گزارش کارگاه‌های آموزش حضوری فرادرس در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷

۱۸۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
گزارش کارگاه‌های آموزش حضوری فرادرس در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷

مجموعه فرادرس در اردیبهشت ماه 1397، اقدام به برگزاری چهار کارگاه آموزشی نمود. عناوین این کارگاهها، برنامه نویسی وب مقدماتی، برنامه نویسی پایتون مقدماتی، فتوشاپ مقدماتی و مایکروسافت اکسل مقدماتی بوده است که هرکدام از آنها در بازه زمانی شش ساعته برگزار شد.

در حین برگزاری کارگاهها، به تمامی شرکت کنندگان در کارگاهها، مبلغ 30 هزار تومان، بن تخفیف استفاده از آموزش های ویدئویی وبسایت فرادرس، به عنوان هدیه، اهدا شد. علاوه بر این هدیه، از شرکت کنندگان گرامی، پذیرایی به عمل آمد و همچنین گواهینامه دوزبانه حضور در کارگاه اموزشی از دانشگاه تهران به آنها تقدیم خواهد شد.

کارگاه اول؛ برنامه نویسی پایتون مقدماتی

کارگاه «برنامه نویسی پایتون مقدماتی» در تاریخ پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه 1397 از ساعت 8 تا 14 در سایت دانشجویان دکترای کتابخانه قلمچی واقع در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد. در این کارگاه شش ساعته، مهندس مصطفی علیپور، کارشناس ارشد هوش مصنوعی از دانشگاه امیرکبیر و مدرس حرفه ای پایتون، توضیحاتی در خصوص برنامه نویسی پایتون، ضرورت استفاده از آن، بازار کار این زبان برنامه نویسی، معرفی پایتون، متغیرها، عبارتها و دستورات، توابع، دستورات شرطی، دستورات حلقوی، رشته ها، لیست ها، چندتایی ها، دیکشنری و همچنین نگاهی به دوره تکمیلی پایتون ارائه کردند.

با توجه به اهمیت بالای برنامه نویسی پایتون و علاقمندان زیاد به این زبان برنامه نویسی، تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان در این کارگاه، آمادگی خود را جهت حضور در دوره های بلندمدت تکمیلی و پیشرفته پایتون اعلام نمودند.

کارگاه دوم؛ فتوشاپ مقدماتی

کارگاه «فتوشاپ مقدماتی» در تاریخ پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه 1397 از ساعت 14 تا 20 در سایت دانشجویان دکترای کتابخانه قلمچی واقع در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد. در این کارگاه شش ساعته، مهندس ندا زمانی، متخصص طراحی جواهرات و طراحی صنعتی و مدرس حرفه ای فتوشاپ، توضیحاتی در خصوص نرم افزار فتوشاپ، ضرورت استفاده از آن، بازار کار این نرم افزار، آشنایی با مبانی تصویر دیجیتال، محیط کاری فتوشاپ و تنظیمات اولیه، ذخیره و باز کردن فایل ها، آشنایی با فرامین پایه و منوهای فتوشاپ، آشنایی با لایه ها، تنظیمات و گروه بندی لایه ها و ابزارهای انتخاب، کار بر روی پروژه برش تصویر و کلاژ مقدماتی، آشنایی با ابزار قلم برداری و تصویر سازی در فتوشاپ، ابزارهای اندازه گیری و درج یادداشت، تغییر روشنایی، کنتراست و رنگ تصاویر، نحوه درج متن و اصول ویرایش متن، آشنایی با ابزارهای پاک کن و براش و آَشنایی با استایل ها ودستورهای ویرایشی توضیحاتی را ارائه نموده و با استفاده از تمرینات، مطالب به دانشجویان اموزش داده شد.

درصد بالایی از شرکت کنندگان در این کارگاه نیز، آمادگی خود را جهت حضور در دوره پیشرفته و بلندمدت فتوشاپ اعلام کردند.

کارگاه سوم؛ برنامه نویسی وب مقدماتی

کارگاه «برنامه نویسی وب مقدماتی» در تاریخ جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه 1397 از ساعت 8 تا 14 در سایت دانشجویان دکترای کتابخانه قلمچی واقع در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد. در این کارگاه شش ساعته، مهندس مهدی جنگجو، کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار و مدرس فوق حرفه ای برنامه نویسی، توضیحاتی در خصوص برنامه نویسی وب، ضرورت استفاده از آن، بازار کار برنامه نویسی وب و مقدمه ای بر برنامه نویسی وب با مدت زمان: 15 دقیقه، آموزش کلیدی HTML5 با مدت زمان: 1 ساعت، آموزش کلیدی CSS3 با مدت زمان: 1 ساعت، آموزش کلیدی Javascript با مدت زمان: 45 دقیقه، آموزش کلیدی Bootstrap4 با مدت زمان: 1 ساعت و همچنین اجرای یک پروژه عملی از صفرتاصد با مدت زمان: 2 ساعت توضیحاتی ارائه کردند.

با توجه به اهمیت بالای برنامه نویسی وب و تدریس بسیار حرفه ای مدرس، تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان در این کارگاه، آمادگی خود را جهت حضور در دوره های بلندمدت تکمیلی و پیشرفته برنامه نویسی وب اعلام نمودند.

کارگاه چهارم؛ مایکروسافت اکسل مقدماتی

کارگاه «مایکروسافت اکسل مقدماتی» در تاریخ جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه 1397 از ساعت 14 تا 20 در سایت دانشجویان دکترای کتابخانه قلمچی واقع در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد. در این کارگاه شش ساعته، مهندس مونا عقیانی، متخصص کنترل پروژه و کارشناس ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران، توضیحاتی در خصوص نرم افزار اکسل، بیان کاربردهای مهندسی نرم افزار و تفکیک حوزه ها، ورود اطلاعات در اکسل، تعریف sheet، Record و Column، حرکت سریع در سلول‏های اکسل، copy و past کردن داده ها در اکسل، فرمت بندی شرطی (Conditional Formatting)، معتبرسازی داده ورودی (Data Validation)، ابزار Filter شامل Auto Filter و Advanced Filter و کاربرد تابع subtotal در حالت فیلتر داده، مرتب سازی داده‏ها Sort، گروه‏ بندی داده ها Grouping، ابزار Subtotal، حذف داده های تکراری و همچنین ترسیم انواع نمودارها، توضیحاتی را ارائه نموده و با استفاده از تمرینات، مطالب به دانشجویان اموزش داده شد.

درصد بالایی از شرکت کنندگان در این کارگاه نیز، آمادگی خود را جهت حضور در دوره پیشرفته و بلندمدت فتوشاپ اعلام کردند.

تعداد شرکت کنندگان، درصد رضایت از کارگاهها و میزان درخواست برگزاری دوره ها و کارگاه های آتی

بیش از 90 نفر در مجموع این چهار کارگاه، در کارگاه ها شرکت نمودند. در این کارگاهها، از دانشجویان شرکت کننده در هر کارگاه نظرسنجی به عمل آمد که میزان رضایت آنها از هر یک از عوامل گوناگون مربوط به محتوای دوره ها، مدرس کارگاه و همچنین برگزاری کارگاه ها مشخص گردد. پس از تحلیل داده های مرتبط با نظرسنجی ها، نتایج زیر به دست امده است:

در کارگاه فتوشاپ مقدماتی، درصد رضایت شرکت کنندگان از محتوای کارگاه، بیش از 90 درصد، درصد رضایت شرکت کنندگان از مدرس کارگاه، بیش از 92 درصد و درصد رضایت شرکت کنندگان از نحوه برگزاری کارگاه، بیش از 84 درصد بوده است.

در کارگاه برنامه نویسی وب مقدماتی، درصد رضایت شرکت کنندگان از محتوای کارگاه، بیش از 84 درصد، درصد رضایت شرکت کنندگان از مدرس کارگاه، بیش از 93 درصد و درصد رضایت شرکت کنندگان از نحوه برگزاری کارگاه، بیش از 85 درصد بوده است.

در کارگاه برنامه نویسی پایتون مقدماتی، درصد رضایت شرکت کنندگان از محتوای کارگاه، بیش از 76 درصد، درصد رضایت شرکت کنندگان از مدرس کارگاه، بیش از 82 درصد و درصد رضایت شرکت کنندگان از نحوه برگزاری کارگاه، بیش از 80 درصد بوده است.

در کارگاه مایکروسافت اکسل مقدماتی، درصد رضایت شرکت کنندگان از محتوای کارگاه، بیش از 75 درصد، درصد رضایت شرکت کنندگان از مدرس کارگاه، بیش از 81 درصد و درصد رضایت شرکت کنندگان از نحوه برگزاری کارگاه، بیش از 76 درصد بوده است.

در طول این چهار کارگاه، بیش از 200 درخواست برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی در آینده و همچنین پیش ثبت نام دوره ها و کارگاههای آموزشی از سوی مخاطبان و شرکت کنندگان در دوره ثبت شده است.

 

گزارش کارگاه های حضوری فرادرس در اردیبهشت 97

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *