نرم افزارهای افزایش سرعت دانلود | بهترین و کاربردی ترین ابزارها

۹۴۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
نرم افزارهای افزایش سرعت دانلود | بهترین و کاربردی ترین ابزارها

اگر شما در عصر حاضر همچنان از مرورگر اینترنت خود برای دانلود فایل‌ها استفاده می‌کنید، باید بدانید که مدت‌ها‌ است عمر این روش‌‌ها به سر آمده است. وقتی می‌خواهید تعداد زیادی فایل را دانلود کنید، چیزی آزاردهنده‌تری از انجام این کار با استفاده از مرورگر اینترنت وجود ندارد، چون کل فرایند ناپایدار و غیر کنترل‌شده است. قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که در این روش سرعت دانلود مناسبی به دست نمی‌آید، اما حتی اگر سرعت دانلود خوب هم باشد، هر لحظه ممکن است دانلود قطع شود. بنابراین توصیه ما این است که همواره از یک نرم‌افزار مدیریت دانلود برای انجام این کار استفاده کنید. در ادامه این نوشته به بررسی نرم افزارهای افزایش سرعت دانلود برای ویندوز خواهیم پرداخت.

یک ابزار خوب برای مدیریت دانلود نه تنها موجب افزایش سرعت دانلود می‌شود، بلکه امکان ایجاد مکث و ازسرگیری دانلودها را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین در زمان بهره‌گیری از چنین نرم‌افزاری می‌توانید چندین دانلود را به طور همزمان اجرا کرده و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. بنابراین اکنون زمان آن است که اقدام به استفاده از یک نرم‌افزار افزایش سرعت دانلود بکنید. به این منظور در این نوشته فهرستی جامعی از نرم افزارهای افزایش سرعت دانلود را برای شما گرد هم آورده‌ایم و با برشمردن نقاط قوت و ضعف هر کدام در تلاشیم تا شما را در انتخاب یک نرم‌افزار خوب مناسب راهنمایی کنیم.

بهترین نرم افزارهای افزایش سرعت دانلود برای ویندوز

قبل از آن که به توضیح نرم‌افزارها بپردازیم، باید اشاره کنیم که برخی از ابزارهای مدیریت دانلود که در ادامه معرفی شده‌اند، به شما امکان می‌دهند که محتواها را از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، Vimeo و غیره نیز دانلود کنید. با این حال باید بدانید که دانلود کردن محتوا از این پلتفرم‌ها برای استفاده‌های تجاری غیرقانونی است. بنابراین باید مطمئن شوید که سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده این ابزارها را پیش از بهره‌گیری از آن‌ها به دقت مطالعه کرده‌اید. در همین رابطه و اگر به دنبال دانلود ویدیوهای سایتی مانند یوتوب هستید، توصیه می‌کنیم مطلبی که در ادامه لینک آن آورده شد است را مطالعه کنید.

JDownloader

JDownloader (+)‌ یکی از بهترین ابزارهای مدیریت دانلود است که می‌توانید برای رایانه ویندوزی خود داشته باشید. قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که این نرم‌افزار به صورت اوپن سورس عرضه شده و استفاده از آن کاملاً رایگان است. این بدان معنی است که برخلاف ابزارهای پولی مدیریت دانلود که یک نسخه رایگان نیز عرضه می‌کنند که با تبلیغات ارائه می‌شود، در مورد JDownloader همه چیز رایگان است و خبری از هیچ آگهی نیز وجود ندارد.

اگر بخواهیم از قابلیت‌های JDownloader صحبت کنیم، شما در زمان استفاده از این نرم‌افزار امکان آغاز توقف یا ایجاد مکث در دانلود‌ها را خواهید داشت و همچنین امکان تعیین محدودیت پهنای باند، استخراج خودکار فایل‌های فشرده و موارد زیاد دیگر را به دست می‌آورید. برخی از قابلیت‌های محبوب دیگر این نرم‌افزار امکان دانلود چندین فایل، پشتیبانی از سایت‌های محتوایی محبوب مانند Vimeo و YouTube، پشتیبانی از افزونه‌ها و غیره است.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود برای ویندوز

JDownloader یک ابزار قوی مدیریت دانلود است و این قدرت با توجه به عرضه بیش از 300 افزونه که بر قدرت و امکانات آن می‌افزایند، چندین برابر بیشتر می‌شود. برای نمونه یکی از پلاگین‌های محبوب آن، پلاگین «زمان‌بندی» (scheduler) است که امکان زمان‌بندی دانلود‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. زمانی که می‌خواهید فایل‌های خیلی بزرگ را دانلود کنید، بهتر است این کار را برای ساعت‌های شب زمان‌بندی کنید تا بهترین سرعت را داشته باشید. با استفاده از قابلیت زمان‌بندی نرم‌افزار JDownloader دیگر لازم نیست که زمان آغاز و توقف دانلود‌ها را به خاطر بسپارید. این تنها نوک یک قله یخ است و شما می‌توانید با بهره‌گیری از پلاگین‌های مختلف، ظرفیت‌های JDownloader را بر اساس نیازهای خود بهبود و بسط ببخشید. چنان که می‌بینید JDownloader یک ابزار مدیریت دانلود با ظرفیت‌های بالا برای ویندوز است و قطعاً ارزش امتحان کردنش را دارد.

مزایای JDownloader

  • کاملاً رایگان و فاقد آگهی است.
  • امکان دانلود همزمان چند فایل را به صورت موازی دارد.
  • از وب‌سایت‌های رایج میزبانی ویدئو پشتیبانی می‌کند.
  • تعداد زیادی افزونه دارد.

معایب JDownloader

  • رابط کاربری آن کمی قدیمی به نظر می‌رسد.

نکته مهم: در زمان نصب این اپلیکیشن گزینه نصب آنتی‌ویروس رایگان را انتخاب نکنید.

اینترنت دانلود منیجر (Internet Download Manager)

نرم‌افزار Internet Download Manager (+) که به اختصار به صورت IDM نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت دانلود برای ویندوز محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین قابلیت و احتمالاً «پیشنهاد منحصر به فرد فروش» (USP) این نرم‌افزار، یکپارچگی آسان آن با همه مرورگرهای عمده موجود در بازار است. شما از دقت و صحت تفسیر لینک‌های دانلود از سوی IDM که موجب آسان‌تر شدن دانلود فایل‌ها در زمان استفاده از آن به جای استفاده از دانلود کننده داخلی مرورگر می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد.

به این ترتیب یک گام اضافی که در زمان استفاده از ابزارهای مدیریت دانلود مورد نیاز بود عملاً حذف می‌شود، زیرا این ابزار مدیریت دانلود به صورت خودکار همه لینک‌های دانلود را شناسایی کرده و استفاده می‌کند. با این که دیگر ابزارهای مدیریت دانلود نیز این کار را انجام می‌دهند، اما این کار را به خوبی «اینترنت دانلود منیجر» انجام نمی‌دهند.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود برای ویندوز

قابلیت‌های دیگر IDM شامل امکان ایجاد مکث و ازسرگیری دانلود، پشتیبانی از دانلود همزمان چند فایل به طور موازی، سرعت بالاتر دانلودها و موارد دیگر می‌شود.IDM یک ابزار شتاب‌دهی هوشمند دانلود دارد که اقدام به قطعه‌بندی دینامیک فایل‌ها می‌کند و فناوری دانلود چندبخشی امنی را برای اجرای سریع‌تر دانلودها مورد استفاده قرار می‌دهد. همچنین تضمین می‌کند که حتی اگر رایانه شما در میانه دانلود از کار بیفتد، IDM می‌تواند دانلود را بدون نیاز به دانلود مجدد از اول، از جایی که باقی مانده بود از سر بگیرد. نرم‌افزار اینترنت دانلود منیجر از سرور‌های پراکسی، پروتکل‌های FTP و HTTP، فایروال‌ها، هدایت مجدد، کوکی‌ها، احراز هویت، پردازش محتوای صوتی و ویدئویی و بسیاری موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. IDM یکی از قدرتمندترین ابزارهای مدیریت دانلود است و در صورتی که هم‌اینک از آن استفاده نمی‌کنید، قطعاً باید آن‌ها را امتحان کنید.

مزایای IDM

  • سرعت بالای دانلود
  • دانلود همزمان چند فایل به صورت موازی
  • پشتیبانی از وب‌سایت‌های محبوب میزبانی ویدئو
  • پشتیبانی از سرور‌های پراکسی، پروتکل‌های FTP و HTTP و موارد دیگر

معایب IDM

  • قیمت آن کمی بالا است.

برای آشنایی بیشتر با اینترنت دانلود منیجر و یادگیری نحوه استفاده از آن، می‌توانید این مقالات از مجله فرادرس را نیز مطالعه کنید:

نینجا دانلود منیجر (Ninja Download Manager)

نرم‌افزار Ninja Download Manager (+) یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت دانلود برای ویندوز است. قبل از هر چیز این باید اشاره کنیم که اپلیکیشن احتمالاً بهترین ظاهر را در بین همه ابزارهای مدیریت دانلود دارد. با این که بقیه ابزارهای مدیریت دانلود معرفی شده در این فهرست کارکردهای خوبی دارند، اما هیچ کدام از آن‌ها جایزه طراحی را دریافت نمی‌کنند. از آنجا که Ninja Download Manager به تازگی وارد این بازار شده است، توسعه‌دهندگان این شانس را داشته‌اند که چیزی مدرن خلق کنند و دقیقاً این کار را انجام داده‌اند. این اپلیکیشن ظاهر یک اپلیکیشن مدرن ویندوز 10 را دارد و چشم‌نواز محسوب می‌شود. زمانی که از تحسین زیبایی ظاهری آن فارغ شویم، متوجه می‌شویم که Ninja Download Manager یکی از بهترین و سریع‌ترین ابزارهای مدیریت دانلود موجود نیز محسوب می‌شود.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود برای ویندوز

این نرم‌افزار از امکان اتصال‌های چندگانه همزمان پشتیبانی می‌کند که اساساً کل فایل را به چند بخش تقسیم می‌کنند و با استفاده از نقاط سرور مختلف برای دانلود بخش‌های مختلف فایل، سرعت دانلود را به میزان شایان توجهی ارتقا می‌بخشند. ویژگی‌های دیگر آن مانند ایجاد مکث و ازسرگیری دانلودها، زمان‌بندی دانلودها، دانلود همزمان چند فایل، صف‌بندی دانلود‌ها و موارد دیگر در بین تقریباً همه اپلیکیشن‌ها مشترک است. یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های NDM امکان دانلود ترتیبی است که به کاربر اطمینان می‌دهد که فایل‌ها از ابتدا تا پایان دانلود می‌شوند و از این رو می‌توانید ویدئو‌های دانلودی را حتی پیش از آن که به پاییان برسند، به طور پیش‌نمایش ببینید.

Ninja Download Manager در زمان دانلود فایل‌های ویدئویی بزرگ کارآمدی خود را نشان می‌دهد، چون قبل از این که کل زمان و ترافیک خود را فدای دانلود کردن کامل فایل بکنید، می‌توانید بررسی کنید آیا کیفیت فایل قابل قبول است یا نه. این نرم‌افزار بسیار خوب است و هر کسی که به دنبال یک ابزار مدیریت دانلود مناسب برای ویندوز است باید آن را امتحان کند.

مزایای NDM

  • UI زیبا و درخشانی دارد.
  • امکان دانلود چند فایل را به طور همزمان دارد.
  • قابلیت زمان‌بندی دانلودها را دارد.
  • از دانلود‌های ترتیبی پشتیبانی می‌کند.

معایب NDM

  • تحلیل مدیا روی وب‌سایت‌های غیر مشهور پشتیبانی نمی‌شود.

Free Download Manager

Free Download Manager (+) یا به اختصار FDM یکی دیگر از ابزارهای مدیریت دانلود اوپن سورس برای ویندوز است که بسیار قدرتمند نیز به حساب می‌آید. FDM مانند دیگر ابزارهای مدیریت دانلود که در این فهرست معرفی می‌کنیم، موجب افزایش سرعت دانلود از طریق افزار فایل‌های دانلودی به چند بخش و سپس دانلود همزنمان این بخش‌ها می‌شود.

همچنین از امکان ایجاد مکث و ازسرگیری دانلودها حتی در مواردی که دانلود ناگهان متوقف شده باشد، پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد FDM پشتیبانی از دانلود فایل‌های تورنت است که در برخی موارد بسیار به کار می‌آید. همچنین یک قابلیت مدیریت پهنای باند دارد که امکان تخصیص پهنای باند به دانلودها را فراهم ساخته و به این ترتیب می‌توانید بدون نگرانی از کاهش سرعت به وبگردی بپردازید. FDM یکی از ابزارهای مدیریت دانلود با بهترین ظاهر نیز در این فهرست محسوب می‌شود که UI کاملاً مدرن و تمیزی دارد.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود برای ویندوز

علاوه بر همه گفته‌های فوق، باید اشاره کنیم که یکی از بهترین قابلیت‌های Free Download Manager سیستم مدیریت و زمان‌بندی هوشمندانه فایل آن است. در زمان استفاده از FDM می‌توانید به سادگی فایل‌های دانلود شده را بر حسب نوعشان سازمان‌دهی کنید. بنابراین همه فایل‌ها حتی پیش از آن که دانلود شوند، سازمان‌دهی می‌شوند. با بهره‌گیری از FDM همه ویدئوها، بازی‌ها و موسیقی‌های دانلود شده به پوشه‌های مربوط به خود ارسال می‌شوند. شما قطعاً از بهره‌گیری از FDM لذت خواهید برد، چرا که یکی از بهترین ابزارهای مدیریت دانلود موجود است. این واقعیت که FDM کاملاً رایگان است و هیچ آگهی نمایش نمی‌دهد، موجب می‌شود که بر محبوبیت آن افزوده شود. اگر به دنبال یک ابزار رایگان و قوی مدیریت دانلود برای سیستم عامل ویندوز می‌گردید، قطعاً باید این گزینه را امتحان کنید.

مزایای FDM

  • UI مدرن
  • سازمان‌دهی خودکار و آسان فایل‌های دانلود شده
  • پشتیبانی از دانلودهای تورنت
  • استفاده رایگان

معایب FDM

  • گاهی اوقات در تحلیل لینک‌ها به کندی عمل می‌کند.

EagleGet

EagleGet (+) یک ابزار رایگان و همه‌کاره مدیریت دانلود است که می‌تواند در مرورگرهای کروم، اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و اپرا ادغام شود و از پروتکل‌های HTTP، HTTPS، FTP، MMS و RTSP پشتیبانی می‌کند. این حرف به آن معنی است که این نرم‌افزار می‌تواند به صورت خودکار لینک‌های دانلود را از مرورگرهایی که اشاره کردیم به دست آورده و به این ترتیب فایل‌ها را بدون هیچ مشکلی دانلود می‌کند. EagleGet نیز مانند هر ابزار دیگر مدیریت دانلود این فهرست از فناوری چندنخی پیشرفته برای افزایش سرعت اتصال‌ها و به تبع آن افزایش سرعت دانلود‌ها بهره می‌گیرد. همچنین از همه قابلیت‌های رایج دیگر شامل دانلود چندگانه، امکان ایجاد مکث و ازسرگیری در دانلودها تنظیم اولویت دانلودها، تخصیص پهنای باند و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود

یکی از بهترین قابلیت‌های EagleGet ابزار داخلی بررسی بدافزار و ابزار تأیید یکپارچگی فایل است. این قابلیت‌ها شما را در برابر انواع ویروس‌ها حمایت کرده و همچنین شما را مطمئن می‌سازد که فایل دانلود شده، به صورت نسخه اصلی و کامل است. دانلود و استفاده از این نرم‌افزار کاملاً رایگان است، ولی شما باید در برابر استفاده از آن با یکی از گزینه‌های مشاهده تبلیغات یا اشتراک پهنای باند با دیگر کاربرانی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند، موافقت کنید. در واقع این نرم‌افزار به نوعی شبیه تورنت عمل می‌کند که باید پهنای باند خود را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید تا بتوانید فایل‌ها را دانلود کنید.

مزایای EagleGet

  • افزایش سرعت دانلودها
  • ابزار داخلی بررسی بدافزارها
  • پشتیبانی از دانلودهای ترتیبی

معایب EagleGet

  • این ابزار رایگان است اما آگهی نمایش می‌دهد.

uGet

uGet (+) یک ابزار دیگر اوپن سورس مدیریت دانلود برای ویندوز است که استفاده از آن کاملاً رایگان است. این نرم‌افزار قابلیت‌های مختلفی از قبیل دانلودهای چند اتصالی که از افراز فایل برای افزایش سرعت دانلود بهره می‌گیرد، دانلود دسته‌ای فایل‌ها با امکان صف‌بندی فایل‌ها و توانایی ازسرگیری و مکث دانلودها بدون نیاز به شروع دانلود از ابتدای کار، پشتیبانی می‌کند. یکی از بهترین نکات در مورد uGet ظاهر آن است. این اپلیکیشن به صورت خودکار ظاهر خود بر اساس رنگ اسکیما و آیکون‌های سیستم عامل که روی آن نصب شده است، تنظیم می‌کند. علاوه بر تم‌های نرمال روشن و تیره، امکان استفاده از تم‌های مختلف ترکیبی نیز وجود دارد که باعث می‌شود این اپلیکیشن از باقی گزینه‌های این فهرست متمایز شود.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود

دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن شامل ابزار مدیریت کلیپ بورد است که کلیپ بورد شما را برای بررسی لینک‌های دانلودی که کپی کرده‌اید مورد نظارت قرار می‌دهد و از شما سؤال می‌کند آیا می‌خواهید این فایل‌ها را دانلود کنید یا نه. همچنین امکان یکپارچگی با مرورگرهای کروم، فایرفاکس، کرومیوم، اپرا و ویوالدی نیز عرضه شده است. قابلیت پروتکل «بازتاب چندگانه» (multiple mirror) از دیگر امکانات خاص این نرم‌افزار به حساب می‌آید. در صورتی که از uGet استفاده کنید، اینترفیس آن را دوست خواهید داشت. سرعت‌های دانلود نیز عالی هستند و اپلیکیشن با دقتی مناسب کار می‌کند. uGet گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به دنبال یک ابزار مدیریت دانلود با ظاهر زیبا و فاقد آگهی برای ویندوز می‌گردند.

مزایای uGet

  • حالت تیره زیبایی دارد.
  • با اغلب مرورگرهای مهم ادغام می‌شود.
  • از دانلود دسته‌ای و صف‌بندی فایل‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت ایجاد تم‌های جدید را دارد.

معایب uGet

  • نصب و پیکربندی این نرم‌افزار کمی دشوار است.

Xtreme Download Manager

Xtreme Download Manager (+) یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای می‌دریت دانلود است که برای ویندوز ارائه شده و عملکردی عالی دارد. این اپلیکیشن برای مدیریت دانلود محتوای ویدئویی مناسب است، زیرا از تحلیل لینک برای اغلب پلتفرم‌های ویدئویی عمده مانند YouTube، Dailymotion، Facebook، Vimeo، Google Video و بیش از 1000 وب‌سایت دیگر پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی نیست که این نرم‌افزار فقط به درد دانلود ویدئو می‌خورد. برعکس Xtreme مانند هر ابزار دیگر مدیریت دانلود در این فهرست از دانلود هر نوع فایلی پشتیبانی می‌کند. با این حال در مورد دانلود ویدئوها بهترین عملکرد خود را نمایش می‌دهد. یکی از بهترین قابلیت‌های XDM توانایی دانلود کل یک پلی‌لیست یوتیوب بدون نیاز به وارد کردن جداگانه ویدئوها‌ است.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود

این اپلیکیشن به طور یکپارچه در مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس، کوانتوم، اپرا، ویوالدی و دیگر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم و فایرفاکس ادغام می‌شود. قابلیت‌های دیگر Xtreme Download Manager شامل توانایی ایجاد مکث و ازسرگیری دانلودها، زمان‌بندی دانلود‌ها با استفاده از ابزار هوشمند زمان‌بندی، محدودسازی سرعت دانلود برای کمک به تخصیص پهنای باند، پشتیبانی از سرورهای پراکسی، الگوریتم‌های احراز هویت و موارد زیاد دیگر است. چنان که می‌بینید XDM یک ابزار قوی مدیریت دانلود است و قطعاً شایستگی قرارگیری در این فهرست را دارد.

مزایای XDM

  • پشتیبانی از همه وب‌سایت‌های رایج میزبانی ویدئو
  • پشتیبانی از دانلود پلی لیست
  • پشتیبانی از زمان‌بندی دانلودها

معایب XDM

  • UI آن می‌تواند بهتر باشد

iDownload Manager

iDownload Manager (+) یک برنامه کوچک اما قدرتمند مدیرت دانلود برای ویندوز است. بهترین نکته در مورد iDownload Manager این است که روی ویندوز استور هم عرضه شده است، یعنی نیاز به نصب یا هیچ کار دیگری ندارید. کافی است روی این لینک (+) کلیک کنید تا روی رایانه‌تان نصب شود. همچنین در صورتی که از نسخه‌های S ویندوز استفاده می‌کنید که در آن‌ها کاربران تنها می‌توانند از اپلیکیشن‌های مایکروسافت استور استفاده کنند، خواهید توانست این اپلیکیشن را مورد استفاده قرار دهید. زمانی که بخواهیم از قابلیت‌های مربوط به مدیریت دانلود صحبت کنیم، iDownload Manager همه قابلیت‌هایی که از یک ابزار مدیریت دانلود انتظار می‌رود را عرضه کرده است.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود

این نرم‌افزار از افزایش سرعت دانلودها از طریق افراز فایل، دانلود دسته‌ای فایل‌ها، اولویت‌بندی دانلودها، تخصیص‌های پهنای باند، مکث و ازسرگیری دانلود و بسیاری امکانات دیگر پشتیبانی می‌کند. iDM نیز دقیقاً مانند Free Download Manager یک سیستم مدیریت فایل عرضه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تا مکان‌های مختلف دانلود را به انواع مختلف دانلود‌های اختصاص دهند. این امر موجب سازمان‌دهی آسان‌تر دانلودها می‌شود. در نهایت باید اشاره کنیم که استفاده از این اپلیکیشن کاملاً رایگان است و بدیهی است که امتحان کردنش هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد.

مزایای iDM

  • یکپارچگی با اغلب مرورگرهای محبوب
  • پشتیبانی از دانلود دسته‌ای فایل‌ها
  • سیستم خودکار مدیریت فایل

معایب iDM

  • به اندازه دیگر ابزارهای مدیریت دانلود سریع نیست.

Internet Download Accelerator

نرم‌افزار Internet Download Accelerator (+) یک برنامه خوب مدیریت دانلود برای ویندوز است که به حل سه مشکل بزرگ افراد در زمان دانلود کردن فایل‌ها با استفاده از مرورگر شامل سرعت دانلود، توانایی ازسرگیری دانلودها و مدیریت فایل‌های دانلود شده می‌پردازد. همانند دیگر ابزارهای مدیریت دانلود در این فهرست، نیز سرعت دانلود فایل‌ها را از طریق تقسیم فایل به چند بخش و سپس دانلود کردن این بخش‌های مجزا به صورت همزمان افزایش می‌د‌هد. این نرم‌افزار قابلیت ازسرگیری دانلود‌های متوقف شده از سرورهای HTTP، HTTPS و FTP را نیز دارد.

نرم‌افزار IDA با همه مرورگرهای عمده شامل اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، کروم، اپرا، نت‌اسکیپ، سافاری، یاندکس، ویوالدی و غیره نیز ادغام می‌شود تا تجربه دانلود بی‌نقص ارائه کند. اگر هیچ یک از ابزارهای قبلی مدیریت دانلود که در این نوشته معرفی کردیم، نیازهای شما را برآورده نمی‌سازند، این یکی را نیز امتحان کنید.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود

مزایای IDA

  • پشتیبانی از همه مرورگرهای عمده
  • توانایی ازسرگیری دانلودهای متوقف شده.
  • مدیریت آسان فایل‌های دانلود شده.

معایب IDA

  • قابلیت‌های محدود در زمینه چندنخی

Free Rapid Downloader

نرم‌افزار Free Rapid Downloader (+) آخرین اپلیکیشن مدیریت دانلود برای ویندوز است که در این فهرست معرفی می‌کنیم. این نرم‌افزار نیز یک اپلیکیشن نسبتاً خوب با همه قابلیت‌های مهم است. در واقع FRD یک دانلود کننده جاوا با قابلیت استفاده آسان است که از قابلیت دانلود از اغلب سایت‌های و سرویس‌های مهم اشتراک فایل از جمله سرویس Mega پشتیبانی می‌کند. توانایی دانلود فایل‌ها از سرویس‌های اشتراک فایل یکی از بهترین قابلیت‌های این اپلیکیشن محسوب می‌شود. قابلیت‌های دیگر این اپلیکیشن شامل پشتیبانی از دانلود همزمان از چندین سرویس، دانلود فایل‌ها با استفاده از پراکسی لیست، پشتیبانی از استریم ویدئو یا تصویر، نظارت هوشمند بر کلیپ بورد و موارد زیاد دیگر است. اگر فایل‌های زیادی را از وب‌سایت‌های اشتراک فایل دانلود می‌کنید، FRD یکی از بهترین ابزارهای مدیریت دانلود برای شما خواهد بود.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود

مزایای FRD

  • پشتیبانی از وب‌سایت‌های محبوب میزبانی ویدئو و اشتراک فایل
  • نظارت هوشمند بر کلیپ بورد.
  • پشتیبانی از استریم ویدئو

معایب FRD

  • تحلیل لینک‌ها به کندی صورت می‌پذیرد.

سخن پایانی

به این ترتیب به انتهای این راهنما با عنوان نرم‌افزارهای افزایش سرعت دانلود برای ویندوز می‌رسیم. در این مطلب هم گزینه‌های رایگان و هم پولی را معرفی کردیم تا هر کس بتواند از مزیت‌های این نرم‌افزارها بهره‌مند شود. گزینه‌های معرفی شده را بسته به نیازهای خود بررسی کنید تا بتوانید گزینه مطلوب خود را بیابید.

بر اساس رای ۴۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
beebom
۲ دیدگاه برای «نرم افزارهای افزایش سرعت دانلود | بهترین و کاربردی ترین ابزارها»

به نظر بنده، بزرگتربن قابليت IDM كه ساير برنامه‌ها فاقد آن هستند، قابليت دانلود كامل وبسايت(Web Grabber) است كه در متن شما، به آن اشاره نشد و نياز به دو برنامه را همزمان رفع مي‌كند.

من از ادنلود IDM استفاده میکنم و واقعا راضی ام البته از نسخه کرک پیشناهادم برای بقیه اینه که از IDM کرک شده استفاده کنن

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *