معرفی کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون — بهترین منابع یادگیری

۱۱۹۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ تیر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه
معرفی کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون — بهترین منابع یادگیری

برنامه نویسی وب که به اشتباه به آن طراحی سایت می‌گویند، یکی از رایج‌ترین حوزه‌ها و انواع برنامه نویسی به حساب می‌آید و با توجه به بازار کار گسترده آن، طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل افراد بسیاری به دنبال شروع برنامه نویسی وب و ورود به این حرفه هستند. پایتون یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی به حساب می‌آید که همه‌منظوره است و کاربردهای بسیاری دارد. یکی از کاربردهای رایج و پرطرفدار پایتون،‌ برنامه نویسی و توسعه وب است. کتاب‌های آموزش برنامه نویسی یک ابزار و روش یادگیری بسیار عالی به حساب می‌آیند و معمولاً به راحتی می‌توان از آن‌ها به عنوان یک مرجع آماده و در دسترس استفاده کرد. بنابراین، در این مقاله به معرفی چند کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون پرداخته شده است تا علاقه‌مندان بتوانند آشنایی لازم را با بهترین کتاب‌های آموزش طراحی سایت با پایتون به دست آورند.

فهرست مطالب این نوشته

پیش از آنکه به معرفی چند کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون پرداخته شود، ابتدا بهتر است به طور مختصر به این سوال پاسخ داد که طراحی سایت با پایتون یا به بیان درست‌تر، برنامه نویسی وب با پایتون (توسعه وب با پایتون) چگونه انجام می‌شود؟

طراحی سایت با پایتون چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی می‌توان گفت که برای طراحی سایت با پایتون باید از فریمورک‌های مخصوص توسعه وب پایتون استفاده کرد. قابلیت‌های اساسی و ویژگی‌های هسته‌ای پایتون، این زبان برنامه نویسی را به یک گزینه محبوب و مناسب برای برنامه نویسی وب (طراحی سایت) تبدیل کرده است. پایتون به برنامه نویسان اجازه می دهد تا وب‌سایت‌های مختلفی را بر اساس بسیاری از پارادایم‌های (الگوهای) گوناگون برنامه نویسی ایجاد کنند.

طراحی سایت با پایتون چگونه انجام می‌شود؟

چارچوب‌های توسعه مختلفی جهت پیاده‌سازی اهداف گوناگون برای زبان‌های برنامه نویسی مختلف وجود دارند. جهت طراحی سایت با پایتون هم می‌توان از فریمورک‌های مخصوص طراحی وب ارائه شده برای این زبان برنامه نویسی استفاده کرد. بنابراین، ابتدا باید برنامه نویسی پایتون را در سطح مقدماتی یاد گرفت.

پایتون برای توسعه بک‌اند وب سایت‌ها و کاربردهای تحت وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، برای ساخت کل یک وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشن لازم است آشنایی با رایج‌ترین زبان‌ها و فناوری‌های برنامه نویسی فرانت‌اند نیز وجود داشته باشد. CSS ،HTML و جاوا اسکریپت مهم‌ترین زبان‌هایی هستند که برای توسعه فرانت‌اند باید آموخت.

پس از یادگیری فرانت‌اند، برای طراحی سایت با پایتون می‌توان به سراغ یادگیری یکی از فریمورک‌های رایج توسعه وب پایتون رفت. فریمورک‌های «جنگو» (Django) و «فلسک» (Flask) بهترین چارچوب‌های توسعه تحت وب برای زبان پایتون به حساب می‌آیند. پس از یادگیری نحوه کدنویسی و کار با یک فریمورک توسعه وب پایتون، باید به سرعت انجام تمرینات و پیاده‌سازی پروژه‌های عملی را آغاز کرد. البته آشنایی داشتن با الگوها و معماری‌های رایج در توسعه وب مثل MVC هم بسیار اهمیت دارد.

نقشه راه برنامه نویسی وب با پایتون چیست ؟

بهتر است پیش از معرفی چند کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون و شروع یادگیری برنامه نویسی وب با پایتون به این مسئله پرداخته شود که چه گام‌هایی در این زمینه باید طی شوند و فردی که می‌خواهد در این حوزه فعالیت کند باید چه فناوری‌ها، ابزارها، زبان‌ها و فریمورک‌هایی را بیاموزد؟

به طور خلاصه می‌توان گام‌های مورد نیاز برای شروع توسعه کاربردهای وب و طراحی سایت با پایتون را به صورت زیر فهرست کرد:

  1. یادگیری CSS ،HTML و جاوا اسکریپت برای Front End
  2. آشنایی با اصول و مبانی برنامه نویسی پایتون
  3. انتخاب فریمورک (چارچوب توسعه) مناسب و شروع به یادگیری آن: در میان فریمورک‌های متعدد پایتون، ۳ فریمورک برای توسعه اپلیکیشن، خصوصاً اپلیکیشن‌های تحت وب، مناسب هستند.
    1. جنگو (Django)
    2. فلسک (Flask)
    3. سایر فریمورک‌ها:
      1. Pyramid
      2. Web2Py
      3. Turbogears
  4. درک معماری‌ها و الگوهای مورد استفاده در توسعه وب
  5. شروع به ساخت کاربردهای ساده تحت وب
  6. یادگیری نحوه عیب‌یابی (دیباگ کردن)
  7. استفاده از ماژول‌های شخص ثالث در پایتون

کدام فریم ورک برای طراحی سایت با پایتون بهتر است؟

مهم‌ترین سوال پیش از شروع برنامه نویسی وب با پایتون و شروع یادگیری از طریق یک کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون ، این است که کدام فریمورک را برای یادگیری انتخاب کنیم؟ قطعاً جنگو و فلسک بهترین‌ها هستند. پاسخ این سوال به شرایط بستگی دارد. مثلاً باید میزان مهارت خود را به عنوان یک برنامه نویس وب در نظر گرفت. در صورتی که تجربه کافی در زمینه توسعه وب وجود داشته باشد، بهتر است استفاده از یک فریمورک اساسی‌تر و بنیادی‌تر را در نظر گرفت. اما اگر فرد یک برنامه نویس وب تازه‌کار باشد، احتمالاً بهتر است از فریمورکی استفاده کند که پشتیبانی بیش‌تری را فراهم می‌سازد؛ مثلاً استفاده از فریمورک جنگو پیشنهاد می‌شود.

فریم ورک طراحی سایت با پایتون

همچنین، باید از خود پرسید که آیا تمایل به داشتن کدهای پایه زیربنایی برای طراحی سایت وجود دارد یا اینکه فرد مایل است خودش کدهای پایه و اسکلت بنیادی وب سایت را بسازد؟ در خصوص مورد اول، استفاده از جنگو و برای حالت دوم، استفاده از فلسک پیشنهاد می‌شود. به طور کلی به نظر می‌رسد که فریمورک جنگو محبوبیت بیش‌تری دارد. این مسئله را می‌توان با جستجو پیرامون طراحی سایت با پایتون، دریافت.

معرفی کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون

اکنون پس از مشخص شدن جزئیات مربوط به طراحی سایت با پایتون و چگونگی انجام شدن آن، در این بخش به معرفی چند کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون پرداخته شده است. کتاب‌ها منبعی عالی برای یادگیری به حساب می‌آیند؛ نکته‌ای که درباره کتاب‌های آموزشی وجود دارد این است که آن‌ها دانش بسیار دقیقی را ارائه می‌کنند، چرا‌که کتاب‌ها در پی انجام تحقیقات بسیار و وقف زمان زیاد توسط افراد متخصص نوشته می‌شوند.

البته روش مناسب یادگیری برای افراد مختلف متفاوت است. در حالی که استفاده از کتاب‌های آموزشی برای برخی از افراد بهترین روش به حساب می‌آید، بسیاری از افراد هم هستند که با استفاده از فیلم‌های آموزشی، بهتر یاد می‌گیرند. در این بخش، بهترین کتاب‌های آموزش طراحی سایت با پایتون معرفی شده‌اند. این کتاب‌ها برای افرادی مناسب هستند که به یادگیری از طریق مطالعه کتاب علاقه‌مند هستند و می‌خواهند طراحی سایت با پایتون را به این روش بیاموزند.

کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون به زبان فارسی

با جستجو در اینترنت به نظر می‌رسد که حداقل در زمان تدوین این نوشتار، کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون به زبان فارسی وجود ندارد و همه کتاب‌های آموزش برنامه نویسی وب با پایتون تنها به زبان انگلیسی در دسترس هستند. بنابراین در این مقاله، بهترین کتاب‌های آموزش طراحی سایت با پایتون به زبان انگلیسی معرفی شده‌اند. در نتیجه افرادی که علاقه‌مند هستند تا یادگیری طراحی سایت با پایتون را از طریق مطالعه کتاب بیاموزند،‌ باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. یا اینکه می‌توان از دوره‌های آموزش ویدیویی یا همان فیلم‌های آموزش طراحی سایت با پایتون استفاده کرد.

بهترین کتاب های طراحی سایت با پایتون

طراحی سایت با پایتون ایده و انتخاب بسیار خوبی به حساب می‌آید. زبان برنامه نویسی پایتون برای برنامه نویسی بک‌اند (توسعه کاربردهای سمت سرور) به کار گرفته می‌شود. برای انجام برنامه نویسی فرانت‌اند (کاربردهای سمت کاربر)، نیاز به یادگیری زبان‌های دیگری مثل CSS ،HTML و جاوا اسکریپت وجود دارد که البته یادگیری آن‌ها چندان هم دشوار نیست.

برای مطالعه هر یک از بهترین کتاب‌های طراحی سایت با پایتون ، بهتر است آشنایی مقدماتی با پایتون وجود داشته باشد، چرا که این کتاب‌ها بیش‌تر با محوریت برنامه نویسی وب با پایتون تدوین شده‌اند و اکثر آن‌ها آموزش زبان پایتون را در راس قرار نداده‌اند. البته تمام کتاب‌های معرفی شده در این بخش برای افراد مبتدی مناسب هستند و هر فرد تازه‌کاری می‌تواند با استفاده از آن‌ها، طراحی سایت با پایتون را یاد بگیرد. در ادامه، فهرست هر یک از بهترین کتاب‌های طراحی سایت با پایتون ارائه شده است:

  1. Learn Web Development with Python: Get hands-on with Python Programming and Django web development | یادگیری برنامه نویسی وب با پایتون: آموزش عملی برنامه نویسی پایتون و توسعه وب با جنگو
  2. Flask Web Development 2e: Developing Web Applications with Python | برنامه نویسی وب با فلسک - ویرایش دوم: توسعه وب‌اپلیکیشن با پایتون
  3. Django: Web Development with Python book | جنگو: کتاب برنامه نویسی وب با پایتون
  4. Django for Beginners: Build websites with Python and Django | جنگو برای افراد تازه‌کار: با پایتون و جنگو وب سایت بسازید
  5. Web Development with Django: Learn to build modern web applications with Python | برنامه نویسی وب با جنگو:‌ یادگیری ساخت وب‌اپلیکیشن‌های مدرن با پایتون

پس از معرفی اجمالی بهترین کتاب‌های طراحی سایت با پایتون ، بهتر است در ادامه توضیحات بیش‌تری پیرامون هر یک از این کتاب‌ها ارائه شود تا علاقه‌مندان بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند.

کتاب Learn Web Development with Python

اولین کتاب طراحی سایت با پایتون معرفی شده در این مقاله که می‌توان آن را بهترین کتاب در این زمینه به حساب آورد، کتاب «یادگیری برنامه نویسی وب با پایتون» است که توسط «فایبریزیو رومانو» (Fabrizio Romano) تالیف شده است.

  • تعداد صفحات: ۷۹۶ صفحه
  • نویسنده: فایبریزیو رومانو (Fabrizio Romano)
  • امتیاز: ۴ از ۵

در این کتاب، برنامه نویسی وب با پایتون و جنگو آموزش داده شده است. جنگو یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های پایتون برای ساخت وب‌سایت به حساب می‌آید. در این کتاب مفاهیم و مهارت‌های لازم برای توسعه وب با جنگو در حین اجرای ۴ پروژه عملی و تخصصی جنگو آموزش داده می‌شوند. این ۴ پروژه عملی آموزش داده شده در این کتاب در ادامه فهرست شده‌اند:

  • ساخت اپلیکیشن وبلاگ
  • ایجاد وب‌سایت شبکه اجتماعی نشانه‌گذاری تصویر
  • فروشگاه آنلاین
  • پلتفرم آموزش آنلاین

این کتاب برای یادگیری طراحی سایت با پایتون بسیار مناسب است، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد نسخه ترجمه شده‌ای از آن در دسترس نباشد. با جستجوی عبارت «دانلود رایگان کتاب یادگیری برنامه نویسی وب با پایتون» به زبان انگلیسی، می‌توان به نسخه PDF این کتاب به صورت رایگان دسترسی پیدا کرد.

محتوای کتاب Learn Web Development with Python

محتوای کتاب Learn Web Development with Python

آنچه با مطالعه این کتاب می‌توان آموخت، در ادامه فهرست شده است:

  • آموزش مفاهیم بنیادی برنامه نویسی پایتون از طریق پروژه‌های تعاملی
  • درک مفاهیم کلیدی برنامه نویسی به همراه مبانی ساختمان داده‌ها و جریان کنترل
  • یادگیری نحوه توسعه APIهای مبتنی بر معماری REST از صفر با جنگو و فریمورک Django REST
  • ایجاد تست‌های خودکارسازی شده برای وب سرویس‌های مبتنی بر REST
  • عیب‌یابی (دیباگ کردن)، تست و نمایه‌سازی وب سرویس‌های RESTful با جنگو و فریمورک Django REST
  • استفاده از جنگو و سایر فناوری‌هایی مثل Redis و Celery
  • ایجاد وب سرویس‌های RESTful واقعی با جنگو
  • بهبود وب‌اپلیکیشن با AJAX
  • چگونگی ایجاد APIها (رابط برنامه نویسی اپلیکیشن)
  • راه‌اندازی محیط تولید برای پروژه‌های جنگو

کتاب یادگیری طراحی سایت با پایتون برای چه افرادی مناسب است؟

در صورتی که تجربه اندکی در خصوص مهارت برنامه نویسی با زبان پایتون وجود داشته باشد و فرد بخواهد نحوه ساخت وب‌اپلیکیشن‌های کامل و تمام‌عیار را بیاموزد، مسیر یادگیری ارائه شده در این کتاب مناسب خواهد بود. هیچ نیازی به داشتن تجربه اولیه پیرامون وب‌سرویس‌های RESTful و جنگو برای استفاده از این کتاب وجود ندارد، اما تجربه مقدماتی کار با پایتون برای درک مفاهیم پوشش داده شده در این کتاب لازم است.

در ادامه این مقاله، سایر کتاب‌های آموزش طراحی سایت با پایتون معرفی شده‌اند؛ اما پیش از آن به معرفی اجمالی مجموعه دوره‌های آموزش طراحی سایت (برنامه نویسی وب) فرادرس پرداخته شده است تا علاقه‌مندان با این مجموعه آشنا شوند و بتوانند از دوره‌های آن استفاده کنند.

فیلم های آموزش طراحی سایت

فیلم های آموزش طراحی سایت فرادرس

همان‌طور که پیش از شروع معرفی کتاب‌های آموزش طراحی سایت با پایتون بیان شد، برای توسعه و برنامه نویسی وب با پایتون تنها آشنایی با زبان پایتون و فریمورک‌های مخصوص توسعه وب آن کافی نیست و لازم است آشنایی و مهارت لازم در خصوص فناوری‌های توسعه فرانت‌اند نیز وجود داشته باشد. از جمله مهم‌ترین زبان‌هایی که علاوه بر پایتون باید برای طراحی سایت با پایتون یاد گرفت CSS ،HTML و جاوا اسکریپت هستند و علاوه بر آن، آشنایی با فریمورک‌های فرانت‌اند جاوا اسکریپت مثل React و Vue.js نیز در این راستا ضروری به نظر می‌رسد.

برای یادگیری زبان‌های توسعه فرانت‌اند می‌توان از مجموعه دوره‌های آموزش طراحی سایت فرادرس استفاده کرد. در این مجموعه، کلیه دوره‌های آموزشی مربوط به طراحی سایت (فرانت‌اند) گردآوری شده‌اند. این دوره‌ها در سطوح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته ارائه شده‌اند و آموزش‌های مختلفی برای فریمورک‌ها و ابزارهای مختلف برنامه نویسی وب در این مجموعه آموزشی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارند.

  • برای دسترسی به همه دوره‌های مجموعه آموزش طراحی سایت فرادرس + کلیک کنید.

کتاب Flask Web Development

در صورتی که فردی قصد داشته باشد برنامه نویسی وب با فلسک را یاد بگیرد، کتاب «Flask Web Development» (توسعه وب با فلسک) بهترین کتاب طراحی سایت با پایتون برای او خواهد بود.

  • تعداد صفحات: ۳۱۶ صفحه
  • نویسنده: میکل گرین‌برگ (Miquel Grinberg)
  • امتیاز: ۴.۵ از ۵
کتاب Flask Web Development 2e: Developing Web Applications with Python

همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، فلسک (Flask) یکی دیگر از فریمورک‌های توسعه وب به حساب می‌آید که برای ساخت و طراحی سایت با پایتون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتاب توسط «میکل گرین‌برگ» (Miquel Grinberg) نوشته شده است.

در این کتاب آموزش‌های لازم پیرامون قابلیت‌های اساسی فریمورک فلسک ارائه شده است و با استفاده از آن می‌توان ساخت کاربردهای تحت وب را فرا گرفت. علاوه بر این، در کتاب توسعه وب با فلسک، نحوه تست کردن، قالب‌بندی و همچنین ایجاد پروژه‌های تحت وب با استفاده از فلسک آموزش داده شده است.

محتوای کتاب Flask Web Development

در ویرایش دوم این کتاب، فریمورک فلسک از صفر به وسیله توسعه یک برنامه کاربردی واقعی آموزش داده می‌شود. این پروژه توسط نویسنده کتاب ایجاد شده است. بخش اول هر فصل در کتاب برنامه نویسی وب با فلسک به منابع و پیش‌زمینه‌های مربوط به موضوع فصل اختصاص دارد و در بخش دوم نیز مخاطب در مسیر پیاده‌سازی عملی مفاهیم هدایت می‌شود.

در این کتاب، قابلیت‌های اساسی فریمورک فلسک مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نحوه گسترش برنامه‌های کاربردی با روش‌های پیشرفته مبتنی بر وب مثل مهاجرت پایگاه داده و API آموزش داده شده است. کتاب Flask Web Development از ۳ بخش اصلی تشکیل شده است که در ادامه فهرست شده‌اند:

  • معرفی جامع فریمورک فلسک: بررسی توسعه و برنامه نویسی ابتدایی وب‌اپلیکیشن با فلسک و ساختار برنامه کاربردی مناسب برای کاربردهای سطح متوسط و بزرگ
  • توسعه و ساخت به شیوه فلسک: یادگیری نحوه ساخت یک برنامه کاربردی وبلاگ‌نویسی به صورت گام‌به‌گام با استفاده مجدد از قالب‌ها، صفحه‌بندی فهرست اقلام و کار با متن‌های غنی‌سازی شده
  • بخش تکمیلی: ورود به بحث ساز و کارهای آزمایش واحد (Unit Testing)، روش‌های تجزیه-تحلیل عملکرد و گزینه‌های مربوط به استقرار برای اپلیکیشن فلسک خود

کتاب توسعه وب با فلسک برای چه افرادی مناسب است؟

در صورتی که افراد تجربه کافی در خصوص برنامه نویسی پایتون داشته باشند، برای بهره‌مندی از آزادی عمل خلاقیت‌مندانه فریمورک فلسک آماده هستند و می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

کتاب Django: Web Development with Python

در این کتاب همه چیز درباره فریمورک جنگو و همه موارد لازم برای ایجاد یک وب‌سایت و مستقر کردن آن آموزش داده شده است.

  • تعداد صفحات: ۷۱۷ صفحه
  • نویسنده: اران راویندران (Arun Ravindran)
  • امتیاز: ۳ از ۵
کتاب جنگو کتاب Django: Web Development with Python

کتاب «جنگو: طراحی سایت با پایتون» یکی دیگر از کتاب‌های آموزشی مبتنی بر فریمورک جنگو به حساب می‌آید که توسط «اران راویندران» (Arun Ravindran) نوشته شده است. در کتاب «Django: Web Development with Python»، پیرامون بهترین شیوه‌ها در برنامه نویسی وب بحث شده و امکان انجام چند پروژه هم فراهم شده است. این کتاب دقیقاً یک راهنمای عملی برای یادگیری توسعه وب با پایتون به حساب می‌آید. برخی از ویژگی‌های این کتاب در ادامه فهرست شده‌اند:

  • دسترسی به بهترین شیوه‌ها برای ساخت برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب با کیفیت بالا به وسیله فریمورک جنگو
  • یادگیری نحوه برطرف کردن مشکلات رایج برنامه نویسی وب در جنگو
  • در این کتاب آموزشی، توابع اصلی جنگو به مخاطب آموزش داده می‌شوند و خواننده برای تقویت مهارت‌های خود به وسیله توسعه مدل‌ها، فُرم‌ها، نماها و قالب‌ها هدایت می‌شود.
  • با مطالعه این کتاب و یادگیری به وسیله آن، می‌توان چالش‌های کار کردن روی یک پروژه پلتفرم شبکه اجتماعی را تجربه کرد.

محتوای کتاب جنگو، طراحی سایت با پایتون

موضوع‌ها و بحث‌هایی که در این کتاب پوشش داده شده‌اند را می‌توان به صورت زیر فهرست کرد:

  • آموزش نحوه استفاده از مدل‌های جنگو برای ذخیره‌سازی اطلاعات در یک پایگاه داده و تولید کوئری‌هایی برای دسترسی به بانک اطلاعاتی در سراسر مدل‌ها
  • کسب مهارت توسعه سریع صفحه‌های وب برای ایجاد، خواندن، به‌روزرسانی و حذف کردن داده‌ها از مدل با استفاده از نماهای مبتنی بر کلاس
  • آموزش تولید فُرم‌هایی با قابلیت نگهداری بالا به وسیله جنگو
  • یادگیری نحوه وارد کردن داده‌ها از منبع‌های محلی و سرویس‌های وب خارجی به همراه نحوه استخراج داده‌ها و انتقال آن‌ها به محل‌های ثانویه
  • بررسی عمیق جنبه‌های مختلف جنگو، از مدل‌ها و نماها گرفته تا تست کردن و استقرار
  • آشنایی با جزئیات مختلف برنامه نویسی وب، مثل حمله‌های مرورگر و بانک‌های اطلاعاتی

کتاب جنگو، طراحی سایت با پایتون برای چه افرادی مناسب است؟

این کتاب برای آن دسته از برنامه نویسان و طراحان سایتی مناسب است که می‌خواهند از فریمورک‌های امروزی مبتنی بر پایتون مثل جنگو برای ساخت کاربردهای قدرتمند تحت وب استفاده کنند. دوره آموزشی ارائه شده در این کتاب بسیار جامع و فراگیر است و آموزش طراحی سایت با پایتون در آن به مخاطبی ارائه شده است که با مفهوم‌های برنامه نویسی وب آشنایی دارد.

این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا به یک متخصص در این حوزه تبدیل شود. این محصول برای ارائه به طراحان سایت در تمام سطوح مهارتی تهیه شده است و هم دانشجویان و هم کارشناسان، از افراد مبتدی گرفته تا متخصصان می‌توانند از آن استفاده کنند.

کتاب Django for Beginners

این منبع آموزشی، بهترین کتاب طراحی سایت با پایتون (جنگو) برای افراد مبتدی به حساب می‌آید.

  • تعداد صفحات: ۳۳۰ صفحه
  • نویسنده: ویلیام وینسنت (William S. Vincent)
  • امتیاز: ۴.۵ از ۵
کتاب جنگو برای مبتدیان Django for Beginners: Build websites with Python and Django

نام کامل این کتاب در ادامه آمده است:

  • Django for Beginners: Build websites with Python and Django

عنوان این کتاب را می‌توان اینگونه ترجمه کرد:

  • جنگو برای مبتدیان: طراحی وب سایت با پایتون و جنگو

کتاب جنگو برای مبتدیان، منبعی پروژه-محور برای یادگیری برنامه نویسی وب محسوب می‌شود. در طول این کتاب، مخاطب ۵ وب‌سایت را از صفر خواهد ساخت، آن‌ها را مستقر خواهد کرد و در خصوص امنیت وب هم خواهد آموخت. با استفاده از این کتاب می‌توان تست، احراز هویت (Authentication)، صدور مجوز (Authorization)، مدیریت خطاها و بسیاری از موارد دیگر را آموخت. در این کتاب، بحث‌های آموزشی باکیفیت بسیار بالایی ارائه شده‌اند و استفاده از آن به شدت توصیه می‌شود.

محتوای کتاب جنگو برای مبتدیان

در کتاب Django for Beginners، مخاطب مهارت‌های زیر را خواهد آموخت:

  • ساخت ۵ وب‌سایت از صفر شامل، یک وبلاگ و یک وب‌سایت روزنامه
  • استقرار به صورت بر‌خط با استفاده از بهترین شیوه‌های امنیتی
  • شخصی‌سازی ظاهر و تجربه کاربری (UX) وب‌سایت خود
  • انجام تست‌ها و اجرای آن‌ها برای تمام کدها
  • ترکیب کردن و پیاده‌سازی قابلیت‌هایی مثل احراز هویت کاربران، ایمیل و مدل‌های سفارشی کاربر
  • اضافه کردن مجوزها و احراز هویت برای بهبود امنیت اپلیکیشن خود
  • شناسایی شاتباهات رایج و خطاها برای فراهم شدن امکان ساخت وب‌سایت به صورت مستقل

کتاب جنگو برای مبتدیان به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب هم برای افراد کاملاً مبتدی که تاکنون هیچ سایتی نساخته‌اند و هم برای برنامه نویسان حرفه‌ای مناسب است که به دنبال یک راهنمای سریع به سوی برنامه نویسی وب مُدرن هستند و می‌خواهند مفاهیم مقدماتی جنگو را یاد بگیرند.

این کتاب طراحی سایت با پایتون ، برای یادگیری توسعه وب با جنگو بسیار مناسب است. علاقه‌مندان می‌توانند با جستجوی عبارت «دانلود کتاب + عنوان انگلیسی کتاب» در گوگل به نسخه الکترونیکی رایگان این کتاب دسترسی پیدا کنند.

کتاب Web Development with Django

این کتاب تقریباً به تازگی منتشر و توسط «بن شاو» (Ben Shaw) نوشته شده است. در این کتاب، قابلیت‌های عملکردی جنگو، قالب مدل-نما و به‌کارگیری پایگاه داده آموزش داده شده است.

  • تعداد صفحات: ۸۲۶ صفحه
  • نویسنده: بن شاو (Ben Shaw)
  • امتیاز: ۴.۵ از ۵
کتاب Web Development with Django

خواننده با استفاده از کتاب «توسعه وب با جنگو»، نحوه ایجاد وب‌سایت‌ها و اضافه کردن قابلیت‌های سفارشی به آن‌ها را خواهد آموخت. علاوه بر این، شرح چگونگی خلق API‌های مبتنی بر معماری REST و استفاده از ماژول‌های شخص ثالث نیز در این کتاب ارائه شده است. به طور کلی می‌توان گفت که مفاهیم آموزشی بسیاری در این کتاب پوشش داده شده‌اند.

با شروع از شرح و آموزش مفاهیم بنیادی جنگو، قابلیت‌های اساسی آن با استفاده از ساخت یک وب‌سایت به نام Bookr (مرجعی برای نقد و بررسی کتاب) پوشش داده شده‌اند. در این کتاب مباحث به صورت موردی و با جزئیات کامل ارائه شده‌اند و برای هر بخش پروژه‌های کوچکی طراحی شده است که به عنوان تمرین و فعالیت عملی باید انجام شوند تا مخاطب بتواند خودش را به‌گونه‌ای لذت‌بخش و دست‌یافتنی محک بزند.

محتوای کتاب توسعه وب با جنگو

آنچه مخاطب با مطالعه کتاب Web Development with Django می‌آموزد در ادامه فهرست شده است:

  • ایجاد یک اپلیکیشن جدید و اضافه کردن مدل‌هایی برای توصیف داده‌های خود
  • استفاده از نماها و قالب‌ها برای مدیریت رفتار وب سایت و ظاهر آن
  • پیاده‌سازی کنترل دسترسی از طریق احراز هویت و مجوز دسترسی
  • توسعه فُرم‌های وب کاربردی برای اضافه کردن قابلیت‌هایی مثل آپلود فایل
  • توسعه و ساخت یک API‌ مبتنی بر REST و کدهای جاوا اسکریپتی که با آن ارتباط برقرار می‌کنند.
  • اتصال به یک پایگاه داده مثل PostgreSQL

کتاب توسعه وب با جنگو برای چه افرادی مناسب است؟

کتاب طراحی سایت با جنگو برای آن دسته از برنامه نویسانی طراحی شده است که می‌خواهند مهارت‌های توسعه وب را با فریمورک جنگو یاد بگیرند. برای درک کامل مفاهیم شرح داده شده در این کتاب، نیاز به داشتن مهارت مقدماتی در خصوص زبان برنامه نویسی پایتون وجود دارد. همچنین آشنایی با جاوا اسکریپت، HTML و CSS نیز لازم است.

معرفی کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون برای افراد مبتدی

ممکن است فردی به تازگی قصد ورود به دنیای برنامه نویسی را داشته باشد و دارای تجربه قبلی کدنویسی نباشد، اما بخواهد برنامه نویسی وب با پایتون را یاد بگیرد و به دنبال کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون برای شروع باشد. در این بخش، یک کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون برای چنین فردی معرفی شده است.

کتاب Python Crash Course

این کتاب پرفروش‌ترین کتاب پایتون در جهان به حساب می‌آید و تا کنون بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. کتاب «آموزش فشرده پایتون» (Python Crash Course) راهنمایی سریع و بدون اتلاف وقت برای یادگیری برنامه نویسی پایتون محسوب می‌شود.

  • تعداد صفحات: ۵۴۴ صفحه
  • نویسنده: اریک مثِس (Eric Matthes)
  • امتیاز: ۴.۵ از ۵
کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون برای افراد مبتدی

در نیمه ابتدایی این کتاب، مفاهیم اساسی و بنیادی برنامه نویسی مثل متغیرها، لیست‌ها، کلاس‌ها و حلقه‌ها آموزش داده شده‌اند و تمرین‌هایی هم برای یادگیری نوشتن کدهای تمیز در هر فصل ارائه شده است. علاوه بر این، نحوه تعاملی کردن برنامه‌ها و آزمایش امنیت کدها پیش از اضافه کردن آن‌ها به پروژه نیز در این کتاب شرح داده شده است.

در نیمه دوم کتاب، مخاطب می‌تواند مفاهیم جدید فرا گرفته شده را به وسیله ۳ پروژه قابل توجه به صورت عملی پیاده‌سازی کند. موضوع هر یک از این۳ پروژه به شرح زیر است:

  • یک بازی با سبک Arcade با اقتباس از بازی مهاجمان فضایی ( Space Invaders)
  • مجموعه‌ای از بصری‌سازی‌های داده‌ها با استفاده از کتابخانه‌های مفید پایتون
  • وب‌اپلیکیشنی ساده که می‌توان آن را به صورت آنلاین مستقر کرد.

محتوای کتاب آموزش فشرده پایتون

با مطالعه کتاب Python Crash Course می‌توان موارد زیر را فرا گرفت:

  • استفاده از کتابخانه‌ها و ابزارهای قدرتمند زبان برنامه نویسی پایتون
  • ساخت بازی‌های دوبُعدی ) که در آن به فشردن کلید‌ها و کلیک کردن ماوس واکنش نشان داده می‌شود)
  • استفاده از داده‌ها برای تولید تعاملات بصری‌سازی شده
  • ایجاد و شخصی‌سازی وب‌اپلیکیشن‌ها و استقرار آن‌ها به صورت آنلاین با حفظ امنیت
  • رو‌به‌رو شدن با خطاها و اشتباهات با این هدف که بتوان مشکلات برنامه نویسی خود را به‌طور مستقل برطرف کرد.

کتاب آموزش فشرده پایتون برای چه افرادی مناسب است؟

در صورتی که فردی به دنبال ورود به دنیای برنامه نویسی باشد، کتاب Python Crash Course نقطه شروع مناسبی به حساب می‌آید و می‌توان با استفاده از آن برنامه نویسی و ساخت برنامه‌های واقعی را به سرعت یاد گرفت. این کتاب خصوصاً برای آن دسته از افرادی مناسب است که قصد دارند با هدف برنامه نویسی وب (طراحی سایت) وارد دنیای برنامه نویسی شوند. دلیلش این است که مفاهیم طراحی سایت با پایتون نیز در سرفصل‌های کتاب آموزش فشرده پایتون گنجانده شده است.

بهترین کتاب طراحی سایت با پایتون کدام است؟

اکنون پس از معرفی چند کتاب طراحی سایت با پایتون ، این سوال به وجود می‌آید که آیا باید همه این کتاب‌ها را مطالعه کرد؟‌ در این مقاله تقریباً تمام بهترین کتاب‌های برنامه نویسی وب با پایتون به طور جامع معرفی شده‌اند. اکنون انتخاب یک یا دو مورد از کتاب‌های معرفی شده در این مقاله به عهده مخاطب است و هر فرد باید بررسی کند که کدام کتاب‌ها می‌توانند برایش مفیدتر باشند.

تمام کتاب‌های معرفی شده در این نوشتار، دانش جامع و بسیار خوبی را ارائه می‌دهند و هر یک مزایا و معایب خودشان را دارند. اما به طور کلی می‌توان گفت که اولین کتاب معرفی شده در این مقاله به نوعی بهترین کتاب طراحی سایت با پایتون به حساب می‌آید.

جمع‌بندی

در این مقاله چند کتاب آموزش طراحی سایت با پایتون معرفی شدند. کتاب‌های دیگری هم با این موضوع وجود دارند، اما در این مقاله سعی شد تا تنها به بهترین کتاب‌های آموزش طراحی سایت با پایتون پرداخته شود. همچنین نحوه دانلود و دسترسی به این کتاب‌ها نیز تا حد امکان شرح داده شد. علاوه بر این، لینک دسترسی به دوره‌های آموزش طراحی سایت با پایتون نیز در خلال معرفی کتاب‌ها ارائه شده‌اند تا افرادی که با ویدیوی آموزشی راحت‌تر هستند بتوانند از این دوره‌ها استفاده کنند.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
educativePythondex
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *