معرفی برخی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی پوسترهای تبلیغاتی در اینستاگرام

۵۶۳۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
معرفی برخی از بهترین نرم‌افزارهای طراحی پوسترهای تبلیغاتی در اینستاگرام
سلب مسئولیت مطالب رپورتاژ آگهی: مجموعه‌ی «فرادرس» در تهیه‌ و تنظیم این محتوای تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی راجع به صحت آن نمی‌پذیرد.

با توجه به اینکه امروزه نفوذ تصاویر در ذهن افراد و تاثیرگذاری آن‌ها در مقایسه با کلمات و نوشته‌ها بیشتر است، در نتیجه صاحبان کسب و کار و متخصصین بازاریابی در شرکت‌ها باید تمرکز خود را بر تولید محتوای تصویری بگذارند. شاید به همین دلیل باشد که رسانه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام برای جذب بیشتر مخاطبان بر ارائه پلتفرم‌های تصویری خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به اعتقاد گرافیست‌ها المان‌های متعددی وجود دارند که موجب خلق یک پوستر جذاب می‌شوند؛ رعایت سادگی در عین توجه به زیبایی، تناسب میان پس‌زمینه و نوشته‌ها و ترکیب رنگ‌ها همگی باید دست به دست هم دهند تا در نهایت پوستر جذاب و چشم‌نوازی داشته باشید.

اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، طبیعتا به دنبال تولید محتوا‌های تصویر برای معرفی محصول و خدمت خود به مشتریان هستید. در بعضی مواقع شرکت‌ها نیروی انسانی ماهر جهت طراحی‌های گرافیکی و عکاسی را در اختیار ندارند یا اینکه هزینه لازم را جهت این کار نمی توانند صرف کنند. راه حل بهینه برای این افراد و شرکت‌ها استفاده از برخی نرم‌افزار‌های آماده برای طراحی پوستر‌های تبلیغاتی است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها پوستر‌های بسیار جذاب، آگهی‌ها و اعلامیه‌های تبلیغاتی ایجاد کنید. ما در این مقاله بر اساس مقاله منتشر شده در سایت رسا چند نمونه از بهترین نرم‌افزار‌های طراحی پوستر‌های تبلیغاتی اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

1. نرم‌افزار (Adobe Spark Post (Web, IOS, Android

این نرم‌افزار محصولی از شرکت ادوب (Adobe) است که پیشتاز در تولید نرم‌افزار‌ها و افزونه‌های تولید پوستر‌های گرافیکی، ویرایش عکس و محتوای ویدئویی است. این نرم‌افزار هم قابل اجرا در دسکتاپ و هم تلفن‌های همراه اندروید است.

یکی از مزیت‌های نرم‌افزار اسپارک سادگی کاربری آن برای افرادی است که اطلاعات چندانی از طراحی و تکنیک‌های آن ندارند. در واقع استفاده از این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که تا حد امکان بدون نیاز به یک طراح حرفه‌ای محتوای گرافیکی یا ویدئویی موردنظر خود برای صفحه اینستاگرام مجموعه‌تان را بسازید و از آن در قالب پست و استوری استفاده کنید و کیفیت صفحه خود را بالا ببرید.

با این برنامه می‌توانید پست‌های متحرک با فونت و قالب‌های متنوع طراحی کنید. استفاده از این اپلیکیشن رایگان است. اما برای امکانات بیشتر و حرفه‌ای‌تر نیاز به پرداخت هزینه ماهانه دارید. اما نسخه رایگان این اپلیکیشن برای استفاده معمولی روزانه اینستاگرام کافی است.

2. نرم افزار طراحی پوستر Poster Maker

برنامه Poster Maker، تمام امکانات و آپشن‌هایی را که برای ارائه یک طرح تبلیغاتی مناسب نیاز دارید در اختیار شما می‌گذارد. این برنامه همچنین امکان ویرایش عکس‌های از پیش آماده را برای شما فراهم می‌آورد. در این نرم‌افزار شما می‌توانید طرح‌های از پیش آماده را بر اساس نیاز و سلیقه خود سفارشی‌سازی کنید. می‌توانید رنگ زمینه، نوع و اندازه فونت و بسیاری دیگر از موارد مورد نیاز خود را تغییر دهید.

در پوسترهای پیش طراحی شده می‌توانید تصویر مورد نظر را با توجه به میل خود سفارشی کنید. می‌توانید فونت، رنگ، پس زمینه و غیره را تغییر دهید. اگر می‌خواهید پوستر جدیدی ایجاد کنید، مجموعه‌ای از تنظیمات و گزینه‌ها را در اختیار خواهید داشت. از همان ابتدا می‌توانید مواردی مانند رنگ، تصویر، بافت یا پس زمینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از آن که پس زمینه را انتخاب کردید، وارد بخش پیشرفته برنامه خواهید شد و می‌توانید بر اساس پارامتر‌های موجود و سلیقه خود طرح مورد نظرتان را اجرا کنید.

3. نرم افزار طراحی پوستر Posteroid

همانطور که در بخش ابتدایی مطلب گفته شد همه افراد مهارت طراحی پوستر‌های تبلیغاتی برای اینستاگرام را ندارند. اگر گرافیست خوبی نیستید و خودتان از پس طراحی یک پوستر از صفر بر نمی‌آیید، شاید با اپلیکیشن Posteroid و ابزار آماده‌اش بتوانید یک پوستر تبلیغاتی خوب و آبرومند بسازید.

Posteroid فقط و فقط برای طراحی یک پوستر ساده توسعه یافته و امکانات خیلی زیادی در اختیارتان قرار نمی‌دهد. بنابراین آن را به چشم یک ویرایشگر تصویر پیشرفته نگاه نکنید.

تمام امکاناتی که Posteroid ارائه کرده در سه بخش خلاصه می‌شوند: تعیین عکس پس‌زمینه، متن و استایل و در نهایت قالب‌بندی تصویر. شاید خیلی ساده باشد و به میزان زیادی محدود، نه امکان تنظیم روشنایی و پارامترهای کیفی تصویر وجود دارد و نه اضافه کردن طرح‌های وکتور.

طرح‌های خلق شده با Posteroid در کنار اینکه می‌توانند مصارف حرفه‌ای داشته باشند، برای ساخت عکس نوشته‌های اینستاگرامی هم مناسب هستند، برای همین امکان اشتراک گذاری مستقیم آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی برایتان فراهم شده. در مجموع اگر برای ساخت پوستر و عکس نوشته به دنبال «ساده ترین اپلیکیشن ممکن» می‌گردید، Posteroid می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

4. نرم افزار طراحی پوستر تبلیغاتی Canva

در برنامه اندروید Canva بیش از پنجاه هزار قالب وجود دارد که می‌توانید از آنها برای طراحی پوستر‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید. این قالب‌ها دارای اندازه و نوع متفاوتی هستند. علاوه بر این یکی از ویژگی‌های این نرم افزار ارائه قالب‌های جداگانه‌ای برای انواع رسانه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر، Flyers, Invitations است. بعد از انتخاب تمپلیت وقالب مد نظر خود می‌توانید پوستر را کاملا سفارشی‌سازی کنید.

5. برنامه طراحی پوستر تبلیغاتی PosterLabs

PosterLabs، یک برنامه بسیار کاربردی و با قابلیت استفاده آسان برای طراحی پوستر‌ها و تصاویر تبلیغاتی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اما باید به این نکته توجه داشت که در این برنامه امکان خلق یک طرح تبلیغاتی از ابتدا را ندارید. این برنامه الگوهایی از پیش آماده را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید بر اساس نیاز خود تغییراتی را در آن‌ها ایجاد کنید.

بدین صورت سه دسته از الگوهای کلاسیک، شیک و ساده را دریافت می‌کنید. هر الگو از این دسته‌ها را انتخاب کنید و تصاویر را با توجه به میل خود تهیه کنید. این برنامه دارای الگو‌های عجیب و غریبی است که امکان ساخت پوستر‌های جالب را فراهم می‌سازند. مشکل این برنامه این است که نمی‌توان در آن، متن‌ها را تغییر داد. تا وقتی که این ویژگی در این برنامه قرار نگرفته است، باید به صورت پیش فرض از نوشته‌ها استفاده کنیم.

۶. نرم افزار ویرایش Snapseed

این نرم‌افزار قابل استفاده در سیستم عامل ویندوز برای دسکتاپ و همچنین تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید و ios است. بدون تردید می‌توان گفت دقیق‌ترین ابزار برای ویرایش عکس اینستاگرام، اپلیکیشن Snapseed است.

تک تک جزییات عکس در این اپ کاربردی قابل ویرایش هستند. Snapseed’s Stacks یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این اپ است که به شما امکان می‌دهد گروهی از فیلترها را به عنوان الگو ذخیره کنید. سپس این فیلترها را می‌توانید برای عکس‌های بعدی اعمال کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید.

در واقع به کمک این نرم‌افزار‌ها می‌توانید ساده‌ترین اصول طراحی پوستر در اینستاگرام را بدون داشتن مهارت خاصی در طراحی رعایت کنید. در این مقاله سعی کردیم برخی از مطرح‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزار‌های طراحی پوستر‌های تبلیغاتی برای اینستاگرام را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

منبع: بلاگ رسا - rasaads.com/blog

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *