مهم ترین مهارت های مورد نیاز شرکت ها در سال ۱۴۰۱ + منابع یادگیری

۳۳۱۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
مهم ترین مهارت های مورد نیاز شرکت ها در سال ۱۴۰۱ + منابع یادگیری

پاسخ به این سوال که، کارمندان و کسب و کارها بیشتر برای چه مهارت‌هایی ارزش قائل هستند، به یادگیری شما جهت می‌دهد. «لینکدین» (LinkedIn) داده‌های بیش از 660 میلیون متخصص و 20 میلیون شغل را بررسی کرده است و فهرستی از مهارت‌هایی را انتشار داده است که بیشتر مورد تقاضا هستند. اهداف شما در سال ۱۴۰۱ هرچه که باشد، یادگیری این مهارت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در فرصت‌های پیش‌رو متمایز باشید. اگر می‌خواهید پروژه‌ای بزرگ را آغاز کنید، شغل جدیدی پیدا کنید یا تیمی را رهبر کنید، این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب ضمن بیان مهارت های مورد نیاز شرکت ها در سال 1401، دوره‌های کاربردی فرادرس برای یادگیری آن‌ها را مطرح می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

قبل از وارد شدن به مبحث اصلی چند آمار در مورد حقوق و دستمزد در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را بررسی کنیم. با توجه به مطالعات، میانه دستمزد در شهر تهران در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۴/۵ میلیون تومان بوده است و رقم انتظاری سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶ میلیون تومان تخمین زده شده است. از طرفی میانه دستمزد در سایر شهرها به‌جز تهران، مبلغ ۳/۵ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ بوده است و رقم انتظاری سال ۱۴۰۰، در حدود ۴/۶ میلیون تومان است. یادگیری مهارت‌های پرتقاضا به شما در افزایش حقوق دریافتی کمک می‌کند.

انواع مهارت های شغلی مورد نیاز شرکت ها

هنگام استخدام، شرکت‌ها ابتدا به دنبال این هستند که آیا متقاضی دانش کافی را برای انجام کار دارد یا خیر. به مهارت‌های لازم  و قابل اندازه‌گیری برای انجام یک شغل خاص، «مهارت‌های سخت» (Hard Skills) می‌گویند. این مهارت‌ها از طریق مدرسه، دانشگاه و تجربه کاری به‌دست می‌آید. اما کارمندان به مهارت‌های دیگری با عنوان «مهارت‌های نرم» (Soft Skills) نیز نیاز دارند که مربوط به شغلی خاص نمی‌شوند. مهارت‌های سخت اغلب در رزومه فهرست می‌شوند یا فرد برای آن‌ها گواهینامه ارائه می‌دهد.

اما مهارت‌های نرم، مهارت‌هایی برای ایجاد روابط بهتر و طولانی‌ با همکاران و مشتریان به شمار می‌آیند. تعریف مهارت‌های نرم دشوار و غیرقابل اندازه‌گیری است. در ادامه به بیان مهارت‌های سخت و نرم لازم برای شرکت‌ها می‌پردازیم.

مهارت‌های نرم

مهارت‌های نرم، مهارت‌های بین‌فردی ضروری هستند که توانایی ما را برای انجام کارها در شغلمان و استفاده از فرصت‌های جدید و پیشِ رو، تقویت می‌کنند یا از بین می‌برند.

فهرست زیر برترین مهارت‌های نرم را در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

  1. خلاقیت
  2. همکاری
  3. متقاعدسازی
  4. هوش هیجانی
  5. انعطاف‌پذیری
  6. مدیریت زمان
  7. مهارت‌های اجتماعی
  8. تصمیم‌گیری
  9. حل مساله
  10. خودانگیزشی
  11. چندوظیفگی
  12. حل تعارض

1. خلاقیت

شرکت‌ها به افرادی نیاز دارند که با رویکردی خلاقانه و همینطور با تفکر خلاق با مشکلات برخورد کنند. از مهندس نرم‌افزار گرفته تا کارشناس منابع انسانی، خلاقیت به همه مشاغل کمک می‌کند.

خلاقیت

2. همکاری

تشکیل تیمی با عملکرد مناسب، کارایی بیشتری نسبت به کار تنها یک نفر دارد. نقاط قوت یک همکار، می‌تواند نقاط ضعف همکار دیگر را پوشش دهد. بنابراین یادگیری مهارت همکاری برای کارمندان ضروری است.

همکاری

3. متقاعدسازی

رهبران و مدیران شرکت‌ها برای استخدام افرادی ارزش قائل هستند که بتوانند «چرایی» امور را توضیح دهند. برای پیشرفت شغلی توانایی خود را در برقرار ارتباط موثر تقویت کنید و سهامداران را متقاعد کنید که بهترین گزینه برای آن‌ها هستید.

4. هوش هیجانی

هوش هیجانی، توانایی درک، سنجش و پاسخگویی به احساسات خود و دیگران است. نیاز به هوش هیجانی در کار، بر اهمیت پاسخگویی موثر به همکاران و تعامل با آن‌ها تکیه می‌کند.

۵. انعطاف‌پذیری

تنها عامل ثابت در زندگی و کار، تغییر است. در سال ۱۴۰۱ به این واقعیت بیشتر توجه کنید و خاصه در موقعیت‌های استرس‌زا، با مثبت‌گرایی و ذهنی باز با مسائل برخورد کنید.

انعطاف پذیری در کار

6. مدیریت زمان

مدیریت زمان، فرآیند سازمان‌دهی، برنامه‌ریزی و تخصیص زمان به فعالیت‌های مختلف است. با استفاده از مدیریت زمان، کارمندان هوشمندانه‌تر کار می‌کنند و نیازی به سخت کار کردن نخواهند داشت.

مدیریت زمان

7. مهارت های اجتماعی

مهارت‌های اجتماعی شامل توانایی ایجاد و حفظ روابط سالم و مفید با افراد و گروه‌های مختلف است. این مهارت‌ها در فضای کاری برای تفاهم بین همکاران، ایجاد تیم و داشتن ارتباطات سازنده با هم است. از نمونه مهارت‌های اجتماعی می‌توان به صبر، احساس همدردی و گوش دادن فعال اشاره کرد. کنترل لحن و زبان بدن هنگام صحبت با مشتری یا همکاران نیز بخشی از مهارت‌های اجتماعی فرد است.

8. تصمیم گیری

مهارت تصمیم‌گیری به اعتماد به نفس مربوط می‌شود. برخی کارمندان احساس ارزشمندی نمی‌کنند و از اشتباه می‌ترسند. این مهارت، انتخاب بین دو یا چند گزینه برای کسب بهترین نتیجه در کمترین زمان است. شناسایی عوامل مهم، تجزیه و تحلیل گزینه‌ها، پیش‌بینی نتایج، در نظر گرفتن ریسک‌های احتمالی و استدلال کردن مهارت‌هایی است که به تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

9. حل مساله

در حل مساله ابتدا باید مشکل تعریف شود و عوامل آن شناسایی شوند. سپس باید راه‌حل‌ها را اولویت‌بندی و از میان آن‌ها انتخاب کنید. با داشتن مهارت حل مساله، قبل از این‌که مشکلی پیش بیاید، کارمندان آماده هستند.

حل مساله

10. خودانگیزشی

همان‌طور که از اسم این مهارت مشخص است، توانایی ایجاد انگیزه فرد در خود است. خودانگیزشی به افراد اجازه می‌دهد در مواجهه با شکست‌ها و مشکلات به جلو حرکت کنند، راه خود را ادامه دهند و تعهد خود را نسبت به خواسته خود نشان دهند. افراد خودانگیخته در محیط کار ابتکار عمل دارند و قبل از آن‌که وظایفشان به آن‌ها گوشزد شود، خود به انجام آن‌ها می‌پردازند.

11. چندوظیفگی

چندوظیفگی، توانایی مدیریت چندین مسئولیت با تمرکز بر یک وظیفه است. برای مثال، پاسخ دادن به تماس‌ها در پذیرش بیمارستان و همزمان، پاسخ به ایمیل‌های مختلف، چندوظیفگی را نشان می‌دهد. این مهارت، امروزه از دید بسیاری از سازمان‌ها مهم است و شرکت‌ها بر این باور هستند که برای بسیاری از موقعیت‌های شغلی، توانایی چندوظیفگی یک ضرورت به حساب می‌آید.

12. حل تعارض

حل تعارض، پرداختن به تفاوت‌ها و یافتن زمینه‌های مشترک است به طوری‌که افراد با صلح و سازش در کنار هم کار کنند. داشتن مهارت حل تعارض به کارمندان کمک می‌کند بدون اصطکاک در روابط با یکدیگر، کار کنند. از جمله مهارت‌هایی که به حل تعارض کمک می‌کند، مهارت مذاکره ، ارتباطات و مدیریت استرس است.

حل تعارض

در راستای بحث مدیریت تعارض، پیش از این در مجله فرادرس مطالب متنوع و خواندنی را منتشر کرده‌ایم که لینک دو مورد از آن‌ها، برای علاقه‌مندان در ادامه آورده شده است:

مهارت‌های سخت

مهارت‌های نرم در مورد چگونگی همکاری با یکدیگر است و مهارت‌های سخت چیزی است که روی آن کار می‌کنیم. سرعت تکامل مهارت‌های سخت بسیار زیاد است. برای مثال در سال ۱۴۰۱ مهارت بلاک چین، به روند مهارت‌های سخت اضافه شده و تقاضای آن رو به افزایش است. مهارت تجزیه و تحلیل کسب و کار که در گذشته نیز اهمیت زیادی داشت، در سال ۱۴۰۱ اهمیت بیشتری پیدا کرده است و یادگیری آن باعث می‌شود فرصت‌های شغلی بیشتری به سمت شما سرازیر شود چراکه شرکت‌ها بیش از قبل به جمع‌آوری داده‌ها می‌پردازند و به افرادی نیاز دارند که با تفسیر این داده‌ها آشنا باشند.

در ادامه، پرتقاضاترین مهارت‌های سخت در سال ۱۴۰۱ را فهرست کرده‌ایم.

  1. بلاک چین
  2. رایانش ابری
  3. استدلال تحلیلی
  4. هوش مصنوعی
  5. طراحی UX و UI
  6. تحلیل کسب و کار
  7. بازاریابی همکاری در فروش
  8. فروش
  9. محاسبات علمی
  10. تولید محتوای ویدیویی
  11. توسعه نرم‌افزارهای موبایل
  12. توسعه بازی‌های کامپیوتری
  13. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
  14. تولید محتوا
  15. دیجیتال مارکتینگ
  16. مهارت‌های مالی
  17. تست نرم‌افزار
  18. پردازش زبان طبیعی
  19. ساخت انیمیشن
  20. علم داده
  21. هنر و طراحی
  22. زبان‌های خارجی
  23. بازاریابی
  24. برنامه‌ریزی استراتژیک
  25. مهارت‌های کامپیوتری
  26. ترجمه
  27. بورس و تحلیل مالی
  28. برنامه نویسی

۱. بلاک چین

بلاک چین در سال ۲۰۰۹ برای پشتیبانی استفاده از ارزهای دیجیتال ایجاد شد. اما روش‌ های جدید بلاک چین برای ذخیره‌سازی، اعتبارسنجی، تایید و انتقال داده از طریق اینترنت تکامل یافته است و ذخیره و ارسال ارزهای دیجیتال با امنیت بیشتری انجام می‌گیرد.

بلاک چین چیست

2. رایانش ابری

شرکت‌های جدید اغلب بر مبنای فضای ابری به‌وجود می‌آیند. بنابراین، به افرادی نیاز دارند که با استفاده از مهارت‌های رایانش ابری، طراحی سیستم‌های ابری را انجام دهند.

رایانش ابری

3. استدلال تحلیلی

داده‌ها زیربنای اصلی هر کسب و کاری را شکل می‌دهند. شرکت‌ها روز به روز بیشتر به جمع‌آوری داده روی می‌آورند بنابراین تقاضا برای حضور افرادی که بتوانند این داده‌ها را تحلیل و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری کنند، در شرکت‌ها رو به افزایش است.

4. هوش مصنوعی

«هوش مصنوعی» (Artificial Intelligence | AI) باعث افزایش بهره‌وری نیروی انسانی می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا محصولات نوآورنه‌تری را به بازار عرضه کنند.

هوش مصنوعی

5. طراحی UI/UX

به نظر می‌رسد میزان توجه مشتریان در فضای آنلاین هر روز در حال کاهش است و افراد به محصولاتی که شهودی نیستند، توجه و علاقه اندکی نشان می‌دهند. به همین دلیل شرکت‌ها به افرادی نیاز دارند که برای محصولات، تجربیات انسانی ایجاد کنند.

رابط کاربری و تجربه کاربری

6. تحلیل کسب و کار

تحلیل کسب و کار از معدود مهارت‌هایی است که هر متخصصی باید آن را بداند، چراکه در بیش‌تر نقش‌های تصمیم‌گیری به آن نیاز است. تحلیل‌گران کسب و کار می‌دانند چگونه روند داده‌ها را استخراج کنند، آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و گزارش بگیرند.

7. بازاریابی همکاری در فروش

با کاهش تبلیغات به شکل سنتی و گسترش شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی همکاری در فروش، از جمله مهارت‌های سخت و پرطرفدار به حساب می‌آید. در این بازاریابی، از شرکا یا اینفلوئنسرهایی استفاده می‌شود که مخاطبان هدف آن‌ها با کسب و کار شما یکسان باشد.

8. فروش

یافتن شرکتی که به دنبال نیروی فروش نباشد کاری دشوار است. شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که بتوانند به طور موثر تیم فروش را مدیریت کنند، درک مناسبی از قیف فروش داشته باشند، با شرکا کار کنند و خوب بفروشند.

فروش

9. محاسبات علمی

محاسبات علمی، به طور معمول توسط متخصصان علم داده و مهندسان و معماران نرم‌افزار ارائه می‌شود. شرکت‌ها بیشتر به افرادی نیاز دارند که بتوانند مدل‌های یادگیری ماشین را توسعه دهند و از برنامه‌هایی مانند پایتون و متلب، رویکردهای آماری و تحلیلی اتخاذ کنند.

10. تولید محتوای ویدیویی

سلیقه افراد به سمت محتوای ویدیویی در حال تغییر است. بنابراین، شرکت‌ها برای تولید محتوا اولویت را به ویدیو می‌دهند. امروزه بازاریابی ویدیویی بیش از پیش مورد توجه شرکت‌ها قرار گرفته است. بنابراین داشتن مهارت‌هایی در این حوزه فرصت‌های مناسبی را برای یافتن شغل در اختیار شما می‌گذارد.

تولید محتوای ویدیویی

11. توسعه نرم‌افزارهای موبایل

توسعه‌دهنده نرم‌افزار موبایل، مهندس کارمپیوتری است که وظایف آن شامل ایجاد، تست و برنامه‌نویسی اپلیکیشن می‌شود. کد زدن، طراحی و مدیریت اپلیکیشن، عیب‌یابی، نظارت بر به‌روزرسانی‌ها و تهدیدهای امنیت اپلیکیشن از جمله وظایف دیگر این افراد به شمار می‌آید.

۱۲. توسعه بازی‌های کامپیوتری

توسعه‌دهندگان بازی کامپیوتری، از ایده‌های طراحان استفاده می‌کنند و از آن بازی می‌سازند. این بازی‌ها برای کامپیوتر، موبایل، کنسول‌های بازی و وب طراحی می‌شوند.

تولید بازی کامپیوتری

13. بازاریابی رسانه های اجتماعی

در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از پلتفرم‌هایی مانند توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام برای ترویج برند استفاده می‌شود. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شامل وظایفی هم‌چون تدوین اهداف و استراتژی‌ها، تولید محتوا، مدیریت پروژه و تجزیه و تحلیل است.

14. تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا برای پلتفرم‌های دیجیتال، محتوا تولید می‌کند. از جمله وظایف او می‌توان به انتشار، تدوین، نوشتن متن، ایجاد اینفوگرافیک و محتوای بصری برای کمپین‌های بازاریابی، وب‌سایت، وبلاگ، ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

15. دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ از جمله مهارت های مورد نیاز شرکت ها در سال 1401 است. دیجیتال مارکترها می‌توانند نقش‌های چندگانه‌ای را به خود بگیرند. آن‌ها از کانال‌های دیجیتال مختلف مانند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ و غیره استفاده می‌کنند تا به مشتریان دسترسی پیدا کنند، آگاهی از برند را افزایش دهند و محصولات و خدمات را تبلیغ کنند.

16. مهارت‌های مالی

مهارتهای مالی نیز دسته دیگری از مهارت‌های سخت هستند. از جمله مشاغل در بخش مالی می‌توان به حسابداری، تحلیل و پیش‌بینی بازار، بودجه‌بندی، مدیریت سرمایه‌گذاری، دفترداری و مدیریت مالی اشاره کرد. یادگیری نرم‌افزارهای مالی و حسابداری فرصت‌های شغلی زیادی را پیش‌روی شما قرار خواهد داد. از جمله نرم‌افزارهای عمومی‌تر که در این حوزه کاربرد دارد، اکسل و گوگل شیت است.

17. تست نرم‌افزار

به عنوان کارشناس تست نرم‌افزار، در مرحله تضمین کیفیت نرم‌افزار در شرکت مشغول خواهید شد. از شما خواسته می‌شود آزمایش‌های دستی و خودکار برای اطمینان از مناسب بودن نرم‌افزار انجام دهید و بدین ترتیب هر گونه مشکل در نرم‌افزار قبل استفاده توسط افراد، حل خواهد شد.

18. پردازش زبان طبیعی

«پردازش زبان طبیعی» (Natural Language Processing|NLP) در تلاش است تا تفاوت‌های ظریف زبان انسان را به ماشین بفهماند. این موضوع فناوری استفاده شده در جست‌وجوی صوتی در گوگل است و کاربرد آن روزبه‌روز در حال گسترده‌تر شدن است.

پردازش

19. ساخت انیمیشن

با توجه به ترافیک مصرفی ویدیو، متوجه می‌شویم افراد بیش از پیش طرفدار این نوع محتوا در فضای دیجیتال هستند. بنابراین کسب مهارت در ساخت انیمیشن فرصت‌های شغلی زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

20. علم داده

به زبان ساده وظیفه علم داده، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ایجاد بینش‌های کاربردی است. از جمله وظایف در این شغل می‌توان به به‌کارگیری مدل‌ها برای استخراج ذخایر داده‌های کلان، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای شناسایی الگوها و روندها و تفسیر داده‌ها برای کشف راه‌حل‌ها و فرصت‌ها اشاره کرد.

21. هنر و طراحی

یکی از شغل‌های پرتقاضا در بازارکار، شغل گرافیست است. طراحان گرافیک محتوای بصری مانند ویدیو، پوستر، بیلبورد، لوگو، پست‌های شبکه اجتماعی، بسته‌بندی، اینفوگرافیک و بسیاری موارد دیگر را طراحی می‌کنند. بهتر است متقاضیان این شغل با روانشناسی رنگ‌ها در بازاریابی آشنا باشند. از جمله شغل‌های پردرآمد در این حوزه طراحی UI/UX است. آشنایی با نرم‌افزارهای طراحی ادوبی و سایر نرم‌افزارهای طراحی، ویدیو و انیمیشن‌سازی در این شغل کاربرد دارد.

در ادامه مهارت های مورد نیاز شرکت ها در سال 1401 در رشته گرافیک را فهرست کرده‌ایم.

برخی از نرم‌افزارهای کاربردی در این حوزه در زیر فهرست شده‌اند.

گرافیست

۲۲. زبان‌های خارجی

شرکت‌های بازرگانی و گردشگری، بیش از بقیه به این مهارت نیاز دارند. در بعضی مشاغل فرد باید به چند زبان مسلط باشد. سطح و نوع زبان‌های خارجی، یکی از مواردی است که باید در رزومه کاری عنوان شود. بهتر است مدارک مرتبط با زبان‌های خارجی نیز به رزومه ضمیمه شوند. نمره آیلتس، تافل و دولینگو از جمله این مدارک است.

۲۳. بازاریابی

شغل‌ها و مهارت های مورد نیاز شرکت‌ها در سال 1401 در حوزه بازاریابی شامل تحلیل‌گر بازار، مدیر بازاریابی، مدیر توسعه کسب و کار، روابط عمومی، کپی‌رایتر، طراح گرافیست و مدیر تبلیغات است. شرکت‌ها باید موقعیت خود را در بازار و در مقیسه با رقبا بدانند، همچنین محصولات خود را تعریف و آن‌ها را قیمت‌گذاری کنند. این موارد به‌اضافه تدوین و اجرای استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات، همه در حوزه بازاریابی جای دارد.

۲۴. برنامه‌ریزی استراتژیک

برنامه‌ریزی استراتژیک یکی از مهارت های مورد نیاز شرکت‌ ها در سال 1401 است و برای تعیین اولویت‌ها، منابع و تقویت نقاط قوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از برنامه‌ریزی استراتژیک، شرکت‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که کارمندان، شرکا و سهامداران، همکی در راستای اهداف سازمان به فعالیت می‌پردازند.

استراتژی

۲۵. مهارت‌های کامپیوتری پایه

مهارت‌های کامپیوتر مانند مدیریت ایمیل، وارد کردن داده، تایپ و مدیریت رسانه‌های اجتماعی، از جمله مهارت های مورد نیاز شرکت ها در سال 1401 است. سواد کامپیوتر در پیدا کردن شغل موردنظر نقش مهمی دارد. بیشتر شرکت‌ها، هنگام استخدام افراد از آن‌ها مهارت‌هایی مانند آشنایی با نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس، ابزارهای ارتباطی مانند اسکایپ و زوم، ابزارهای برنامه‌ریزی مانند «Google Calendar» را می خواهند.

۲۶. ترجمه

بزرگ‌ترین مانع در راه جهانی شدن و ارتباطات، «زبان» است. مهارت ترجمه یکی از مهارت های مورد نیاز شرکت ها در سال 1401 است که بیشتر در دارالترجمه‌ها، شرکت‌ها بازرگانی و گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زبان خارجی

۲۷. بورس و تحلیل مالی

سواد مالی از جمله مهارت‌هایی است که به فرد کمک می‌کند تا انتخاب‌های صحیحی برای سرمایه‌گذاری داشته باشد. علاوه براین، شرکت‌ها نیز به چنین مهارت‌هایی نیاز دارند. فردی که بتواند بازارهای مالی را تجزیه و تحلیل و دارایی‌های شرکت را مدیریت کند، به خصوص در شرکت‌های بزرگ و چندملیتی مورد نیاز است.

۲۸. برنامه نویسی

برنامه نویسی دنیای بسیار وسیعی دارد و مشاغل متعدد و متنوعی در آن تعریف شده است. با ظهور و گسترش اینترنت، کسب و کارها نیاز دارند تا با داشتن وب‌سایت و اپلیکیشن در فضای دیجیتال با سایرین رقابت کنند. بخشی مشاغل این حوزه در فهرست زیر آمده است.

  • توسعه‌ دهنده «Front-End»
  • توسعه‌ دهنده «Back-End»
  • توسعه دهنده «Full-Stack»
  • تحلیل‌گر سیستم‌های کامپیوتری
  • تحلیل‌گر داده
  • برنامه نویس
  • کارشناس پایگاه داده

برنامه نویسی

سوالات متداول پیرامون مهارت های مورد نیاز شرکت ها در سال 1401

در ادامه سوالات متداول پیرامون مهارت های مورد نیاز شرکت ها در سال 1401 را بررسی می‌کنیم.

مهارت های لازم برای کار اداری شامل چیست ؟

علاوه بر داشتن مهارت‌های نرم مانند همکاری، انعطاف‌پذیری، خلاقیت و مدیریت زمان، باید به مهارت‌های کامپیوتر، تایپ، نرم‌افزارهای آفیس، ثبت گزارشات، طبقه‌بندی، بایگانی و دفترداری مسلط باشید.

چگونه مهارت های نرم افزاری را در رزومه معرفی کنیم ؟

مهارت‌های نرم‌افزاری از آفیس تا کدهای برنامه نویسی را شامل می‌شوند. برخی مهارت‌ها مانند تایپ و آفیس کلی‌تر هستند و برخی دیگر شامل مباحث تخصصی‌تر می‌شوند. با توجه به موقعیت شغلی که برای آن رزومه ارسال می‌کنید، نرم‌افزارهای مرتبط را ذکر کنید. برای مثال اگر برنامه‌نویس هستید از شما توقع می‌رود تا زبان‌های برنامه‌نویسی و سطح تسلط خود را در رزومه بیاورید و اگر طراح گرافیست هستید، باید نرم‌افزارهای طراحی را ذکر کنید. توجه داشته باشید از عنوان کردن مهارت‌های غیر مرتبط به شغل بپرهیزید و در هر بار درخواست برای شغلی، رزومه خود را مطابق با نیازهای آن شغل بنویسید.

بهترین حرفه ها برای یادگیری چیست ؟

براساس مطالعات، پرتقاضاترین مهارت‌ها از سوی شرکت‌ها در سال 1401 شامل بلاک چین، برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ، علم داده، هوش مصنوعی، رایانش ابری و طراحی UI/UX است.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
edgepointlearninglinkedin
۲ دیدگاه برای «مهم ترین مهارت های مورد نیاز شرکت ها در سال ۱۴۰۱ + منابع یادگیری»

سلام. تمام این مهارت‌ها در حقیقت باید در زبانی سالم و صحیح نوشته یا گفته شوند. چطور در این آموزش‌ها خبری از ویراستاری و درست‌نویسی نیست؟ آیا اهمیتی ندارد یا اینکه در این فهرست فراموش شده؟ این می‌شود که همه این آموزش‌ها ارائه می‌شوند؛ ولی همراه با انواع غلط‌های املایی و فاصله‌گذاری‌ها نادرست و لحن و نحو بیمار و غیره. این می‌شود که یک کارمند از نوشتن یک جمله سالم هم عاجز است.

با سلام؛

از بازخورد شما بسیار سپاس‌گزاریم. متن دوباره بازبینی شد. نکته‌های موردنظر شما مورد بررسی قرار گرفت و از این‌که مطالعه مطلب، شما را قدری آزرده کرد، عذرخواهی می‌کنیم. امیدواریم مطالب آینده مجله فرادرس برای شما مفید باشند.

با تشکر از همراهی شما با مجله فرادرس‌

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *