پاک کردن کش و کوکی گوگل کروم — به زبان ساده

۶۴۹۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
پاک کردن کش و کوکی گوگل کروم — به زبان ساده

اگر می‌خواهید جهت بهبود تجربه استفاده از اینترنت روی مرورگر گوگل کروم، مشکلات بارگذاری یا قالب‌بندی را اصلاح کنید، اقدام به پاک کردن کش و کوکی گوگل کروم (یا همان مرورگر وب گوگل) می‌تواند یک شروع عالی باشد. در این مقاله با روش انجام این کار آشنا می‌شویم و همچنین متوجه می‌شویم که با این پاک کردن چه اتفاقی در گوگل کروم رخ می‌دهد.

با پاک کردن کش و کوکی گوگل کروم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

زمانی که از یک وب‌سایت بازدید می‌کنیم، گاهی اوقات برخی اطلاعات خاص ذخیره و بازیابی می‌شوند. کوکی‌ها داده‌های مربوط به استفاده از اینترنت را ذخیره می‌کنند و به صفحه‌های وب کمک می‌کنند که با به خاطر آوردن تصاویر، ویدئوها و دیگر بخش‌های یک صفحه وب از بازدید قبلی، سریع‌تر بارگذاری شوند و دیگر نیازی به رندر مجدد همه چیز در هر بار بازدید وجود ندارد.

زمانی که کوکی‌ها و کش را پاک می‌کنیم، همه این اطلاعات حذف خواهند شد. این بدان معنی است که هر رمز عبوری که در یک وب‌سایت وارد شده باشد، باید مجدداً وارد شود و زمان بارگذاری وب‌سایت‌هایی که قبلاً بازدید شده‌اند افزایش می‌یابد، زیرا محتوای صفحه وب باید مجدداً بارگذاری شود.

با این حال در پاره‌ای موارد به منظور عیب‌یابی مشکلات مرورگر لازم است که یک راه‌اندازی مجدد داشته باشیم.

شیوه پاک کردن کش و کوکی مرورگر کروم

برای پاک کردن کش و کوکی‌ها در گوگل کروم باید به منوی تنظیمات مرورگر برویم. به این منظور سه روش مختلف وجود دارد. روش نخست آن است که روی آیکون سه نقطه عمودی در گوشه راست-بالای صفحه کلیک کنیم و به بخش More Tools و سپس Clear Browsing Data برویم.

پاک کردن کش و کوکی در مرورگر کروم

ممکن است در تصویر فوق متوجه شده باشید که یک کلید میانبر نیز به این منظور وجود دارد. برای این که مستقیماً به صفحه مربوط به پاک کردن کش و کوکی گوگل کروم برویم باید به طور هم‌زمان کلیدهای Ctrl+Shift+Delete را بزنیم. به طور جایگزین می‌توانید نشانی chrome://settings/clearBrowserData را در نوار آدرس وارد کنید:

پاک کردن کش و کوکی در مرورگر کروم

صرف نظر از روشی که برای ناوبری استفاده می‌کنید، در نهایت باید به پنجره Clear Browsing Data برسید.

نخستین چیزی که در این صفحه انجام می‌دهیم، انتخاب بازه زمانی برای پاک کردن کوکی‌ها و کش است. روی فلش کنار کادر Time Range کلیک کنید تا یک منو باز شود و سپس بازه زمانی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. این مقدار به طور پیش‌فرض روی All Time تنظیم شده است.

پاک کردن کش و کوکی در مرورگر کروم

سپس روی کادرهای کنار گزینه‌های Cookies And Other Site Data و Cached Images And Files کلیک کنید. زمانی که تیک این کادرها را زدید، دکمه Clear Data را انتخاب کنید.

پس از چند ثانیه کش و کوکی‌های مرورگر کروم با تنظیماتی که انجام داده‌اید، پاک می‌شوند.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۳۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
۴ دیدگاه برای «پاک کردن کش و کوکی گوگل کروم — به زبان ساده»

لطفا همین کار را برای گوشی توضیح دهید
ممنون

خیلی ممنون کاربردی بود

عالی بود ممنون

سلام من اینکار را انجام دادم ایمیلم پاک شد لطفاً راهنمایی کنید تا ایمل پاک نشود

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *