۷ نکته برای افزایش و ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو

۴۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۷ نکته برای افزایش و ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

هدف از نوشتن این مقاله آگاه‌سازی از سری نکات طلایی و تاثیر گذار در سئو است، که باعث پیشرفت چشم‌گیر وبسایت شما می‌شود. از آنجا که موتورهای جستجو مانند گوگل برای تعیین رتبه یا موقعیت یک وبسایت در نتایج جستجو بیش از ۲۰۰ عامل را در نظر می‌گیرند، به همین دلیل، برای موفقیت در سئو به تخصص قابل توجهی نیاز هست.

نکاتی که برای شروع سئو باید بدانید

  • محتوای وب سایت شما باید جذاب و منحصر به فرد باشد.
  • بازاریابی محتوا باید درون محتواهای شما گنجانده شده باشد.
  • وب سایت شما باید دارای ساختار مناسب بوده و ریسپانسیو باشد.
  • نکات سئو داخلی سایت باید در وب سایت شما به کار گرفته شوند.
  • اگر تجارت شما محلی است باید وب سایت شما باید سئو محلی را جدی بگیرد.
  • کسب اعتبار با استفاده از لینک بیلدینگ در رتبه بندی وب سایت بسیار موثر است.

به خاطر داشته باشید که در زمینه سئو ممکن است رقبای سرسختی وجود داشته باشد که گذشتن از مرز آن‌ها غیر ممکن به نظر برسد.

1. اصطلاحات سئو را بفهمید

بک لینک (BackLink — لینک‌های ورودی وبسایت شما): باید یک استراتژی مناسب برای لینک‌های ورودی و خروجی وبسایت خود طراحی کنید، یعنی یک استراتژی نت‌لینک (NetLink) برای ارتباط بهتر با موتور‌های جستجوگر مانند گوگل (Google)، بینگ (Bing)، داک داک گو (DukDukGo) و ... تنظیم کنید.

در واقع این لینک‌ها اعتبار شما را نشان داده و به عنوان خط سیر طبیعی از موضوع شما عمل می‌کند.

تگ یا برچسب (Tag): بخشی از کد HTML دستوری را به صورت خودکار فعال می‌کند. به عنوان مثال مهمترین تگ، متا تگ تایتل (Meta Tag Title) است که در قسمت Head هر صفحه وب قرار می‌گیرد و نقش آن نشان دادن عنوان صفحه وب در نتایج سرچ شده‌ موتورهای جستجوگر به صورت «انکر تکست» (Anchor Text) است. تگ عنوان صفحه باید کوتاه و مختصر اما ارزشمند باشد.

کش یا حافظه پنهان (Cache): کش سایت به مکانی گفته می‌شود که فایل‌ها مانند عکس و متن برای دسترسی آسان‌تر به صورت موقت ذخیره می‌شوند.

موتور جستجو گوگل به طور منظم از وبسایت شما عکس می‌گیرد، شما می‌توانید به آخرین عکس گرفته شده از وبسایت دسترسی داشته باشید تا به راحتی آن را تجزیه و تحلیل کنید.

محتوای تکراری (Duplicate Content): وبسایت‌هایی که دارای محتوای تکراری هستند توسط گوگل شناسایی و جریمه می‌شوند.

الگوریتم (Algorithm): الگوریتم‌ها هرکدام مقصد خاصی را دنبال می‌کنند در کل هدف از ایجاد الگوریتم‌ها توسط گوگل این است که بهترین وبسایت‌ها را در نتایج جستجو کاربران معرفی کند. الگوریتم پاندا، پنگوئن، مرغ مگس‌خوار، رقص گوگل و ... جزو مهمترین الگوریتم‌های گوگل است.

SERP: مخفف عبارت Search Engine Results Page است. در واقع هر آنچه که بعد از سرچ کلمه یا عبارت در صفحه گوگل به شما نشان داده می‌شود را SERP می‌گویند.

نقشه سایت (Site Map): نقشه سایت لیستی از مهم‌ترین محتواهای سایت را در خود جای داده تا ربات‌های گوگل به ساده‌ترین روش آنها را پیدا کرده و در موتورهای جستجو ایندکس کنند.

خطا 301 / 302 / 404: خطای 301 و 302 ریدایرکت هستند. ریدایرکت 301 به معنای انتقال (موقت) صفحه‌ای از وب به صفحه دیگر و ریدایرکت 302 انتقال (دائمی) صفحه است. خطای 404 زمانی با آن روبرو خواهید شد که وارد یک صفحه از سایت می‌شوید آن صفحه وجود ندارد یا بنا به دلایلی حذف شده است.

2. کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید

برای بهبود سئو وبسایت خود باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط که کاربران شما جستجو می‌کنند پیدا کرده و از آن در محتوای خود با اصول و قوائد استفاده کنید. ابزارهای زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب حیطه کاری شما وجود دارد مانند : KwFinder ،KeyWord Planner، پیشنهادات موجود در سرچ باکس گوگل و غیره.

3. محتوای مناسب تولید کنید

یکی از موارد اساسی برای بهینه‌سازی و افزایش ترافیک سایت، تولید محتوا متناسب با موضوع وبسایت است. هرچیزی که برای انسان قابل درک است و به طور کلی در بستر کانال‌های دیجیتال و غیر دیجیتال قابل انتشار است را محتوا می‌گویند. تولید محتوا یعنی خلق هر چیز قابل درک و انتشار برای انسان‌ها در راستای اهداف بازاریابی.

4. آخرین اخبار سئو را دنبال کنید

در سئو باید از آخرین قوانینی که توسط گوگل وضع شده آگاه باشید چون باید به موقع و در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را اجرایی کنید. برای آخرین اخبار سئو می‌توانید به آدرس‌های ذیل مراجعه کنید.

  • وبسایت www.webrankinfo.com
  • وبسایت www.moz.com
  • وبسایت www.seo.fr

5. لینک‌سازی داخلی و خارجی

لینک‌سازی داخلی (Internal Link) نوعی لینک‌سازی است که از داخل سایت به دیگر صفحات آن لینک داده می‌شود. لینک‌سازی داخلی علاوه بر دسترسی آسان کاربران به دیگر صفحات سایت، اعتبار صفحات لینک داده شده را از دید گوگل بالا می‌برد.

لینک‌سازی خارجی (Link External) نوعی لینک‌سازی است که از دیگر سایت‌ها به ما لینک داده می‌شود در واقع لینک‌سازی خارجی اعتبار گرفتن از وبسایت‌های خارجی، تایید سایت‌های دیگر نسبت به سایت ما به گوگل، ایجاد محبوبیت به کمک سایت‌های دیگر و تلاش برای جلب رضایت گوگل به کمک لینک‌های که دیگری است که سایت‌ها به وبسایت ما می‌دهند.

6. شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسزایی به صورت «مستقیم و غیر مستقیم» در بهینه‌سازی وبسایت شما دارند. سوشیال سیگنال مهمترین فاکتور در شبکه‌های اجتماعی است که سئو وبسایت را مستحکم می‌سازد. در حقیقت به فعالیت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد مانند لایک کردن، کامنت‌گذاری، اشتراک‌گذاری پست، بازدید و غیره، سوشیال سیگنال می‌گویند.

۷. تجزیه و تحلیل ترافیک وبسایت

قطعا برای بهتر شدن روند سئو وبسایت و محبوبیت آن، نیاز به تجزیه و تحلیل رفتار کاربران است. با دانستن راه ارتباطی کاربران با شما، اینکه از کجا هستند و از چه قسمت سایت شما بازدید کرده‌اند، می‌توانید بخش‌های مختلف سایت را بهبود بخشیده و روز به روز ترافیک بیشتر دریافت کنید.

همانطور که می‌دانید سئو یک فرآیند یک شبه نیست، نیاز به تحقیق، توسعه و تحلیل فراوان دارد که با یادگیری و به روز بودن می‌توان رتبه 1 گوگل و دیگر موتور های جستجوگر را از آن خود کرد.

منبع: سئو روز

بر اساس رای ۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *