کسب و کار خودت را راه بینداز

۱۰۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
کسب و کار خودت را راه بینداز
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

ابتدا شما را با جمله معروف باب پراکتور که می‌گوید عادات خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند آشنا می‌کنیم. باب پراکتور را تمام جهانیان به عنوان یک انسان موفق می‌شناسند. در این مقاله به مهم‌ترین نکات برای راه اندازی کسب و کار و موانع و ترس‌های پیش رو می‌پردازیم. سپس با چند نمونه کسب و کار آنلاین موفق در زمینه ترجمه مقاله و مشاوره آنلاین و سایت دانلود مقاله دانشجویی و ... آشنا خواهید شد.

۱. داشتن ایده

ایده می‌تواند از جانب خود شما و یا الهام گرفته از یک ایده خارجی یا داخلی باشد. لازم به ذکر است که بالغ بر 90 درصد کسب و کارها و سایت‌های موفق ایرانی الهام گرفته هستند.

اگر شما بتوانید ایده خود را منحصر به فردتر و بکرتر کنید، شانس موفقیت بیشتری دارید. یک راه ساده برای بدست آوردن ایده استفاده از سایت الکسا است. شما می‌توانید از طریق این سایت پر مخاطب‌ترین وب سایت‌های هر کشور را مشخص کنید.

یک راه دیگر مطالعه مقالات علمی ترجمه شده است. (www.downloadmaghaleh.com) این سایت مقالات روز دنیا را که به زبان انگلیسی هستند و ارزش بالایی دارند ترجمه می‌کند و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین اگر مقاله خارجی پیدا کردید و نیاز به ترجمه تخصصی متن آن برای درک بهتر داشتید می‌توانید به سایت translate68.ir مراجعه کنید.

2. برآورد هزینه و زمان برای ایده خود

شما باید ببینید که کسب و کارتان چقدر هزینه و زمان خواهد برد. از هزینه‌های گزاف در ابتدای ایده خودداری کنید. و به صورت برنامه‌ریزی شده هزینه کنید. بسته به ایده شما هزینه‌ها متفاوت هستند.‌ نوآوری در ایده باعث می‌شود هزینه‌های کمتری برای تبلیغات انجام دهید.

3. شناسایی رقبا

در این مرحله رقبای احتمالی خود را آنالیز کنید. برای مثال:

  • آیا در بازار شما رقبا بسیار قوی عمل می‌کنند؟
  • آیا سیستم آنها سنتی است؟
  • مزیت مهم شما نسبت به آنها چیست؟
  • تبلیغات رقبا بیشتر در کدام حوزه است؟

4. اقدام

از اقدام کردن نترسید. بیشتر مشکلات و سختی‌ها در جریان کار، هم به وجود می‌آیند و هم به خودی خود حل می‌شوند. وقتی دست به عمل می‌زنید، ناخودآگاه راه‌حل مشکلات هم پیدا می‌شوند.

5. ایده خود را هر چند وقت یکبار تکامل ببخشید

نکته: شما حتی پس از موفقیت در کسب و کارتان می‌توانید تمامی کارهای خود را به صورت کتاب بنویسید و در اختیار هموطنان خود قرار دهید. حتی بالاتر بروید و با ترجمه کتاب خود به زبان‌های دیگر همه را از سخت کوشی‌تان آگاه کنید. برای انجام این کار می‌توانید روند ترجمه کتاب را مطالعه فرمایید.

چند مثال از کسب و کارهای موفق

در ادامه به چند مثال از کسب و کارهای موفق می‌پردازیم.

۱. خدمات ترجمه پارس ۶۸

خدمات ترجمه پارس ۶۸ در زمینه ترجمه کتاب، ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی و ... فعالیت دارد. این شرکت توانسته خود را جزو برترین شرکت‌های ترجمه قرار دهد.

۲. شرکت هلپیا

این شرکت و استارتاپ در حوزه مشاوره آنلاین فعالیت دارد و ایده بسیار جدیدی را پیاده سازی کرده است. هلپیا یک اپلیکیشن است که می‌توانید از کافه بازار، مایکت و یا هر اپ استوری دانلود و نصب کنید.

این اپ در زمینه‌های حقوقی، تحصیلی و خانواده فعال است. مزیت این اپلیکیشن ارسال Voice (صدا) برای مشاور و پاسخگویی مشاور از همین طریق است. این کار باعث می‌شود که که کاربران سوالات خود را راحت‌تر بپرسند. هزینه بسیار مناسب هم مزیت بعدی آن به حساب می‌آید. در اصل هزینه استفاده از هلپیا، یک پنجم هزینه مشاوره دفاتر خصوصی است.

3. سایت دانلود مقالات ترجمه شده

این سایت توسط نخبگان دانشگاه‌های برتر ایران طراحی و اجرا شده است. در این سایت کارشناسان زبده به ترجمه مقالات علمی می‌پردازند و آنها را برای ارتقای سطح دانش در اختیار هموطنان قرار می‌دهند.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی برای راه‌اندازی کسب و کار در اختیار شما قرار دهیم.

بر اساس رای ۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۲ دیدگاه برای «کسب و کار خودت را راه بینداز»

ایده های جالبی بودن

ممنون
مختصر و مفید بود

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *