویندوز 10 جمع می‌کند برای بهبود عملکرد سیستم و سفارشی‌سازی تجربه‌ی کاربر است و به هیچ عنوان شامل تصاویر و فایل‌های شخصی نمی‌شود. درست است که مایکروسافت از وجود فایل‌های ما اطلاع دارد، ولی این به معنی داشتن فایل‌ها نیست. اگر چنین مساله‌ای درست بود، یک کاربر ایرانی با حجم محدود اینترنت باید هر روز چندین گیگ اینترنت مصرف می‌کرد. شرکت بزرگی مانند مایکروسافت هرگز اعتبار خود را برای جاسوسی بر روی سیستم‌های کاربران خود از بین نمی‌برد. نرم‌افزارهایی مانند Word هم که از اطلاعات بک‌آپ تهیه می‌کنند، تنها برای مصرف خود کاربر و جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات است که به این کار Cloud-Syncing گفته می‌شود. این اطلاعات در حساب کاربری آفیس کاربر ذخیره می‌شوند تا کاربر بتواند در صورت حذف شدن فایل یا قطعی برق، به سادگی مطلبی که نوشته است را بازیابی کند.

سلام. من درمورد تجربه‌ي خودم در استفاده بیش از یک سال از ویندوز 10 باید بگم که آزاردهنده‌ترین قسمت در زندگی با ویندوز 10 ، آپدیت‌های اونه که در آخر سر مجبورت میکنه بعد هر حداکثر 6 ماه ، ویندوز رو آپدیت کنی و هیچ جوره هم نمیشه جلوشو گرفت ! وقتی هم که من آپدیت کردم مشکل با دیوایس‌های بلوتوثی مثل موس و هدفون پیدا کردم و هرچی هم گوگل کردم دیدم فقط این مشکل توی آپدیت‌های ویندوز 10 وجد داره ! این مشکل توی نسخه‌های اولیه وجود نداشت یعنی من توی اولین نصب با ورژن 15x هیچ مشکلی نداشتم !

اتفاقا همین آپدیت هاشه که اون رو به یک ویندوز امن و به روز تبدیل میکنه. با آپدیت ها هم ویژگی هاش اضافه میشن، هم آنتی ویروسش به روز میشه و هم باگ هایی که داشته از بین میروند. درکل اگه آپدیت هارو خاموش نکنید خیلی بهتره.

دوست عزیز ، ویندوز 10 یکی از بهترین ویندوز های تاریخ مایکروسافت بوده.در این ویندوز از همه لحاظ کار شده. ببینید مثل این میمونه که شما بخواهید ریه های خود را از کار بندازید آن وقت است که شما اکسیژن که ندارید هیچ پر از دی اکسید کربن هستید. ویندوز آپیدیت 10 هم مانند همین موضوع است نه که شما فواید و خوبی های جدید را ندارید بلکه شما دارای یک ویندوز با بسیاری از مشکلات قدیمی هستید. این هم بگویم که من ویندوز 10 رو با نسخه 1903 دارم و بسیار عالی هست. لطفا سعی نکنید ویندوز آبدیت را خاموش کنید چون این گزینه در نسخه های جدید ویندوز 10 وجود ندارد. واگر سعی کنید با روش های متفرقه آن را خاوش کنید ممکن است ویندوز بریک کند.

میتونی بری توی سرویسهای ویندوز و سرویس Windows Updates رو غیر فعال کنی!

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *