جایگزین برای نرم افزار Sketch در ویندوز و لینوکس | فهرست کاربردی

۱۱۹۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
جایگزین برای نرم افزار Sketch در ویندوز و لینوکس | فهرست کاربردی

Sketch یک اپلیکیشن مدرن برای طراحی گرافیک است که برای سیستم عامل macOS طراحی شده و پس از معرفی در سال 2011 طوفانی در دنیا به پا کرد. این نرم‌افزار امروزه برای طراحی وب، طراحی UI/UX و طراحی آیکون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن مورد استقبال گسترده طراحان قرار گرفته است و رقبای مستقیم بسیار اندکی دارد. با این حال به جهت این که اسکچ صرفاً برای سیستم‌های مبتنی بر مک عرضه شده است، کاربران ویندوز و لینوکس امکان بهره‌گیری از آن را ندارند. در این نوشته با چندین جایگزین برای نرم افزار Sketch در ویندوز و لینوکس آشنا خواهیم شد.

بهترین جایگزین‌های نرم افزار Sketch در ویندوز و لینوکس

با این که بسیاری از طراحان گرافیک از سیستم‌های مک استفاده می‌کنند، اما تعداد زیادی نیز این کار را نمی‌کنند و از این رو انحصار عرضه اسکچ برای سیستم‌های مک یک مشکل محسوب می‌شود. بنابراین اگر شما یک طراح هستید که به طور عمده از سیستم‌های عامل ویندوز یا لینوکس استفاده می‌کنید، این حق را دارید که با اپلیکیشن‌های جایگزین نرم افزار Sketch در ویندوز و دیگر سیستم‌ها آشنا شوید.

Figma

فیگما یکی از بهترین جایگزین‌های نرم‌افزار Sketch در ویندوز است و یک ابزار طراحی UI/UX قدرتمند و پایدار برای این سیستم عامل محسوب می‌شود. این ابزار مبتنی بر مرورگر وب است که مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارد. مزیت مبتنی بر وب بودن این ابزار آن است که می‌توانید از آن روی هر سیستم عاملی از جمله ویندوز، لینوکس و macOS استفاده کنید.

ضمناً نیازی به دانلود هیچ نرم‌افزار یا وصله و یا به‌روزرسانی وجود ندارد، چون همه این کارها در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. اما روی دیگر این موضوع آن است که برای بهره‌گیری از این ابزار همواره به یک اتصال اینترنتی نیاز دارید. البته این شرکت اخیراً اپلیکیشن‌های نیتیو را برای سیستم‌های عامل ویندوز و مک ارائه کرده است، اما کاربران لینوکس هنوز از این امکان محروم هستند.

نرم افزار Sketch در ویندوز

رابط کاربری فیگما بسیار شبیه اسکچ است و در صورتی که قبلاً از اسکچ استفاده کرده باشید، با آن غریبه نخواهید بود. اگر بخواهیم به بررسی قابلیت‌های فیگما بپردازیم، باید به ابزار پروتوتایپ‌سازی با امکانات کامل آن اشاره کنیم که امکان ساخت سریع پروتوتایپ‌ها و به اشتراک گذاشتن سریع آن را با مشتری صرفاً با یک کلیک فراهم ساخته است.

ابزار قلم فیگما بسیار قوی است و از شبکه‌های بُرداری بهره می‌گیرد. همچنین از ویرایش تعاملی با نرخ فریم 60 FPS با امکان پیش‌نمایش و اکسپورت pixel-perfect پشتیبانی می‌کند. مزیت دیگر فیگما این است که همه کارهای شما به طور خودکار با کلود همگام‌سازی می‌شود و از یک تاریخچه نسخه خاص بهره می‌گیرد تا در مورد ذخیره‌سازی و یا آپلود کردن فایل‌ها هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید.

فیگما برای تیم‌ها نیز کارکرد مناسبی دارد. یک لایبرری تیم مشترک وجود دارد که همه فایل‌ها از طریق آن بین اعضای تیم به اشتراک گذاشته می‌شوند و به این ترتیب همه افراد در هر زمان به فایل‌های یکسانی دسترسی دارند. البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت فقط در اختیار کاربران حرفه‌ای این نرم‌افزار قرار گرفته است. فیگما به عنوان یکی از بهترین جایگزین‌های نرم افزار Sketch در ویندوز مورد توجه و تحسین گسترده طراحان قرار گرفته است و قطعاً ارزش بررسی کردن را دارد.

قابلیت‌های فیگما

  • کراس پلتفرم
  • همگام‌سا‌زی کلود
  • تطبیق دقیق پیکسل
  • همکاری تیمی و اشتراک فایل

فیگما جهت دانلود (+) برای پلتفرم‌های ویندوز، مک و وب عرضه شده است.

Lunacy

Lunacy یکی از معدود نرم‌افزارهای جایگزین نرم افزار Sketch در ویندوز است که همه چیزهایی که می‌خواهید را ارائه می‌کند. این نرم‌افزار نیز همانند Sketch که به طور انحصاری برای مک‌اواس عرضه شده، منحصراً روی پلتفرم ویندوز قابل دسترسی است و از مفاهیم مشابهی بهره می‌گیرد. طراحی عالی و ابزار عالی به معنی نتیجه عالی است. لوناسی یک نرم‌افزار طراحی گرافیکی است که فاقد هر نوع تبلیغات، اسپم و یا الزام به نصب برنامه‌های جانبی است.

علاوه بر آن، لوناسی برخی فایل‌های داخلی عرضه می‌کند که شامل آیکون‌ها، عکس‌ها، تصاویر وکتور و موارد دیگر می‌شود. نیازی نیست اشاره کنیم که لوناسی به طور کامل با فایل‌های.sketch سازگار است و حتی پوشه فایل‌های.sketch را بدون هیچ مشکلی پردازش می‌کند.

البته قابلیت‌های لوناسی به این موارد محدود نمی‌شود. این نرم‌افزار بسیار کارآمد است و منابع چندانی از سیستم را نیز مصرف نمی‌کند. قابلیت چشمگیر دیگر لوناسی این است که همانند اسکچ به طور کامل از شتاب‌دهی پردازنده گرافیکی بهره می‌گیرد و از این رو امکان اکسپورت کد تنها با یک کلیک وجود دارد. اگر بخواهیم مزایا و معایب Lunacy را جمع‌بندی کنیم، شاید بتوان گفت که لوناسی بهترین جایگزین نرم افزار Sketch در ویندوز محسوب می‌شود.

قابلیت‌های Lunacy

  • رایگان و خصوصی است.
  • دو برابر سریع‌تر است.
  • با فایل‌های.sketch سازگار است.
  • فایل‌های داخلی دارد.
  • برای سیستم‌های ویندوز بهترین گزینه است.

شما می‌توانید Lunacy را برای سیستم‌های ویندوزی از این نشانی (+) دانلود کنید.

InVision Studio

نرم‌افزار InVision Studio یک ابزار دیگر برای طراحی گرافیک است که مورد تحسین گسترده‌ای از سوی جامعه طراحی قرار گرفته است. این نرم‌افزار یک جایگزین بالقوه برای اسکچ محسوب می‌شود، زیرا موتور لی‌آوت قدرتمندی دارد که گفته می‌شود در حوزه خود، بهترین است.

InVision Studio برای هر دو پلتفرم ویندوز و مک عرضه شده و با فایل‌های.sketch نیز سازگار است و از این رو لازم نیست در مورد کامپوننت‌ها یا فایل‌های قدیمی که دارید نگران باشید. علاوه بر این، نرم‌افزار InVision Studio نهایت تلاش خود را می‌کند تا ایده‌های شما را به طراحی‌های قدرتمندی تبدیل کند.

با نصب InVision Studio به یک بوم بی‌نهایت دسترسی می‌یابید که تعداد زیادی ابزارهای مبتنی بر وکتور دارد و به شما کمک می‌کند آیکون‌های شگفت‌انگیز، کارت‌پستال‌ها، طراحی‌های گرافیکی و موارد دیگر را خلق کنید. نکته جالب در مورد InVision Studio این است که به سادگی قابل تنظیم و مقیاس‌بندی است و در زمان انجام این کار کاملاً واکنش‌گرا به نظر می‌آید.

تجربه طراحی با این نرم‌افزار نیز همانند زمانی که با اسکچ روی مک کار می‌کنید، کاملاً روان و بی‌نقص است. این نکته را نیز باید افزود که InVision Studio کاملاً رایگان است و با استفاده از آن می‌توانید از طراحی خود پروتوتایپ بسازید. به طور کلی می‌توان گفت که اگر فیگما و لوناسی نیازهای شما را برآورده نسازند، InVision Studio قطعاً این کار را انجام می‌دهد.

قابلیت‌های InVision Studio

  • موتور لی‌آوت رایگان و قدرتمندی دارد.
  • با فایل‌های sketch. سازگار است.
  • درست مانند اسکچ، مقیاس‌پذیر و واکنش‌گرا است.
  • ابزارهای وکتور بی‌شماری دارد.

برای دانلود نرم‌افزار InVision Studio برای سیستم‌های ویندوز و مک به این نشانی (+) بروید.

Adobe XD

آدوبی یک غول در حوزه نرم‌افزارهای خلاقیت محسوب می‌شود و ابزارهایی برای همه نیازهای آفرینشی مانند ادیت ویدئو، ادیت صوت و ادیت عکس و غیره عرضه کرده است. Adobe XD نیز همانند دیگر اپلیکیشن‌های محبوب خلاقیت، یک ابزار قدرتمند است که می‌تواند به سادگی جایگزین اسکچ روی سیستم‌های ویندوزی شود.

این اپلیکیشن ابزارهای قدرتمندی برای طراحی UI و UX عرضه می‌کند که امکان ساخت وایرفریم و پروتوتایپ را فراهم می‌سازد. همچنین می‌توانید از اینترفیس کاربری آشنای نرم‌افزارهای آدوبی استفاده کنید و در صورتی که تاکنون از اسکچ برای چنین اپلیکیشنی در گذشته استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که خو گرفتن به محیط XD کاملاً آسان است.

نرم افزار Sketch در ویندوز

Adobe XD مجموعه‌ای از قابلیت‌ها ارائه می‌کند که شامل آرتبوردهای سریع و متنوع، پنل‌های لایه‌های مدرن و ساختاری، پشتیبانی از فایل‌های ایلاستریتور و فتوشاپ، ترانزیشن‌های تعاملی، کنترل‌های کشیدنی و رها کردنی، بدون زمان تأخیر در زمان تعامل با بوم و موارد بسیار دیگر می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های Adobe XD این است که برای پلتفرم‌های موبایل نیز عرضه شده است و امکان پیش‌نمایش فایل‌ها را روی گوشی‌های هوشمند فراهم می‌سازد.

این بدان معنی است که شما امکان خواهید داشت بدون کدنویسی مشاهده کنید که طراحی‌تان روی یک گوشی هوشمند چطور دیده می‌شود. قابلیت‌های دیگر Adobe XD شامل پروتوتایپ‌سازی صوتی، تغییر اندازه واکنش‌گرا، انیمیت خودکار و موارد دیگر است. اگر به دنبال بهترین جایگزین اسکچ هستید، Adobe XD قطعاً یکی از گزینه‌هایی است که باید بررسی کنید.

قابلیت‌های Adobe XD

  • کاملاً واکنش‌گرا است.
  • از فایل‌های ایلاستریتور و فتوشاپ پشتیبانی می‌کند.
  • امکان ساخت خودکار پروتوتایپ را دارد.
  • کنترل‌ها را می‌توان کشید و رها کرد.
  • کد را می‌توان اکسپورت کرد.

Adobe XD برای دانلود (+) روی سیستم‌های ویندوز و مک عرضه شده است.

Affinity Designer

این ادیتور وکتور که جایزه طراحی اپل را برنده شده است در اصل به عنوان جایگزین برای آدوبی ایلاستریتور طراحی شده بود. با این حال، منافاتی با این واقعیت ندارد که بسته به کاربرد، یکی از بهترین جایگزین‌های اسکچ در بازار است. نسخه ویندوزی این برنامه از نظر قابلیت‌ها تفاوت چندانی با نسخه مک ندارد.

این بدان معنی است که اگر از این نرم‌افزار برای سیستم‌های ویندوزی استفاده می‌کنید، هیچ کدام از قابلیت‌هایی که روی مک دارد را از دست نخواهید داد. Affinity Designer ابزارهای قلم و node قدرتمندی دارد که به کاربر امکان می‌دهد تا چیزی که می‌خواهد رسم کند را تنها با چند کلیک بکشد.

نرم افزار Sketch در ویندوز

این نرم‌افزار از میانبرهای سفارشی کیبورد نیز پشتیبانی می‌کند و از این رو می‌توانید طرز کار اپلیکیشن را بسته به نیازهایتان سفارشی‌سازی کنید. قابلیت‌های دیگر Affinity Designer شامل پشتیبانی از ابزار و سوئیچ حالت، پشتیبانی از آرتبوردهای چندگانه، پنل‌های نمادها، تعیین قیودی برای طراحی UI، ابزار گوشه و مداد و موارد دیگر می‌شود.

مزیت دیگر Affinity Designer این است که در زمانی که آن را بخرید به طور رایگان دسترسی به Grade UI Kit را نیز به دست می‌آورید که بیش از 1000 عنصر قابل سفارشی‌سازی، آیکون، پنل و دکمه را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این که این نرم‌افزار به قدر اسکچ قدرتمند نیست، اما زمانی که صحبت از طراحی UI/UX باشد، جایگزین ارزشمندی برای کاربران ویندوزی محسوب می‌شود.

قابلیت‌های Affinity Designer

  • ابزارهای قدرتمند گرافیکی
  • حالت قوی قلم
  • عناصر قابل سفارشی‌سازی
  • فایل‌های داخلی و کیت UI
  • رابط کاربری ساده

Affinity Designer برای دانلود روی ویندوز و مک (+) با قیمت 49.999 دلار عرضه شده است.

Vectr

Vectr یک ابزار رایگان طراحی گرافیک است که به عنوان جایگزین نرم افزار Sketch در ویندوز می‌تواند برای ایجاد آسان و سرراست گرافیک‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این اپلیکیشن مسیر یادگیری دشواری ندارد و هر کسی از جمله افراد مبتدی می‌توانند به طور کاملاً آسان آن را یاد گرفته و شروع به استفاده از آن بکنند.

Vectr دارای دوره‌های آموزش ویدئویی و مکتوب نیز هست که اگر مسیر طراحی خود را به تازگی آغاز کرده باشید، مکان بسیار خوبی برای شروع محسوب می‌شود. Vectr نیز همانند فیگما می‌تواند به صورت آنلاین و در یک مرورگر یا با استفاده از اپلیکیشن‌های نیتیو که برای سیستم‌های ویندوزی و لینوکس عرضه شده‌اند، مورد استفاده قرار گیرد.

نرم افزار Sketch در ویندوز

علاوه بر قابلیت‌های نرمال طراحی UI/UX که می‌توان از یک چنین نرم‌افزاری انتظار داشت، Vectr قابلیت‌های جالب زیاد دیگری نیز عرضه کرده است. یکی از جالب‌ترین امکانات آن لینک همکاری تیمی همزمان نام دارد. این قابلیت اساساً امکان ارسال یک لینک به پروژه را به کاربران مختلف Vectr فراهم می‌سازد و به این ترتیب افراد می‌توانند به طور همزمان روی یک پروژه مشترک کار کنند.

همچنین همه کارهای شما به صورت خودکار روی کلود آپلود و ذخیره می‌شوند و به این ترتیب چیزی برای نگرانی وجود ندارد. با این که Vectr به عنوان جایگزین نرم افزار Sketch در ویندوز شاید به اندازه دیگر ابزارهای طراحی که معرفی کردیم، قدرتمند نباشد، اما اگر به دنبال یک جایگزین با استفاده آسان برای اسکچ می‌گردید، می‌توانید شروع به استفاده از این اپلیکیشن بکنید.

قابلیت‌های Vectr

  • ابزاری مبتنی بر وب و در نتیجه کراس پلتفرم است.
  • امکان کار تیمی همزمان را دارد.
  • برای طراحی گرافیکی ساده بسیار عالی است.
  • استفاده از آن آسان است.

Vectr برای دانلود روی سیستم‌های ویندوز، لینوکس و روی وب به طور رایگان (+) عرضه شده است.

آدوبی ایلاستریتور

آدوبی ایلاستریتور بی‌شک مشهورترین و پرامکانات‌ترین ادیتور گرافیک وکتور در سراسر دنیا محسوب می‌شود. از طرحی آیکون تا طراحی لوگو، طراحی اپلیکیشن‌های موبایل و وب و تا رسم مدادی، طراحی چاپی و تایپوگرافی، ایلاستریتور امکان انجام هر کاری را دارد. این نرم‌افزار نیز همانند دیگر عناوین نرم‌افزارهای شرکت آدوبی دارای جامعه‌ای گسترده برای دریافت راهنمایی، دوره‌های موزش ویدئویی و منابع چه به صورت رایگان و چه پولی است.

برخی قابلیت‌های ایلاستریتور به عنوان جایگزین نرم افزار Sketch در ویندوز شامل ابزارهای رسم پرسپکتیو، ابزارهای رسم، ابزار شکل‌دهنده، شکل‌های زنده، نمادهای دینامیک، راهنماهای هوشمند، آرتبوردهای چندگانه، شفافیت در گرادیان‌ها و ادیت زنده گرادیان است.

نرم افزار Sketch در ویندوز

استفاده از ایلاستریتور از طریق Creative Cloud موجب می‌شود که برخی قابلیت‌های اضافی از قبیل همگام‌سازی ابری نیز به دست آورید که با بهره‌گیری از آن می‌توانید از هر کجا به طراحی‌های خود دسترسی داشته باشید، از اپلیکیشن‌های همراه برای اندروید و iOS استفاده کنید و به مجموعه‌ای از میلیون‌ها تصویر، گرافیک و ویدئوی رایگان آدوبی دسترسی داشته باشید.

با این که ایلاستریتور برای تصویرسازی دیجیتال و طراحی برداری همه‌منظوره گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود، اما گردش کاری برای طراحی محصول و اینترفیس یا UX ندارد. با این که اجرای این کارها نیز با ایلاستریتور ممکن است، اما فاقد تنوع اسکچ در این زمینه است.

قابلیت‌های ایلاستریتور

  • برای طراحی گرافیک‌های برداری عالی است.
  • همگام‌سازی ابری دارد.
  • تصاویر بدون کپی‌رایت ارائه می‌کند.
  • ابزارهای طراحی بسیار زیادی دارد.
  • با بسیاری از دیگر محصولات آدوبی سازگاری متقابل دارد.

برای دانلود نرم‌افزار ایلاستریتور روی سیستم‌های ویندوز و مک به این نشانی (+) مراجعه کنید.

Gravit Designer

Gravit Designer در طی سال‌های اخیر تکامل زیادی یافته است و به بهترین جایگزین رایگان و متن-باز جایگزین‌های نرم افزار Sketch در ویندوز و لینوکس تبدیل شده است. قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که این اپلیکیشن در حال حاضر نه تنها روی وب کار می‌کند، بلکه اپلیکیشن‌های نیتیو را برای همه پلتفرم‌های عمده دسکتاپ مانند مک، ویندوز و لینوکس عرضه کرده است.

این یک به‌روزرسانی بزرگ است، زیرا امروزه کاربران برای اجرای کارها دیگر اعتمادی به مرورگرها ندارند و دوست دارند از اپلیکیشن‌های نیتیو استفاده کنند که حس بهتری ایجاد می‌کند و سرعتش نیز به نسبت وب‌اپلیکیشن‌ها به طور محسوسی بالاتر است. وقتی به قابلیت‌های Gravit Designer توجه کنیم، می‌بینیم که نه تنها ابزارهایی برای طراحی صفحه، طراحی اینترفیس، طراحی وکتور و ایجاد لوگو ارائه کرده است، بلکه به کاربران امکان می‌دهد که آیکون‌های با کیفیت بالا، ارائه و تصویرسازی بسازند.

نرم افزار Sketch در ویندوز

Gravit Designer دارای اندازه‌های بوم از قبل تعیین شده با بیش از 29،000 آیکون، بیش از 1،000 تصویر استوک، فهرستی دستچین‌شده از وب‌فونت‌های گوگل است و یک بازارگاه جمعی نیز ارائه شده که امکان خرید فایل‌ها برای پروژه‌های مختلف را فراهم می‌سازد. مزیت دیگر Gravit Designer این است که همه چیز را با کلود همگام‌سازی می‌کند.

ضمناً برای استفاده از این اپلیکیشن دیگر نیازی به یک اتصال دائمی اینترنت ندارید و امکان کار آفلاین نیز ارائه شده است. به این ترتیب تغییرهای که در پروژه‌ها ایجاد می‌کنید، زمانی که مجدداً آنلاین شوید، به طور خودکار با کلود همگام‌سازی می‌شود. اپلیکیشن جدید یک UI تمیز نیز عرضه کرده است که خود را بر مبنای نیازهای شما تطبیق می‌دهد. به طور کلی Gravit به عنوان جایگزین نرم افزار Sketch در ویندوز یک اپلیکیشن عالی است و عملکردی بالاتر از بسیاری از اپلیکیشن‌های پولی ارائه می‌کند. Gravit Designer قطعاً یکی از بهترین جایگزین‌های اسکچ است که اینک می‌توانید در این حوزه بیابید.

قابلیت‌های Gravit Designer

  • مبتنی بر وب است.
  • کتابخانه بزرگی از فایل‌های طراحی دارد.
  • عناصر قابل سفارشی‌سازی دارد.
  • مجهز به همگام‌سازی ابری است.
  • رابط کاربری تمیزی دارد.

Gravit Designer برای دانلود روی سیستم‌های ویندوز، لینوکس و مک به طور رایگان (+) عرضه شده است.

Inkscape

Inkscape به عنوان یک ابزار متن-باز تحسین‌شده برای ادیت گرافیک‌های برداری چندمنظوره مطرح شده است. با این که Inkscape به اندازه اسکچ قدرتمند یا دارای امکانات بالا نیست، اما نواقصش را از طریق کراس پلتفرم بودن و سبکی زیاد پوشش می‌دهد.

اینکسکیپ از ایمپورت کردن فایل‌های گرافیکی مختلف شامل ایلاستریتور، کورل‌دراو، مایکروسافت ویزیو و اسکچ (با استفاده از اکستنشن) پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار Sketch در ویندوز

اینکسکیپ مجهز به قابلیت‌هایی مانند ابزارهای منعطف ترسیم شامل یک ابزار مداد برای رسم دست‌آزاد، یک ابزار قلم برای ایجاد منحنی‌های بِزیه و خطوط مستقیم، یک ابزار متن و دیگر ابزارهای قدرتمند برای تصویرسازی‌ها، طراحی وب و ادیت عمومی تصاویر وکتور است و می‌تواند به عنوان یک جایگزین قوی نرم افزار Sketch در ویندوز محسوب شود. از آنجا که Inkscape یک نرم‌افزار رایگان و کراس ‌پلتفرم است، گزینه مناسبی برای دانشجویان، افرادی با رایانه‌های قدیمی و همچنین افراد مبتدی علاقه‌مند به طراحی گرافیک‌های وکتور است.

قابلیت‌های Inkscape

  • برای کاربران لینوکس بسیار مناسب است.
  • سبک و پر از امکانات مختلف است.
  • حالت رسم مدادی دارد.
  • با فایل‌های ‎.sketch سازگار است.
  • از اکستنشن‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند.

Inkscape برای دانلود روی سیستم‌های لینوکس، ویندوز و مک‌او‌اس (+) عرضه شده است.

Xara Designer Pro

نرم‌افزار Xara Designer Pro به عنوان جایگزین نرم افزار Sketch در ویندوز یکی از جامع‌ترین راهکارها برای طراحی گرافیک محسوب می‌شود. این نرم‌افزار علاوه بر پشتیبانی اولیه از طراحی وکتور، ابزارهایی برای تصویرسازی، طراحی وب، ادیت عکس و موارد دیگر نیز عرضه کرده است. برخی از قابلیت‌های قدرتمند Xara Designer Pro شامل جلوه‌های زنده، دستکاری غیر تخریبی عکس، ماسک کردن وکتور، درهم‌آمیزی لایه‌ها، ابزار ساخت وب‌سایت و پشتیبانی از فرمت‌های فایل PDF و PSD است.

نرم افزار Sketch در ویندوز

زمانی که Xara را با قابلیت‌های طراحی UI/UX اسکچ مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که یک نرم‌افزار طراحی گرافیک با قابلیت‌های عمومی بیشتر است و در واقع برای هر کسی چیزی برای عرضه کردن دارد. به طور کلی Xara Designer Pro بیشتر به منظور طراحی وب مناسب است. اگر به یک نرم‌افزار برای ادیت ابتدایی تصاویر وکتور و بیتی نیاز دارید، استفاده از Xara چه از نظر امکانات و چه هزینه، زیاده‌روی محسوب می‌شود. خوشبختانه امکان خرید بخش‌های طراحی گرافیک و طراحی وب به صوت جداگانه عرضه شده است.

قابلیت‌های Xara Designer Pro

  • طراحی وکتور ابتدایی
  • درهم‌آمیزی لایه‌ها
  • عناصر طراحی با قابلیت سفارشی‌سازی
  • جلوه‌های زنده

نکته: در طی فرایند نصب، Xara Designer Pro پیشنهاد نصب یک اپلیکیشن به نام PC cleaner را می‌دهد که به صورت پیش‌فرض تیک نصب آن خورده است. این نرم‌افزار یک ابزار غیر ضروری (bloatware) است و گنجاندن چنین چیزی در فرایند نصب اپلیکیشنی به شهرت و هزینه پولی Xara به هیچ وجه قابل قبول نیست. برای دانلود آن به این نشانی (+)‌ مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این نوشته به بررسی جایگزین‌های نرم افزار Sketch در ویندوز پرداختیم و متوجه شدیم که گرچه اسکچ نسخه رایگانی ندارد، اما با این حال کاربران می‌توانند سطح مشابهی از ابزارها را روی نرم‌افزارهای فیگما و InVision Studio بدون هیچ گونه هزینه‌ای به دست آورند. مشکل دیگر اسکچ این است که محدود به سیستم عامل مک است، اما چنان که در این مقاله دیدیم، ابزارهای جایگزین زیادی وجود دارند که برای پلتفرم‌های ویندوز و لینوکس نیز عرضه شده‌اند.

بسیاری از کاربران حرفه‌ای اسکچ را به خاطر واکنش‌گرایی و لی‌آوت دقیق پیکسلی ترجیح می‌دهند، اما برخی طراحان دیگر نیز وجود دارند که به کار با Adobe XD علاقه دارند، زیرا سازگاری بیشتری با دیگر محصولات ادوبی دارد. در مورد قدرت این دو نرم‌افزار نمی‌توان مقایسه مستقیمی انجام داد و همه چیز به ترجیح طراح و کاربردهایی که دارد وابسته هستند.

بر اساس رای ۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
beebom
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *