آنچه درباره کنتاکتور‌‌ هیوندای، بانک خازنی و کلید اتوماتیک باید بدانیم

۱۷۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
آنچه درباره کنتاکتور‌‌ هیوندای، بانک خازنی و کلید اتوماتیک باید بدانیم
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

کنتاکتور هیوندای از یک نوع مغناطیس الکتریکی تشکیل شده است که یک بخش از آن متحرک بوده و به کمک فنری از بخش ثابت نگه داشته می‌شود، سپس یک دسته کنتاکت عایق شده به آن متصل هستند که همراه با آن حرکت می‌کنند. معمولا کنتاکتورهای هیوندای در تابلوهای برق و تابلوهای بانک خازنی صنایع مختلف مانند صنایع سیمان، صنایع مخابرات، صنایع نفت و....به کار برده می‌شوند.

کنتاکتور هیوندا

کنتاکتور هیوندای چه ساختاری دارد؟

اصولا ایمنی، مهمترین نکته‌ای است که در رابطه با قطع و وصل‌های الکتریکی باید به آن توجه شود. البته ایمنی در چندین پارامتر تعریف می‌شود که از جمله مهمترین آنها قطع و وصل‌های مداوم است که برای انواع بارهای الکتریکی مانند خازنی، سلفی موتوری و... و همچنین کنترل نمودن از راه دور انجام می‌شود.

از این رو کنتاکتور هیوندای می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. کنتاکتور هیوندای که تولید شده در کشور کره جنوبی است، جزء بهترین تجهیزاتی است که با مکانیزم مغناطیسی عمل می‌کند و همچنین عملکردی بر پایه تحریک نمودن بوبین دارد که با دخالت اعمال ولتاژ مناسب، باعث می‌شود تا تیغه‌ها با یکدیگر اتصال یا انفعال داشته باشند. معمولا شرکت کنتاکتور سازی هیوندای سه نوع کنتاکتور فرمان، کنتاکتور قدرت و کنتاکتور خازنی را همراه با زیر مجموعه‌هایی از انواع کنتاکتور‌های متنوع تولید می‌کند.

ویژگی‌های کنتاکتور هیوندای

کنتاکتور هیوندای از جمله کنتاکتور‌های مرغوبی است که در شرکت هیوندای کشور کره جنوبی طبق استاندارد ساخته شده و طراحی مدولاری را در بر گرفته است. از جمله مهمترین ویژگی‌هایی که کنتاکتور هیوندای از آن برخوردار است، می توان به ساختار بسیار ایمن، طراحی بهینه و سهولت نصب اشاره کرد.

کنتاکتور هیوندای در سیستم‌های کنترلی مصارف عمده‌ای دارد، همچنین در صنایع سنگین توانسته عملکردهای بالایی از خود نشان دهد. برخی از کنتاکتورها این قابلیت را دارند تا به طور مستقیم به بیمتال متصل شوند. لذا بازرسی و جایگزینی کنتاکتور آسان بوده، وزن کمی داشته و در ابعاد فشرده‌ای موجود است.

قیمت کنتاکتور

از جمله مهمترین تجهیزاتی که در تابلوهای برق صنعتی به کار گرفته می‌شوند کنتاکتورها هستند. در واقع کنتاکتورها نوعی کلید بوده که بسته به کارایی و برند آنها در بازارهای فروش با قیمت‌های متنوعی عرضه می‌شوند. امروزه مرغوب‌ترین کنتاکتور‌هایی که در بازار معاملات وجود دارد کنتاکتورهای هیوندای است.

زیرا این کنتاکتورها علاوه بر مرغوبیت و همراه داشتن لوازم‌های جانبی مانند کنتاکت کمکی، کاور ایمنی جلویی، اینترلاک مکانیکی، پارازیت گیر و همچنین تایمر الکتریکی، قیمت مناسبی را نسبت به دیگر نمونه‌های کنتاکتورهای خارجی دارند. امروزه با توجه به نوساناتی که در بازار لوازم‌های خارجی ایجاد شده است، بسیاری از فروشگاه‌های مجاز در ایران سعی کرده‌اند مرغوب‌ترین سری کنتاکتورهای هیوندای را به طور مستقیم از کشور کره جنوبی خریداری کرده و بدون وجود هیچ واسطه‌گری با حذف هر گونه اضافه قیمتی آن را به متقاضیان ایرانی ارائه کنند.

پیشنهاد ما برای خرید و ملاحظه قیمت کنتاکتور، فروشگاه اینترنتی تسلاکالا به آدرس Teslakala.com است.

قیمت کنتاکتور هیوندای

بانک خازنی چیست؟

به دسته‌ای از خازن‌ها که برای اصلاح کردن ضریب توان شبکه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، بانک خازنی گفته می‌شود و به مجموعه‌ای که قابلیت آن را داشته باشد تا از طریق بانک خازنی توان راکتیو را هدایت و کنترل کند، تابلو بانک خازنی گفته می‌شود.

معمولا بانک‌های خازنی در مراکز صنعتی، شبکه‌های انتقال انرژی، شبکه توزیع، پست‌های سوئیچینگ و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصولا بانک‌های خازنی که اتوماتیک هستند، مجهز به یک کنترل کننده یا رگولاتور ضریب قدرت هستند. این کنترل کننده‌ها مقادیر اختلاف زمان، موج ولتاژ و همچنین جریان آنها را اندازه‌گیری کرده و خازن مورد نیاز را مشخص و داخل شبکه قرار می‌دهند.

در واقع شرکت‌های صنعتی در جاهایی که استفاده کننده آن‌ها سلفی هستند، علاوه بر توان اکتیو می‌بایست از توان راکتیو هم بهره ببرند. در یک کلام ساده، می توان گفت بانک خازن، راکتیو یا توان غیر مفید را به مدارهای برقی وارد می‌کند، سپس الکتروموتورها توان غیر مفیدی که برای راه اندازی به آن نیازمند هستند را از شبکه برق نگرفته و توسط بانک خازن تامین می‌شوند.

بنابراین با وجود بانک‌های خازنی فشار قابل توجهی از روی شبکه‌های برق برداشته شده و این کار به نفع اداره برق است. ضمنا هزینه‌های برق مصرفی در نرخ‌های پایین‌تری قرار می‌گیرند. از این رو تابلوهای بانک خازنی بنا به سفارش متقاضیان طراحی و ساخته می‌شوند.

برای خرید تجهیزات و سفارش بانک خازنی به شما توصیه می‌کنیم که سایت فروشگاه تسلاکالا را به آدرس teslakala.com ملاحظه کنید.

 

بانک خازنی

کلید اتوماتیک چیست؟

کلید اتوماتیک نمونه‌ای از یک سوئیچ الکتریکی است که به طور کاملا خودکار برای محافظت کردن از مدارهای الکتریکی در زمان وارد شدن آسیب‌های ناشی از جریان‌های بیش از حد، اتصال کوتاه و همچنین اضافه بار استفاده می‌شود. در واقع، عملکرد اصلی کلید اتوماتیک برای قطع کردن جریان الکتریکی پس از تشخیص خطا است.

بر خلاف فیوزها که یکبار عمل می‌کنند و لازم است تا پس از آن دوباره جایگزین شوند، کلید‌های اتوماتیک می‌توانند یک فاکتور تعویض کننده برای تنظیم نمودن مجدد عملکرد طبیعی جریان الکتریکی باشند. امروزه، با توجه به گسترش تکنولوژی و پیشرفت لوازم الکتریکی، انواع کلید اتوماتیک به اندازه‌های مختلفی تولید شده و در لوازم خانگی و دستگاه‌های کوچک گرفته تا تابلوهای حجیم (که حفاظت کردن از مدارهای ولتاژ بالا تامین کننده برق شهری را بر عهده دارند) به کار می‌روند.

کلید اتوماتیک

مزایای کلید اتوماتیک

تمام کلیدهای اتوماتیک دارای رله هستند و می‌توانند در موارد مختلفی کاربرد داشته باشند. این نمونه کلیدها این قابلیت را دارند تا پس از قطع شدن مدار به دلیل جریان زیاد و یا علت‌های دیگری بلافاصله به آسانی مجددا وصل شوند، با کمک گرفتن از کنتاکتهای فرعی که درون کلیدهای اتوماتیک تعبیه شده است این امکان وجود دارد تا وضعیت کلید را در حالت‌های مختلف مانند وقوع خطا، قطع یا وصل به وسیله سیگنال تعیین کرد و در اتاق فرمان انعکاس داد.

کلیدهای اتوماتیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر روی مداری با اتصال کوتاه بسته شوند در حین انجام عمل بستن کلید اتوماتیک، رله اضافه جریان آن‌ها وارد عمل شده و به سرعت مدار را قطع کند. انواع مختلفی از کلیدهای اتوماتیک در موارد گوناگون و برای مواظبت از برق صنعتی، تاسیسات روشنایی و ماشین آلات مختلفی که در برابر اتصال کوتاه مدار و اضافه بار نیازمند حفاظت هستند به کار برده می‌شوند.

برای بررسی و خرید أنواع کلید اتوماتیک به شما پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه تسلاکالا teslakala.com مراجعه کنید.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *