چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم؟ — کاربردی و اصولی ترین روش ها

۴۶۱۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴۵ دقیقه
چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم؟ — کاربردی و اصولی ترین روش ها

برنامه نویسی برای علاقه‌مندان فعالیتی دلپذیر و سرگرم کننده به حساب می‌آید. بهترین شغل دنیا هم پول در آوردن از کاری است که فرد از انجام آن لذت می‌برد. پس چه بهتر که بتوان از برنامه نویسی پول در آورد. اما ممکن است برخی از افراد با راه پول در آوردن از برنامه نویسی آشنایی نداشته باشند و این سوال در ذهن آن‌ها به وجود آمده باشد که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ برای کسب درآمد از برنامه نویسی ابتدا باید مشخص شود که از کجا می‌توان کار را شروع کرد، راه‌های درآمدزایی از برنامه نویسی چه هستند و چه منابعی برای پول در آوردن از برنامه نویسی مورد نیاز است؟ در این مقاله به روش‌های مختلف کسب درآمد از طریق برنامه نویسی پرداخته شده است.

فهرست مطالب این نوشته

به طور کلی می‌توان کسب درآمد از برنامه نویسی را در دو گروه مختلف دسته‌بندی کرد. رایج‌ترین و اصلی‌ترین راه پول درآوردن از برنامه نویسی ، استخدام در یک شرکت تجاری یا سازمان دولتی است. سایر روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی که می‌توان آن‌ها را به طور همزمان با کار در یک سازمان هم انجام داد به نوعی در دسته خوداشتغالی قرار می‌گیرند. بنابراین، در این مقاله ابتدا به چگونگی پول در آوردن از برنامه نویسی با استخدام در یک سازمان و سپس به سایر راه‌های کسب درآمد از برنامه نویسی به صورت خوداشتغالی پرداخته شده است.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم : استخدام به عنوان برنامه نویس در یک شرکت

با پیشرفت روزافزون فناوری، امروزه مهارت‌های برنامه نویسی بیش از هر زمان مورد تقاضا هستند و روز به روز تعداد آگهی‌های شغلی مرتبط با برنامه نویسی در کشورهای مختلف افزایش می‌یابد. داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط معمولاً یکی از شرایط استخدام برنامه نویس در اکثر شرکت‌ها به حساب می‌آید. اما بدون داشتن مدرک دانشگاهی نیز همچنان شانس ورود به صنعت و بازار کار وجود دارد و با کسب مهارت‌های لازم می‌توان به عنوان برنامه نویس در شرکت‌های مختلف استخدام شد.

تمام آنچه که یک فرد برای استخدام شدن به عنوان برنامه نویس نیاز دارد، کسب تجربه و مهارت‌های فنی لازم است. در این بخش از مقاله «چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم» به این مسئله پرداخته شده است که یک برنامه نویس در یک شرکت چه کارهایی انجام می‌دهد و چگونه می‌توان بدون داشتن مدرک به عنوان برنامه نویس استخدام شد.

چگونه به عنوان برنامه نویس استخدام شویم ؟

یک برنامه نویس چه کارهایی انجام می‌دهد؟

برنامه نویسان نرم افزارهای مختلف را طراحی می‌کنند و آن‌ها را توسعه می‌دهند. همچنین، یک برنامه نویس تست نرم افزار را هم انجام می‌دهد. در شغل برنامه نویسی از عملکرد صحیح برنامه‌های نرم افزاری برای فراهم‌سازی بیش‌ترین میزان کارایی، پایایی و امنیت اطمینان حاصل می‌شود. برنامه نویسان معمولاً با سایر توسعه دهندگان و طراحان برای برنامه‌ریزی جهت ساخت برنامه‌ها و درک نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند.

علاوه بر این، برنامه نویسان اغلب مراحل مختلف فرآیند توسعه نرم افزار شامل طراحی، پیاده‌سازی، توسعه و تست را چندین بار تکرار می‌کنند و برای بهبود عملکرد نرم افزار از مشتریان بازخورد می‌گیرند. برنامه نویسان می‌توانند در صنایع مختلفی مشغول به کار شوند. در ادامه، اکثر زمینه‌های مختلفی معرفی شده‌اند که یک برنامه نویس می‌تواند در آن‌ها فعالیت کند.

حوزه های مختلف برنامه نویسی کدامند؟

برای شروع کار به عنوان یک برنامه نویس و پاسخ به این سوال که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ، پیش از هر چیز فرد باید به این مسئله بیندیشد که چه خدماتی را می‌تواند از این طریق ارائه دهد و به چه زمینه‌ای علاقه‌مند است. در عصر حاضر، از جمله محبوب‌ترین خدماتی که برنامه نویسان ارائه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از مسائل مهمی که در خصوص استخدام شدن به عنوان برنامه نویس و پاسخ به این سوال که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ، بسیار اهمیت دارد، میزان حقوق دریافتی در این شیوه است. بنابراین در ادامه به این موضوع پرداخته شده است.

متوسط درآمد یک برنامه نویس با استخدام در یک شرکت تجاری چقدر است؟

حقوق میانگین برای برنامه نویسان بسته به سطح تجربه، تخصص و کارفرما متفاوت است. می‌توان متوسط میزان درآمد ماهیانه برنامه نویس در ایران را بین ۶ الی ۸ میلیون در نظر گرفت. کم‌ترین میزان حقوق برنامه نویس در ایران در حدود ۳ تا ۵ میلیون و بیش‌ترین مقدار حقوق ماهیانه نیز بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است. در کشور آمریکا نیز متوسط درآمد سالانه برنامه نویس نزدیک به ۹۰ هزار دلار، حداقل حقوق حدوداً ۵۰ هزار دلار و حداکثر درآمد سالانه برنامه نویس در این کشور نیز در حدود ۱۴۵ هزار دلار است.

باید توجه داشت که مبالغ ذکر شده مربوط به زمان انتشار این مقاله هستند و این مقادیر ممکن است در آینده تغییر کنند. به طور کلی می‌توان گفت که میزان درآمد یک برنامه نویس با تجربه، نسبت به سایر مشاغل بیش‌تر است و می‌توان درآمد قابل قبولی از این طریق به دست آورد. اما در هر صورت، میزان حقوق دریافتی به عامل‌های مختلفی بستگی دارد و مقدار ثابتی نیست. یک سوال مهم دیگر در خصوص استخدام شدن به عنوان برنامه نویس این است که با کسب چه مهارت‌هایی می‌توان به این هدف دست پیدا کرد؟ در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ داده شده است.

چه مهارت هایی برای کسب درآمد از برنامه نویسی مورد نیاز است ؟

چه مهارت‌هایی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس مورد نیاز است؟

مهارت‌های برنامه نویس کامپیوتر کاربردهای بسیاری در بازار کار دارند. برنامه نویسان اغلب در کنار توسعه دهندگان نرم افزار کار می‌کنند و حتی ممکن است به طراحی برنامه‌ها هم بپردازند. برخی از وظایفی که معمولاً به برنامه نویسان محول می‌شوند در ادامه فهرست شده‌اند:

  • برنامه ریزی محصول نرم افزاری : از مدل‌ها و فلوچارت‌ها برای تعیین جزئیات نحوه کدنویسی و برنامه ریزی لازم استفاده می‌شود.
  • طراحی و ایجاد کاربردها : ممکن است یک اپلیکیشن موبایل یا یک سیستم عامل پیچیده توسعه داده شود.
  • کدنویسی برنامه‌ها : ممکن است انواع مختلفی از زبان‌های برنامه نویسی جهت نوشتن یک برنامه نرم افزاری برای یک کسب و کار یا مشتری به کار گرفته شوند.

در این راستا، مطالعه مقاله زیر نیز می‌تواند برای کسب اطلاعات بیش‌تر مفید واقع شود:

علاوه بر مهارت‌های فنی از جمله مهارت کدنویسی،‌ کسب مهارت‌های زیر نیز به برنامه نویسان برای موفقیت بیش‌تر در حرفه شغلی خود کمک می‌کنند:

به مهارت‌های فوق و سایر مهارت‌های مشابه، مهارت‌های نرم گفته می‌شود. برای آشنایی بیش‌تر با مهارت‌های نرم، مطالعه مقاله‌های زیر به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌شود:

چگونه بدون داشتن مدرک دانشگاهی به عنوان برنامه نویس استخدام شویم ؟

در صورتی که فردی بخواهد به تازگی در حوزه برنامه نویسی شاغل شود و در صورتی که تجربیاتی در زمینه برنامه نویسی داشته باشد، می‌تواند با طی کردن یازده گام زیر به عنوان برنامه نویس در یک شرکت نرم افزاری استخدام شود:

  1. یادگیری یک زبان برنامه نویسی
  2. ثبت نام در یک موسسه آموزش برنامه نویسی
  3. تسلط بر یک الگوی برنامه نویسی
  4. یادگیری ابزارهای مرتبط با برنامه نویسی
  5. کسب مهارت خواندن مستندات فنی
  6. سعی در فعالیت به عنوان برنامه نویس فریلنسر
  7. مشارکت در پروژه‌های منبع آزاد
  8. ساخت و انجام پروژه شخصی
  9. کسب اعتبار در بازار برنامه نویسی
  10. شروع فعالیت کاری در یک شغل غیر مرتبط با برنامه نویسی
  11. تقویت استراتژی‌های کاریابی خود

حال در ادامه مقاله «چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم» هر یک از مراحل فوق به طور مختصر توضیح داده شده‌اند.

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : یادگیری یک زبان برنامه نویسی

اولین کاری که برای شروع فعالیت در حرفه برنامه نویسی لازم است، یادگیری یک زبان برنامه نویسی است. می‌توان در کلاس‌های آنلاین یا حضوری شرکت کرد، از وبینارها استفاده کرد، کتاب مطالعه کرد و به پادکست‌های مرتبط با برنامه نویسی گوش فرا داد.

برخی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی که افراد مبتدی می‌توانند یادگیری آن‌ها را آغاز کنند در ادامه فهرست شده‌اند:

  • پایتون : بهترین زبان برنامه نویسی در اکثر زمینه‌ها و کاربردهای مختلف
  • جاوا اسکریپت : یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی در توسعه وب
  • سوئیفت : بهترین زبان برنامه نویسی جهت توسعه اپلیکیشن برای محصولات شرکت اپل
  • جاوا : بهترین زبان برنامه نویسی برای برنامه نویسان تازه کار در حوزه توسعه وب اپلیکیشن‌های تجاری
مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : یادگیری یک زبان برنامه نویسی

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : ثبت نام در یک موسسه آموزش برنامه نویسی

در صورتی که فردی تحصیلات دانشگاهی مرتبط با علوم کامپیوتر و برنامه نویسی نداشته باشد، می‌تواند با ثبت‌نام در یک موسسه آموزش برنامه نویسی نیز مهارت‌های لازم را به دست آورد. می‌توان از دوره‌های آنلاین با برنامه‌های فشرده به شیوه بوت‌کمپ (اردوی آموزشی) استفاده کرد که قابلیت آموزش مباحث پایه برنامه نویسی یا کمک به گسترش مجموعه مهارت‌های فرد را دارا هستند.

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : تسلط بر یک شیوه برنامه نویسی

شیوه‌ها یا همان پارادایم‌های برنامه نویسی در واقع نوعی دسته‌بندی زبان‌های برنامه نویسی بر اساس ویژگی‌های آن‌ها است. شیوه‌های برنامه نویسی متفاوتی وجود دارند، اما دو تا از محبوب‌ترین آن‌ها برنامه نویسی شی‌گرا و تابع محور است.

هر یک از این دو پارادایم در ادامه به طور مختصر شرح داده شده‌اند:

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : یادگیری ابزارهای مرتبط با برنامه نویسی

برنامه نویس‌ها ابزارهایی دارند که به طور مداوم از آن‌ها در وظایف روزانه خود استفاده می‌کنند و درک نحوه استفاده از این ابزارها در استخدام شدن به عنوان یک برنامه نویس، عامل کلیدی به حساب می‌آيد. برخی از ابزارهایی که می‌توان برای استخدام شدن به عنوان برنامه نویس فرا گرفت، در ادامه فهرست شده‌اند:

  • کنترل نسخه روزانه : این ابزار به برنامه نویسان اجازه می‌دهد تا با یکدیگر در یک پروژه مشترک همکاری داشته باشند و بتوانند تغییرات انجام شده روی کدها را مدیریت کنند.
  • وب سایت منبع آزاد : این نوع وب سایت نیز محلی است که برنامه نویسان می‌توانند کدهای خود را آپلود و مدیریت کنند.
  • عبارت‌های با قاعده : این عبارات، قطعه‌ کدهایی هستند که الگوهایی در آن‌ها قابل شناسایی است.
  • خط فرمان : ترمینال یا خط فرمان محیطی است که به برنامه نویس اجازه می‌دهد تا با سیستم عامل ارتباط برقرار کند و در برخی از مراحل انجام پروژه استفاده از آن اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : کسب مهارت خواندن مستندات فنی

ابزارهای برنامه نویسی معمولاً به همراه مستندات فنی ارائه می‌شوند که در آن‌ها دستورالعمل‌هایی برای نحوه استفاده از آن ابزارها موجود است. درک چگونگی خواندن این مستندات یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای مختلف برنامه نویسی را بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : سعی در فعالیت به عنوان برنامه نویس فریلنسر

شروع کار به عنوان یک فریلنسر، راهکاری جایگزین برای مسیر سنتی تبدیل شدن به یک برنامه نویس از طریق تحصیلات دانشگاهی به حساب می‌آید. با یادگیری برنامه نویسی، خواندن مستندات و نحوه استفاده از ابزارهای لازم، می‌توان در جستجوی فرصت‌های شغلی فریلنسری بود و به صورت پروژه‌ای از برنامه نویسی پول درآورد. بدین طریق، می‌توان توانایی‌های خود را به کارفرمایان احتمالی به اثبات رساند و رزومه خود را نیز تقویت کرد.

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : سعی در فعالیت به عنوان برنامه نویس فریلنسر

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : مشارکت در پروژه‌های منبع آزاد

یکی دیگر از مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس می‌تواند پیوستن به وب سایت‌هایی باشد که از مشارکت‌های منبع آزاد از جانب برنامه نویسان پشتیبانی می‌کنند. می‌توان در این وب سایت‌ها به دنبال پروژه‌هایی برای مشارکت بود. بسیاری از شرکت‌ها به طور دائم برنامه نویسانی را از این طریق جذب می‌کنند. بنابراین، افراد می‌توانند با شرکت در پروژه‌های متن باز توانایی‌ها و مهارت‌های خود را به یک کارفرمای بالقوه نشان دهند.

همچنین، می‌توان روی پروژه‌هایی در زمینه مورد علاقه خود تمرکز کرد تا از این طریق احتمال تحت تاثیر قرار دادن و جلب نظر یک مشتری احتمالی افزایش یابد. برای انجام این کار، فرد ابتدا باید شرکت‌های مورد علاقه خود را شناسایی کند و سپس پروژه‌هایی را پیدا کند که در این شرکت‌ها در حال انجام هستند. به اثبات رساندن مهارت‌های خود به افراد فعال در اجتماعات متن بازی که در شرکت‌های مورد نظر کار می‌کنند نیز می‌تواند یک نقطه قوت برای نمایش توانایی‌های فردی محسوب شود.

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : ساخت و انجام پروژه شخصی

به جای مشارکت و وقف خود در پروژه‌های دیگران، افراد می‌توانند برای استخدام شدن به عنوان برنامه نویس، پروژه‌های نرم افزاری خودشان را بسازند. برای مثال می‌توان یک برنامه نرم افزاری را طراحی کرد که سایر توسعه دهندگان بتوانند با استفاده از آن وظایف روزانه خود را ساده‌تر انجام دهند.

به عنوان مثال ساخت یک API، محصولات مبتنی بر توسعه دهندگان یا ایجاد یک کتابخانه از جمله مواردی هستند که یک برنامه نویس می‌تواند برای ورود به بازار کار و استخدام شدن بدون مدرک دانشگاهی آن‌ها را پیاده‌سازی کند. ساخت و توسعه پروژه‌ای که به یک شرکت در بهبود بهره‌وری کمک کند، می‌تواند شانس دیده شدن توسط یک کارفرمای احتمالی را افزایش دهد.

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : کسب اعتبار در بازار برنامه نویسی

در صورتی که فرد تا حدودی تجربه کاری داشته باشد و در ساخت یک پروژه یا مشارکت در ساخت آن نقش داشته است، می‌تواند در این زمینه به وبلاگ‌نویسی بپردازد. می‌توان درباره نقش خود در آن پروژه نوشت یا به شرح جزئیات پروژه شخصی خود پرداخت.

همچنین می‌توان نکات و ترفندهایی را هم در مطالب خود ارائه کرد یا به طور عمیق‌تری وارد برخی از مهارت‌ها و اطلاعات فنی شد. به اشتراک گذاشتن پست‌های وبلاگ شخصی و جذب دنبال کنندگان بیش‌تر می‌تواند به فرد در کسب اعتبار در حوزه برنامه نویسی کمک کند.

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : شروع کار در شغل غیر مرتبط با برنامه نویسی

در صورتی که فرد از قبل مهارت‌های کامپیوتری لازم را داشته باشد، می‌تواند ابتدا در یک شغل غیر مرتبط با برنامه نویسی مشغول به کار شود. بدین وسیله، می‌توان تجربه کسب کرد و کم کم وارد حوزه برنامه نویسی شد.

برخی از شغل‌های جایگزینی که می‌توان کار را با آن‌ها آغاز کرد در ادامه فهرست شده‌اند:

  • پشتیبانی فنی: فعالیت به عنوان پشتیبان فنی یا پشتیبان IT می‌تواند یکی از نقاط شروع پیش از ورود به حوزه برنامه نویسی باشد. در این عنوان شغلی، افراد به کاربران در رفع مشکلات فنی سخت افزاری یا نرم افزاری کمک می‌کنند.
  • تست نرم افزار: در سمت شغلی تست کننده نرم افزار، اطمینان حاصل می‌شود که یک برنامه نرم افزاری مطابق انتظار عمل می‌کند. این برنامه می‌تواند یک اپلیکیشن موبایل یا برنامه‌های داخلی یک سازمان را شامل شود.
  • وارد کردن اطلاعات: فردی که به عنوان یک وارد کننده اطلاعات فعالیت می‌کند، داده‌‌ها را بازبینی و سازمان‌دهی می‌کند و سپس آن‌ها را وارد یک سیستم کامپیوتری یا یک پایگاه داده دیجیتال خواهد کرد.
فعالیت در شغل پشتیبانی فنی پیش از پیدا کردن شغل مرتبط با برنامه نویسی برای کسب درآمد از آن

مراحل استخدام شدن به عنوان برنامه نویس : تقویت استراتژی‌های کاریابی خود

در صورتی که فردی علاقه داشته باشد در یک شرکت خاص فعالیت کند، می‌تواند در مورد آن سازمان تحقیقاتی را انجام دهد تا مشخص شود که آیا آن‌ها برنامه نویسان بدون مدرک را هم استخدام می‌کنند یا خیر و می‌توان اطلاعات بیش‌تری را درباره کارمندان فعلی آن شرکت و سابقه تحصیلی آن‌ها به دست آورد. همچنین، می‌توان با سایر برنامه نویسان در ارتباط بود و شبکه‌سازی کرد تا در خصوص محل کار آن‌ها و اینکه آیا در شرکت آن‌ها امکان استخدام برنامه نویس بدون مدرک وجود دارد یا خیر اطلاعاتی به دست آورد.

حال پس از پاسخ به سوال چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم از جنبه استخدام در یک شرکت تجاری، در ادامه این مقاله به سایر روش‌های جایگزینی برای پول در آوردن از برنامه نویسی پرداخته شده است که می‌توان به نوعی آن‌ها را در دسته خوداشتغالی قرار داد. پیش از آن مجموعه دوره‌های آموزش برنامه نویسی فرادرس به علاقه‌مندان شروع یادگیری برنامه نویسی معرفی شده است.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم : خوداشتغالی

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از برنامه نویسی وجود دارند. در این بخش به ۱۵ روش مختلف برای پول در آوردن از برنامه نویسی پرداخته شده است. برخی از این روش‌ها ساخت دوره‌های ویدیویی آموزش برنامه نویسی ، فریلنسری و فروش افزونه‌ها و تِم‌ها را شامل می‌شود.

فهرستی از تمام ۱۵ روش مختلف کسب درآمد از برنامه نویسی که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شده است به شرح زیر هستند:

  1. ایجاد دوره‌های ویدیویی آموزش برنامه نویسی
  2. فریلنسری
  3. تدریس خصوصی برنامه نویسی
  4. فروش افزونه‌ها و تِم‌ها
  5. توسعه و ساخت اپلیکیشن موبایل
  6. ساخت بازی
  7. تولید محتوای متنی برنامه نویسی
  8. برنامه نویسی متن باز
  9. وبلاگ نویسی
  10. شرکت در مسابقات برنامه نویسی
  11. جایزه گرفتن در ازای شناسایی رخنه‌ها در اپلیکیشن‌ها یا وب اپلیکیشن‌ها
  12. فروش کتاب‌های الکترونیکی (Ebook)
  13. پاسخگویی به سوالات برنامه نویسی در پلتفرم Quora
  14. ساخت یک نرم افزار یا وب اپلیکیشن
  15. تولید پادکست درباره برنامه نویسی
  16. استخدام در شرکت‌های تجاری مختلف
چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم؟ راه های پول در آوردن از برنامه نویسی

حال در ادامه برای روشن‌تر شدن اینکه چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ، هر یک از روش‌های فهرست شده در بالا به طور مجزا شرح داده شده‌اند.

راه پول در آوردن از برنامه نویسی : ایجاد دوره‌های ویدیویی آموزش برنامه نویسی

افراد بسیاری در اینترنت به دنبال یک مدرس یا دوره آموزشی آنلاین برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی یا هر نوع موضوع دیگری در حوزه علوم کامپیوتر هستند. می‌توان با تدریس و آماده‌سازی یک دوره ویدیویی آموزش برنامه نویسی به این افراد کمک کرد و از این طریق با برنامه نویسی کسب درآمد کرد. بسیاری از برنامه نویسان و توسعه دهندگان در سراسر جهان از طریق تدریس دوره‌های آنلاین برنامه نویسی امرار معاش می‌کنند.

چه روش‌هایی برای انتشار دوره‌های آموزشی و کسب درآمد از طریق ساخت دوره‌های برنامه نویسی وجود دارند؟

در این بخش به روش‌های مختلف کسب درآمد از طریق ساخت دوره‌های آموزش برنامه نویسی پرداخته شده است.

تدریس برنامه نویسی در فرادرس: پلتفرم‌ها و وب سایت‌هایی هم وجود دارند که می‌توان دوره‌های آموزشی تولید شده را در آن‌ها به فروش رساند. «فرادرس» یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین کشور به حساب می‌آید. تاکنون صدها دوره آموزشی مختلف نه تنها در حوزه برنامه نویسی و علوم کامپیوتر، بلکه در سایر زمینه‌های علمی، صنعتی و حوزه‌های مختلف کسب و کار در فرادرس ارائه شده است. با ساخت دوره‌های مرتبط با برنامه نویسی برای فرادرس می‌توان درآمد مناسبی به دست آورد:

تدریس برنامه نویسی در پلتفرم‌های خارجی به زبان انگلیسی: علاوه بر فرادرس، پلتفرم‌های آموزشی خارجی مثل Udemy نیز محلی برای مدرسین برنامه نویسی هستند که می‌توان در آن‌‌ها به صورت رایگان با ایجاد حساب کاربری مخصوص مدرس، دوره‌های خود را مدیریت کرد و آن‌ها را به فروش رساند. واضح است که برای تدریس و فروش دوره در این پلتفرم‌ها، تسلط کافی به زبان انگلیسی خصوصاً مهارت Speaking ضرورت دارد. برخی از پلتفرم‌های محبوب و پراستفاده‌ای که در آن‌ها دوره‌های مختلفی به زبان انگلیسی در حوزه برنامه نویسی ارائه شده است، وب سایت‌های زیر را شامل می‌شود:

  • Udemy
  • Coursera
  • Skillshare
  • Bitdegree
  • Udacity
  • LinkedIn Learning
  • Masterclass
  • Codecademy
  • edX

تدریس برنامه نویسی در یوتیوب: یکی دیگر از راه‌های انتشار ویدیوهای آموزشی و کسب درآمد از این طریق، استفاده از یوتیوب است. برنامه نویسان تازه‌کار و حتی برخی از توسعه دهندگان ارشد نیز از بسترهایی مثل یوتیوب برای رفع مشکلات و یافتن پاسخ سوالات برنامه نویسی خود استفاده می‌کنند. در صورتی که تعداد اعضای کانال یوتیوب و تعداد بازدیدکنندگان ویدیوهای آن به حد نصاب تعیین شده برسند، گوگل به یوتیوبرها حقوق پرداخت می‌کند و می‌توان از این طریق درآمد دلاری داشت. ایجاد کانال یوتیوب و آپلود ویدیو (در این مورد خاص، ویدیوهای آموزش برنامه نویسی) کاملاً رایگان است. اگرچه، تولید محتوای ویدیویی با کیفیت نیازمند خرید برخی تجهیزات حرفه‌ای و صرف هزینه خواهد بود. اکثر پلتفرم‌های آموزش آنلاین نیز تعداد مخاطب بالایی دارند.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ پول در آوردن از برنامه نویسی با درست کردن فیلم آموزشی آنلاین

برای تولید و تهیه فیلم آموزشی به چه امکاناتی نیاز است؟

برخی از پلتفرم‌های فروش دوره‌های آموزشی آنلاین مدرسین را ملزم به استفاده از میکروفن‌های با کیفیت می‌کنند که معمولاً قیمت این میکروفن‌ها زیاد است. اما برای شروع، تولید ویدیوی آموزشی در یوتیوب هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان با ساده‌ترین امکانات و تجهیزات در دسترس، مخصوصاً گوشی موبایل، به راحتی کار را آغاز کرد. اگرچه باید توجه داشت که برای جلب مخاطب بیش‌تر، کیفیت بالای فیلم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین، هیچ نیازی به دوربین مخصوص و حرفه‌ای هم وجود ندارد و برای شروع کار، تنها نصب یک نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش (Screen Recorder) هم کافی خواهد بود. طبیعتاً با گذشت زمان و کسب درآمد از این راه، می‌توان به مرور تجهیزات بهتری تهیه کرد و کیفیت محتوای تولید شده را افزایش داد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در خصوص تهیه ویدیوی آموزشی، مطالعه مقاله‌های زیر پیشنهاد می‌شود:

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم : فریلنسری

می‌توان فریلنسینگ را به عنوان اولین و برترین گزینه برای پول در آوردن از برنامه نویسی بر شمرد. دورکاری یا فریلنسری به این دلیل به عنوان یک روش پرطرفدار و محبوب کسب درآمد بر شمرده می‌شود که یک فریلنسر رئیس خودش است. تنها با نشستن و برنامه نویسی کردن در خانه می‌توان درآمد بالایی داشت.

بهترین سایت‌های فریلنسری چه هستند؟

علاوه بر پلتفرم‌های آموزش آنلاین، پلتفرم‌ها و وب سایت‌هایی هم مخصوص فریلنسرها وجود دارند که به عنوان واسط بین فریلنسر و کارفرما عمل می‌کنند. فریلنسری می‌تواند گاهی کمی کسل کننده باشد، اما با استفاده از پلتفرم‌های فریلنسری مناسب می‌توان پروژه‌های مطلوبی را یافت که با انجام آن‌ها درآمد خوبی حاصل می‌شود. با استفاده از بسترهای آنلاین فریلنسری می‌توان به مشتریان بیش‌تری دسترسی داشت. از جمله محبوب‌ترین پلتفرم‌های فریلنسینگ در ایران، می‌توان به پونیشا و پارس‌کدرز اشاره کرد. برخی از سایر پلتفرم‌های خارجی نیز در ادامه فهرست شده‌اند:

  • Fiverr
  • Upwork
  • People Per Hour
  • Guru
  • Toptal

برای آشنایی بیش‌تر با نحوه پول در آوردن از برنامه نویسی با فریلنسری ، در ادامه ایده‌ها و راهکارهایی در این خصوص ارائه شده است.

ایده‌هایی برای کسب درآمد از برنامه نویسی با فریلنسری : استفاده از پلتفرم‌های فریلنسری اختصاصی

استفاده از پلتفرم‌های مخصوص فریلنسری می‌تواند در کسب درآمد از این روش بسیار موثر باشد. خوشبختانه در طول زمان پلتفرم‌های اختصاصی فریلنسری با تمرکز بر مشاغلی خاص از جمله برنامه نویسی به وجود آمده‌اند. به این ترتیب، شرکت‌ها و اشخاص حقیقی اکنون برای انجام سریع‌تر پروژه‌های خود از این پلتفرم‌ها برای ارتباط با فریلنسرها استفاده می‌کنند. علاوه بر این، دانشجویان و محققین علوم کامپیوتر نیز از برنامه نویسان فریلنسر برای حل مسائل کدنویسی خود کمک می‌گیرند.

مهم‌تر از همه، آن‌ها حاضرند به میزان ارزش پروژه انجام شده، هزینه لازم را پرداخت کنند. هدف یک فریلنسر موفق در پلتفرم‌های فریلنسری باید جلب اطمینان مشتریان، دریافت نظرات مثبت و امتیاز بالا باشد. یکی از روش‌هایی که می‌توان به این مهم دست پیدا کرد، ساخت یک شرح عملکرد (portfolio) یا همان رزومه منحصر به فرد و درجه یک است. در واقع یک برنامه نویس فریلنسر با ایجاد برند شخصی قدرتمند می‌تواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد و از این طریق پولدار شود.

ایده‌هایی برای کسب درآمد از برنامه نویسی با فریلنسری : پروژه گرفتن از طریق شبکه‌های اجتماعی

هیچ محدودیتی در فضای آنلاین وجود ندارد و بنابراین، علاوه بر ثبت نام و ساخت پروفایل در بسترهای اختصاصی فریلنسری، همچنین می‌توان از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز با مشتریان ارتباط گرفت و پروژه‌های برنامه نویسی انجام داد. برای مثال، لینکدین یکی از بسترهای اجتماعی مناسب برای این کار است. می‌توان در لینکدین یک رزومه آنلاین ایجاد، توانایی‌های خود را تبلیغ و با مشتریان بالقوه و فعال ارتباط برقرار کرد. همچنین، بسیاری از کارفرمایان نیز از طریق لینکدین به دنبال برنامه نویسان دورکار هستند و می‌توان از طریق این شبکه اجتماعی با آن‌ها در ارتباط بود. علاوه بر لینکدین، می‌توان از سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر موارد نیز برای گرفتن پروژه‌های برنامه نویسی استفاده کرد.

برنامه نویس فریلنسر یک راه پول در آوردن با برنامه نویسی برای پاسخ به سوال چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟

کسب درآمد از کدنویسی : تدریس خصوصی برنامه نویسی

به جای آماده‌سازی و تدریس یک دوره آموزش آنلاین کامل، می‌توان یک دانشجو را راهنمایی و او را در تمرین‌های برنامه نویسی یا درس‌هایش یاری کرد. بسیاری از افراد به دنبال آموزگار خصوصی برای کمک به یادگیری مفاهیم برنامه نویسی و تمرینات مختلف هستند.

بنابراین، یکی دیگر از پاسخ‌ها به این سوال که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ، می‌تواند فعالیت به عنوان یک مدرس خصوصی برنامه نویسی باشد. هزینه تدریس خصوصی برنامه نویسی در اکثر مواقع به صورت ساعتی محاسبه می‌شود. با کسب تجربه در زمینه تدریس خصوصی برنامه نویسی، میزان مبلغ دریافتی به ازای هر ساعت تدریس نیز افزایش می‌یابد. در ادامه، برخی از وب سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی محبوب برای تدریس خصوصی فهرست شده‌اند:

  • Codementor
  • Chegg
  • IdTech
  • ClassGap
کسب درآمد از برنامه نویسی با تدریس خصوصی و تبدیل شدن به یک مدرس برنامه نویسی

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم : فروش افزونه ها و تِم ها

این ایده و روش برای اینکه چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ، مخصوص برنامه نویسان وب است. یک راه پول در آوردن از برنامه نویسی ، توسعه افزونه‌هایی برای وردپرس (WordPress) یا سایر وب سایت‌ها به حساب می‌آید. می‌توان این افزونه‌ها را با قیمت خوبی در اینترنت به فروش رساند. بسیاری از برنامه نویسان و توسعه دهندگان برای آسان‌تر شدن کارشان و صرفه‌جویی در زمان به این افزونه‌ها نیاز دارند. به همین دلیل، می‌توان از این راه به طور مستقل درآمد اضافه کسب کرد و از برنامه نویسی پول در آورد.

علاوه بر این، یک توسعه دهنده یا همان برنامه نویس وب می‌تواند تِم (Theme) و قالب (Template) هم بسازد. بسیاری از کاربران و برنامه نویسان برای ساخت وب سایت‌های خود نیاز به تِم‌ها و قالب‌های زیبا و متحرک (واکنش‌گرا) دارند. بنابراین یک راه دیگر برای کسب درآمد از برنامه نویسی ، فروش تم و قالب است. برای یک برنامه نویس وب، این ایده و روش پول در آوردن از برنامه نویسی ، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌رود و می‌توان درآمد خوبی از آن به دست آورد.

راه پول در آوردن از برنامه نویسی : توسعه و ساخت اپلیکیشن موبایل

این روزها تقریباً همه افراد از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و برای آسان‌تر شدن کارهای روزانه خود، برنامه‌های کاربردی یا همان اپلیکیشن‌های مختلفی را از فروشگاه اپل یا گوگل پلی روی گوشی دانلود و نصب می‌کنند. اگر فردی برنامه نویس اپلیکیشن‌های موبایل باشد، می‌تواند یک اپلیکیشن کاربردی و مفید بسازد و با اضافه کردن تبلیغات مثلاً با استفاده از Admob گوگل و آپلود کردن آن در فروشگاه‌های مختلف اپلیکیشن موبایل از برنامه نویسی پول در بیاورد.

برنامه نویسانی که در فروشگاه اپل و گوگل پلی اپلیکیشن آپلود کرده‌‌اند، روزانه می‌توانند در حدود ۱۰ دلار و ماهانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند. کسب درآمد به این شیوه معمولاً از طریق استفاده از انظمام‌های ارائه شده توسط وب سایت‌های تبلیغاتی مثل AdMob یا Google Ads در اپلیکیشن ساخته شده امکان‌پذیر است. بدین طریق، تنها با یک بار برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن می‌توان به درآمد منفعل (غیر فعال) رسید.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ یک راه پول در آوردن از برنامه نویسی توسعه و ساخت اپلیکیشن موبایل است.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم : بازی سازی

این روزها صنعت بازی‌های کامپیوتری به یک کسب و کار میلیون دلاری بدل شده است. به سبب گسترش چشمگیر گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های قابل حمل، بازی کردن هیچ محدودیت مکانی ندارد و در هر محلی می‌توان با بازی‌های کامپیوتری سرگرم شد.

آن دسته از برنامه نویسانی که در حوزه بازی سازی فعالیت می‌کنند، می‌توانند با ساخت بازی‌های کامپیوتری کسب درآمد قابل قبولی داشته باشند. برای پول در آوردن از بازی سازی باید گام‌های زیر را طی کرد:

  • توسعه و ساخت یک بازی کامپیوتری
  • اضافه کردن تبلیغات یا ایجاد یک خرید دورن برنامه‌ای
  • انتشار و آپلود کردن بازی در یک فروشگاه اپلکیشن

برای اضافه کردن و استفاده از یک انظمام تبلیغاتی، می‌توان از سرویس AdMob استفاده کرد که وب سایت‌های گوگل را برای فراهم‌سازی تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل به کار می‌گیرد. همچنین، می‌توان از Unity Ads هم برای بازی استفاده کرد. در ادامه برخی از بسترها و فروشگاه‌هایی فهرست شده‌اند که می‌توان بازی ساخته شده را در آن‌ها منتشر کرد.

  • فروشگاه گوگل پلی (Play Store) | برای بازی‌های موبایل
  • فروشگاه اپل (Apple Store) | برای بازی‌های موبایل
  • فروشگاه یونیتی | برای بازی‌های موبایل و PC
  • استیم (Steam) | برای بازی‌های تحت PC
  • Itch.io | برای بازی‌های PC و موبایل
چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ یک راه پول در آوردن از برنامه نویسی ساخت بازی های کامپیوتری است.

چگونه از برنامه نویسی درآمد داشته باشیم : تولید محتوای متنی برنامه نویسی

در صورتی که فردی داستان‌گوی قوی باشد یا اطلاعات زیادی پیرامون برنامه نویسی و سایر زمینه‌های مرتبط با فناوری داشته باشد، می‌تواند با نوشتن مقاله و تولید محتوای متنی در حوزه برنامه نویسی یا فناوری، درآمد کسب کند. می‌توان با استخدام در یک نشریه آنلاین مانند مجله فرادرس یا سایر بسترهای تولید محتوا و نوشتن مقاله در زمینه برنامه نویسی و علوم کامپیوتر به درآمد ثابت ماهانه رسید. همچنین، این امکان وجود دارد که به صورت فریلنس، پروژه‌های برون‌سپاری شده توسط شرکت‌های مختلف را انجام داد.

Medium یکی از پلتفرم‌های خارجی است که می‌توان در آن‌ها از طریق برنامه‌های شراکتی (Partner Program) با تولید محتوا درآمد کسب کرد. Medium به نویسندگان شریک خود به صورت ماهانه بر اساس میزان استقبال از مطالبی که نوشته‌اند، حقوق پرداخت می‌کند. سایت Vocal.media نیز یکی دیگر از بسترهایی است که می‌توان در آن با تولید محتوای متنی در زمینه برنامه نویسی درآمد کسب کرد.

کسب درآمد از برنامه نویسی : نوشتن برنامه‌های منبع آزاد

شخصی که برنامه نویس یا توسعه دهنده خطاب می‌شود، دارای توانایی حل مسئله است. بنابراین، یک توسعه دهنده می‌تواند برنامه‌های نرم‌افزاری متن‌باز توسعه دهد و از این طریق به حل مشکلات و مسائل روزانه کاربران کمک کند. برای کسب درآمد از این طریق می‌توان از مخاطبان خود تقاضای پشتیبانی و حمایت مالی داشت.

به طور قطع مردم با آغوشی باز از برنامه نویسانی که اپلیکیشن‌های متن‌باز و رایگان تولید می‌کنند، حمایت خواهند کرد. می‌توان از وب سایت‌ها و بسترهای حمایت مالی مختلفی برای دریافت مبالغ پشتیبانی استفاده کرد. چنین بسترهایی در ایران وجود دارند و مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند. در ادامه به برخی از وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های خارجی اشاره شده است که می‌توان از آن‌ها برای دریافت حمایت مالی استفاده کرد:

  • Patreon
  • Buy me a Coffee
  • Ko-fi
  • Memberful
چگونه از برنامه نویسی درآمد داشته باشیم ؟ یک راه پول در آوردن از برنامه نویسی ساخت برنامه های متن باز و رایگان و دریافت حمایت مالی از طریق آن است.

نرم افزار منبع آزاد می‌تواند وسیله مناسبی برای ارتقای بهره‌وری افراد باشد. برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از زبان‌هایی مثل پایتون و C++‎، ابزارها و ماژول‌های علم داده و یادگیری ماشین بسازند. سپس می‌توان این ابزارها را به عنوان افزونه‌های متن‌باز برای یک نرم افزار خاص مثل اکسل، Tableau یا Microsoft PowerBI منتشر کنند. حتی می‌توان ابزارهای کدنویسی مخصوص به یک زبان برنامه نویسی خاص را ایجاد کرد تا فرآیند توسعه و استقرار نرم افزار برای سایر برنامه نویسان ساده‌تر شود. واضح است که تولید ابزارهای منبع آزاد با هدف پولسازی برای خالقان آن‌ها انجام نمی‌شود. اما در صورتی که ابزار ایجاد شده منحصر به فرد باشد و پتانسیل جذب تقاضای بالا را داشته باشد،‌ ایده‌هایی برای درآمدزایی در این حوزه نیز وجود دارند.

برای مثال، می‌توان قابلیت‌ها و امکاناتی نظیر پشتیبانی فنی یا پشتیبانی از افزونه‌ها را در قالب یک بسته قابل خرید ارائه داد. این کار ویژگی رایگان بودن ابزار تولید شده را از بین نخواهد برد و کاربران همچنان می‌توانند در صورت تمایل به صورت رایگان از آن استفاده کنند. برای مثال از جمله ابزارهای از این دست، می‌توان Sublime Text و همچنین ابزارهای SaaS (نرم افزار به عنوان خدمت) مثل وردپرس را نام برد.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم : وبلاگ نویسی

یکی دیگر از پاسخ‌ها به این سوال که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ، وبلاگ نویسی در حوزه فناوری است. یک برنامه نویس ماهر می‌تواند برخی از اطلاعات و مهارت‌های خود را در یک وبلاگ به اشتراک بگذارد و پیرامون فریم ورک‌های مختلف برنامه نویسی، ماژول‌ها یا حتی زبان‌های برنامه نویسی گوناگون، مقاله بنویسد.

در دنیای مدرن امروزی افراد بیش‌تر و بیش‌تر سعی می‌کنند برای یادگیری موضوعات مختلف از مقالات و ویدیوهای آموزشی در اینترنت کمک بگیرند. بنابراین، می‌توان شروع به نوشتن مقاله‌های فنی و با کیفیت در حوزه برنامه نویسی و کامپیوتر در وب سایت شخصی کرد و از این طریق به وسیله Adsense که یک شرکت مبتنی بر Google Ad به حساب می‌آید، درآمد داشت.

با نوشتن مطلب برنامه نویسی در یک وبلاگ، علاقه‌مندان به نویسندگی می‌توانند این اشتیاق خود را در راستای کسب درآمد به کار گیرند. مقاله‌های تولید شده می‌توانند پیرامون نحوه حل مسائل برنامه نویسی باشند. این می‌تواند برای یک برنامه نویس و توسعه دهنده نوعی روش ایجاد تنوع و اجتناب از گرفتار شدن در دام روزمره‌گی باشد. با وجود اینکه به درآمد رساندن وبلاگ شخصی می‌تواند یک فرآیند طولانی مدت شمرده شود، اما خصوصاً‌ وقتی علاقه و اشتیاق به نویسندگی وجود داشته باشد، وبلاگ‌نویسی در حوزه علوم کامپیوتر ارزش امتحان کردن را دارد.

فارق از درآمدزایی، نوشتن مقاله همچنین می‌تواند فرصت‌های همکاری با سایر برنامه نویسان را هم به صورت آنلاین فراهم کند. اگرچه، نیازی نیست که فرد حتماً برای نوشتن مطالب برنامه نویسی، وبلاگ شخصی خودش را راه‌اندازی کند. چرا که برخی از نشریات آنلاین (مانند مجله فرادرس) نیز حاضر به پرداخت هزینه بابت مشارکت در تولید مقالات وبلاگ خود هستند. پس از آنکه آشنایی کافی با مهارت‌های تولید محتوا و نویسندگی به دست آیند و توانایی ساده‌سازی موضوعات پیچیده برنامه نویسی در محتوای متنی کسب شود، می‌توان برای همکاری با چند مجله آنلاین درخواست ارسال کرد.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ یکی از راه های کسب درآمد از برنامه نویسی وبلاگ نویسی است

چگونه از برنامه نویسی درآمد داشته باشیم ؟ : شرکت در مسابقات برنامه نویسی

اگر این سوال وجود داشته باشد که چگونه از برنامه نویسی درآمد داشته باشیم ، یکی دیگر از پاسخ‌ها می‌تواند شرکت در مسابقات برنامه نویسی باشد. چرا که در صورت برنده شدن می‌توان مبالغ هنگفتی را به عنوان جایزه دریافت کرد. وب سایت‌هایی وجود دارند که مسابقات برنامه نویسی در آن‌ها برگزار می‌شود و معمولاً اسپانسر (حامی) آن‌ها پلتفرم‌های فروش دوره‌های آموزش آنلاین برنامه نویسی هستند. بنابراین می‌توان در چنین رقابت‌هایی ثبت نام و شرکت کرد تا از این طریق به درآمد رسید.

در این مسابقات معمولاً یک چالش برنامه نویسی یا یک مسئله کدنویسی به طور خاص تعریف می‌شود و فردی که بتواند سریع‌تر از دیگران کار را به درستی تمام کند و به جواب برسد، پیروز خواهد شد. در اکثر مسابقات به سه نفر برتر جایزه نقدی تعلق می‌گیرد. چه افراد در برنامه نویسی تازه کار باشند و چه حرفه‌ای، شرکت در مسابقات آنلاین برنامه نویسی می‌تواند ایده خوبی باشد. علاوه بر درآمدزایی سریع، برنامه نویسان با شرکت در چنین رقابت‌هایی می‌توانند مهارت‌های خود را مورد آزمایش قرار دهند و فرصت‌های بیش‌تری برای آن‌ها به وجود خواهد آمد.

شرکت در مسابقات برنامه نویسی از چه طریقی انجام می‌شود؟

خوشبختانه وب سایت‌های مسابقات برنامه نویسی بسیاری به صورت آنلاین در دسترس هستند که می‌توان با پیروزی در آن‌ها از برنامه نویسی پول در آورد. یکی از بسترهایی که در ایران مسابقات برنامه نویسی آنلاین برگزار می‌کنند، وب سایت کوئرا است. در ادامه، برخی از برترین وب سایت‌های خارجی در حوزه برگزاری مسابقات برنامه نویسی فهرست شده‌اند:

  • TopCoder
  • CodeChef
  • Codewars
  • HackerRank
  • LeetCode
چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ یک راه کسب درآمد از برنامه نویسی شرکت در مسابقات برنامه نویسی و برنده شدن جایزه است.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم : باگ بانتی هانتیگ

یک انعام‌گیر باگ (Bug Bounty Hunter) شغلی است که در آن فرد باگ‌ها و خطاهای وب سایت‌ها یا وب اپلیکیشن‌های آنلاین را شناسایی می‌کند. در صورتی که فردی توسعه دهنده وب باشد یا دانش کافی در زمینه بک اند و سرورها داشته باشد، پاسخ به این سوال که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم برایش بسیار ساده خواهد بود. معروف‌ترین وب سایت و بستر در حوزه انعام‌گیری باگ، HackerOne است.

بسیاری از بانتی هانترهای باگ، خطاها و رخنه‌های وب سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌های بزرگ را پیدا می‌کنند و آن‌ها را از طریق پلتفرم HackerOne به صاحبان آن سرویس‌ها گزارش می‌دهند. بدین طریق، شرکت‌های بزرگ از زیان‌های هنگفت نجات می‌یابند و با رضایت کامل به باگ بانتی هانترها پاداش پرداخت می‌کنند. علاوه بر HackerOne برخی از سایر پلتفرم‌های باگ بانتی در ادامه این بخش از مقاله «چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم» فهرست شده‌اند:

  • Bugcrowd
  • WhiteHub
چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ یکی از روش های پول در آوردن از برنامه نویسی باگ بانتی هانتینگ است.

راه پول در آوردن از برنامه نویسی : فروش کتاب الکترونیکی

یک برنامه نویس یا توسعه دهنده می‌تواند کتاب الکترونیکی خودش را در زمینه برنامه نویسی تدوین کند و آن را با قیمت خوبی به فروش برساند. در صورتی که فردی در یک زبان برنامه نویسی خاص حرفه‌ای باشد و برای ایجاد یک برنامه درسی قابل آموزش تا حدودی با اصول نگارش نیز آشنایی داشته باشد، آنگاه می‌توان گفت که چنین فردی برای تالیف و تهیه یک کتاب الکترونیکی آموزش برنامه نویسی مناسب است. کتاب الکترونیکی از این جهت بهتر است که می‌توان به وسیله آن مخاطبین بیش‌تری را نسبت به کتاب‌های فیزیکی جذب کرد.

بسیاری از برنامه نویسان مبتدی در جستجوی کتاب برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید یا بهبود مهارت های برنامه نویسی خود هستند. می‌توان با فروختن کتاب‌های برنامه نویسی به افراد تازه کار در نقش راهنما و مشاور آن‌ها ظاهر شد. پس از نوشتن یا ترجمه کتاب الکترونیکی خود، می‌توان برای فروش آن در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی کرد. همچنین، باید کتاب خود را در یک فروشگاه اینترنتی به فروش گذاشت. برترین پلتفرم‌های خارجی فروش کتاب الکترونیکی در ادامه این بخش از مقاله «چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم» فهرست شده‌اند:

  • Amazon Kindle
  • Kobo Writing Life
  • Blurb
  • Lulu
  • Gumroad
  • Nook Press
  • eBay
  • Bookfinder
چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ یکی از راه های کسب درآمد از برنامه نویسی نوشتن کتاب های الکترونیکی و فروش آن ها است.

کسب درآمد از برنامه نویسی : پاسخگویی به سوالات برنامه نویسی در Quora

Quora یکی از برترین وب سایت‌های سوال و جواب است که کاربران می‌توانند در آن به سوالات سایر افراد پاسخ دهند. Quora یک برنامه شراکتی دارد که می‌توان با عضویت در آن به کسب درآمد از طریق پرسیدن سوال یا پاسخ به سوالات رسید. اما نمی‌توان مستقیماً‌ برای پیوستن به این برنامه شراکتی درخواست ارسال کرد. روال کار به این صورت است که کاربر باید در وب سایت Quora شروع به فعالیت کند و پس از مدتی بنا به تشخیص، دعوتنامه‌ای از جانب Quora ارسال می‌شود و تنها به این وسیله می‌توان به برنامه شراکتی ملحق شد و به درآمد رسید. Quora یک برنامه به نام Space Program دارد که می‌توان در آن انتشارات خود را راه‌اندازی کرد و نویسندگان و متخصصانی را اضافه کرد که می‌توانند مقالاتی بنویسند یا به سوالات دیگران پاسخ دهند. از طریق طرح Space در Quora می‌توان درآمد کسب کرد و پیوستن به این طرح به سادگی قابل انجام است.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ : یک راه پولدار شدن از برنامه نویسی فعالیت در سایت Quora و ملحق شدن به طرح شراکتی این پلتفرم است.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم : ساخت نرم افزار، API یا وب اپلیکیشن

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن با برنامه نویسی درآمد کسب کرد، می‌تواند ساخت یک نرم افزار یا وب اپلیکیشن و دریافت حق اشتراک بابت استفاده کاربران از آن باشد. کسب درآمد از طریق حق اشتراک به این صورت است که هر کاربری که قصد استفاده از نرم افزار ساخته شده را داشته باشد به طور ماهانه مبلغی را به سازنده آن اپلیکیشن پرداخت می‌کند.

برای مثال، می‌توان برنامه Ccleaner را نام برد که از این طریق درآمد کسب می‌کند. همچنین، ابزارهای ویندوزی مختلف و سایر ابزارهایی که به صورت آنلاین در قالب وب‌اپلیکیشن ارائه می‌شوند و در ازای استفاده از آن‌ها باید هزینه ماهانه پرداخت شود نیز از جمله مثال‌های دیگری برای پول در آوردن از برنامه نویسی با ساخت اپلیکیشن به حساب می‌آیند.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ یک راه پول در آوردن از برنامه نویسی ساخت یک نرم افزار یا وب اپلیکیشن است.

کسب درآمد از طریق ساخت اپلیکیشن‌ها و APIهای تجاری چگونه است؟

اگرچه ساخت اپلیکیشن‌های تجاری (Enterprise) و APIها ممکن است یک هدف بلند مدت باشد، ایجاد محصولات نرم‌افزاری خلاقانه ارزش صرف زمان را خواهد داشت. این یک روش قابل اطمینان برای کسب درآمد از طریق برنامه نویسی به حساب می‌آید.

اگرچه، برای موفقیت در این خصوص و جلب کاربران بیش‌تر، باید در ساخت APIها و اپلیکیشن‌های تجاری یک مشکل به خصوص را هدف قرار داد. در غیر اینصورت، موفقیتی حاصل نخواهد شد. با وجود اینکه اکثر APIهای موجود متن باز هستند، برخی از آن‌ها کاربران را به پرداخت مبالغی برای مواردی مثل توکن امنیتی ملزم می‌کنند. در آغاز انتشار ابزار تولید شده باید این نکته را در نظر داشت که محصول تولیدی هنوز به محبوبیت نرسیده است. بنابراین، دریافت هزینه بلافاصله پس از انتشار محصول، ممکن است به دلسردی افراد و عدم استقبال از برنامه ساخته شده منجر شود.

در نتیجه می‌توان ابتدا به کاربران اجازه داد تا از یک طرح رایگان مثلاً یک ماهه استفاده کنند و در صورتی که محصول تولید شده برای آن‌ها مفید باشد، برخی از کاربران بدشان نخواهد آمد که برای آن پول پرداخت کنند. با توجه به اینکه فرد خودش برنامه نویس و توسعه دهنده است، نیازی به پرداخت هزینه به هیچ شخص دیگری وجود ندارد و در فرآیند توسعه APIها و اپلیکیشن‌های تجاری هیچ هزینه‌ای به فرد تحمیل نخواهد شد. اگرچه به مقداری سرمایه مرحله کشت ایده (Seed Money) برای مرحله استقرار نرم افزار و تبلیغات مورد نیاز خواهد بود.

اما در صورتی که اطمینان کافی از کسب درآمد در آینده وجود داشته باشد،‌ قطعاً ارزش خطر کردن و صرف هزینه را خواهد داشت. یک راه برای جا انداختن اپلیکیشن تجاری، جذب ترافیک با انتشار آگهی در پلتفرم‌های مختلف است. برای کسب درآمد پس از آنکه کاربران شروع به استقبال و استفاده از ابزار تولید شده کردند، باید به فکر ارزش‌گذاری و ایجاد طرح‌های مختلف از جمله طرح پایه (Basic) و طرح برتر (Premium) برای محصول بود.

راه های پول در آوردن از برنامه نویسی : تولید پادکست درباره برنامه نویسی

آخرین پاسخ به این سوال که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ، ساخت پادکست درباره برنامه نویسی است. پادکست مجموعه‌ای قسمت‌بندی (Episodic) شده به صورت صوتی و دیجیتال است که کاربر می‌تواند از طریق یک اپلیکیشن پادگیر به فایل‌ها و قسمت‌های مختلف آن دسترسی داشته باشد. بسیاری از برنامه نویسان پادکست تولید می‌کنند و داستان‌های هیجان‌انگیزی از زندگی حرفه‌ای خود در حوزه برنامه نویسی را با علاقه‌مندان به اشتراک می‌گذارند.

برنامه نویسان می‌توانند روش‌ها و ترفندهایی را که برای حل مسئله در توسعه نرم افزار به کار گرفته‌اند از طریق پادکست با مخاطبان خود در میان بگذارند. کسب درآمد از طریق ساخت پادکست برنامه نویسی هم به واسطه تبلیغات و انتخاب یک حامی انجام می‌شود. به این صورت که درست مثل پیام‌های تجاری تلویزیون، در حین پخش پادکست و ارائه محتوای صوتی در هر اپیزود نیز می‌توان یک برند یا سرویس خاص را معرفی و در ازای زمان صرف شده برای معرفی آن محصول از شرکت تولید کننده هزینه دریافت کرد. علاوه بر تبلیغات، می‌توان از طریق گرفتن اسپانسر هم درآمد کسب کرد.

چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ؟ یکی از راه های پول در آوردن از برنامه نویسی ساخت پادکست در زمینه برنامه نویسی است.

معمولاً سوالات مشترکی در خصوص اینکه چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم برای افراد بسیاری به وجود می‌آید. در بخش بعدی با هدف رفع ابهام به اکثر سوالات رایج پیرامون کسب درآمد از برنامه نویسی پرداخته شده است.

سوالات رایج پیرامون کسب درآمد از برنامه نویسی

در این بخش از مقاله «چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم» به برخی از سوالات رایج پیرامون کسب درآمد از برنامه نویسی پاسخ داده شده است تا علاقه‌مندان بتوانند تصویر واضح‌تری در این خصوص داشته باشند. در ابتدا به این سوال مهم پاسخ داده شده است که چگونه می‌توان برنامه نویسی را آغاز کرد؟

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم ؟

در حالی که همه می‌توانند کدنویسی و به دنبال آن برنامه نویسی را یاد بگیرند، افراد بسیاری در تصمیم‌گیری نهایی و شروع یادگیری مردد هستند و فکر می‌کنند حتماً باید مدرک دانشگاهی در حوزه علوم کامپیوتر داشته باشند، سن آن‌ها مناسب شروع برنامه نویسی نیست، دانش ریاضی ضعیفی دارند یا بر این باور هستند که به اندازه کافی برنامه نویس وجود دارد و بازار کار در این حوزه اشباع شده است.

اما هیچ یک از این باورها صحت ندارند. برنامه نویسی به معنی حل مسئله است. به احتمال زیاد در آغاز راه چالش‌هایی وجود خواهد داشت، اما منابع بسیاری برای شیوه‌های یادگیری مختلف وجود دارند.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم ؟

گام‌ها و روش‌های مختلف شروع برنامه نویسی چه هستند؟

در ادامه هر یک از گام‌ها و روش‌های مختلف برای شروع حرفه برنامه نویسی به اختصار شرح داده شده‌اند.

  1. طرح یک پروژه ساده : بهترین تمرین و نقطه شروع برای یادگیری برنامه نویسی ساخت یک برنامه است. بدون تعریف کردن یک پروژه مشخص، احتمال از دست دادن تمرکز و انگیزه بسیار بالا خواهد بود. برای مثال می‌توان کار را با تعریف یک پروژه ساده مثل ماشین حساب آغاز کرد.
  2. تهیه نرم افزارهای مورد نیاز : برای شروع برنامه نویسی، چندان نیاز به نرم افزارهای زیادی وجود ندارد و تنها برای حصول اطمینان از اینکه کامپیوتر بتواند کدها را اجرا کند، ممکن است نیاز به انجام تنظیمات و نصب ملزومات اندکی بسته به زبان برنامه نویسی مورد نظر وجود داشته باشد. برای شروع کدنویسی، استفاده از یک ویرایش‌گر متن ساده کافی خواهد بود. معمولاً بسته‌های نرم افزاری برای زبان‌های برنامه نویسی مختلف وجود دارند که همه امکانات لازم برای شروع کار را به صورت یک مجموعه در اختیار کاربر قرار می‌دهند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  3. پیوستن به اجتماعاتی در زمینه نحوه شروع برنامه نویسی : برای یادگیری جزئیات می‌توان از اجتماعات آنلاین استفاده کرد و از سایر برنامه نویسان در خصوص سوالات به وجود آمده کمک گرفت. Reddit و Stack Overflow از جمله پلتفرم‌های مناسب در این خصوص به شمار می‌روند.
  4. مطالعه چند کتاب آموزش برنامه نویسی : تا کنون کتاب‌های بسیاری پیرامون نحوه شروع کدنویسی منتشر شده است. مطالعه یک کتاب می‌تواند در بهبود مهارت‌های برنامه نویسی بسیار موثر مواقع شود.
  5. یادگیری مهارت برنامه نویسی با استفاده از یوتیوب : برای شروع برنامه نویسی به صورت خودآموز، تعدادی دوره آموزشی رایگان و به زبان انگلیسی در یوتیوب در دسترس قرار دارند. استفاده از دوره‌های آموزش ویدیویی به ویژه در یوتیوب می‌تواند نسبت به مطالعه کتاب جذاب‌تر باشد.
  6. گوش دادن به پادکست : یکی دیگر از راه‌های مناسب برای یادگیری برنامه نویسی یا هر مهارت دیگری، استفاده از پادکست است. با گوش دادن به پادکست‌های مرتبط با برنامه نویسی در حین سفر یا سایر فعالیت‌های روزانه می‌توان از زمان‌های مرده به بهترین نحو استفاده کرد.
  7. یادگیری مهارت برنامه نویسی با استفاده از دوره‌های آموزشی : دوره‌های آموزشی بسیاری در سایت‌های مختلف وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای شروع یادگیری برنامه نویسی استفاده کرد. در سایت فرادرس نیز دوره‌های آموزشی متعددی برای یادگیری برنامه نویسی به زبان‌ها و فناوری‌های مختلف با کاربردهای گوناگون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. مجموعه فیلم‌های آموزش برنامه نویسی فرادرس در بخش‌های قبلی این مقاله معرفی شده است.
  8. استفاده از برخی بازی‌های کامپیوتری در خصوص نحوه یادگیری برنامه نویسی : پس از یادگیری مقدمات برنامه نویسی، زمان تمرین بیش‌تر فرا می‌رسد. در این خصوص، استفاده از بازی‌های کدنویسی می‌تواند روش مطلوبی باشد. این بازی‌ها به صورت معما هستند و رویکردهای فرد را در برنامه نویسی مورد آزمون و چالش قرار می‌دهند.  Code Combat و CodinGame از جمله بسترهای فعال در زمینه بازی‌های برنامه نویسی به شمار می‌روند.
  9. شرکت در یک بوت‌کمپ برنامه نویسی : هیچ چیز نمی‌تواند با یک مدرس خوب و با تجربه برای شروع یادگیری رقابت کند. در یک بوت‌کمپ برنامه نویسی،‌ فرد در معرض یک محیط یادگیری همه‌جانبه قرار خواهد گرفت و می‌تواند به صورت فشرده از یک دانش آموز برنامه نویسی به یک برنامه نویس خودکفا تبدیل شود.

فیلم آموزش اصول و مبانی برنامه نویسی - رایگان

فیلم رایگان آموزش اصول و مبانی برنامه نویسی در مطلب آموزش روبی

دوره آموزش اصول و مبانی برنامه نویسی می‌تواند منبع خوبی برای شروع برنامه نویسی باشد. این دوره آموزشی رایگان و مدت زمان آن نزدیک به ۳ ساعت است. مدرس این دوره دکتر مصطفی کلامی هریس هستند. در دوره آموزش مبانی برنامه نویسی سعی بر این بوده است که با یک دید جامع، موضوعات اساسی و پایه‌ای در برنامه نویسی کامپیوتر، زبان‌های برنامه نویسی مختلف، ساختار برنامه‌های کامپیوتری، انواع داده گوناگون در برنامه نویسی و ساختارهای اطلاعاتی مورد بررسی قرار گیرند و چشم‌اندازی فراگیر در ذهن مخاطبان و علاقه‌مندان به یادگیری مهارت برنامه نویسی ایجاد شود. در واقع می‌توان گفت که این دوره به عنوان درس صفرم در آموزش هر زبان برنامه نویسی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین زبان برنامه نویسی در بازار کار ایران چیست؟

با جستجو در وب سایت‌های کاریابی می‌توان به این نتیجه رسید که رایج‌ترین کاربرد برنامه نویسی در ایران، حوزه توسعه وب و اپلیکیشن موبایل به حساب می‌آید که خود به دو زمینه فرانت اند و بک اند تقسیم می‌شود. از جمله پرتقاضا‌ترین فناوری‌های استفاده شده برای برنامه نویسی وب در بازار کار ایران می‌توان به دات‌نت (‎.NET‎‎) اشاره کرد. همچنین از پایتون، جاوا و PHP (لاراول) نیز می‌توان به عنوان بهترین زبان های برنامه نویسی در بازار کار ایران برای حوزه بک اند نام برد.

برنامه نویسی فرانت اند نیز یکی دیگر از مشاغل پرتقاضا در بازار کار ایران به حساب می‌آید و در این حوزه می‌توان فناوری‌هایی از جمله React (ری‌اکت) و Vue.js را در دسته محبوب‌ترین‌ها جای داد. برخی از سایر فناوری‌های محبوب در بازار کار ایران شامل وردپرس، برنامه نویسی اندروید (کاتلین)، زبان‌های C++‎ ،C و سی‌شارپ، پایگاه داده اوراکل، فلاتر و سایر موارد می‌شود.

چگونه از برنامه نویسی وب کسب درآمد کنیم؟

برای پول در آوردن به عنوان یک برنامه نویس وب، باید پیش از هر چیز شروع به یادگیری CSS ،HTML و جاوا اسکریپت کرد. با یادگیری این سه زبان، می‌توان کار به عنوان یک برنامه نویس وب را آغاز کرد. در ادامه چند گام ساده برای جلب اولین مشتری و سپس پیشرفت در زمینه برنامه نویسی وب فهرست شده است:

  1. می‌توان در میان دوستان و آشنایان یا حتی افراد غریبه به دنبال مشتری بود. معمولاً هر فردی که دارای یک کسب و کار حتی کوچک باشد نیز نیاز به وب سایت دارد یا ممکن است قصد بهبود وب سایت فعلی خود را داشته باشد.
  2. همیشه باید اطمینان حاصل کرد که حتماً نوعی قرارداد برای انجام پروژه وب تنظیم شود. فُرم‌های آماده‌ای برای این مقصود در اینترنت موجود است و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
  3. می‌توان یک قالب سایت آماده از وب سایت‌هایی پیدا کرد که این نوع قالب‌ها را ارائه می‌کنند (مثلاً قالب‌هایی که با فریم ورک بوت‌استرپ و SASS ساخته می‌شوند) و برای شروع کار از آن‌ها استفاده کرد.
  4. سپس می‌توان محتوای متنی مورد نیاز خود را در این قالب جای داد و همچنین لوگوها و تصاویر لازم را برای وب سایت مشتری خود اضافه کرد. علاوه بر این می‌توان رنگ‌ها را تغییر داد (اینجاست که آشنایی با  SASS/SCSS می‌تواند بسیار مفید باشد). می‌توان از پالت رنگی پیش ساخته هم استفاده کرد.
  5. بهتر است وب سایت ساخته شده را به رایگان یا با هزینه اندکی در اختیار مشتری قرار داد و از آن به عنوان نمونه کار استفاده کرد.
  6. باید برای یک حساب وابسته در یک سرویس میزبانی اشتراکی ثبت نام کرد و از مشتری خود خواست تا یک حساب کاربری از طریق پیوند وابسته ایجاد کند. سپس باید میزبانی و اتصال سایت به دامنه انتخابی را انجام داد.
  7. سپس نوبت به تکمیل فُرم مخاطبان وب سایت فرا می‌رسد که معمولاً یک فایل PHP‌ بدیهی است که به راحتی تنها نیاز به تغییر یک خط کد برای اضافه کردن ایمیل مشتری در آن وجود دارد.
  8. حالا باید از مشتری درخواست شود تا گواهی SSL برای HTTPS را از شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی دریافت کند و آن را به دامنه DNS اضافه کند. ممکن است نیاز به پیکربندی یک فایل با قالب ‎.htaccess‎ وجود داشته باشد تا بتوان https را به تمام درخواست‌ها تحمیل کرد. در این خصوص همیشه می‌توان از تیم پشتیبانی فنی خدمات میزبان کمک گرفت یا نحوه انجام کار را در گوگل جستجو کرد.
  9. حالا زمان آن فرا رسیده است تا از مشتری خود بخواهید تا شما را به دوستان، خانواده و شرکای تجاری خود معرفی کند.
  10. همین مراحل را می‌توان برای پروژه‌های بعدی تکرار کرد و از تجربیات گذشته نیز عبرت گرفت.
چگونه از برنامه نویسی وب کسب درآمد کنیم؟

بازار کار پایتون در ایران چگونه است؟

همان‌طور که در بخش قبلی هم بیان شد در ایران بازار کار پایتون در سطح مطلوبی قرار دارد و با توجه به همه‌منظوره بودن این زبان و استفاده از آن در کاربردها و زمینه‌های مختلف، می‌توان بازه گسترده‌تری از فرصت‌های شغلی مختلف را برای یک برنامه نویس پایتون در ایران و حتی سایر کشورها متصور شد. در حال حاضر، کاربرد اصلی پایتون در بازار کار ایران مربوط به برنامه نویسی وب در سمت بک اند می‌شود و این زبان برنامه نویسی محبوب برای توسعه کارکردها و قابلیت‌های عملکردی سمت سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فریم‌ورک جنگو یکی از فناوری‌های رایج در برنامه نویسی وب با پایتون به حساب می‌آید که توسعه وب با استفاده از آن در ایران نیز انجام می‌شود. برای اطلاعات بیش‌تر در خصوص بازار کار پایتون و همچنین مسیر یادگیری این زبان برنامه نویسی، مطالعه مقاله‌های زیر به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌شود:

چگونه با برنامه نویسی پولدار شویم ؟

این افسانه در میان برنامه نویسان وجود دارد که حتماً باید پلتفرم بزرگ و معروفی مثل فیسبوک یا بازی‌های رده بالایی مثل Pokemon Go ساخت تا بتوان با برنامه نویسی پولدار شد. افراد بسیاری هستند که سعی در ساخت محصول بزرگ بعدی داشته‌اند اما متاسفانه باید گفت که شکست خورده‌اند. راز پولدار شدن با برنامه نویسی نه در ساخت یک اپلیکیشن همه‌گیر، بلکه در ساخت اپلیکیشن‌های تجاری نهفته است.

با توسعه اپلیکیشن‌های کاملاً تجاری کسل کننده، نسبت به ساخت یک اپلیکیشن جدید محبوب و پر طرفدار که میلیون‌ها بار دانلود می‌شود، می‌توان ثروت بسیار بیش‌تری به دست آورد. ارزش طول عمر (Life Time Value | LTV) یک مشتری در اپلیکیشن‌های تجاری بر خلاف اپلیکیشن‌های همه‌گیری مثل فیسبوک بسیار بیش‌تر است. ارزش طول عمر یک مشتری مقدار پولی است که او برای خرید محصول یا خدمات مربوطه پرداخت می‌کند.

چگونه از برنامه نویسی اندروید پول در بیاوریم؟

در حال حاضر اندروید به واسطه متن باز بودن و سایر قابلیت‌هایش، پرکاربردترین و محبوب‌ترین سیستم عامل برای دستگاه‌های موبایل در سطح جهان به حساب می‌آید. برای پول در آوردن با برنامه نویسی اندروید، پیش از هر چیز ابتدا باید هدف اصلی و مقصود کلیدی اپلیکیشنی که قرار است ساخته شود را مشخص کرد.

به این ترتیب، پس از طی مسیرهای لازم، می‌توان تصمیم‌گیری کرد که کدام مدل درآمدزایی برای اپلیکیشن مورد نظر از همه بهتر است. برای مثال، سرویس‌های پخش آهنگ مثل اسپاتیفای از طریق تبلیغات و دریافت حق اشتراک درآمدزایی می‌کنند. سایر الگوهای درآمدزایی از طریق برنامه نویسی اندروید در ادامه فهرست شده‌اند:

  • جذب سرمایه : کسب درآمد از این شیوه در اپلیکیشن‌های معمولی امکان‌پذیر نیست و ایده اصلی یک اپلیکیشن برای جذب سرمایه باید کمک بزرگی به جامعه محسوب شود.
  • حمایت مالی : جذب اسپانسر یکی از بهترین شیوه‌های پول در آوردن از برنامه نویسی اندروید به حساب می‌آید. با این روش می‌توان بدون تحت تاثیر قرار دادن کاربر، درآمدزایی داشت. باید با برخی برندهای خاص ارتباط برقرار کرد و سپس می‌توان نوع تبلیغاتی که برای مخاطب هدف مناسب باشد را مدیریت کرد.
  • فروش کالاهای مجازی : مدل کسب درآمد از طریق فروش محصولات مجازی بیش‌تر در بازی‌های آنلاین کاربرد دارد. این نوع کالاها می‌توانند شامل اقلام مختلف مورد استفاده در بازی‌ها شوند.
  • فروش کالاهای فیزیکی : پس از رسیدن به نوع مخاطب هدف مورد نظر و جلب آن‌ها، می‌توان کالاهای فیزیکی مرتبط را از طریق اپلیکیشن اندرویدی ساخته شده به اشتراک گذاشت.
  • تبلیغات : برای کسب درآمد از طریق تبلیغات در اپلیکیشن‌های اندرویدی سرویس Google AdMob بسیار پراستفاده است. این ابزار الگوریتمی دارد که با استفاده از آن می‌توان تنها تبلیغات مرتبط با کاربر را نمایش داد.
  • حق اشتراک : در این مدل کسب درآمد، برخی از امکانات بیش‌تر و قابلیت‌های اپلیکیشن در ازای پرداخته حق اشتراک به کاربر ارائه می‌شود.
  • خدمات حضوری : همچنین می‌توان با ارائه خدمات حضوری از طریق اپلیکیشن اندرویدی نیز درآمد کسب کرد. برای مثال می‌توان خدمات منزل، مسافربری، اجاره و فروش مسکن و سایر موارد را ارائه داد.
  • پرداخت قبض : در این روش، یک اپلیکیشن اندوریدی توسعه داده می‌شود که کاربر می‌تواند با استفاده از آن قبض‌های مختلفی مثل قبض آب و برق و سایر موارد را پرداخت کند. با تسهیل خدمات پرداخت از طریق ارائه یک اپلیکیشن اندرویدی، می‌توان کسب درآمد داشت.
  • اپلیکیشن پولی : در صورت ارائه خدمات یا محتوای ویژه، برای مثال کتاب‌های الکترونیکی که به راحتی در سایر منابع رایگان در دسترس نیستند، می‌توان تنها یک بار هزینه خرید اپلیکیشن را از کاربر دریافت کرد و از این طریق یعنی فروش اپلیکیشن اندرویدی پول درآورد.
چگونه از برنامه نویسی اندروید پول در بیاوریم؟

چگونه برنامه نویسی اندروید یاد بگیریم ؟

چه قصد فعالیت به عنوان یک فریلنسر وجود داشته باشد و چه هدف کار در یک شرکت توسعه اپلیکیشن موبایل باشد، تنها لازمه یادگیری برنامه نویسی اندروید، داشتن اراده قوی، و علاقه به یادگیری است. مراحل یادگیری برنامه نویسی اندروید را می‌توان در شش گام خلاصه کرد که در ادامه به طور خلاصه شرح داده شده‌اند:

  1. شناخت و درک زیست بوم اندروید و انواع راهکارها، ایده‌ها و فناوری‌های مرتبط با آن: با مراجعه به وب سایت Android Developer می‌توان درک مطلوبی نسبت به این موارد به دست آورد.
  2. آشنایی با زبان برنامه نویسی کاتلین (Kotlin) : شرکت گوگل به طور رسمی از زبان کاتلین به عنوان زبان اصلی توسعه اندروید پشتیبانی می‌کند. رفته رفته برنامه نویسان کم‌تری تنها از جاوا برای توسعه اندروید استفاده می‌کنند. بنابراین، یادگیری کاتلین یک گام ضروری برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس اندروید موفق به حساب می‌آید.
  3. آشنایی با Material Design : باید وب سایت Material Design را به دقت بررسی کرد و درکی از نحوه کارکرد و ایده ارائه آن به دست آورد. کار با متریال و درک آن در برنامه نویسی اندروید بسیار اهمیت دارد.
  4. دانلود محیط توسعه Android Studio : توصیه می‌شود افرادی که می‌خواهند برنامه نویس اندروید شوند از Eclipse استفاده نکنند و اندروید استدیو را دانلود و نصب کنند. برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس اندروید یادگیری کار با اندروید استدیو نیز گامی بسیار مهم و ضروری به حساب می‌آید.
  5. شروع کدنویسی: حال زمان کدنویسی و نوشتن یک برنامه ساده فرا رسیده است. برای این مرحله نیز می‌توان وب سایت رسمی اندروید را باز و به بخش Develop مراجعه کرد. دو بخش بسیار مهم در این صفحه وجود دارد:
    1. دوره‌های آموزشی و آزمایشگاه‌های کدنویسی : در این بخش می‌توان مثال‌های متعدد و مفیدی را یافت. برای یادگیری می‌توان از محتوای این بخش استفاده کرد.
    2. مرجع API : ممکن است مطالعه تمام این متون و تعاریف دشوار و پیچیده باشد، اما قطعاً ارزشش را خواهد داشت.
  6. به روزرسانی دائمی دانش و مهارت برنامه نویسی اندروید : فرآیند یادگیری هیچ وقت تمام نمی‌شود؛ فناوری‌های مختلف در حوزه برنامه نویسی به طور دائم در حال تغییر هستند و همچنین برنامه نویسان همه روزه با چالش‌های جدیدی در پروژه‌های خود مواجه می‌شوند. در همه زمینه‌های برنامه نویسی به ویژه برنامه نویسی اندروید، لازم است توسعه دهندگان همیشه خود را به روز نگه دارند و از تغییر و تحولات صورت گرفته آگاه باشند.

معرفی فیلم های آموزش برنامه نویسی اندروید فرادرس

معرفی فیلم های آموزش برنامه نویسی اندروید فرادرس برای پول در آوردن از برنامه نویسی

همان‌طور که در بخش قبل بیان شد، یکی از گام‌های یادگیری برنامه نویسی اندروید مطالعه و استفاده از دوره‌ها و مستندات آموزشی وب سایت رسمی توسعه دهندگان اندروید به حساب می‌آید. اما ممکن است برخی از افراد تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشته باشند یا به هر دلیل دیگری استفاده از منابع رسمی برای آن‌ها میسر نباشد. دوره‌های آموزشی جامعی برای برنامه نویسی اندروید در سایت فرادرس در قالب مجموعه فیلم‌های آموزش اندروید گردآوری شده‌اند که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک جایگزین مناسب برای یادگیری برنامه نویسی اندروید یاد کرد.

  • برای مشاهده دوره‌های مختلف مجموعه آموزش برنامه نویسی اندروید و بررسی سرفصل‌های پوشش داده شده در این دوره‌ها + اینجا کلیک کنید.

آیا برنامه نویسی اندروید درآمد دارد ؟

بازار گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال رشد است و اکثر گوشی‌های موبایل اندرویدی هستند. همان‌طور که پیش‌تر هم بیان شد، توسعه وب و توسعه اپلیکیشن‌های موبایل دو حوزه اصلی بازار کار برنامه نویسی در ایران را شامل می‌شوند و پس از برنامه نویسی وب، می‌توان برنامه نویسی موبایل را به عنوان پردرآمدترین حوزه در نظر گرفت. اگرچه این دو حوزه به میزان زیادی در هم تنیده هستند و نقاط مشترک زیادی بین آن‌ها وجود دارد. با توجه به قیمت پایین‌تر گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و سایر ویژگی‌های آن‌ها، درصد کاربران این سیستم عامل نسبت به iOS بسیار بیش‌تر است و در نتیجه می‌توان گفت تقاضای بیش‌تری برای برنامه نویس اندروید در بازار کار وجود دارد و احتمال استخدام شدن برای افراد دارای مهارت برنامه نویسی اندروید بالاتر است.

چگونه برنامه نویس حرفه ای شویم ؟

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه‌ای ، چهار عامل بسیار حائز اهمیت هستند که در ادامه این بخش از مقاله «چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم» فهرست شده‌اند:

  • داشتن پشتکار و ثُبات
  • تبدیل شدن به یک الگوریتم‌ساز کارآمد و ماهر
  • اتخاذ رویکردهای بهتر در حل مسائل برنامه نویسی
  • کسب مهارت‌های ویژه‌ای که یک برنامه نویس را نسبت به سایرین متمایز می‌کنند.

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه‌ای، داشتن تعهد و شور و اشتیاق بسیار اهمیت دارد. برای رسیدن به چنین هدفی باید آنقدر انگیزه وجود داشته باشد که فرد ساعت‌ها به کدنویسی بپردازد و متوجه گذر زمان نشود.

چگونه پروژه برنامه نویسی بگیریم؟

گرفتن پروژه برنامه نویسی به این مسئله بستگی دارد که فرد به دنبال چه نوع پروژه‌ای است. اما در هر صورت، می‌توان پروژه‌های بزرگ و کوچک مختلفی را در اکثر وب سایت‌های فریلنسری یافت. برخی از این بسترها امکان ارائه پروژه توسط کارفرمایان خارجی را هم فراهم کرده‌اند و می‌توان با گرفتن پروژه در این وب سایت‌ها درآمد ارزی داشت. از جمله پلتفرم‌های رایج برنامه نویسی در ایران می‌توان پارسکدرز و پونیشا را نام برد. وب سایت‌های دیگری هم در این زمینه وجود دارند که با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

در بخش مربوط به نحوه پول در آوردن از برنامه نویسی با فریلنسری توضیحات بیش‌تری در خصوص سایت‌های مختلف ارائه شده است. همچنین یک روش دیگر گرفتن پروژه، انتشار آگهی در اپلیکیشن‌های واسطه‌گری فروش کالا و خدمات، مثل دیوار و شیپور  است. علاوه بر این، می‌توان از طریق شبکه‌های اجتماعی هم برای جذب مشتری و گرفتن پروژه برنامه نویسی اقدام کرد. مهم‌ترین عامل در گرفتن پروژه، آماده‌سازی یک رزومه خوب و ارائه فهرست نمونه کارهای انجام شده است.

چگونه پروژه برنامه نویسی بگیریم؟

مزایای کسب درآمد از طریق برنامه نویسی چه هستند؟

داشتن مهارت نوشتن دستورالعمل‌هایی که برای کامپیوتر‌ها تعیین می‌کنند تا چه کاری را انجام دهند به مانند دری است که به یک دنیای کاملاً جدید و ناشناخته باز می‌شود. در پاسخ به این سوال که کسب درآمد از برنامه نویسی چه مزایایی دارد، باید گفت که امکان استفاده از خلاقیت فردی، قدرت حل مسئله و دورکاری تنها برخی از نقاط مثبت پول در آوردن از برنامه نویسی به حساب می‌آیند. در ادامه، هر یک مزایای کسب درآمد از طریق برنامه نویسی شرح داده شده‌اند:

  • امکان استفاده از خلاقیت فردی : با کسب مهارت برنامه نویسی، هیچ محدودیتی برای خلق چیزهای جدید وجود نخواهد داشت. می‌توان وظایف روزانه را به وسیله برنامه نویسی خودکارسازی کرد و بسیاری از کارهای دیگر برای کمک به جامعه بشری با استفاده از خلاقیت فردی و به وسیله برنامه نویسی امکان‌پذیر هستند.
  • کسب مهارت حل مسئله : با یادگیری و تمرین برنامه نویسی ، می‌توان مهارت‌های حل مسئله را در خود تقویت کرد. در حل مسئله، توصیف یک مسئله بزرگ‌تر دریافت می‌شود و سپس به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم خواهد شد. حل تک به تک مسائل کوچک‌تر یکی پس از دیگری ادامه می‌یابد تا زمانی که مسئله به طور کامل حل شود.
  • امکان دورکاری : با توجه به اینکه کامپیوترها از طریق شبکه و اینترنت قابل اتصال به یکدیگر هستند و در حال حاضر حتی همه چیز از طریق فضای ابری قابل دسترسی است، هیچ وابستگی مکانی برای انجام برنامه نویسی وجود ندارد و افراد می‌توانند در هر محلی که به اینترنت دسترسی داشته یا حتی دسترسی نداشته باشند، باز هم برنامه نویسی کنند و پروژه‌های محوله را به انجام برسانند. امکان دورکاری برای افراد ماجراجو و علاقه‌مند به سفر یک مزیت بسیار بزرگ به حساب می‌آید.
  • تکامل دائمی مجموعه مهارت‌ها : خصوصاً در حوزه برنامه نویسی، فناوری‌های مورد استفاده دائماً در حال تغییر و تحول هستند. به طور مرتب زبان‌های برنامه نویسی و محیط‌های توسعه جدید معرفی می‌شوند که تجربه کاربری برنامه نویسان را بهبود می‌دهند و کار با آن‌ها ساده‌تر است. بنابراین با انتخاب شغل برنامه نویسی، می‌توان همواره در صدر فناوری‌های روز قرار گرفت.
  • امکان ارتقای جایگاه شغلی : تعداد برنامه نویسان با تجربه بسیار اندک است و به همین دلیل این افراد حقوق‌های بالا دریافت می‌کنند. همواره به واسطه پیشرفت فناوری، فرصت‌های شغلی جدیدی برای برنامه نویسان به وجود می‌آیند. بنابراین می‌توان از این فرصت‌ها به نفع خود استفاده کرد و جایگاه شغلی خود را به سطوح بالاتر ارتقا داد.
  • احساس رضایت شغلی مطلوب : هیچ چیز به اندازه موفقیت در خلق یک برنامه و حل یک مسئله در انسان احساس رضایت و هیجان ایجاد نمی‌کند. این احساس رضایت در نهایت منجر به پیشرفت شغلی و ارتقای سطح دانش افراد خواهد شد.
  • دریافت حقوق بیش‌تر : میزان حقوق و درآمد شغلی برنامه نویسی در میان سایر مشاغل در جایگاه مطلوبی قرار دارد. به ویژه با کسب تجربه و افزایش سابقه کاری، میزان حقوق دریافتی برنامه نویسان رشد چشمگیری خواهد داشت و با حرفه‌ای شدن در این زمینه، می‌توان از درآمد مناسبی برخوردار شد.
مزایای کسب درآمد از طریق برنامه نویسی چه هستند؟

چگونه با گوشی برنامه نویسی کنیم؟

اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها با گوشی برنامه نویسی کرد. برخی از این اپلیکیشن‌ها در ادامه این بخش از مقاله «چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم» فهرست شده‌اند:

  • Programming Hero
  • Sololearn
  • Programming Hub
  • Dcoder
تصویر محیط کاربری اپلیکیشن Dcoder برنامه نویسی با گوشی موبایل در مطلب کسب درآمد از برنامه نویسی

به طور کلی برنامه نویسی با گوشی موبایل امکان‌پذیر است، اما تجربه چندان مطلوبی را به همراه نخواهد داشت و انجام آن چالش‌هایی را به دنبال دارد. بسیاری از برنامه نویسان برای راحتی بیش‌تر حتی از دو مانیتور بزرگ برای انجام پروژه‌های خود استفاده می‌کنند و حتی تصور اینکه بخواهند با گوشی برنامه نویسی کنند هم برایشان رنج‌آور خواهد بود. به این ترتیب، سوالات رایج در خصوص اینکه چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم نیز در اینجا به پایان می‌رسد. حال در بخش نهایی مقاله چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم به معرفی دوره‌های آموزشی کاربردی خصوصاً برای شروع برنامه نویسی و یادگیری این مهارت کلیدی به زبان‌های برنامه نویسی مختلف، پرداخته شده است.

معرفی فیلم های آموزش برنامه نویسی برای شروع

در پاسخ به این سوال که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم ، باید گفت که اولین و مهم‌ترین گام، آموزش برنامه نویسی است. همان‌طور که پیش‌تر نیز در این مقاله بیان شد، یکی از روش‌های مناسب برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی، استفاده از دوره‌های آموزش ویدیویی آنلاین است. در سایت فرادرس نیز تا کنون دوره‌های آموزشی متعددی پیرامون مهارت‌های برنامه نویسی تهیه شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. با هدف آشنایی با این دوره‌ها و استفاده از آن‌ها برای شروع یادگیری برنامه نویسی و به دنبال آن کسب درآمد از برنامه نویسی، تعدادی از دوره‌های شاخص فرادرس در این حوزه معرفی شده‌اند.

فیلم آموزش پایتون (Python) مقدماتی

تصویر معرفی فیلم آموزش پایتون (Python) مقدماتی

پایتون یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در زمینه‌های مختلف است و یادگیری آن به افرادی که قصد شروع حرفه برنامه نویسی و پول در آوردن از برنامه نویسی را دارند توصیه می‌شود. برای شروع یادگیری برنامه نویسی پایتون می‌توان از دوره مقدماتی آموزش پایتون فرادرس استفاده کرد. طول مدت این دوره آموزشی نزدیک به ۲۰ ساعت و مدرس آن مهندس پژمان اقبالی شمس آبادی است. این دوره آموزشی پیش‌نیاز خاصی ندارد و می‌توان از آن برای یادگیری پایتون از صفر استفاده کرد. از جمله سرفصل‌ها و موضوعاتی که در این دوره ارائه شده‌اند، می‌توان به نصب پایتون، کتابخانه استاندارد پایتون، ساختمان داده در پایتون، توابع و ماژول‌ها، کلاس، خواندن و نوشتن فایل‌ها و سایر مباحث مقدماتی پایتون اشاره کرد.

فیلم آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript) — از مقدماتی تا انجام پروژه عملی

معرفی فیلم آموزش جاوا اسکریپت به عنوان یکی از پیش نیازهای آموزش وب جی ال در مطلب WebGL چیست ؟

جاوا اسکریپت نیز یکی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در زمینه برنامه نویسی وب به حساب می‌آید و تقریباً در هر وب سایتی که دارای قابلیت‌های عملکردی پویا باشد از این زبان برنامه نویسی استفاده شده است. جاوا اسکریپت هم در فرانت اند و هم در بک اند کاربرد دارد. برای شروع یادگیری این زبان مهم می‌توان از دوره آموزش جاوا اسکریپت فرادرس استفاده کرد. طول مدت این دوره آموزشی تقریباً ۹ ساعت و مدرس آن مهندس محمد عبداللهی است. مقدمات جاوا اسکریپت، توابع، حلقه‌ها، رویدادها، مدیریت خطا، درخت مدل شی‌گرای سند و سایر موارد از جمله مباحث و سرفصل‌های این دوره به حساب می‌آیند.

  • برای مشاهده فیلم آموزش جاوا اسکریپت (JavaScript) — از مقدماتی تا انجام پروژه عملی + اینجا کلیک کنید.

فیلم آموزش کاتلین Kotlin | مقدماتی – گام به گام و به زبان ساده

فیلم آموزش کاتلین Kotlin | مقدماتی – گام به گام و به زبان ساده

شرکت گوگل در سال ۲۰۱۷ میلادی در کنفرانس نوآوری Google I/O زبان کاتلین (Kotlin) را به عنوان زبان رسمی توسعه اندروید معرفی کرد. زبان برنامه نویسی کاتلین علاوه بر حفظ سازگاری و همکاری با جاوا، ویژگی‌ها و امکانات جدیدی را ارائه کرده که منجر به تسهیل توسعه موبایل در اندروید استودیو شده است. یادگیری کاتلین به افرادی که قصد پول در آوردن از برنامه نویسی از طریق توسعه اندروید را دارند به شدت توصیه می‌شود. برای یادگیری کاتلین می‌توان از دوره آموزش کاتلین فرادرس استفاده کرد. طول مدت این دوره نزدیک به سه ساعت و مدرس آن مهندس علیرضا منعم است. برخی سرفصل‌های این دوره شامل معرفی کاتلین (Kotlin) و کامپایلرها، شروع برنامه نویسی با کاتلین، کاراکترهای کنترلی، متغیرها، عبارت‌ها، عملگرها و سایر موارد است.

  • برای دیدن فیلم آموزش کاتلین Kotlin | مقدماتی – گام به گام و به زبان ساده + اینجا کلیک کنید.

فیلم آموزش برنامه نویسی Swift (سوئیفت) برای برنامه نویسی iOS

فیلم آموزش برنامه نویسی Swift (سوئیفت) برای برنامه نویسی iOS

سوئیفت یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و شهودی به حساب می‌آید که توسط شرکت اپل برای ساخت اپلیکیشن برای iOS، مک، Apple TV و ساعت Apple ایجاد شده است. سوئیفت یک زبان برنامه نویسی متن‌باز و استفاده از آن آسان است. افرادی که قصد پول در آوردن از برنامه نویسی iOS را دارند، باید حتماً‌ زبان سوئیفت را یاد بگیرند. برای یادگیری این زبان می‌توان از دوره آموزش برنامه نویسی Swift فرادرس استفاده کرد. طول مدت این دوره آموزشی تقریباً‌ پنج ساعت و مدرس آن مهندس محمدمهدی علیزاده است. این دوره از ۱۰ بخش تشکیل شده است که سرفصل‌هایی نظیر تنظیمات اولیه نرم‌افزار و تعریف متغیرها در سوئیفت، انواع متغیرها در سوئیفت، آشنایی با متغیرهای رشته‌ای، آشنایی با تابع، آرایه و بعضی ویژگی‌های آن و سایر موارد را شامل می‌شود.

  • برای دیدن فیلم آموزش برنامه نویسی Swift (سوئیفت) برای برنامه نویسی iOS + اینجا کلیک کنید.

فیلم آموزش مقدماتی برنامه نویسی سی شارپ (#C)

فیلم آموزش مقدماتی برنامه نویسی سی شارپ (#C)

زبان سی شارپ یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و پر استفاده به شمار می‌رود و در حوزه‌های مختلفی از جمله بازی‌سازی و توسعه وب کاربرد دارد. با یادگیری سی‌شارپ نیز می‌توان یک مسیر پولساز را در حرفه برنامه نویسی آغاز کرد. طول مدت این دوره تقریباً ۸ ساعت و مدرس آن مهندس وحید اسدزاده است. سطح آموزشی این دوره در حد مقدماتی و برای شروع مناسب است. برخی سرفصل‌ها و رئوس مطالب این دوره شامل مفاهیم اولیه C#‎،‌ کار با محیط فرمی و معرفی کنترل‌ها در C#‎، عبارت‌ها، عملگرها و دستورات شرطی در C#‎، حلقه‌ها، آرایه‌ها، متدها و کلاس‌های C#‎، کار با فایل‌ها و استریم‌ها در C#‎ و بسیاری از موارد دیگر می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله پانزده تا از بهترین راه های پول در آوردن از برنامه نویسی بیان شدند و به طور جامع به این سوال پاسخ داده شد که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم . بنابراین، می‌توان به وسیله هر یک از ایده‌های شرح داده شده در این مقاله به کسب درآمد از طریق برنامه نویسی پرداخت. در صورتی که افراد مبتدی بخواهند از طریق برنامه نویسی پول دربیاورند، ابتدا باید مهارت‌های خود را در این زمینه بهبود دهند. برای ارتقای مهارت‌های برنامه نویسی ، می‌توان از دوره‌های آموزشی متعدد فرادرس در حوزه برنامه نویسی استفاده کرد. به همین دلیل، برخی از دوره‌های مهم برنامه نویسی و آموزش مقدماتی زبان‌های برنامه نویسی مختلف فرادرس نیز در انتهای این مقاله معرفی شده‌اند.

بر اساس رای ۱۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Python in Plain EnglishMUOIndeedQuorageeksforGeeksCODING DOJOOnlc
۱ دیدگاه برای «چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم؟ — کاربردی و اصولی ترین روش ها»

فرق کسی که علوم کامپیوتر میخونه و برنامه‌نویس میشه با کسی که علوم کامپیوتر نمی‌خونه و با دوره های فنی و بوت‌کمپ برنامه‌نویس میشه چیه؟
اونی که چهار سال وقت میزاره واسه لیسانس چه فرقی با اونی که رفته بود کمپ هزینه کرده داره؟
آیا برتری ای دارن بچه های علوم کامپیوتر نسبت به بقیه برنامه‌نویس ها؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *