با ۱۰ ویژگی جذاب خودروهای تسلا آشنا شوید

۱۳۵۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
با ۱۰ ویژگی جذاب خودروهای تسلا آشنا شوید

از گذشته تا به امروز، تکنولوژی و اختراعات مهم‌ترین عامل پیشرفت صنعت خودروسازی به‌ شمار می‌روند. هر کدام از شرکت‌ها با نوآوری‌های خود سهمی از پیشرفت آن داشته‌اند. اما در این میان کمپانی تسلا با قدمت 15 ساله خود، سهم قابل توجه‌ای از پیشرفت‌های صنعت خودروسازی دارد؛ حتی از کمپانی‌هایی که قدمتی بیش از نیم قرن دارند! تسلا با ورود به حوزه وسایل نقلیه الکتریکی توانست این نوع از خودروها را بین مردم ترویج دهد. به جرئت می‌توان گفت که پیش از این هیچ شرکتی در زمینه خودروهای الکتریکی موفق نبوده است.

در محصولات تسلا انبوهی از تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های جدید به کار رفته است تا نهایت لذت رانندگی را تجربه کنید. ویژگی‌هایی که ممکن است چندان خاص نباشند، اما با تغییراتی که این کمپانی آمریکایی روی آن‌ها اعمال کرده می‌توانند بالاترین بازده را داشته باشند. با ما همراه باشید تا با 10 ویژگی و تکنولوژی برتر خودروهای تسلا آشنا شوید.

تکنولوژی خودران

همانطور که پیش‌تر و در مطلبی جداگانه به این تکنولوژی پرداخته شد، سیستم خودران تسلا مجموعه‌ای از سامانه‌های کمکی است که به راننده در کنترل خودرو یاری می‌دهد. این سیستم می‌تواند با کنترل بر پدال گاز، ترمز و غربیلک فرمان در شرایطی خاص مدیریت رانندگی را در دست بگیرد. روشن کردن این سیستم با استفاده از اهرم کروز کنترل انجام می‌شود. در هنگامی که سیستم فعال است و قصد تغییر لاین دارید، می‌توانید با روشن کردن چراغ راهنما سمت مربوطه به مسیر دلخواه بروید.

حالت شگفت‌انگیز پلاس

برای اینکه از تمام توان خودرو تسلا استفاده کنید، می‌بایست حالت رانندگی آن را به شگفت‌انگیز پلاس تغییر دهید. ایلان ماسک که خود عاشق فیلم‌های سینمایی است، تصمیم گرفت از تنظیمات سفینه فضایی فیلم Space Balls تقلید کند. در حقیقت، این سفینه چهار نوع سرعت مختلف داشت: سرعت نور، جادویی، شگفت‌انگیز و پخش. این ویژگی در جدیدترین به‌روزرسانی سیستم عامل تسلا قرار گرفته است.

شیوه فعال کردن این حالت از طریق منو تنظیمات است؛ با تغییر حالت خودرو به شگفت‌انگیز، انیمشینی از نورهای سفید پخش می‌شوند! برای فعال کردن شگفت‌انگیز پلاس، می‌بایست گزینه مخصوص به آن را پنج ثانیه لمس کنید. سپس سیستم از شما می‌پرسد: «آیا واقعا مطمئن هستید که قصد برداشتن محدودیت‌ها را دارید؟ با این کار سرعت عملکرد پیشرانه، جعبه دنده و باتری‌ها افزایش می‌یابد.» دو گزینه برای انتخاب موجودند که در نوع خود بامزه هستند: «نه، مامانمو می‌خوام!» و «آره، آن را بر‌ دار».

کاربران و خریداران می‌گویند که به محض روشن شدن حالت شگفت‌انگیز پلاس، شتاب خودرو بهبود می‌یابد. درصورتیکه گزینه «آره، آن را بردار» انتخاب شود، خودرو در کسری از ثانیه شتاب می‌گیرد. برای نمونه، مدل S در نسخه P100 D تنها 2.4 ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

سوپرشارژرها

سوپرشارژ‌ها قطعه‌ای از شبکه شارژ سریع تسلا به شمار می‌روند. فعلا، این شبکه در ایالات متحده فعال است. یکی از ضعف‌های خودروهای برقی، مدت زمان طولانی پر شدن باتری است که سامانه شارژ سریع به کاربران اجازه می‌دهد در طول یک ساعت باتری‌های خود را به میزان قابل توجهی شارژ کنند.

بنابراین با خیال راحت می‌توانید در جاده‌ها برانید و از اتمام زودهنگام باتری نگران نباشید. در حال حاضر، این سامانه تنها برای خودروهای تسلا کاربرد دارد. این بدان معناست که اگر خودرویی الکتریکی می‌خواهید که آن را از خانه تا محل کار بدون نگرانی از اتمام شارژ حرکت دهید، کافی است یک تسلا بخرید!

به‌روزرسانی‌‌های Over-the-air

مدل S اولین خودرو از این کمپانی آمریکایی بود که می‌توانست آپدیت‌های نرم‌افزاری خود را از طریق اینترنت دانلود کند. تسلا این نحوه به‌روزرسانی را Over-the-air نامید. شرکت بسیاری از خطاهای موجود را به همین طریق رفع می‌کند و قابلیت‌های جدیدی را به محصولات خود اضافه می‌کند. آپدیت‌های سامانه خودران، حالت شگفت‌انگیز پلاس و ده‌ها قابلیت دیگر از همین طریق برای خودروهای واجد شرایط ارسال می‌شود.

خدمات استریم

از آنجا که خودروهای تسلا با استفاده از اتصال اینترنتی، آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند، این شرکت خدمات استریم موزیک را به صورت پیشفرض روی محصولات خود قرار داده است. برنامه‌های Slacker و TuneIn از جمله خدمات استریم اینترنتی به شمار می‌روند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به موزیک دلخواه خود گوش دهید. برنامه Slacker به شما این امکان را می‌دهد تا لیستی از ایستگاه‌های رادیویی تهیه و با یک اشاره آهنگ‌ها را عوض کنید. این برنامه مشابه پاندورا عمل می‌کند؛ با این تفاوت که تبلیغات آزاردهنده ندارد!

با TuneIn می‌توانید در هر کجای کشور به پخش زنده رادیویی گوش فرا دهید. همچنین این برنامه پادکست‌های متعددی را در اختیار شما می‌گذارد.

مرورگر وب

با استفاده از مرورگر وب تسلا می‌توانید به گشت و گذار در فضای مجازی بپردازید. البته به دلایل امنیتی، شما قادر به تماشای ویدئو روی صفحه نمایش وسط داشبورد نیستید. بااین‌حال، صفحات وب با سرعتی کند بارگذاری می‌شوند، بالا و پایین کردن صفحات با لگ همراه است و گاهی اوقات در بارگذاری‌ها عکس‌ها به مشکل می‌خورد. تسلا همچنان روی مرورگر خود کار می‌کند و قصد دارد با آپدیت‌های مختلف مشکلات آن را رفع نماید.

سیستم تعلیق تطبیقی

بسیاری از خودروهای آفرود لوکس از سیستم تعلیق بادی بهره می‌گیرند. این سیستم براساس شرایط جاده، میزان نرمی و همچنین ارتفاع خودرو را تنظیم می‌کند. برای رانندگی اسپرت، احتمالا سواری خشک‌تری را انتظار دارید. این درحالی است که در بزرگراه راحتی و نرمی سیستم تعلیق اولویت می‌یابد. سیستم تعلیق بادی همچنین به رانندگان اجازه می‌دهد ارتفاع خودرو را تنظیم نمایند. برای مثال در بزرگراه تمایل دارید با کاهش ارتفاع، آیرودینامیک خودرو را افزایش دهید. البته با رسیدن به سرعت گیرهای محلی، می‌بایست بار دیگر سیستم تعلیق را به حالت قبل برگردانید.

با‌این‌حال، در مدل S شما می‌توانید تغییر ارتفاع خودرو را در حالت اتوماتیک قرار دهید. بدین ترتیب هنگام افزایش سرعت برای رسیدن به حداکثر آیرودینامیک، ارتفاع کاهش می‌یابد و در هنگام خروج از بزرگراه با کم شدن سرعت، ارتفاع خودرو به حالت قبل بازمی‌گردد.

سنسورهای پارک پیشرفته

هرچند قدمت سنسورهای پارک به چندین دهه می‌رسد و تکنولوژی جدیدی نیست، اما تسلا سعی کرده آن‌ها را بهبود دهد. در حقیقت به‌جای بوق‌های آزاردهنده و خط‌های قرمز و زرد مبهم، میزان فاصله را به صورت دقیق نشان می‌دهد. این موضوع باعث شده تا پارک کردن با خودروهای تسلا آزاردهنده نباشد!

کلید

کلید تسلا شبیه خودرو طراحی شده و به شدت بامزه است! اگر برای شما این موضوع جذابیتی ندارد، باید بگوییم که در عوض با یک کلید هوشمند و بدون دکمه طرف هستید. با فشار دادن بخش‌های مختلف این کلید می‌توانید قفل در را باز و بسته یا به صندوق‌های جلو و عقب دسترسی پیدا کنید. همچنین با آن می‌توانید خودروتان را از پارکینگ بیرون بیاورید، بدون آنکه نیازی به تعیین مسیر داشته باشید.

اپلیکیشن موبایل

اگر نمی‌خواهید از کلید خاص تسلا استفاده کنید، می‌توانید از اپلیکیشن اختصاصی شرکت بهره بگیرید. با این برنامه قادر به باز کردن خودرو و روشن کردن چراغ‌ها هستید. همچین این برنامه میزان شارژ خودرو را به شما نشان می‌دهد. تنظیم سیستم تهویه از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن تسلا به آن دسترسی داشته باشید.

اگر مطلب بالا برای شما مفید بوده است احتمالاً آموزش‌هایی که ادامه آمده‌اند نیز برایتان کاربردی خواهند بود:

^^

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۱ دیدگاه برای «با ۱۰ ویژگی جذاب خودروهای تسلا آشنا شوید»

درود بر شما هنوز جا برای رویایی تر شدن داره ایده های زیادی وجود داره

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *