نحوه فعال‌سازی مکانیزم ثبت خطاها در فایل پیکربندی وردپرس

۳۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
نحوه فعال‌سازی مکانیزم ثبت خطاها در فایل پیکربندی وردپرس

چگونگی تنظیم گزارش خطا در فایل پیکربندی وردپرس

فایل wp-config در وردپرس تنها برای کنترل تنظیمات سایت‌های وردپرسی کاربرد ندارد. بلکه از آن می‌توان برای یافتن و اصلاح خطاهای وردپرس هم می‌توان استفاده کرد. در این مقاله نحوه انجام این کار را آموزش می‌دهیم:

چرا و چه زمان باید از فایل Wp-config برای خطایابی وردپرس استفاده کرد؟

فایل wp-config.php فایل تنظیمات وردپرس است که تنظیمات مهم وردپرس توسط آن انجام می‌شود. این تنظیمات به وب سایت می‌گویند که چگونه به بانک داده متصل شود. برای ایجاد جدول‌ها در بانک از چه پیشوندی باید استفاده شود و همچنین این فایل برای امن‌تر کردن وردپرس کلیدهای احراز هویت ایجاد می‌کند.

جدا از تنظیمات پیش‌فرض Wp-config از این فایل می‌توان برای چندین پارامتر دیگر نیز استفاده کرد. این فایل می‌تواند حالت رفع عیب وردپرس را فعال کند و خطاهای وردپرس را ثبت کند. این کار به مدیران سایت برای یافتن این خطاها و برطرف کردن آنها کمک می‌کند. در لیست خطاها، پلاگین و اسکریپتی که باعث رخدادن خطا شده است مشخص شده است. بنابراین می‌توان گفت که وجود این لیست برای مدیران سایت کاملاً ارزنده است.

چگونه قابلیت خطایابی را در فایل WP-Config فعال کنیم؟

اول، شما باید فایل Wp-config.php را ویرایش کنید. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای FTP Client و یا Cpanel سرور خود استفاده کنید.

فایل wp-config.php در ریشه اصلی سایت قرار دارد. (در واقع در ریشه اصلی محل نصب وردپرس روی سرور قرار دارد.) فایل را در یک نرم‌افزار ویرایشگر متن باز کنید. در انتهای کدهای موجود در این فایل کلید اینتر را زده و عبارت زیر را تایپ کنید

1define( 'WP_DEBUG', true );

این کد ممکن است در این فایل موجود باشد ولی مقدار آن روی False تنظیم شده باشد. در این صورت نیازی به تایپ دوباره نیست، صرفاً عبارت False را با True جایگزین کنید.

این خط به تنهایی برای فعال کردن حالت رفع عیب وردپرس کافی است. اما برای این که خطاهای سایت در بانک داده لیست شوند باید دستور زیر را نیز اضافه کرد:

1define( 'WP_DEBUG_LOG', true );

فایل را ذخیره و روی هاست خود بارگذاری کنید و با جایگزینی آن با فایل قبلی موافقت کنید.

مشاهده خطاهای سایت وردپرسی

ابتدا باید وارد سایت وردپرسی خود شوید و به صفحاتی که پیام خطا می‌دهند، بروید. سپس باید به سرور خود متصل شوید می‌توانید از Cpanel یا نرم‌افزارهای Ftp برای این کار استفاده کنید. در پوشه‌ای که وردپرس در آن نصب شده است. یک پوشه به نام wp-content وجود دارد در داخل آن فایل debug.log را بیابید.

شما می‌توانید این فایل را دانلود کنید، فایل را باز کنید تمام پیام‌های خطا و اخطارها در این فایل لیست شده‌اند. ضمناً مکان رخ دادن این خطا نیز درج شده است.

امیدواریم که این آموزش به شما برای تنظیمات ایجاد فایل نمایش خطاهای وردپرس به شما کمک کرده باشد.

اگر مایل هستید تا مطالب مرتبط با این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، شاید آموزش‌های زیر بتوانند برای شما مفید باشند:

--

منبع

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *