چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟ + آموزش تصویری نکات و ترفندها

۳۷۶۷۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۷ دقیقه
چطور در اینستاگرام استوری بگذاریم؟ + آموزش تصویری نکات و ترفندها

قابلیت «استوری» در اینستاگرام که محتوای بصری شما را برای مدتی محدود در مقابل چشم مخاطبان قرار می‌دهد، هم ابزاری معرکه‌ برای برندسازی به حساب می‌آید و هم می‌تواند شکلی سرگرم‌کننده به اشتراک‌گذاری لحظات جذاب زندگی با دوستان و اعضای خانواده ببخشد. جایی که می‌روید، آنچه می‌خورید و می‌نوشید، آنچه می‌بینید و چیزهایی که در خاطرتان باقی مانده‌اند برخی از جذاب‌ترین چیزهایی هستند که می‌توانند در استوری قرار بگیرند و برشی چند ثانیه‌ای از زندگی شما را به دیگران نشان دهند. در این مقاله، به هرآن‌چیزی می‌پردازیم که باید در مورد گذاشتن استوری اینستاگرام بدانید.

فهرست مطالب این نوشته

علاوه بر مروری بر کلیات مربوط به استوری‌ها می‌توانید منتظر آشنایی با چیزهایی مانند چگونگی گذاشتن استوری در اینستاگرام، چگونگی تماشای استوری‌های دیگران، قواعدی که باید هنگام انتشار استوری در ذهن داشت و در نهایت ترفندهای افزایش جذابیت آن‌‌ها نیز باشید. ناگفته نماند که این مقاله صرفا بر گذاشتن استوری اینستاگرام متمرکز است، اما اگر علاقه‌مند به آشنایی با دیگر تنظیمات و قابلیت‌های این شبکه اجتماعی محبوب هستید، مطالعه مقاله آموزش اینستاگرام از صفر تا صد را نیز پیشنهاد می‌کنیم.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری‌های اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهند که تصاویر یا ویدیوهای خود را در بخشی مجزا از پست‌هایی که در فید اصلی به نمایش درمی‌آیند منتشر کنند. استوری‌ها در بالاترین بخش از صفحه اصلی شبکه اجتماعی اینستاگرام به نمایش درمی‌آیند و به شکل هاله‌ای رنگین‌کمانی به دور تصویر پروفایل کاربران دیده می‌شوند. با کلیک روی تصویر پروفایل هر یک از کاربرانی که دنبال کرده‌اید، قادر به مشاهده استوری‌های او خواهید بود و درست مانند آنچه در اپلیکیشن اسنپ‌چت به چشم می‌خورد، استوری‌های اینستاگرامی بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند.

ساز و کار جداگانه استوری‌ها از پست‌های تصویری و ویدیویی اصلی شما به این معنا است که نمی‌توانید منتظر ظاهر شدن آن‌ها در گالری مشبک پروفایل خود باشید. از سوی دیگر، اگرچه ممکن است با قواعد بنیادین گذاشتن استوری اینستاگرام آشنا باشید، اما این اپلیکیشن انبوهی از ابزارها و تنظیمات پنهان نیز دارد که شکلی خلاقانه‌تر و درگیرکننده‌تر به استوری‌های شما می‌بخشند. در ادامه این نوشتار بیشتر راجع به قابلیت‌های جذاب صحبت خواهیم کرد.

استوری اینستاگرام چطور کار می‌کند؟

دختری در حال کار با گوشی خود است

استوری‌های اینستاگرام به شما اجازه می‌دهند که ویدیوهای کوتاه و تصاویر خود را در فرمی بسیار کوتاه و ۱۵ ثانیه‌ای با دیگران به اشتراک بگذارید. هنگام انتشار این دست از محتوا نیز قادر به افزودن استیکر، تمبرهای زمانی و نقش‌ونگارهای مختلف یا اعمال فیلترها و افکت‌های گوناگون خواهید بود. اگر حساب کاربری شما عمومی باشد، استوری شما نیز در مقابل چشم همه قرار می‌گیرد. اما اگر اکانت خود را در حالت خصوصی (Private) قرار داده باشید، تنها افرادی که شما را فالو کرده‌اند قادر به مشاهده آن‌ها خواهند بود.

مخاطبان به هنگام تماشای استوری‌های شما می‌توانند به شکلی مستقیم و از درون استوری برای شما پیام دایرکت بفرستند، اما در عین حال این امکان برای شما مهیا شده که از طریق تنظیمات اپلیکیشن، ریپلای زدن روی استوری‌ها را غیرفعال کنید. علاوه بر این، با باز کردن استوری خود و سوایپ کردن روی نمایشگر هم می‌توانید لیستی شامل تمام افرادی که استوری شما را دیده‌اند مشاهده کنید.

چرا باید از استوری‌های اینستاگرام استفاده کرد؟

استوری‌ها ابزاری بسیار ارزشمند برای افزایش انگیجمنت با مخاطبان به حساب می‌آیند، چه در حال گذاشتن استوری اینستاگرام از طریق حساب یک برند سرشناس باشید و چه یک پروفایل شخصی. از زمانی که این قابلیت به شبکه اجتماعی اینستاگرام افزوده شد، بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر به استفاده از آن پرداخته‌اند و از سوی دیگر، میانگین مدت‌زمانی که کاربران روزانه صرف این شبکه اجتماعی می‌کنند هم با افزایش ۳۰ دقیقه‌ای همراه بوده است.

علاوه بر این، بسیاری از برندها و کسب‌وکارها هم با استفاده از این دست از محتوا به موفقیت فراوان در پلتفرم اینستاگرام دست یافته‌اند. در حال حاضر می‌توان بی‌شمار کسب‌وکار کوچک و بزرگ را یافت که توجهی ویژه‌ به استوری‌ها نشان می‌دهند. دلایل این کار نیز می‌تواند بسته به نیازهای هر کسب‌وکار متفاوت باشد؛ برخی استوری‌ها را ابزاری برای افزایش مخاطبان به حساب می‌آورند، برخی از آن برای افزایش ترافیک ویدیوها یا وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند و برخی هم به انتشار پست‌های تبلیغاتی مشغول شده‌اند. در هر صورت دلایل پشت این کار هرچه که باشد، محتوای ناپدید شونده اینستاگرام می‌تواند شخصیت برندها را مقابل چشم کاربران قرار دهد و در عین حال، وقت آن‌ها را تلف نکند.

اساسا به همین خاطر بوده که استوری‌های اینستاگرام صرفا در حد ۱۵ ثانیه یا کمتر باقی مانده‌اند و برای مدتی کوتاه قابل دسترسی هستند.

استوری‌ها چقدر قدمت دارند؟

استوری‌هایی که در اینستاگرام منتشر می‌شوند برای ۲۴ ساعت در پروفایل شما دوام آورده و سپس ناپدید می‌شوند. از طرف دیگر، ویدیویی که درون استوری خود قرار می‌دهید می‌تواند صرفا ۱۵ ثانیه باشد و سپس به استوری بعدی سوییچ می‌شود. البته می‌توان با بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های شخص ثالث، ویدیوهای طولانی‌تر را به گونه‌ای برش زد که به صورت مقطع و در قالب چندین محتوای ۱۵ ثانیه‌ای مجزا به نمایش درآید. مشخصا همین موضوع راجع به تصاویری که در استوری قرار می‌دهید نیز مصداق دارد.

نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام

گذاشتن استوری اینستاگرام بسیار ساده است و برای این کار صرفا باید گام‌های زیر را دنبال کنید:

۱. اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل هوشمند خود باز کرده و از صفحه اصلی به سمت راست سوایپ کنید تا دوربین باز شود. در روشی دیگر می‌توانید روی علامت مثبت (+) در صفحه اصلی زده و به بخش Story اسکرول کنید.

۲. حالا برای ثبت یک تصویر ساده روی آیکن دایره در بخش پایینی بزنید یا انگشت خود را روی آن نگه دارید تا قادر به ضبط ویدیویی تازه باشید.

۳. اگر ترجیح می‌دهید که به انتخاب یک تصویر یا ویدیو از گالری موبایل هوشمند خود بپردازید، از روی صفحه به سمت بالا سوایپ کنید.

۴. برای افزودن نقش‌ونگارها، متون، فیلترها یا استیکرهای گوناگون به استوری خود، از ابزارهایی که بالای صفحه قرار گرفته‌اند بهره بگیرید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

۵. حالا روی گزینه Your Story (یا Your Stories) در پایین صفحه بزنید تا تصویر یا ویدیوی مورد نظرتان استوری شود.

۶. در بخش بالایی فید اینستاگرام، روی Your Story بزنید تا قادر به مشاهده پست خود باشید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام در کجا ظاهر می‌شوند؟

هر زمان که یک استوری تازه در اینستاگرام منتشر می‌کنید، حلقه‌ای رنگین‌کمانی دور تصویر پروفایل‌تان قرار می‌گیرد. وقتی دیگران روی تصویر پروفایل شما می‌زنند نیز قادر به مشاهده استوری خواهند بود. اما باید در نظر داشت که استوری درون گالری مشبک پروفایل شما قرار نمی‌گیرد و تنها از طریق بخش بالایی فید اصلی در دسترس خواهد بود.

به صورت مشابه، اگر شما نیز شاهد حلقه‌ای چندرنگ به دور تصویر پروفایل یکی از دوستان بودید، کافی است روی آن بزنید تا استوری او را تماشا کنید. بعد از انتشار استوری، تصویر پروفایل شما در بخش بالایی فید دوستان و درست کنار آیکن پیام‌های دایرکت ظاهر می‌شود. ناگفته نماند که اگر در استوری خود از یک هشتگ یا تگ جغرافیایی استفاده کرده باشید و حساب کاربری خود را در حالت خصوصی (Private) قرار نداده باشید، محتوای ناپدید شونده شما در جستجوها نیز ظاهر می‌شود.

چطور استوری اینستاگرام را پاک کنیم؟

فرض می‌کنیم از گذاشتن استوری اینستاگرام خود پشیمان شده‌اید و می‌خواهید آن را از صحنه روزگار محو کنید. برای این کار کافی است گام‌های زیر را دنبال نمایید:

۱. روی Your Story در فید اصلی بزنید.

۲. روی گزینه More بزنید.

۳. حالا روی گزینه Delete بزنید و به همین سادگی کار تمام می‌شود.

گذاشتن استوری اینستاگرام

چطور استوری اینستاگرام را از آرشیو خود پاک کنیم؟

زمانی که یک استوری منقضی می‌شود، درون آرشیوی مخصوص قرار می‌گیرد تا تنها شما قادر به مشاهده آن باشید (البته مگر اینکه آن را هایلایت کنید تا به صورت همیشگی قابل تماشا باقی بماند). برای پاک کردن همیشگی استوری و حذف آن از آرشیو، مراحل زیر را طی کنید:

۱. در پایین فید اینستاگرام روی تصویر پروفایل خود بزنید.

۲. حالا به سراغ منوی همبرگر (به شکل خط افقی) بروید.

۳. روی گزینه Archive بزنید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

۴. استوری مورد نظر خود که می‌خواهید حذف شود را انتخاب کنید.

۵. گزینه More را بزنید.

۶. حالا قادر به انتخاب گزینه Delete برای حذف همیشگی استوری خواهید بود.

گذاشتن استوری اینستاگرام

نکته: زمانی که یک استوری را از آرشیو پاک می‌کنید، از درون هایلایت‌ها و هر جای دیگری که به اشتراک گذاشته شده نیز پاک می‌شود. بنابراین حتما دقت به خرج دهید.

چطور استوری منقضی شده را با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های مربوط به استوری‌های اینستاگرام این است که می‌توانید استوری‌های پیشتر منتشر شده که حالا در آرشیو قرار گرفته‌اند را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این کار:

۱. در پایین فید روی تصویر پروفایل خود بزنید.

۲. حالا به سراغ منوی همبرگر (به شکل سه خط افقی) بروید.

۳. روی گزینه Archive کلیک کنید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

۴. استوری مورد نظر خود که می‌خواهید با کسی دیگر به اشتراک گذاشته شود را انتخاب کنید.

۵. در پایین صفحه روی گزینه Share بزنید.

۶. حالا می‌توانید گزینه Your Story را انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید آن را با کسی دیگر به اشتراک بگذارید هم می‌توانید به سراغ گزینه Send To بروید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

چطور یک توییت را درون استوری اینستاگرام قرار دهیم؟

همینطور که ابزارهای شبکه‌های اجتماعی شکلی یکپارچه‌تر به خود می‌گیرند، شاهد ادغام هرچه بیشتر کانال‌های اجتماعی گوناگون با یکدیگر هستیم. به عنوان مثال اگر از اپلیکیشن توییتر و اینستاگرام روی سیستم عامل iOS اپل استفاده می‌کنید، می‌توانید پست‌های توییتری خود را به صورت مستقیم درون استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

رویه این کار بسیار ساده است. برای شروع باید پست توییتری مورد نظر خود را یافته و روی آن بزنید. سپس آیکن Share را زده و گزینه Instagram Stories را انتخاب کنید. به همین سادگی توییت شما مثل هر تصویر یا ویدیوی دیگری به استوری اضافه می‌شود. در نهایت باید افزود اکنون که این مقاله نوشته می‌شود قابلیت اشتراک‌گذاری توییت در استوری صرفا در انحصار موبایل‌های آیفون است و متاسفانه امکان بهره‌گیری از آن روی دیوایس‌های اندرویدی وجود ندارد.

ابعاد استوری‌های اینستاگرام

اگرچه می‌توان ویدیوها و تصاویری با ابعاد گوناگون را در استوری‌ها به اشتراک گذاشت، اما برای دستیابی به بهترین تجربه بصری، لازم است از قواعد مشخصی پیروی کنید. این موضوع به صورت خاص زمانی اهمیت می‌یابد که در حال طراحی یا ویرایش استوری‌های خود روی کامپیوتر دسکتاپ باشید.

نسبت ابعاد پیشنهاد برای تصاویر: ۹:۱۶ (استوری‌ها از تمام نسبت‌های ابعاد پشتیبانی می‌کنند، اما برای اینکه تصویری تمام صفحه و زیبا داشته باشید، لازم است به سراغ این نسبت ابعاد بروید)

رزولوشن پیشنهادی: ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل (حداقل رزولوشنی که باید برای تصاویر استوری داشته باشید ۶۰۰ در ۱۰۶۷ پیکسل است و هیچ بیشینه مشخصی وجود ندارد، اما هرچه رزولوشن بالاتر باشد، مدت‌زمان آپلود هم افزایش خواهد یافت).

حداکثر حجم فایل: ۳۰ مگابایت برای تصاویر و ۲۵۰ مگابایت برای ویدیوها

حاشیه امن: هنگام طراحی استوری خود لازم است ۱۴ درصد از بخش بالایی و پایینی را خالی بگذارید. به عبارت دیگر، در ۲۵۰ پیکسل بالایی یا پایینی استوری خود هیچ متن یا لوگویی قرار ندهید تا با رابط کاربری اپلیکیشن پوشانده نشود).

چطور از استوری‌ها برای کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟

تصویری شماتیک از مفهوم استوری در اینستاگرام

همانطور که پیشتر نیز گفتیم، گذاشتن استوری اینستاگرام راهی عالی برای کسب‌وکارها است تا مخاطبانی تازه یافته و خدمات یا محصولات خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارند. در ادامه مقاله از این خواهیم گفت که چطور می‌توانید با گذاشتن استوری اینستاگرام شرایط را برای سازمان یا کسب‌وکار خود بهتر کرده و حضوری موثرتر در این شبکه اجتماعی محبوب داشته باشید.

انتشار ویدیویی از یک رویداد سازمانی

گاهی از اوقات بهترین کاری که یک کسب‌وکار می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی به انجام برساند، نمایش بعد انسانی‌اش است. یکی از راه‌های دستیابی به این مهم نیز، پست کردن ویدیویی کوتاه از فعالیت‌های درون سازمانی است. چه در حال صحبت راجع به یک جشن کوچک در اداره باشیم و چه پشت صحنه فعالیت‌ها، چنین ویدیویی می‌تواند برای لحظاتی کوتاه فالوئرها را سرگرم کند. این دست از محتوا ضمنا به مخاطبان نشان می‌دهد که شما فعالیتی دوستانه و انسانی در بازار خود دارید.

انتشار اخبار فوری راجع به صنعت خود

درست مانند رویه‌ای که ممکن است با بلاگ سازمانی خود در پیش بگیرید، از استوری‌های اینستاگرام می‌توان برای ارائه گزارش راجع به آخرین وقایع صنعت استفاده کرد. با استفاده از قالب‌ها و طرح‌های درست و همینطور انتخاب موضوعاتی که نیازمند مقاله‌های طولانی نیستند، می‌توانید اخبار مهم یا جالب را به شکلی مختصر و مفید با فالوئرها به اشتراک بگذارید. چنین کاری باعث می‌شود مخاطبان برای دسترسی به اخبار هرچه بیشتر مجددا به سراغ حساب اینستاگرام و استوری‌ها شما بیایند. حتی می‌توانید از آن‌ها بپرسید که چه نظری راجع به فلان اتفاق دارند و نظرات آن‌ها را نیز بازتاب دهید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

نمایش محصولات و خدمات

محصول شما ممکن است به شکلی ذاتی، ساده‌ترین یا جذاب‌ترین محصولی نباشد که مقابل چشم کاربران معمولی قرار می‌گیرد. خوشبختانه استوری اینستاگرام بهترین فرمت برای نمایش موارد استفاده محصولات یا خدمات شما به مشتریان بالقوه است. برای مثال می‌توانید ویدیویی نسبتا طولانی که به بخش‌های ۱۵ ثانیه مجزا تبدیل شده را پست کنید و به مخاطبان نشان دهید محصول چطور کار کرده و چه مزایایی با خود به همراه می‌آورد.

برای مثال اگر به فروش یک نرم‌افزار می‌پردازید، می‌توانید ویدیویی از صفحه کامپیوتر ضبط کرده و به کاربران بالقوه نشان دهید چطور قادر به ورود به نرم‌افزار، استفاده از داشبورد آن و همینطور ناوبری به گوشه‌وکنارها خواهند بود. فقط به خاطر بسپارید که ابعاد ویدیو باید پیش از آپلود در بخش استوری اینستاگرام تغییر کنید. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، محتوای استوری شما باید نسبت ابعاد ۹:۱۶ و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل داشته باشد تا به زیباترین شکل مقابل چشم قرار بگیرد.

پرومد یک رویداد

آیا سازمان شما هر از چندگاهی سمینار یا کنفرانس برگزار یا در رویدادی مهم شرکت می‌کند؟ اگر بله، می‌توانید از استوری اینستاگرام برای پرومد این دست از رویدادها استفاده کنید و به مخاطبان بگویید که در آن‌جا به دنبال شما بگردند. اگر دست به چنین کاری زدید، با یک طراح حرفه‌ای همکاری کنید تا پوستری معرکه ساخته شود و حاوی تمام اطلاعات مورد نظر فالوئرها باشد.

خوشبختانه بخش اعظمی از این کارها را می‌توان درون خود اپلیکیشن اینستاگرام هم به انجام رساند. برای مثال می‌توانید از گزینه‌های افزودن متن برای تعبیه اطلاعاتی از این دست بهره بگیرید:

  • نام رویداد
  • محل برگزاری رویداد
  • تاریخ مشارکت شما در رویداد
  • شماره غرفه شما
  • هشتگ رسمی رویداد

پیش‌نمایش پست‌های بلاگ یا ویدیوهای شرکت

بلاگ پست‌ها و ویدیوهای یوتیوبی شما باید تا بیشترین میزان ممکن در مقابل چشم مخاطبان قرار بگیرند. حتی اگر شبکه‌های اجتماعی اصلی‌ترین منبع ترافیک بلاگ شما به حساب نمی‌آیند هم یک استوری اینستاگرامی فکر شده می‌تواند محتوای ارزشمند شما را برای نخستین بار پیش روی مخاطبانی تازه قرار دهد.

در اسکرین‌شات پایین می‌بینیم که حساب کاربری «گوگل پیکسل» از استوری اینستاگرام برای پیش‌نمایش ویدیویی استفاده کرده که در آن یک مشتری راجع به تجربه کار خود با یکی از دیوایس‌های شرکت صحبت می‌کند. وقتی تمام استوری‌ها را مشاهده کرده و به مورد آخر می‌رسید، گوگل از شما می‌خواهد صفحه را به سمت بالا بکشید تا قادر به تماشای ویدیوی کامل در یوتیوب باشید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

منشن کردن شرکت‌های همکار

همینطور که لیست مخاطبان اینستاگرامی شما افزایش می‌یابد، در نهایت شاهد کسب‌وکارهای دیگری خواهید بود که آن‌ها نیز شما را دنبال می‌کنند. چه این اکانت‌ها متعلق به شرکای تجاری باشند و چه شرکت‌هایی که صرفا طرفدار شما به حساب می‌آیند، بد نیست که هنگام گذاشتن استوری اینستاگرام اشاره‌ای به آن‌ها نیز بکنید. این روشی منفعل اما موثر برای برقراری روابط سازنده با کاربرانی است که بیشترین اهمیت را از نظر رشد تجاری دارند.

معرفی فیلم آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی فرادرس

گذاشتن استوری اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز تبدیل به ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها و همینطور برندهای شخصی شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به معنای دستیابی به فرصت‌های شغلی و مشتریان تازه باشد. در همین راستا مجموعه فرادرس به تولید ویدیوهایی آموزش به طول ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه پرداخته که صفر تا صد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به شما می‌آموزند. این مجموعه ویدیوها در قالب چهار درس ارائه شده‌اند.

در درس نخست با اصول و قواعد بنیادین حضور در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید، تعاریف شبکه‌های اجتماعی را در می‌یابید، چگونگی کسب درآمد در بستر اینستاگرام را می‌آموزید و اصول دیده شدن، مدیریت و به‌کارگیری استراتژی‌های کاربردی در شبکه‌های اجتماعی را از بر خواهید شد. درس دوم با محودیت شیوه‌ها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی گوناگون دنبال می‌شود و مدل‌های کسب درآمد و همینطور شیوه صحیح فروش محصولات و سرویس‌ها را به شما می‌آموزد. در درس سوم یک لایه متفاوت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را خواهید آموخت و با خصوصیات تولید محتوای متنی و بصری در این پلتفرم‌ها آشنا خواهید شد. در نهایت درس چهارم با بررسی اصول بازاریابی نظیر بهینه‌سازی موتور جستجو، بک‌لینک، تکنیک‌های بازاریابی و تحلیل داده‌های آماری به پایان می‌رسد.

ترفندهای گذاشتن استوری اینستاگرام

اگرچه استوری گذاشتن در اینستاگرام آسان است، اما انتشار یک استوری جذاب و درگیرکننده موضوعی کاملا متفاوت به حساب می‌آید. در ادامه مقاله از این خواهیم گفت که چطور می‌توان با بهره‌گیری حداکثری از ابزارهایی که اینستاگرام در اختیار کاربران گذاشته، استوری‌هایی معرکه ساخت و با مخاطبان شیر کرد.

از استیکرها استفاده کنید

به محض اینکه تصویر یا ویدیویی عالی در اختیار داشتید، زمان این می‌رسد که با چند استیکر جالب، زرق و برقی هرچه بیشتر به آن ببخشید. برای دسترسی به این استیکرها باید روی گزینه Create بزنید و سپس به سراغ آیکن استیکر خندان در گوشه بالا سمت راست صفحه بروید. برخی از بهترین رویکردهایی که می‌توان بعد از انتخاب استیکر در پیش گرفت به شرح زیر است.

تغییر ابعاد استیکر

بعد از افزودن استیکر به استوری، می‌توانید ابعاد آن را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید. علاوه بر این، می‌توانید استیکر را در هر نقطه‌ای از فریم بکشید تا محل قرارگیری آن تغییر کند.

گذاشتن استوری اینستاگرام

بررسی روزانه استیکرها

اینستاگرام به شکلی مداوم به انتشار استیکرهای جدید برای استوری‌ها می‌پردازد، گاهی به صورت هفتگی، گاهی فصلی و گاهی هم مناسبتی. بنابراین خوب است که هر روز یا هر زمانی که به گذاشتن استوری اینستاگرام مشغول شده‌اید، نگاهی به بخش استیکرها بیندازید تا موارد جدید یا مناسبتی را یافته و در استوری‌های خود به کار بگیرید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

از لوکیشن، هشتگ، نظرسنجی و استیکرهای سلفی استفاده کنید

با نمایش استوری‌های خود به افرادی که فعالیت‌هایی مشابه با شما دارند، می‌توانید میزان انگیجمنت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام را افزایش دهید. برای این کار می‌توانید به بخش استیکرها رفته و از هر یک از این دکمه‌ها هنگام شخصی‌سازی استیکر بهره بگیرید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

استیکرهای لوکیشن

شروع به تایپ لوکیشن خود کنید و به شکلی فوری قادر به یافتن استیکرهایی جغرافیایی خواهید بود که نشان می‌دهند در کجا حضور دارید. وقتی مردم استوری شما را مشاهده می‌کنند، قادر به زدن روی استیکر لوکیشن خواهند بود تا سایر تصاویر و استوری‌هایی که با همین تگ منتشر شده‌اند را ببینند.

گذاشتن استوری اینستاگرام

استیکرهای هشتگ

قاعده بخش قبلی، اینجا هم مصداق دارد. اگر این استیکر را اضافه و هشتگ خود را تایپ کنید، استوری شما در نتایج جستجو برای همان هشتگ ظاهر می‌شود و مخاطبان می‌توانند با کلیک روی هشتگ، محتوای سایر کاربران را نیز تماشا کنند.

گذاشتن استوری اینستاگرام

استیکرهای نظرسنجی

استوری‌های اینستاگرامی به شما اجازه می‌دهند که به سراغ نظرسنجی‌هایی دو گزینه‌ای بروید یا حتی پاسخ‌ها را به گونه‌ای شخصی‌سازی کنید که منحصر به فردتر از یک «بله» یا «خیر» ساده باشند. اگر می‌بینید که مردم به تعامل به محتوای شما می‌پردازند، باید حتما استفاده از استیکرهای نظرسنجی را در دستور کار قرار دهید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

استیکرهای سلفی

منوی Stickers را باز کنید و سپس روی آیکن دوربین بزنید. سپس یک تصویر سلفی یا تصویری از چهره هرکسی به ثبت برسانید. حالا مشاهده خواهید کرد که می‌توان از آن چهره برای تزیین استوری اینستاگرام بهره گرفت. این قابلیت گاهی از اوقات شکلی ترسناک به خود می‌گیرد، اما در عین حال بسیار یه‌یادماندنی و مفرح نیز هست.

گذاشتن استوری اینستاگرام

ضبط ویدیو بدون دخالت دست

اگر از آن دسته از افرادی هستید که مداوما به ضبط ویدیو می‌پردازید، می‌دانید که ویدیو مادامی ضبط می‌شود که انگشت شما روی دکمه Record باشد. این موضوع سبب می‌گردد که ضبط ویدیوهای پویا که نیازمند حرکت دائمی سر و بدن هستند، شکلی چالش‌برانگیز به خود بگیرد.

اما آیا می‌دانستید که می‌توان این دست از ویدیوها را بدون دخالت دست نیز ضبط کرد؟

گذاشتن استوری اینستاگرام

قابلیت ضبط ویدیو بدون دخالت دست را درون گزینه‌های فیلم‌بردازی که تصویر آن در بالا دیده می‌شود خواهید یافت. با این قابلیت، خیلی ساده یک‌بار روی دکمه Record می‌زنید تا ضبط آغاز شود و یک‌بار دیگر برای اتمام آن.

به مخاطبان اجازه دهید استوری‌ها را بازنشر کنند

اگر به مخاطبان اجازه دهید که استوری‌های شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، به شکلی تضمین شده قادر به افزایش انگیجمنت و ویو آن‌ها خواهید بود. برای این کار، ابتدا به تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام بروید، سپس گزینه Privacy و بعد گزینه Story را انتخاب کنید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

حالا لازم است گزینه Allow Sharing as Messsage را فعال کنید تا مخاطبان قادر به ارسال استوری به دایرکت دوستان خود باشند و افراد بیشتری استوری شما را ببینند.

گذاشتن استوری اینستاگرام

از ابزار قلم استفاده کنید

ابزار قلم استوری یا Pen به شما اجازه می‌دهد که جزییات، سمبل‌ها یا متون بیشتری به استوری خود اضافه کنید. اگر روی آیکن قلم در گوشه بالا سمت راست صفحه بزنید، شاهد نمایش چندین گزینه تازه خواهید بود.

در این لیست جدید می‌توانید میزان قطر قلم را هنگام کشیده شدن روی صفحه تعیین کنید تا رنگ آن را تغییر دهید. یک ایده جالب می‌تواند استفاده از Highlighter Pen برای تاکید بیشتر روی کلمات یا حتی هایلایت کردن تصویر یا ویدیو باشد.

گذاشتن استوری اینستاگرام

افزودن رنگ پس‌زمینه

اگر می‌خواهید استوری خود را با پس‌زمینه‌ای رنگی -مانند آنچه در تصویر می‌بینید- منتشر کنید، می‌توانید به انتخاب گزینه دلخواه خود در پالت رنگی اینستاگرام بپردازید. برای این کار، ابتدا تصویری ثبت کنید (هرچند که نیازی به یک تصویر به صورت خاص نیست) و سپس روی آیکن قلم بزنید تا پالت رنگی باز شود.

گذاشتن استوری اینستاگرام

حالا می‌توانید از درون سه منویی که در دسترس قرار دارد به انتخاب یکی از رنگ‌ها بپردازید یا اگر به دنبال سایه‌ای خاص از رنگ‌ها می‌گردید، می‌توانید انگشت خود را روی یکی از رنگ‌ها نگه دارید تا تمام طیف آن به نمایش درآید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

منشن کردن دیگران در استوری

گاهی از اوقات ارسال یک استوری اینستاگرام برای شخصی خاص کافی نیست و لازم دارید در خود تصویر یا ویدیو نامی از او ببرید. در این موارد، اینستاگرام به شما احازه می‌دهد که تا سقف ۱۰ نفر را مستقیما درون محتوای استوری خود تگ یا اصطلاحا منشن کنید.

برای منشن کردن یک اکانت اینستاگرامی درون استوری، تصویر یا ویدیویی به ثبت رسانده و بعد روی آیکن مربعی A در گوشه بالا سمت راست تصویر بزنید. نام اکانتی که می‌خواهید را وارد کنید. برای این کار لازم است علامت @ را زده و حرف نخست نام کاربری شخص را تایپ کنید. حالا می‌توانید از میان اکانت‌های پیشنهادی اسکرول کرده و به انتخاب اکانتی که در ذهن دارید بپردازید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

به محض اینکه استوری خود را منتشر کنید، شخص یا اکانتی که تگ کرده‌اید یک نوتیفیکیشن دریافت خواهد کرد. بنابراین نیازی نیست که خودتان استوری را به صورت دستی برای او ارسال کنید.

متون خود را پر زرق و برق‌تر کنید

متونی که درون استوری‌های اینستاگرام قرار می‌گیرند معمولا بسیار ساده و بی‌آلایش ظاهر می‌شوند. اما با ترفندهایی که در پایین گفته‌ایم می‌توانید آن‌ها را پر زرق و برق‌تر کنید.

شخصی‌سازی رنگ‌ها

اگر از پالت رنگی موجود در اینستاگرام رضایت ندارید، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های موجود در تصویر یا ویدیویی که ثبت و ضبط کرده‌اید موارد خاص خودتان را بسازید.

برای این کار روی آیکن متون یا Text بزنید و به سراغ به سراغ آیکن قطره چشم در گوشه پایین سمت چپ صفحه بروید. حالا از این ابزار برای نمونه‌برداری رنگی از هر نقطه‌ای از تصویر خود استفاده کنید و سپس با استفاده از ابزار قلم، متنی با همان رنگ بنویسید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

افزودن سایه به متون استوری

اگر می‌خواهید متن استوری شکلی اندک دراماتیک‌تر به خود بگیرد، می‌توانید با بازنویسی همان متن به رنگی دیگر، نوعی هایلایت یا سایه به متن اصلی اضافه کنید. برای تاکید بر رنگ روشنی که انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ یکی از رنگ‌های سفید یا مشکی برای سایه یا هایلایت بروید. سپس متن ثانویه را زیر یا بالای متن اصلی و روشن خود قرار دهید و از نتیجه کار لذت ببرید.

تبدیل کردن متون به رنگین کمان

این مورد اندکی دشوار است، اما اگر زحمت کار را به جان بخرید قادر به تبدیل کردن متن خود به یک گرادینت رنگین کمانی خواهید بود.

برای شروع روی آیکن متن زده و پیامی که می‌خواهید به استوری افزوده شود را تایپ کنید. سپس متن خود را هایلایت کنید.

از اینجا به بعد کار اندکی دشوار می‌شود: موبایل خود را بچرخانید تا بتوانید یک انگشت خود را روی طرف سمت راستی متن نگه دارید. سپس با انگشتی دیگر، روی یک رنگ بزنید و صبر کنید تا گردونه رنگ‌ها ظاهر شود.

پس از این، هر دو انگشت خود را به آرامی از سمت راست به چپ، هم روی متن و هم روی گردونه به حرکت درآورید تا قادر به ساخت متن رنگین‌کمانی باشید. برای این کار لازم است صبور باشید و انگشت را حرف به حرف حرکت دهید. تردیدی نداشته باشید که پیاده‌سازی این ترفند اندکی زمان برده و نیازمند چندین آزمون و خطا خواهد بود، اما در عین حال ارزش‌اش را دارد.

مشاهده لیست بینندگان استوری شما

کاربران اپلیکیشن اسنپ‌چت همواره قادر به مشاهده این بوده‌اند که کدام یک از دوستان استوری ناپدید شونده آن‌ها را در ۲۴ ساعت تماشا کرده‌اند. خوشبختانه همین قابلیت در استوری‌های اینستاگرام هم وجود دارد و دقیقا به شکلی یکسان در دسترس قرار می‌گیرد.

برای مشاهده اینکه چه افرادی استوری شما را مشاهده کرده‌اند، روی موبایل هوشمند خود به صفحه اصلی اینستاگرام رفته و روی آیکن حلقوی استوری بزنید.

گذاشتن استوری اینستاگرام

از صفحه اصلی اینستاگرام روی Your Story بزنید و سپس از پایین صفحه به بالا سوایپ کنید تا بخش Story باز شود. در اینجا شاهد لیستی از تمام اکانت‌هایی خواهید بود که محتوای شما را تماشا کرده‌اند. مشاهده این لیست برای کاربران عادی اینستاگرام شاید فایده‌ای فراتر از افرایش اعتماد به نفس نداشته باشد، اما کسب‌وکارها با این قابلیت می‌توانند اطلاعات زیادی راجع به علایق مخاطبان خود به دست آورند. با مشاهده اینکه چه افرادی استوری‌ها را تماشا کرده‌اند، متوجه می‌شوید که باید به انتشار چه نوع محتوای تصویری یا ویدیویی بپردازید.

وسط‌چین کردن متون و استیکرها

هنگامی که متون و استیکرهای مورد نظر خود را در صفحه ساخت استوری جابه‌جا می‌کنید، شاهد پدیدار شدن خطوطی افقی و عمودی به رنگ آبی درون فریم خواهید بود. این‌ها در واقع خطوطی راهنما هستند که از وسط‌چین بودن تمام المان‌ها اطمینان حاصل می‌کنند.

گذاشتن استوری اینستاگرام

به صورت معمول پیشنهاد می‌شود که متون خود را بیش از حد بالا یا بیش از حد پایین قرار ندهید تا توسط المان‌های موجود در رابط کاربری اینستاگرام پوشانده نشوند. بنابراین حتما از این خطوط راهنما استفاده کنید تا اطلاعات مهم در جای درست قرار بگیرند و حسابی به چشم بیایند.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
LifeWireHubspot
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *