بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی — معرفی ۲۵ عنوان برای تقویت مهارت ها

۶۵۸۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۳ دقیقه
بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی — معرفی ۲۵ عنوان برای تقویت مهارت ها

یکی از روش‌های یادگیری زبان انگلیسی، گوش دادن به پادکست‌های آموزشی است. در این پادکست‌ها موضوعات متنوعی یافت می‌شود و هر یک نکته‌های گرامری، لغات و اصطلاحات کاربردی را آموزش می‌‌دهد. از دیگر مزایای آن‌ها، نسخه نوشتاری فایل‌های صوتی است. بسیاری از زبان‌آموزان برای یادگیری زبان انگلیسی از این روش کمک می‌گیرند. عده‌ای نیز به عنوان منبع کمک‌آموزشی از آن استفاده می‌کنند. در این آموزش قصد داریم بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی را برای سطوح پایه، متوسط و پیشرفته معرفی کنیم و در ادامه نیز به تعدادی پادکست برای تقویت گرامر، مکالمه و آموزش به کودکان اشاره کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

فواید گوش دادن به پادکست

بسیاری از مدرسین زبان انگلیسی از پادکست به عنوان منبع کمک‌آموزشی در کنار کتاب‌های درسی زبان‌آموزان در مدارس، دانشگاه‌ها یا مؤسسات آموزشی استفاده می‌کنند. عده‌ای نیز از آن به عنوان تنها روش یادگیری زبان انگلیسی بهره می‌برند. برای تقویت زبان انگلیسی، پادکست روش مناسبی به شمار می‌رود و فواید زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم.

  • یادگیری با پادکست باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس و تقویت مهارت‌های زبانی می‌شود. برای هر زبان‌آموزی، تشخیص دادت کلمات در متن‌های انگلیسی، مهارت بسیار کلیدی در مبحث یادگیری است. پادکست‌ها باعث می‌شوند که افراد مهارت لیسنینگ خود را از طریق متن‌های رسمی و غیررسمی بهبود بخشند و «نسخه نوشتاری» (Transcript) نیز به یادگیری هر چه بیشتر آن‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این با تلفظ درست کلمات و نحوه استفاده از آن‌ها در جمله آشنا خواهند شد.
  • پادکست‌ها موضوعات متنوع و گسترده‌ای را در برمی‌‌گیرند. به کمک پادکست، می‌توانید موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید و به داستان‌های متنوعی در رابطه با آن‌ها گوش دهید. این روش باعث می‌شود که یادگیری زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان جذاب‌تر شود و به مرور انگیزه بیشتری برای ادامه مطالعه پیدا کنند. بدون شک وقتی آموزش با داستان‌سرایی و هیجان بیشتری همراه باشد، مطالعه لذت بیشتری به همراه خواهد داشت. برای بیشتر افراد، یاد گرفتن مطالب خاص، جدید و به‌روز، بدون شک جالب خواهد بود.
  • یادگیری با پادکست باعث افزایش تمرکز حین مطالعه می‌شود. بسیاری از زبان‌آموزان در کلاس هنگام یادگیری تمرکز خود را از دست می‌دهند و شاید نتوانند فکر خود را متوجه تمام صحبت‌های استاد بکنند. برای این قبیل افراد، پادکست‌ها می‌توانند نتیجه بهتری داشته باشند. زیرا وقتی داستانی نقل می‌شود یا مبحثی آموزش داده می‌شود، صدای گوینده یا روایت‌گر و لحن بیان او باعث می‌شود که شخص یادگیرنده با آن‌ها همراه شود و اگر قسمتی را از دست داد، به عقب برگردد و دوباره آن را گوش دهد. بنابراین، یادگیری با پادکست برای این دسته افراد بازدهی بهتری به همراه خواهد داشت.
  • برخی از پادکست‌ها رایگان هستند و به راحتی در دسترس افراد قرار می‌گیرند. برای بسیاری از زبان‌آموزان، پرداخت شهریه ثبت نام در کلاس‌های آموزشی حضوری، غیرحضوری یا خصوصی، همواره دغدغه بزرگی بوده است. زیرا یادگیری زبان انگلیسی روندی طولانی مدت است و گاهی سال‌ها باید این هزینه را متقبل شوند تا در نهایت همه سطوح را با موفقیت پشت سر بگذارند. اما پادکست‌ هم به صورت رایگان در دسترس متقاضیان قرار دارد یا با پرداخت هزینه‌ای کم می‌توان به مجموعه کاملی از آن‌ها دست پیدا کرد.
  • می‌توانید در هر لحظه و هر حایی که هستید، به پادکست گوش دهید. برای یادگیری زبان انگلیسی، حتماً نباید مسیرهای طولانی و پرتردد را طی کنید تا در کلاس حاضر شوید؛ می‌توانید بدون کلاس نیز مطالعه کافی داشته باشید یا حتی برای بالا بردن سطح زبان خود و تمرین‌های منظم به صورت روزانه یا هفتگی، از روش‌های غیرحضوری بهره‌مند شوید. گوش دادن به پادکست بدون شک روشی آسان و مفید برای آن دسته از افرادی خواهد بود که قصد دارند به صورت خودآموز مطالعه کنند. هر زمان که اراده کنید و در هر جایی که باشید، می‌توانید مطالعه را شروع کنید. حتی می‌توانید اپیزودها را دانلود کنید و در فرصتی مناسب به آن‌ها گوش دهید.
  • به کمک پادکست می‌توانید مهارت لیسنینگ خود را افزایش دهید. برای افرادی که مشکل بینایی دارند یا افرادی که در خواندن یا نوشتن مشکل دارند، گوش دادن به پادکست می‌تواند روش مناسبی برای بهبود مهارت‌های زبانی به شمار برود. به علاوه، برای افرادی که نوع یادگیری آن‌ها شنیداری است، پادکست بهترین گزینه برای یادگیری محسوب می‌شود.
زبان انگلیسی

بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های کاربردی در سرتاسر جهان است. در بسیاری از کشورها به عنوان زبان رسمی شناخته شده و آشنایی با آن برای گردشگرانی که به کشورهای مختلفی سفر می‌کنند، امری ضروری به شمار می‌رود. دانستن زبان انگلیسی، امتیاز ویژه‌ای برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر در سایر کشورها و یافتن شغل بهتر محسوب می‌شود.

بنابراین، نه‌تنها در زمینه ادامه تحصیل، بلکه در رابطه با کسب‌وکار نیز به آن احتیاج داریم و کلید موفقیت‌ در عرصه‌های گوناگون به شمار می‌رود. محبوبیت زبان انگلیسی به این دلیل است که با دانستن آن، فرصت‌های زیادی برای دانشجویان فراهم می‌شود. روش‌های متعددی برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه شده است که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها یادگیری به کمک پادکست‌های آموزشی است.

برای تهیه پادکست معمولاً نیازی به هزینه زیادی نیست. به علاوه، موضوعات متعددی را پوشش می‌دهد که همراه با آن نکته‌‌های مهم گرامری و لغات و اصطلاحات جدید را آموزش می‌دهد. در ادامه این مطلب، قصد داریم بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی را برای سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته معرفی کنیم.

پادکست های آموزش زبان انگلیسی برای سطح مقدماتی

بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی برای سطح مقدماتی شامل موارد زیر می‌شود.

پادکست Learn English

پادکست «Learn English» توسط «British Council» تهیه شده و بر اساس معیار تعیین سطح CEFR، برای سطوح A2-B1 طراحی شده است. برای این‌که بدانید در چه سطحی هستید، می‌توانید در آزمون‌های تعیین سطح آن‌ها به صورت آنلاین شرکت کنید.

درس‌ها آموزش‌های متفاوتی را شامل می‌شود، مانند توصیه‌هایی درباره آماده شدن برای هر درس، تمرین‌هایی که هم‌زمان با گوش دادن باید آن‌ها را انجام دهید و نمونه تمرین‌هایی که بعد از هر اپیزود در نظر گرفته شده است. همچنین سؤال‌هایی پیرامون بحث کردن درباره موضوع طراحی شده و نسخه نوشتاری آن‌ها نیز موجود است و امکان دانلود آن نیز وجود دارد.

  • لینک دانلود پادکست Learn English:«+»
بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی

پادکست English Class 101

پادکست «English Class 101» به زبان‌های مختلفی در دسترس کاربران خود قرار گرفته است. دوره‌های آموزشی آن‌ به دلیل حضور استاد‌های مجرب انگلیسی‌زبان و پرانرژی و محتوای بسیار خوب و مفیدی که دارند، جزو محبوب‌ترین‌هاست و طرفداران زیادی دارد.

در «English Class 101»، پادکست‌هایی برای تمام سطوح طراحی شده است که از اپیزودهایی برای سطوح مقدماتی شروع می‌شود. علاوه بر تدریس زبان انگلیسی، این پادکست نگرش فرهنگی جدید و ارزشمندی را در مخاطبان خود ایجاد می‌کند و همچنین آزمون‌های مختلف و تمرین لغات نیز در آن لحاظ شده است. آموزش‌ها به دو لهجه انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی صورت می‌گیرد.

  • لینک دانلود پادکست Learn English:«+»
یادگیری انگلیسی

پادکست Breaking News English

مانند بسیاری از بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی این پادکست نیز خبرنامه‌هایی را روایت می‌کند که به زبان انگلیسی ارائه شده است و شنونده را در معرض محتوایی کاملا معنادار و کاربردی قرار می‌دهد. سرعت روایت داستان‌ها و خبرنامه‌ها برای سطوح متوسطه و بالاتر زیاد نیست، به همین دلیل برای سطوح پایه پیشنهاد می‌شود.

  • لینک دانلود پادکست Breaking News English:«+»
بهترین پادکست آموزش زبان انگلیسی

پادکست Espresso English

پادکست‌های مختلفی با هدف آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که مخاطب آن‌ها از طریق داستان و دیالوگ یاد می‌گیرد. اما «Espresso English» با این نوع پادکست‌ها فرق دارد. هدف اصلی آن تمرکز بر روی مفاهیم زبان انگلیسی در موقعیت‌های خاص است. در این پادکست، درس‌ها بسیار کوتاه ارائه شده و برای افرادی که به دنبال راهی سریع، آسان و کارامد برای تمرین کردن زبان انگلیسی هستند، نمونه‌ای ایده‌آل برای یادگیری به شمار می‌رود.

درس‌های جدید نیز هر هفته به‌روزرسانی می‌شود و امکان دسترسی به صدها اپیزود در قسمت آرشیو پادکست‌ها وجود دارد.

  • لینک دانلود پادکست Espresso English:«+»
بهترین پادکست های آموزش زبان

پادکست های آموزش زبان انگلیسی برای سطح متوسط

برای سطوح متوسط، لازم است پادکست‌هایی انتخاب شوند که کمی بالاتر از سطح زبان‌آموز باشند تا چیز جدیدی برای آموزش در اختیار او قرار دهند. پادکست‌های متنوعی برای سطوح متوسط وجود دارد. در ادامه این مطلب به تعدادی از بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی برای سطوح متوسط اشاره شده است.

پادکست Culips

این پادکست یکی از زیباترین وب‌سایت‌ها را در میان سایر پادکست‌ها دارد و شامل بیش از ۲۰۰ اپیزود مختلف بر روی اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌شود. همچنین بالغ بر ۶۰۰ اپیزود در وب‌سایت خود دارد که هر یک از هفت مجموعه متفاوت تشکیل شده است و موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد.

به کمک این پادکست می‌توانید مواردی نظیر اصطلاحات، ضرب‌المثل‌ها، حرف‌های عامیانه، نکات مربوط به تلفظ و داستان‌های جالبی را یاد بگیرید که توسط افراد انگلیسی‌زبان روایت می‌شود. میزبان‌های این پادکست اهل کشور کانادا هستند و با لهجه بسیار خوب و واضح صحبت می‌کنند. اپیزودها همه به صورت رایگان در دسترس هستند، اما با پرداخت هزینه و عضویت در آن می‌توانید از مزایای ویژه‌ای نظیر دسترسی به تمام دستورالعمل‌های آموزشی داشته باشید.

  • لینک دانلود پادکست Culips:«+»
پادکست های آموزش زبان

پادکست The English We speak

این پادکست مجموعه‌های متنوعی دارد که به طور ویژه برای زبان‌آموزانی تهیه شده است که به دنبال راهی سریع و آسان برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. هر اپیزود فقط دو تا سه دقیقه طول می‌کشد و تمرکز آن بر روی کلمه خاص یا عبارت مشخصی است. معمولاً اصطلاحات عامیانه زیادی نیز به کار می‌رود که در کتاب‌ها نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

درس‌ها اغلب برای سطح متوسط و بالاتر تهیه شده است. نحوه استفاده از اصطلاحات عامیانه و رایج به شکلی درست و کاربردی، روشی بسیار مفید برای بهبود روانی کلام محسوب می‌شود. این پادکست علاوه بر این‌که شما را با اصطلاحات مهم و کاربردی آشنا می‌کند، روش مؤثری برای بهبود مهارت لیسنینگ نیز به شمار می‌رود. تمام این درس‌ها با لهجه انگلیسی بریتانیایی طراحی شده‌اند.

  • لینک دانلود پادکست The English We speak:«+»
Learn English

پادکست ‎6-Minute Grammar

یکی از بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی همین پادکست است و نه‌فقط زبان‌آموزان، بلکه بسیاری از استادهای زبان انگلیسی نیز برای تدریس کردن از آن بهره می‌برند. «‎6-Minute Grammar» از مجموعه پادکست‌هایی تهیه شده که شامل برنامه‌های مختلف آموزش زبان انگلیسی می‌شود و روشی آسان برای یادگیری دستور زبان انگلیسی به شمار می‌رود. اپیزودهای جدید هر هفته منتشر می‌شود و به مدت ۳۰ روز در دسترس است.

درس‌ها با لهجه انگلیسی بریتانیایی آموزش داده شده و برای توضیح مباحث گرامری، از مثال‌های مختلفی کمک می‌گیرد. البته این‌که تمرکز اپیزودهای آن بیشتر بر روی دستور زبان انگلیسی و جمله‌سازی باشد، شاید آن را به پادکست خیلی جذابی تبدیل نکند، اما چون مدت زمان آن‌ها کوتاه است (حدود ۶ دقیقه)، باعث می‌شود که زبان‌آموزان از شنیدن آن خسته نشوند و تا انتهای آن پیش بروند. بنابراین، برای تمرین کردن گرامر زبان انگلیسی روش بسیار مفیدی به شمار می‌رود.

  • لینک دانلود پادکست ‎6-Minute Grammar:«+»
پادکست های زبان انگلیسی

پادکست Adept English

این پادکست آموزشی جزو بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌رود. اپیزودها به زبان انگلیسی و به طور واضح تهیه شده‌اند. همچنین محدوده وسیعی از موضوعات متنوعی را شامل می‌شوند و گوینده داستان‌ها کلمات خاص یا پیشرفته را در اپیزودهایش توضیح می‌دهد.

درس‌ها با نسخه نوشتاری همراه شده است و نکته‌های مهم زیادی برای آموزش ارائه کرده است. همین امر باعث شده که آن را به یکی از بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی تبدیل کند.

  • لینک دانلود پادکست Adept English:«+»

Adept English

پادکست News in Slow English

پادکست «News in Slow English» گزینه‌ای بسیار جالب و مناسب برای بهبود مهارت‌های زبانی است، چراکه به کمک این پادکست می‌توانید درباره کل دنیا و وقایع مربوط به آن باخبر شوید.

میزبان‌های «News in Slow English» معمولاً آهسته‌تر از گویندگان خبری صحبت می‌کنند، به همین دلیل به راحتی می‌توان بخش صوتی را دنبال کرد. در کنار آن نسخه نوشتاری هر یک از اپیزودها موجود است و اگر جمله یا بخشی را متوجه نشدید، می‌توانید به آن رجوع کنید. قبل از گوش دادن نیز می‌توانید نکات مهم مربوط به هر اپیزود را بخوانید و از قبل اطلاعاتی پیرامون موضوع و خبرها داشته باشید.

«News in Slow English» بخش‌های مختلفی دارد که به شما کمک می‌کند تا پادکست‌ها را بهتر درک کنید و محتوای آن‌ها را تمرین کنید. علاوه بر این، بخشی به نام «Grammar tab» طراحی شده است که به کمک آن می‌توانید عنوان گرامری مدنظر خود را پیدا کنید و پادکست مربوط به آن را گوش دهید.

مثال‌های متعددی برای آموزش هر مبحث گرامری ارائه شده که یادگیری آن را برای مخاطب ساده‌تر می‌کند. همچنین بخش دیگری به نام «Expression tab» دارد که اصطلاحات مربوط به بخش خبری را تجزیه و تحلیل می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه و کجا از آن‌ها استفاده کنید.

  • لینک دانلود پادکست ‎News in Slow English:«+»
پادکست های انگلیسی

پادکست های آموزش زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

برای سطوح پیشرفته نیز پادکست‌های گوناگونی وجود دارد که در ادامه این مطلب به تعدادی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. این پادکست‌ها در میان طرفداران خود از محبوبیت زیادی برخوردار است.

پادکست Splendid Speaking

«Splendid Speaking» با بقیه پادکست‌ها تفاوت دارد، زیرا از افراد غیر انگلیسی‌زبان کمک گرفته شده است. این پادکست برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته تهیه شده و برای داوطلبان آزمون‌های انگلیسی نیز مفید است.

ساختار هر درس شامل اپیزودهایی ضبط‌شده توسط افراد غیر انگلیسی‌زبان است که سخنرانی می‌کنند یا در بحث‌ها شرکت می‌کنند. پس از آن، یک فرد متخصص، بازخوردهایی درباره نحوه عملکرد آن‌ها ارائه می‌دهد. این برنامه به عنوان یکی از بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی برای متقاضیان آزمون آیلتس است و به ویژه برای سنجش مهارت «speaking» تمرین خوبی به شمار می‌رود. بسیاری از درس‌ها به موضوعات پرتکرار آزمون آیلتس پرداخته‌اند و علاوه بر این، تمرین‌هایی را نیز در وب‌سایت خود قرار داده است.

  • لینک دانلود پادکست The English We speak:«+»
یادگیری زبان با پادکست

پادکست Business English

بسیاری از پادکست‌های انگلیسی بر روی موضوع کسب‌وکار تمرکز دارند. در واقع عنوان‌هایی که در هر یک از اپیزودها مطرح می‌شود، با توجه به یادگیری زبان انگلیسی با اهداف تجاری تهیه شده است. البته شامل درس‌هایی با موضوعاتی غیر از این هم می‌شود، اما عمده تمرکز آن بر روی مباحثی این چنین است. برای مثال به مواردی نظیر بیان عقیده یا کاربرد زبان انگلیسی در رابطه با موضوعات قابل بحث می‌پردازد.

  • لینک دانلود پادکست The English We speak:«+»
بهترین روش یادگیری زبان

پادکست ESL Pod

پادکست «ESL Pod» کتابخانه‌ای گسترده از انواع اپیزودها به شمار می‌رود که بیش از ۹۰۰ اپیزود مختلف دارد و هر روز در حال افزایش است. میزبان‌ این پادکست دکتر «جف مک‌کوئیلان» است و گوینده‌ای که در سایر موارد صحبت می‌کند، دکتر «لوسی تسه» است و هر دوی آن‌ها دکترای زبان‌‌شناسی کاربردی دارند.

محوریت هر یک از اپیزودها گفت وگوهایی میان دو شخصیت است و در ادامه، تأکید روی کلمات کلیدی و کاربرد و معنی آن‌هاست. فایل صوتی آهسته پخش می‌شود و سرعت دیالوگ‌های آن یک‌دوم حالت معمول است. به همین دلیل برای افرادی که در سطح مقدماتی هستند نیز می‌تواند مفید باشد. هر پادکست دستورالعمل‌‌هایی برای یادگیری نیز دارد.

هر درس به موضوعاتی در رابطه با فرهنگ کشورهای آمریکایی می‌پردازد و علاوه بر آن برای گفت‌وگوها و داستان‌ها دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌دهد. همچنین اصطلاحات کاربردی را نیز آموزش می‌دهد.

  • لینک دانلود پادکست ESL Pod:«+»
پادکست زبان ESL

پادکست Luke's English

این پادکست توسط استاد‌های مجرب زبان انگلیسی و مختصصین این امر تهیه شده و به صورت مجموعه‌ای متنوع در اختیار کاربران قرار گرفته است. موضوعات مختلفی در این پادکست پوشش داده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی نظیر «The Prawn Story» و «English Premier League Football»‌ اشاره کرد.

برای بسیاری از اپیزودها، «لوک» تنها روایت‌گر هر داستان است، اما از مکالمه‌های دونفره یا بیشتر نیز استفاده شده است. «لوک» صدای گرم و دلنشینی دارد و شنونده را مجذوب داستان‌های خود می‌کند. علاوه بر این، انگلیسی را با لهجه‌ای خوب و سرعت متوسط صحبت می‌کند و نسخه نوشتاری آن نیز در دسترس است.

  • لینک پادکست Luke's English: «+»
گوش دادن به پادکست انگلیسی

بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی برای تقویت گرامر

بدون شک یکی از مسلئل مهم و البته دشوار در روند یادگیری زبان انگلیسی، گرامر است. بدون آشنایی با گرامر نمی‌توانیم درک درستی از جمله‌ها داشته باشیم. از طرفی، یادگیری دستور زبان به مدت زمان زیادی نیاز دارد و ممکن است در سطوح بالاتر برای زبان‌آموزان خسته‌کننده به نظر برسد. بنابراین، بهترین راه برای آموختن آن، کمک گرفتن از روش‌هایی است که گرامر زبان انگلیسی را در قالب متن و به شکلی جالب توضیح دهند تا افراد جذب آن شوند.

یکی از این روش‌ها پادکست است. هم‌زمان با گوش دادن به پادکست و یادداشت کردن نکته‌های گرامری که حین روایت داستان‌ها یا مکالمه‌ها به آن‌ها برمی‌خوریم، روشی برای تقویت گرامر به شمار می‌رود. علاوه بر این، پادکست‌ های زبان انگلیسی مخصوص آموزش گرامر طراحی شده‌اند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

پادکست Grammar Girl

پادکست «Grammar Girl» یکی از بهترین منابع برای تقویت زبان انگلیسی به شمار می‌رود. در این پادکست، اشتباهات گرامری رایج توضیح داده می‌شود و در نهایت می‌توانید با کاربرد، ساختار جمله، تلفظ و مواردی از این قبیل به خوبی آشنا شوید. همچنین نمونه تمرین‌های آن به شما در درک بهتر دستور زبان انگلیسی کمک خواهد کرد.

«Grammar Girl» هر هفته به‌روزرسانی می‌شود و موضوعات متنوعی را پوشش می‌دهد. همچنین به کمک ‌آن می‌توانید مهارت نوشتن، علائم نشانه‌گذاری و مباحث گرامری پیچیده و مخصوص سطوح پیشرفته را یاد بگیرید. در مجموع اگر به دنبال پادکستی هستید که بتواند بخش‌های مختلفی از مهارت‌های زبانی را آموزش دهد، این پادکست می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  • لینک دانلود پادکست Grammar Girl: «+»
آموزش گرامر با پادکست

پادکست Happy English

پادکست «Happy English Podcast» به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا با اصطلاحات، افعال عبارتی، تلفظ، کلمات جدید، گرامر و سایر نکته‌های آموزشی آشنا شوند. این پادکست علاوه بر این‌که جنبه آموزشی دارد، می‌تواند علاقه‌مندان را ساعت‌ها مشغول کند.

علاوه بر این، درس‌های گرامری کاربردی و مفیدی برای افراد در تمام سطوح و در سنین مختلف فراهم کرده است. بنابراین، اگر قصد یادگیری گرامر انگلیسی را دارید، می‌توانید از «Happy English Podcast» به عنوان روشی برای یادگیری مطلوب بهره‌مند شوید.

  • لینک دانلود پادکست Happy English Podcast: «+»
Study English Grammar

پادکست Plain English

پادکست «Plain English Podcast» به شما کمک می‌کند تا لغت‌های جدید بیاموزید و با اصطلاحات، افعال عبارتی، گرامر و اصطلاحات رایج و کاربردی آشنا شوید. این پادکست روشی مؤثر برای یادگیری زبان انگلیسی به عنوان منبع کمک‌آموزشی به شمار می‌رود.

زبان‌آموزان به کمک این پادکست می‌توانند در هر سطحی که باشند، گرامر خود را تقویت کنند و اشتباهات گرامری خود را متوجه شوند. «Plain English» پادکستی مناسب برای تقویت زبان انگلیسی است که تمرکز اصلی آن روی گرامر و اصطلاحات پرکاربرد است. اما این روش به مرور و با تمرین‌های مداوم پاسخگوی نیازهای زبان‌آموزان خواهد بود.

  • لینک دانلود پادکست Plain English Podcast:«+»
بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی

پادکست Grammar Matters and Stuff That Isn't Funny

«Grammar Matters and Stuff That Isn't Funny» به شیوه‌ای متفاوت زبان انگلیسی و به ویژه گرامر را آموزش می‌دهد. در این پادکست، دو نفر درباره گرامر و زندگی روزمره با هم گفت‌وگو می‌کنند. سپس برای هر یک از موضوعاتی که ارائه می‌دهند، به نکته‌های مهمی اشاره می‌کنند و اطلاعات گرامری مفیدی را در اختیار شنوندگان خود قرار می‌دهند.

گوش دادن به «Grammar Matters and Stuff That Isn't Funny» برای افرادی که قصد دارند گرامر خود را تقویت کنند بسیار آموزنده است، زیرا آموزش گرامر در قالب مکالمه در موقعیت‌های مختلف، روشی مناسب و جالب برای آموختن است.

  • لینک دانلود پادکست Grammar Matters and Stuff That Isn't Funny: «+»
مکالمه انگلیسی

بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان طراحی شده است و هر یک از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. پادکست‌های کودکان معمولاً طراحی متفاوتی دارند و موضوعاتی در رابطه با علاقه‌مندی‌های آن‌ها را پوشش می‌دهند. در ادامه این مطلب، تعدادی از پادکست‌های کودکان را نیز معرفی کرده‌ایم.

پادکست What If World

«What If World» برای کودکان طراحی شده است، اما بسیاری از بزرگسالان نیز جذب آن شده‌اند. اگر در پی کسب اطلاعات بیشتر درباره دنیای پیرامون خود هستید یا دوست دارید پاسخ سؤال‌های خود را درباره محیط اطراف‌تان پیدا کنید، این پادکست می‌تواند سرگرمی جالبی برای شما باشد و در عین حال زبان انگلیسی شما را نیز تقویت کند.

هر اپیزود حدود ۲۰ دقیقه است و برای تدریس مفاهیم انگلیسی به کودکان، پرسش‌های عجیب‌وغریبی را مطرح می‌کند. برای یادگیری زبان انگلیسی، می‌توان آن را جزو بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی دانست.

  • لینک دانلود پادکست The English We speak:«+»
تقویت مهارت اسپیکینگ

پادکست Tumble

«Tumble» پادکست دیگری مخصوص کودکان است. ممکن است فکر کنید که نیازی به این‌همه آموزش‌های صوتی به کودکان نیست، اما این کار دلیل دارد. همه ما فرایند یادگیری زبان را در زندگی تجربه کرده‌ایم. یادگیری در کودکان سریع‌تر از بقیه اتفاق می‌افتد و می‌توانند آن را در محیطی با افرادی مسلط به زبان یاد بگیرند.

در برخی موارد نیز ممکن است دو یا سه زبان را هم‌زمان بیاموزند. انتخاب پادکست برای کودکان به این مفهوم است که در حال گوش دادن به زبان انگلیسی به شکلی ساده هستید، به گونه‌ای که کودکی قادر به درک آن است. حتی برای بزرگسالان نیز این پادکست می‌تواند مفید باشد، زیرا وقتی یادگیری زبان جدیدی را شروع می‌کنیم، دقیقاً مانند یک کودک آن را یاد می‌گیریم.

«Tumble» یکی از بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی برای کودکانی است که به علوم تجربی علاقه‌مند هستند. هر یک از اپیزودها حدود ۱۵ دقیقه است و در حالت عادی موضوعی مرتبط با علوم و اکتشافات مربوط به آن را دنبال می‌‌کند. اگر به مطالعه درباره ویروس، DNA انسان، کره ماه و حتی دایناسورها علاقه‌مند هستید، بدون شک از «Tumble» لذت خواهید برد.

  • لینک دانلود پادکست The English We speak:«+»
پادکست Tumble

پادکست The Past & The Curious

این پادکست با هدف آموزش تاریخ به کودکان تهیه شده است، اما اصلاً خسته‌کننده نیست. «The Past & The Curious» به طور ویژه برای کودکان و خانواده‌ها طراحی شده و حقایق تاریخی را روایت می‌کند، به همین خاطر گوش دادن به آن خالی از لطف نیست.

این پادکست توسط «میک سولیوان» تهیه شده و مناسب کودکان سطح متوسط و آن‌هایی است که قصد تقویت مهارت شنیدن را دارند. سولیوان در این پادکست توضیحات کاملی را در خصوص موضوعات تاریخی ارائه می‌دهد و حقایق تاریخی را به شکلی جالب و سرگرم‌کننده مطرح می‌کند. به گونه‌ای که گاهی خودتان را جای شخصیت‌های داستان می‌گذارید و با آن‌ها هم‌ذات‌پنداری می‌کنید.

  • لینک دانلود پادکست The English We speak:«+»
بهترین پادکست زبان

پادکست Radiolab: Pickle

«Pickle» پادکستی است که در آن بزرگسالان پرسش‌هایی آسان یا نه‌چندان آسان را برای کودکان مطرح می‌کنند. این پادکست مختص کودکان است، به همین دلیل زبان آن ساده است و گویندگان واضح و شمرده صحبت می‌کنند. «Pickle» در هر اپیزود موضوعاتی را ارائه می‌دهد که برای کودکان جالب است و سؤال‌هایی مرتبط با آن را مطرح می‌کند.

به کمک این پادکست، زبان‌آموزان سطح متوسط می‌توانند با موضوعاتی نظیر دوستی، تاریخ، سرگرمی و غیره آشنا شوند و کلمات و اصطلاحات کاربردی را یاد بگیرند. «Pickle» اپیزودهای زیادی ندارد اما برای بهبود مهارت لیسنینگ و آشنایی با موضوعات متنوع، بدون شک یکی از بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی به کودکان به شمار می‌رود.

  • لینک دانلود پادکست Pickle:«+»
پادکست انگلیسی برای کودکان

پادکست های آموزش مکالمه زبان انگلیسی

یکی از راه‌های تقویت مهارت «Speaking» گوش دادن به فایل‌های صوتی یا تماشای سریال و فیلم است. همچنین برای یادگیری بهتر می‌توانید از اپلیکیشن‌های مختلفی در این خصوص کمک بگیرید که در آموزش‌های قبلی «فرادرس» و در مطلب «بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی سال ۱۴۰۱» به طور کامل به آن اشاره کردیم.

از دیگر روش‌های مؤثر و کارامد برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی، استفاده از پادکست‌هایی است که برای این منظور طراحی شده‌اند. در ادامه این مطلب تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

پادکست All Ears English

یکی از بهترین پادکست های آموزش زبان برای مکالمه، «All Ears English» است. ساختار این پادکست با سایر پادکست‌ها تفاوت چندانی ندارد، اما دلیلی که زبان‌آموزان را جذب خود کرده، ارتباط صمیمی و انرژی مثبتی است که از سوی میزبان‌های خود منتقل می‌شود و مخاطب را به گوش دادن علاقه‌مند می‌کند. علاوه بر این، اصطلاحات و نکته‌های مهمی را در رابطه با گفت‌وگوهای روزمره و موقعیت‌های غیررسمی در اختیار افراد قرار می‌دهد. بنابراین برای تقویت مکالمه انگلیسی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  • لینک دانلود پادکست All Ears English: «+»
English Speaking Topics

پادکست Easy English Expressions

همان‌طور که از اسم این پادکست مشخص است، به کمک آن می‌توانید اصطلاحات مهم و کاربردی را یاد بگیرید که برای تقویت مکالمه کمک زیادی خواهد کرد. علاوه بر این، اگر به دنبال چیزی هستید که شما را با لهجه انگلیسی آمریکایی آشنا کند، بدون شک از گوش دادن به «Easy English Expressions» لذت خواهید برد، زیرا گویندگان آن انگلیسی‌زبان هستند و با لهجه انگلیسی آمریکایی صحبت می‌کنند.

  • لینک دانلود پادکست Easy English Expressions: «+»
بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی

پادکست English Fluency Now

پادکست «English Fluency Now» اپیزودهایی درباره وقایع مختلف در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد و هم موضوعاتی در رابطه با انگلیسی روزمره و انگلیسی رسمی ارائه می‌کند. موضوعات متنوعی در این خصوص مطرح شده است و میزان رسمی بودن آن به عنوان مورد بحث بستگی دارد. مدت زیادی می‌شود که به‌روزرسانی نشده است، اما به دلیل این‌که اپیزودهای متنوع و فراوانی دارد، می‌توانید از گوش دادن به آن لذت ببرید و مهارت اسپیکینگ خود را تقویت کنید.

  • لینک دانلود پادکست English Fluency Now: «+»
بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی

پادکست English 2.0

«English 2.0» پادکست خوبی است که هم بر روی یادگیری مهارت‌های زبان انگلیسی ـ گرامر، تلفظ، کلمه، استرس و غیره ـ تمرکز دارد و هم راهکارهایی برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. این پادکست به صورت ویدئو برای مخاطبان خود تهیه شده، بنابراین اگر فرصت کافی برای تماشای ویدئو ندارید، بهتر است به دنبال پادکست‌های صوتی دیگری باشید که در این مطلب معرفی شد.

  • لینک دانلود English 2.0: «+»

بهترین پادکست مکالمه زبان انگلیسی

نحوه گوش دادن به پادکست زبان انگلیسی

همان‌طور که اشاره شد، یادگیری زبان انگلیسی با پادکست روش مؤثری برای تقویت مهارت‌های زبانی به شمار می‌رود. اما باید بدانیم که چگونه به بهترین شکل از آن بهره ببریم. روش‌های مختلفی وجود دارد که هنگام گوش دادن به پادکست‌ های زبان انگلیسی می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. در ادامه سعی کرده‌ایم تعدادی از آن‌ها را توضیح دهیم تا در مواقعی که وقت و انرژی خود را صرف گوش دادن به پادکست می‌کنید، بتوانید از آن حداکثر استفاده را ببرید.

مرحله اول: ابتدا به پادکست به عنوان صدای چند بسامدی گوش دهید

«صدای چند بسامدی» (White Noise)، صدایی است که وقتی مشغول کار دیگری هستید، در پس‌زمینه شنیده می‌شود. برای مثال، هنگامی که به موسیقی گوش می‌دهیم و در همان لحظه اتاق خود را تمیز می‌کنیم، در واقع موسیقی به عنوان صدای پس‌زمینه یا همان صدای چند بسامدی شنیده می‌شود.

شاید منطقی به نظر نرسد، اما گوش دادن به پادکست به عنوان صدای چند بسامدی، یعنی صدایی که در پس‌زمینه شنیده می‌شود در حالی که شما مشغول انجام کار دیگری هستید، باعث می‌شود که مغز شما آمادگی بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشد و به مرور به شنیدن آن عادت کند.

مرحله دوم: برای بار دوم و با دقت بیشتری گوش دهید

اکنون برای بار دوم به آن گوش کنید و توجهی به تمام کلمات و اصطلاحاتی داشته باشید که آن‌ها را موقع گوش دادن تشخیص می‌دهید. اگر احساس می‌کنید که گوینده خیلی تند صحبت می‌کند، در صورت امکان سرعت آن را به ۷۵٪ کاهش دهید.

مرحله سوم: نسخه نوشتاری پادکست را بخوانید

اگر پادکست نسخه نوشتاری دارد، این بار هم‌زمان با گوش دادن به آن، نسخه نوشتاری را نیز بخوانید، زیرا از این طریق می‌توانید اطلاعاتی را توسط چشم‌ها و گوش‌های خود پردازش کنید. این کار باعث می‌شود مغز شما بهتر موضوع را درک کند و مدتی طولانی در خاطر شما ثبت شود.

مرحله چهارم: کلمات و جملات را با صدای بلند تکرار کنید

طوری صحبت کنید که انگار کسی شما را نگاه نمی‌کند! به پادکست گوش دهید و هر زمان که خواستید، آن را متوقف کنید و به عقب برگردید تا کلمات و اصطلاحات جدید و ناآشنا یا آن‌هایی را که فکر می‌کنید تلفظ پچیده‌ای دارند، پیدا کنید. سپس بارها و بارها تکرار کنید تا بتوانید به درستی تلفظ کنید و معنی آن‌ها را دریابید.

تلفظ درست کلمات در کنار دانستن لغات جدید، برای موقعیت‌های مختلفی نظیر استفاده از زبان انگلیسی در مدرسه یا در محیط کاری، از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین سعی کنید این نکته را همواره در نظر داشته باشید.

مرحله پنجم: لغات و گرامر جدید را حین گوش دادن انتخاب کنید

اگر هر بار که به پادکستی گوش می‌دهید، کلمات جدید را پیدا کنید و به مرور مباحث بپردازید، می‌توانید در آینده آن‌ها را راحت‌تر به یاد بیاورید. علاوه بر این، یادگیری لغات جدید و نکات مهم گرامری برای پیشرفت زبان انگلیسی بسیار مهم است. بنابراین، سعی کنید همواره به طور منظم و با حوصله موارد جدید را یادداشت کنید و در فواصل زمانی منظم به تمرین کردن آن‌ها مشغول شوید.

نکات مهم درباره یادگیری زبان انگلیسی با پادکست

گوش دادن به پادکست های زبان انگلیسی بدون شک روش بسیار مناسبی برای آموختن مهارت‌های زبانی است. اما برای این کار باید نکات مهمی را نیز رعایت کنید که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره شده است.

برای شروع مدت زمان کمی را به آن اختصاص دهید

اگر بخواهید برای شروع روزی سه ساعت را صرف گوش دادن به پادکست کنید، همان ابتدای امر خسته می‌شوید و دیگر علاقه‌ای به ادامه مسیر نخواهید داشت. همچنین اگر سعی کنید هر روز مدت زمان مشخصی را به آن اختصاص دهید، اگر از برنامه عقب بمانید، انگیزه خود را از دست می‌دهید.

توصیه ما به شما این است که برای شروع به چشم سرگرمی به آن نگاه کنید. سعی کنید زمان‌هایی را که در حال استراحت کردن هستید یا در اتوبوس و مترو نشسته‌اید، به پادکست گوش دهید. حتی زمانی که در مطب دکتر یا در اداره منتظر نشسته‌اید تا نوبت شما برسد، می‌توانید به پادکست گوش دهید. با این کار ذهن شما به مرور به شنیدن آن عادت می‌کند و سپس می‌توانید برنامه زمانی مشخصی را برای آن در نظر بگیرید.

سطح زبان انگلیسی خود را بدانید

اگر قصد دارید زبان انگلیسی را با پادکست یاد بگیرید، برای سطوح مقدماتی بهتر است به دنبال پادکستی باشید که هم لغات و هم موضوعاتی را در بر بگیرد که از سطح فعلی شما بالاتر است. گوش دادن به پادکست‌هایی با سطح بالاتر باعث می‌شود که همواره مطالب جدیدی برای آموختن داشته باشید و همین امر به مرور تأثیر بسزایی در روند مطالعاتی و پیشرفت شما خواهد داشت.

حتی اگر این کار در ابتدای امر برای شما دشوار به نظر برسد یا خیلی از جمله‌های آن را به درستی درک نکنید، نباید ناامید نشوید. وقتی گوش شما آماده شنیدن مطالب گوناگون و سطح بالا به زبان انگلیسی باشد، راحت‌تر می‌توانید با آن کنار بیایید و به مرور به آن عادت خواهید کرد.

البته منظور ما این نیست که اگر زبان انگلیسی شما در سطح پایه است، به پادکست‌های سطح پیشرفته گوش دهید. بهترین کار این است که به پادکست‌هایی گوش دهید که یک تا حداکثر دو مرحله از سطح فعلی زبان شما بالاتر است.

پادکست‌ها را با توجه به عنوان آن‌ها دسته‌بندی کنید

می‌توانید به پادکست‌های مختلفی گوش دهید که درباره موضوع یکسانی صحبت می‌کنند. اما مهم این این که برنامه یادگیری منظمی برای یادگیری پادکست خود داشته باشید و آن‌ها را در دسته‌بندی‌های منظمی قرار دهید تا هر زمان که به موضوع مربوطه رجوع کردید، بتوانید از آن‌ها به راحتی استفاده و مرور کنید. به کمک این دسته‌بندی حتی می‌توانید کلمات مترادف یا اصطلاحات مربوط به یک موضوع خاص را در پادکست‌های مختلف پیدا کنید و از آن‌ها در موقعیت‌های مناسب کمک بگیرید.

یادداشت برداری کنید

یادداشت‌برداری روش بسیار مهم و مؤثری برای یادگیری است و می‌تواند چیزهای زیادی را در ذهن شما ثبت کند. همچنین اگر بخواهید بعدها به پادکستی برای چندمین بار گوش دهید، به راحتی می‌توانید با نگاه کردن به یادداشت‌های خود، نکات مهم را پیدا کنید.

حتی می‌توانید بخش‌های شنیداری پادکست را به صورت نسخه نوشتاری داشته باشید تا هم‌زمان با گوش دادن، به متن آن نیز نگاه کنید و بخش‌هایی که فهمیدن آن برای شما سخت‌تر است را به کمک آن بهتر و سریع‌تر یاد بگیرید.

به پادکست‌های متنوعی گوش دهید

سعی کنید به پادکست‌های متنوع و با موضوعات مختلفی گوش دهید، زیرا تنوع در گوش دادن به پادکست های آموزشی باعث می‌شود که مهارت‌های زبانی خود را بیشتر تقویت کنید. برای مثال وقتی به موضوعاتی گوش می‌دهید که درباره حسرت خوردن یا آرزوهایی در گذشته است، با گرامر جملات شرطی نوع سوم آشنا می‌شوید و اگر درباره مسافرت کردن در ماه آینده صحبت شود، زمان آینده و نحوه استفاده از آن را در جمله یاد خواهید گرفت.

بنابراین، گوش دادن به موضوعات متنوع و پادکست‌های متفاوت باعث تقویت گرامر شما در زمینه‌های مختلفی می‌شود. همچنین با لغات و اصطلاحات جدیدی نیز آشنا خواهید شد که در موقعیت‌های مختلف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از همه مهم‌تر، گوش دادن به پادکست‌های متنوع باعث می‌شود که تفاوت لهجه‌های مختلف را بیاموزید و اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی نظیر آیلتس یا تافل را دارید، با گوش دادن به پادکست‌های متنوع می‌توانید تفاوت بین لهجه آمریکایی و بریتانیایی را به خوبی تشخیص دهید و موقع آزمون دیگر نگران این مسئله نباشید.

پادکست انگلیسی

سوالات رایج درباره پادکست های آموزش زبان انگلیسی

در ادامه مطلب معرفی بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی، به سؤال‌های متداول در زمینه نحوه گوش دادن و یادگیری با پادکست پاسخ داده‌ایم.

چرا برای یادگیری زبان باید به پادکست گوش دهیم؟

با گوش دادن به پادکست‌های زبان انگلیسی، به طور هم‌زمان می‌توانید مهارت شنیدن، خواندن، نکته‌های گرامری و لغات و اصطلاحات کاربردی را یاد بگیرید و بر مهارت‌های زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید. وقتی چند کار را با هم انجام می‌دهید، ذهن شما برای یادگیری آماده‌تر خواهد شد و سرعت یادگیری افزایش می‌یابد.

از طرف دیگر، پادکست‌ها شامل موضوعات منحصربه‌فرد و متنوعی هستند که توسط افراد متخصص یا انگلیسی‌زبان تهیه شده و روشی کارامد برای آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف نیز به شمار می‌روند. همچنین، قصه‌گویی یا روایت داستان‌های مختلف، برای آموزش بسیار جالب خواهد بود و حتی می‌تواند شما را طوری وابسته خود کند که هر روز بدون هیچ اجباری و از سر شوق و انگیزه به سراغ آن بروید و روش خوبی برای تشویق کردن افراد به یادگیری است.

چه پادکستی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب پادکست، بهتر است چیزی را انتخاب کنید که مناسب سطح شما باشد. به عبارت دیگر، پادکستی را انتخاب کنید که موقع گوش دادن بتوانید آن را متوجه شوید، اما باید کمی بالاتر از سطح فعلی شما باشد تا با نکته‌ها و آموزش‌های جدید نیز آشنا شوید. در واقع باید بتوانید ۸۰٪ کلمه‌ها و عبارت‌های جدید را بدون خواندن نسخه نوشتاری آن درک کنید.

گوش دادن به پادکست چه مهارت‌هایی را تقویت می‌کند؟

گوش دادن به پادکست به طور کلی بر روی هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی تأثیر دارد. برای یادگیری، هر فردی نیاز به این مهارت‌ها دارد و به مرور می‌تواند با شناسایی نقاط ضعف خود در هر یک از مهارت‌ها، آن‌ها را برطرف سازد و روی یک یا برخی از آن‌ها تمرکز بیشتری داشته باشد. چهار مهارت اصلی زبان شامل موارد زیر می‌شود.

  • «Listening»
  • «Speaking»
  • «Reading»
  • «Writing»

البته در کنار این چهار مهارت اصلی، آشنایی با دستور زبان و نحوه به کار بردن لغات و اصطلاحات جدید نیز از مسائل مهم در امر یادگیری است. وقتی به پادکستی گوش می‌دهیم، در واقع مهارت شنیدن بهبود می‌یابد و هم‌زمان با آن، وقتی به نسخه نوشتاری آن نگاه می‌کنیم، مهارت خواندن را تقویت خواهیم کرد.

از طرفی، با یادداشت کردن لغات جدید و نکته‌های گرامری مهم حین گوش دادن می‌توانیم با نقاط ضعف خود نیز آشنا شویم. برای تمرین کردن نیز همان‌طور که اشاره شد می‌توانیم با صدای بلند خلاصه‌ای از پادکست را بگوییم و صدای خود را ضبط کنیم. با تکرار و تمرین، مهارت صحبت کردن نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین گوش دادن به پادکست همه مهارت‌های زبانی را بهبود می‌بخشد.

بهترین روش برای گوش دادن به پادکست چیست؟

برای گوش دادن به پادکست، ابتدا وقتی در حال انجام کاری هستید به آن گوش دهید و سپس برای بار دوم با دقت بیشتری گوش کنید. علاوه بر این، توصیه می‌شود که هنگام گوش دادن، وقتی به کلمه یا عبارت جدیدی برمی‌خورید، به عقب برگردید، چند بار گوش دهید و نکته‌های مهم را یادداشت کنید. بهتر است از نسخه نوشتاری آن نیز کمک بگیرید.

در هر جایی که باشید، می‌توانید به پادکست گوش دهید؛ در مسیر مدرسه یا محل کار، در بانک، در وقت استراحت خود در محل کار، در مطب دکتر، حتی هنگام آشپزی می‌توانید از شنیدن آن لذت ببرید.

جمع‌بندی

در این آموزش به معرفی بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته پرداختیم و کاربردهای هر یک را شرح دادیم. به کمک پادکست می‌توانیم مهارت‌های زبانی را بهبود دهیم و علاوه بر یادگیری دستور زبان انگلیسی و لغات جدید، مهارت لیسنینگ را نیز افزایش دهیم.

گوش دادن به پادکست نه‌تنها روشی برای آموختن زبان انگلیسی است، بلکه سرگرمی مناسبی برای اوقاتی است که در مسیر کار یا مدرسه، در اتوبوس یا مترو نشسته‌ایم یا در رستورانی منتظر دوستان خود هستیم.

در این آموزش همچنین یاد گرفتیم که برای گوش دادن به پادکست باید نکات مهمی را مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم نهایت استفاده را از آن ببریم. یادگیری زبان انگلیسی به کمک پادکست می‌تواند برای افرادی که سبک یادگیری آن‌ها بیشتر شنیداری است، مؤثرتر باشد. بنابراین، نوع یادگیری افراد در انتخاب روشی مناسب برای آموختن اهمیت زیادی دارد.

از دیگر مواردی که در این آموزش به آن اشاره شد، نحوه یادگیری زبان انگلیسی با پادکست است. برای این کار مراحل مختلفی را توضیح دادیم که بهتر است به ترتیب آن‌ها را رعایت کنید تا به مرود به نتیجه دلخواه خود برسید. همچنین در بخش پایانی، به سؤال‌های متداول درباره بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی پاسخ دادیم.

در مجموع می‌توان گفت که پادکست‌ها روش مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌روند که هم جنبه آموزشی و هم سرگرمی دارند و برای همه سطوح طراحی شده‌اند. به کمک پادکست می‌توانید به شیوه‌ای جدید و لذت‌بخش، یادگیری را تجربه کنید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
All Language ResourcesABA EnglishFluent UFor Your English
۱ دیدگاه برای «بهترین پادکست های آموزش زبان انگلیسی — معرفی ۲۵ عنوان برای تقویت مهارت ها»

What an informative and useful text!??

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *