نحوه دیلیت اکانت لینکدین به صورت تصویری

۳۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
نحوه دیلیت اکانت لینکدین به صورت تصویری

لینکدین یک رسانه اجتماعی کاملا منحصر به فرد است. این شبکه به جای تشویق شما به ارسال تصاویری دستچین شده از زندگی افسانه‌ای خود یا پیمایش بی‌پایان بین کلیپ‌های طنز، تمام تمرکز خود را روی شبکه‌سازی بگذارید. اساسا این شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای‌هایی ساخته شده که به کار خود علاقه‌مند هستند. با این اوصاف، طبیعتا لینکدین برای همه مناسب نیست، اما برای اینکه بفهمید این شبکه اجتماعی به درد شما می‌خورد یا نه، باید ابتدا به ثبت نام در لینکدین مشغول شوید. به به صورت مشابه، خوب است بدانید که نحوه دیلیت اکانت لینکدین چگونه است. در این مقاله دقیقا به بررسی همین موضوع پرداخته‌ایم. به مطالعه ادامه دهید.

نکات مهم قبل از دیلیت اکانت لینکدین

بهتر است قبل از دیلیت اکانت لینکدین بدانید که چه اطلاعاتی را از دست خواهید داد. البته در بیشتر موارد، امکان بازگردانی مجدد حساب تا ۱۴ روز وجود دارد، اما در این شرایط نیز نمی‌توانید بیشتر عناصر متصل به حساب خود را برگردانید. در ادامه مواردی که با حذف حساب به طور دائمی پاک می‌شوند را می‌بینیم:

  • تمام دعوت‌نامه‌ها
  • تمام پیشنهادات و اندورس ها
  • عضویت در گروه‌های لینکدین
  • افرادی که دنبال می‌کنید (شامل اینفلوئنسرها، مقامات، شرکت‌ها و مواردی از این دست)

اگر نمی‌خواهید اطلاعات ارزشمند این‌چنینی را از دست دهید، کافی است از آن‌ها بکاپ تهیه کنید، روش انجام این کار را نیز در ادامه مطلب خواهیم دید.

نحوه دیلیت اکانت لینکدین

برای دیلیت اکانت لینکدین ابتدا وارد سایت این شبکه اجتماعی (+) شده و به کمک نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب کاربری خود شوید.

سپس روی گزینه Me که دقیقا زیر عکس پروفایل قرار دارد، بزنید. حالا از منوی کشویی جدید، گزینه Settings & Privacy را برگزینید.

صفحه تنظیمات لینکدین

در سمت راست منوی جدید، زبانه Account preferences را باز کرده و از منوی باز شده، گزینه Account management را انتخاب کنید.

مدیریت حساب کاربری لینکدین

از این قسمت، گزینه Change را در کنار گزینه Close account بزنید. توجه داشته باشید، در صورتی که هنوز آمادگی کامل برای دیلیت اکانت لینکدین را ندارید می‌توانید گزینه Hibernate account را برگزینید و حساب خود را به طور موقت غیر فعال کنید.

روش دیلیت اکانت لینکدین

در صفحه بعد از شما خواسته می‌شود تمایل خود به دیلیت اکانت لینکدین و همچنین دلیل تصمیم‌تان برای انجام این کار را تایید کنید. به علاوه امکان نوشتن نظرات یا نگرانی‌های خود را در کادر Feedback نیز دارید و می‌توانید آن‌ها را با لینکدین به اشتراک بگذارید. پس از اتمام کار، دکمه Next را فشار دهید.

البته اگر حساب Premium داشته باشید، قبل از دیلیت اکانت لینکدین باید به عضویت Basic برگردید. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که مجددا رمز عبور خود را بنویسید تا فرایند حذف حساب کامل شود. این کار را نیز انجام دهید و روی دکمه Close Account بزنید.

دکمه دیلیت اکانت لینکدین

غیر فعال‌سازی موقت حساب کاربری لینکدین

اگر در حال حاضر استفاده‌ای از حساب لینکدین خود ندارید، اما نمی‌خواهید عواقب حذف حساب نیز دامن‌تان را بگیرد، می‌توانید از گزینه غیر فعال‌سازی موقت یا Hibernating کمک بگیرید. برای انجام این کار، ابتدا از طریق سایت لینکدین، وارد حساب کاربری خود شوید و از گوشه سمت راست صفحه، منوی Me را باز و گزینه Setting & Privacy را انتخاب کنید.

باز کردن صفحه تنظیمات لینکدین

سپس در سمت چپ صفحه، گزینه Account preferences را بزنید، تا قسمت Account management پایین بروید و گزینه Hibernate account را برگزینید.

غیر فعال کردن موقت اکانت لینکدین

در مرحله بعد، دلیل انجام کار خود را انتخاب کنید (البته این گزینه اختیاری است) و گزینه Next را بزنید. در نهایت برای غیر فعال کردن موقت، رمز عبور خود را در کادر Password بنویسید. توجه داشته باشید که اگر مدیر گروه لینکدین هستید یا با یک محصول سازمانی ارتباط دارید، با مراحل بیشتری در این قسمت مواجه خواهید شد.

چگونه بدون لاگین کردن، حساب لینکدین را حذف کنیم؟‌

متاسفانه این کار ممکن نیست. با این حال در صورتی که رمز عبور حساب کاربری لینکدین خود را گم یا فراموش کرده‌اید نیز همچنان می‌توانید حساب خود را حذف کنید. در ادامه این مقاله، روش کار را به شکلی مختصر و کارآمد می‌آموزید.

به این منظور در صفحه اصلی سایت لینکدین، روی گزینه Sign-in بزنید. سپس ایمیل متصل به حساب را در اولین کادر بنویسید. بعد باید گزینه Forgot Password را در کنار کادر رمز عبور انتخاب کنید. به این شکل لینکی برای تغییر رمز عبور به ایمیل شما ارسال می‌شود. بعد از تغییر رمز، به صفحه سایت برگردید، وارد شوید و حساب خود را به راحتی حذف کنید. در صورت فراموشی ایمیل و رمز عبور نیز باید از صفحه Help لینکدین کمک بگیرید.

حذف حساب لینکدین چقدر طول می‌کشد؟‌

حداکثر هفت روز طول می‌کشد تا لینکدین تمام اطلاعات شما را از سرورهای خود حذف کند. با این حال به محض دیلیت اکانت لینکدین، تمام اطلاعات مخاطبین و پروفایل شما پاک خواهند شد. این یعنی اگر در آینده فکر برگشت به لینکدین به سرتان زد، باید حسابی کاملا جدید بسازید و اندورس‌ها و کانکشن های خود را از نو به دست آورید.

با این وجود، حتی پس از هفت روز نیز این امکان وجود دارد که همچنان بتوانید حساب خود را در موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل و بینگ پیدا کنید. علت بروز این اتفاق آن است که موتورهای جست‌وجو معمولا دیرتر از وب‌سایت‌های مجزا به‌روزرسانی می‌شوند. کافی است چند هفته صبر کنید تا موتورهای جست‌وجو نیز در نهایت حافظه کش پنهان خود را پاک و نتایج را بروزرسانی کنند. همچنین خوب است در ذهن داشته باشید که لینکدین قبل از حذف حساب این امکان را به شما می‌دهد که یک کپی از تمام داده‌های خود دانلود کنید.

بکاپ گرفتن از اطلاعات حساب لینکدین

اگر یک کپی از داده‌های خود داشته باشید، حتی پس از دیلیت اکانت لینکدین نیز می‌توانید همچنان مطالبی که پست کرده‌اید یا همینطور کانکشن‌های خود را ببینید. البته اگر کانکشن‌ها آدرس ایمیل خود را Private کرده باشند، امکان مشاهده آن در داده‌هایی که دانلود کرده‌اید، نخواهید داشت. کپی گرفتن از داده‌ها کاری مفید است، اما در زمینه فعالیت‌ها و دسترسی به اطلاعات لینکدین شما، منبعی آنقدرها جامع و کارآمد محسوب نمی‌شود.

برای بکاپ گرفتن از داده خود، وارد حساب شوید و گزینه Setting & Privacy را انتخاب کنید. سپس در بخش Data Privacy، گزینه How LinkedIn uses your data را برگزیده و گزینه Get a copy of your data را در همین صفحه انتخاب کنید. در مرحله بعد، باید تیک داده‌هایی که می‌خواهید کپی شوند را بزنید.

بکاپ داده های لینکدین

لینکدین در بازه زمانی ۱۰ دقیقه الی دو روز دیگر، تمام فایل‌های داده درخواستی را برای شما ارسال خواهد کرد.

سخن پایانی

دلایل زیادی برای دیلیت اکانت لینکدین وجود دارد. مثلا ممکن است حساب‌تان هک شده باشد و بخواهید از حریم خصوصی خود حفاظت کنید. یا شاید هم از شبکه‌های اجتماعی خسته شده‌اید و می‌دانید که حذف حساب کاربری، مشکلات را تا حد زیادی حل می‌کند. با این حال خوب است قبل از مطالعه روش‌های حذف اکانت در این مقاله، با بکاپ گرفتن از اطلاعات خود، مطمئن شوید که داده‌های مهم را از دست نخواهید داد. به علاوه روش غیر فعال کردن موقت حساب را نیز در همین مطلب آموزش داده‌ایم که اگر هنوز راجع به ترک کامل لینکدین اطمینان ندارید، گزینه خوبی برای امتحان است.

بر اساس رای ۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Business InsiderVPN Overview
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *