چگونه یک پست خصوصی در وردپرس ایجاد کنیم؟

۴۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
چگونه یک پست خصوصی در وردپرس ایجاد کنیم؟

می‌خواهید یک «پست خصوصی» (Private Post) در وردپرس ایجاد کنید؟ برخلاف پست‌های معمول WordPress، یک پست خصوصی برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شما قابل‌ مشاهده نیست. فقط کاربرانی که با مجوزهای خاص وارد سیستم می‌شوند، قادر به مشاهده آن خواهند بود. در این مقاله، ما به شما نحوه ایجاد یک پست خصوصی در وردپرس را نشان خواهیم داد.

پست خصوصی در وردپرس

یک پست خصوصی در وردپرس برای عموم قابل رؤیت نیست. فقط کاربران با مجوزهای معتبر واردشده می‌توانند آن را در میان پست‌های وبلاگ شما ببینند. وردپرس با یک "سیستم نقش کاربر" (user role system) ساخته‌شده است که مجوزها و قابلیت‌ها را به نقشهای مختلف کاربر اختصاص می‌دهد. هر کاربر وردپرس دارای یک نقش اختصاص داده‌شده به خود است که به آن این اجازه را می‌دهد کارهای بخصوصی را (که مشخص‌شده) در یک وب‌سایت انجام دهد. هر کاربری که مجوز انتشار پست را داشته باشد می‌تواند یک پست خصوصی ارسال کند و آن را منتشر کند که آن پست فقط برای نقش‌هایی که در متن زیر نامبرده شده‌اند قابل‌مشاهده است:

  • Administrator (ادمین): صدور مجوزها به کاربران، مجاز به ایجاد، ویرایش و حذف هر پست خصوصی ایجاد شده توسط هر کاربر در یک سایت وردپرس.
  • Editor (ویرایشگر): مجاز به ایجاد، ویرایش و حذف هر پست خصوصی ایجاد شده توسط هر کاربر در یک سایت وردپرس.
  • Author (نویسنده): مجاز به ایجاد، منتشر، ویرایش، مشاهده و حذف پست‌های خصوصی خود.

نویسنده نمی‌توانند پست‌های خصوصی ایجاد شده توسط سایر کاربران را مشاهده کنند؛ به این ترتیب، بیایید نگاهی به نحوه ایجاد یک پست خصوصی در وردپرس داشته باشیم.

ایجاد یک پست خصوصی یا صفحه شخصی در وردپرس

ابتدا باید یک پست یا صفحه جدید ایجاد کنید. شما همچنین می‌توانید یک پست موجود را که می‌خواهید خصوصی کنید را ویرایش کنید. در صفحه ویرایش پست، شما باید روی لینک «ویرایش» (Edit) در کنار گزینه «نمایانی» (Visibilty) در زبانه ی «انتشار» (Publish) کلیک کنید.

ویرایش

شما اکنون گزینه‌هایی را برای ایجاد یک پست مهم ، رمز عبور محافظت شده یا خصوصی خواهید‌ دید. خصوصی را انتخاب کنید و سپس دکمه OK را کلیک کنید.

اکنون می‌توانید ویرایش پست را ادامه دهید یا می‌توانید آن را ذخیره/منتشر کنید. اگر از وب‌سایت خود بازدید کنید، شما پست وبلاگ خصوصی خود را مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد:

واژه‌ی Private (خصوصی) در ابتدا عنوان‌ها (تصویر بالا) نشانگر این است که کاربرانی که مجاز به دیدن پست‌های خصوصی نباشند، آن را نمی‌بینند.

توجه: تصاویری که شما به یک پست خصوصی اضافه می‌کنید خصوصی نیستند و می‌توانند توسط نویسندگان دیگر در فهرست‌های رسانه‌ای وردپرس مشاهده شوند. تصاویر همچنین می‌توانند توسط هرکسی که URL تصویر را داشته باشد، مشاهده شود.

ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند که نحوه ایجاد یک پست خصوصی در وردپرس را یاد بگیرید. حال اگر مایل هستید تا در مطالبی مشابه این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنسد، شاید آموزش‌های زیر بتوانند برای شما مفید باشند:

**

منبع

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «چگونه یک پست خصوصی در وردپرس ایجاد کنیم؟»

سلام و روز بخیر. ضمن تشکر از راهنمایی و آموزش خوب شما، خواهشمندم بفرمایید چگونه می توان واژه ی «خصوصی» را که در ابندای پست های خصوصی نوشته شده حذف کرد. از لطف شما صمیمانه سپاسگزارم. با احترام

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *