چرا طراحی پست اینستاگرام مهم است؟

۲۷۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
چرا طراحی پست اینستاگرام مهم است؟
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

طراحی پست اینستاگرام امروز یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب و کارها و فعالان فضای مجازی است. اگر تا دیروز برای رونق کسب و کار و فعالیت‌های تجاری تنها طراحی اینستاگرام در حالت کلی، یعنی صرف داشتن یک پیج و طراحی پیج اینستاگرام مهم بود، امروز دغدغه‌‌ها بسیار جزئی‌تر شده، تا جایی که طراحی پست و استوری اهمیت فراوانی یافته است.

اینستاگرام یک اپلیکیشن تصویری است که تاثیرگذاری بالای آن امروز بر هیچ کسی پوشیده نیست. چه کسب و کارهای کوچکی که حتی بدون داشتن یک فروشگاه کوچک به صرف داشتن یک پیج قوی اینستاگرام و دقت و ظرافت عالی روی جزئیات، صاحب فروش‌های بسیار بالا شدند.

اگر شما هم از صاحبان کسب و کار و مشاغل هستید و یا یک فعال فضای مجازی هستید که دوست دارید حرف‌ها و نظرات‌تان را بیشتر به گوش مردم برسانید، اگر جز آن دسته از بانوان هنرمند ایران زمین هستید که دوست دارید روزمره‌های زندگیتان و هنر کدبانوگری‌تان را شمار زیادی از افراد ببینند، این مطلب برای شما نوشته شده است.

پیگیری تمامی قسمت‌های این مقاله تا انتها آن نکات مهم را درباره طراحی پیج اینستاگرام و همین‌طور طراحی پست اینستاگرام به شما خواهد آموخت. پس برای برداشتن نخستین قدم به سمت قوی‌تر شدن پیج‌تان با ما همراه باشید.

باید بدانید که بارگذاری پست با روشی درست و در عین حال جذاب و گیرا اولین گام برای داشتن یک پیج قوی و در پی آن داشتن یک کسب و کار قوی است. اما این گام اولیه و در عین حال بسیار مهم چگونه باید برداشته شود؟

اینستاگرام یک برنامه تصویر محور است، برخلاف توییتر که متن محور است. اینجا حرف اول و آخر را جذابیت‌های بصری می‌زند. طراحی پست اینستاگرام یا به تعبیری خلق یک شیوه منحصر به فرد برای هر پیج، در تاثیرگذاری مطالب آن صفحه، به شهرت رسیدن آن صفحه و جذب بیشتر فالورر بسیار موثر است.

پس اگر فکر می‌کنید با یک شیوه ساده برای مدیریت پیج اینستاگرام‌تان و بارگذاری پست می‌توانید در این بازار پر رمز و راز اینستاگرامی موفق شوید، باید گفت که سخت در اشتباهید.

چگونه طراحی پست اینستاگرام انجام می‌شود؟

حتما پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام را دیده‌اید، باید بدانید که بیشتر پست‌هایی که پس از شنیدن این جمله در ذهن‌تان مرور کردید مربوط به پیج‌هایی است که به مدیریت اینستاگرام کسب و کارشان پرداخته‌اند. پیج‌هایی که با استفاده از یک طراحی گرافیک جذاب هم مخاطب را ترغیب به خرید از آن پیج می‌کنند و مهم‌تر از آن دیگران را وادار می‌کنند تا پست‌های خودشان را برای دیگران ارسال کنند.

در واقع این طراحی پیج اینستاگرام و طراحی پست اینستاگرام است که گویی مخاطب را مسخ کرده و تصمیمات او برای مدت کوتاهی را در اختیار ادمین اینستاگرام می‌گذارد.

البته هر محصول، روش طراحی پست اینستاگرام خاص خود را می‌طلبد، ولی در نهایت این محصول شماست که در ذهن و نگاه مخاطب برجسته می‌شود.

شاید مهم‌ترین نکته درباره چگونگی طراحی پست اینستاگرام این باشد که همیشه باید عکس‌ها و تصاویری که برای پست شدن در اینستاگرام طراحی می‌شوند، طوری باشند که توجه مخاطب را به هدف مدنظر مدیریت پیج اینستاگرام نزدیک کند. نباید طراحی انجام شده روی پست و حتی طراحی پیج اینستاگرام به نحوی باشد که مثل پارازیت، ذهن مخاطب را مشوش کند.

چند نکته کاربردی درباره طراحی پست اینستاگرام

قطعا تا وقتی که به حوزه ارائه خدمات و فروش در اینستاگرام وارد نشدید و تا زمانی که طراحی اینستاگرام برای کسب و کارتان را جدی نگرفته‌اید، متوجه رقابت شدید صفحات برای جذب مخاطب نخواهید شد؛ هرچند که چیزهایی هم درباره آن شنیده باشید.

در ابتدای مطلب گفتیم قدم اول برای طراحی پیج اینستاگرام به شکل قوی و اثرگذار طراحی پست مناسب و جذاب است. اما این طراحی جذاب و نمونه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

نکته اول اینکه یک پست اینستاگرامی باید اغواکننده باشد، یعنی آنقدر جذاب باشد که نتوانید آن را نبینید. فروشنده‌ای را در نظر بگیرید که با رفتار محترمانه‌اش، با زبان بدن جذابش و با حرف‌های وسوسه کننده‌اش، تردید مشتری را برای خرید تبدیل به یقین می‌کند.

طراحی اینستاگرام مربوط به شما که از کنار هم قرار گرفتن تک تک پست‌ها حاصل می‌شود، دقیقا مشابه رفتار همین فروشنده است. طراحی پست اینستاگرام باید احساسات مهمی همچون تحسین، کنجکاوی، آرامش و صمیمیت را در کاربران برانگیزد.

نکته بعدی اینکه برای طراحی پیج اینستاگرام کسب و کارتان نیازمند دنیایی از ایده هستید. صفحه اینستاگرام شما هویت شماست، پس در طراحی جز به جز این هویت کوشا باشید و مشاوره گرفتن را فراموش نکنید.

جادوی رنگ را فراموش نکنید

رنگ جادو می‌کند، این را ما نمی‌گوییم؛ بلکه اعتراف روانشناسان است. حتما نکات مهمی درباره روانشناسی رنگ شنیده‌اید و اینکه استفاده از هر رنگ چه تاثیری در ذهن انسان‌ها دارد. این روانشناسی رنگ نکته مهمی است که باید به درستی در طراحی پست اینستاگرام مورد توجه قرار گیرد.

رنگ قاب پست، پس زمینه احتمالی تصویر، رنگ نوشته‌ها و موارد دیگر، گزاره‌های مهمی است که می‌تواند طراحی اینستاگرام کسب و کار شما را بی‌نظیر کند.

با مخاطب حرف بزنید

اینستاگرام شبیه یک بیلبورد بزرگ در اتوبانی است که هزاران نفر آن را می‌بینند و این هنر مدیریت پیج اینستاگرام است که از این همه نگاه بتواند به نفع هدف خودش استفاده کند. البته پست اینستاگرام یک پله از بیلبورد هم جلوتر است، چرا که یک رسانه اجتماعی با تعامل دو سویه است. طراحی پست اینستاگرام به شکلی حرفه‌ای مخاطب را وادار به ثبت نظر و کامنت می‌کند و ثبت کامنت هم مساوی است با مراجعه بیشتر و فراگیر تر شدن صفحه.

یک پیشنهاد شگفت‌انگیز برای طراحی پست اینستاگرام

حال که نکات مهمی در زمینه اهمیت طراحی اینستاگرام قوی برای یک کسب و کار بیان شد و ضرورت توجه مضاعف به امر طراحی پست اینستاگرام با نگاهی حرفه‌ای بیان شد، اصلی‌ترین سوال این است که برای طراحی پست و قالب مناسب برای آن سراغ چه کسی برویم؟

توصیه می‌‌شود این امر خطیر و اثرگذار را به متخصاصان این حوزه و کسانی که تجربیات فراوانی در این کار دارند، بسپارید. گروه حرفه‌ای و با تجربه یونیک مارکتینگ یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست که می‌توانید با مراجعه به سایت یونیک مارکتینگ، با خدمات متنوع و تخصصی آن در زمینه فضای مجازی حول یک کسب و کار آشنا شوید.

یونیک مارکتینگ (uniquemarketing.ir) در کنار طراحی پست اینستاگرام می‌تواند کسب و کار شما را در زمینه طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا و موشن گرافیک و طراحی اینستاگرام کسب و کارتان کمک کند. با یونیک مارکتینگ رقبایتان را به سرعت کنار بزنید و در اینستاگرام ستاره شوید.

منبع:‌ یونیک مارکتینگ

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *