معرفی و آشنایی با پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس

۳۴۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
معرفی و آشنایی با پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس

اگر صاحب کسب و کاری باشید یا بخشی از فرایند جذب نیروی انسانی یک شرکت را به عهده داشته باشید، همیشه با چالش جذب نیروهای کاری متعهد روبرو بوده‌اید. داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های برتر، تنها ملاک جذب نیروی انسانی مناسب نیست بلکه آگاهی همزمان از مهارت‌های نرم و سخت است که محیط کاری پویا و جذابی فراهم می‌کند تا در کنار آن، همه اعضای سازمان، بهره‌وری خود را افزایش دهند و در کنار هم رشد کنند. از این‌رو، آموزش‌های سازمانی نقش پررنگ‌تری را در ایجاد چنین محیط پویایی ایفا می‌کنند که در ادامه، به اهمیت این موضوع می‌پردازیم.

آموزش سازمانی چیست؟

در تعریفی ساده، آموزش سازمانی به فرایند انتقال دانش و مهارت از طریق سازمان می‌گویند. این نوع از آموزش، کارکنان را برای شغل فعلی تربیت می‌کند اما آن‌ها را برای شغل‌ها و مسئولیت‌های آینده نیز آماده می‌کند.

این آموزش‌ها از طریق فرایندهای مختلفی انجام می‌گیرند و از آموزش شروع به کار نیروهای جدید گرفته تا توسعه مهارت‌های فنی و وظایف کاری را شامل می‌شوند. بسیاری از سازمان‌ها، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی آموزش نیروهای خود می‌کنند و با این کار، سه هدف زیر محقق می‌شود.

  • افزایش انگیزه کارکنان
  • افزایش بهره‌وری
  • بهبود کیفیت کار

کارکنانی که از این طریق آموزش ببینند،‌ پایبندی بیشتری به محیط کار خود دارند و عملکرد آن‌ها نیز بهتر خواهد بود. این آموزش‌ها با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرند که ازجمله آن‌ها می‌توان به آموزش‌های کلاسی و آنلاین اشاره کرد.

اهمیت آموزش سازمانی

بهره‌گیری از آموزش‌های سازمانی، مزایایی دارد که در فهرست زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • هزینه بالای خروج کارکنان: استخدام نیروی کار جدید هیچ‌گاه آسان نبوده است. آمارها نشان می‌دهند که استخدام نیروی کار جدید، هزینه‌ای برابر با ۲۰ درصد هزینه سالیانه کارمند را شامل می‌شود و این میزان برای کارکنان رده‌بالای سازمان تا بیش از ۲۰۰ درصد هم می‌رسد.
  • بهره‌وری بیشتر: اگر کارکنان شرکت به‌کمک روش‌هایی مناسب‌تر، وظایف و کارها را با بازدهی بیشتری انجام دهند، هم سرعت انجام این کارها بیشتر می‌شود و هم رضایت مشتریان و مراجعه‌کنندگان نیز بیشتر می‌شود.
  • دستیابی به استانداردهای بالاتر شغلی: این‌که کارها با سرعت بیشتری انجام شوند، لزوما نقطه قوتی به شمار نمی‌آید بلکه زمانی این مهم ارزش پیدا می‌کند که وظیفه‌ها به‌درستی و با کمترین خطا - و گاهی بدون خطا - انجام شوند.
  • بهبود خدمات به مشتری: از دست دادن مشتریان هم همانند خروج کارکنان، هزینه‌های زیادی را به‌همراه دارد. به همین دلیل، اگر کارکنان را به‌درستی آموزش دهید تا رضایت مشتری را هم جلب کنند، صرفه‌جویی بسیار زیادی در هزینه‌ها انجام شده است.

هزینه آموزش سازمانی

موارد گفته شده در بالا، زمانی مفید است که کل فرایند آموزش، هزینه پایینی را برای سازمان به‌همراه داشته باشد. یکی از این روش‌ها، استفاده از آموزش‌های آنلاین است. البته آموزش‌های آنلاین، به‌تنهایی هزینه پایینی دارند اما با شیوه‌های مختلفی می‌توان این هزینه پایین را بازهم برای سازمان کاهش داد. ازجمله این شیوه‌ها می‌توان به پنل آموزش‌های سازمانی فرادرس اشاره کرد.

سازمان علمی-آموزشی فرادرس (FaraDars)، بزرگ‌ترین پلتفرم آموزش آنلاین ایران به شمار می‌آید و شعار آن «دانش در دسترس همه، همیشه و همه‌جا» است. دوره‌های متنوعی از آموزش‌های فرادرس توسط استادان برجسته تدریس شده‌اند و کارکنان شرکت‌ها می‌توانند با دسترسی به پنل سازمانی خود، از چنین آموزش‌های باکیفیتی بهره‌مند شوند.

افتخارات فرادرس

ارزش‌های پیشنهادی آموزش‌های فرادرس

تا اینجا با اهمیت آموزش‌های سازمانی آشنا شده‌اید. به همین دلیل، در ادامه، ارزش‌های پیشنهادی آموزش‌های فرادرس را بیان می‌کنیم تا اهمیت آن در آموزش‌های سازمانی، بیشتر نشان داده شود.

  • هزاران ساعت آموزش در حوزه‌های مختلف: تقریبا برای هر حوزه‌ای - از مهارت‌های نرم گرفته تا مهارت‌های سخت - آموزش‌های متنوعی در فرادرس تهیه شده است.
  • دسترسی همیشگی به محتوای آموزش: این آموزش‌ها همیشه در دسترس هستند و محدود به دوره زمانی خاصی نیستند.
  • دسترسی آنی به آموزش‌ها: در هر لحظه، دسترسی به این آموزش‌ها امکان‌پذیر است. هم از طریق اپلیکیشن فرادرس و هم وب‌سایت آن، می‌توان به فیلم‌های آموزشی دسترسی پیدا کرد.
  • آموزش با کمترین هزینه: هزینه‌ای که برای آموزش‌های فرادرس در نظر گرفته شده، پایین‌ترین هزینه در میان همه پلتفرم‌های آموزش آنلاین است. همین امر، با توجه به مزیت‌هایی که پیش‌تر برای آموزش‌های سازمانی ذکر شد، اهمیت آن را برای سازمان‌ها و شرکت‌ها چندبرابر می‌کند.
  • آموزش با کیفیت تضمین شده: همه آموزش‌های فرادرس شامل تضمین کیفیت هستند تا اگر به هر دلیلی، کاربر از کیفیت آموزش رضایت نداشته باشد، هزینه‌های پرداختی او جبران شوند.
  • جامعه میلیونی فرادرس:‌ بر اساس گزارش عملکرد فرادرس در سال ۱۴۰۰، دانشجویان فرادرس به بیش از ۲٫۷ میلیون نفر رسیده‌اند و از این نظر، هر دانشجو، برای یادگیری، با جامعه مخاطب میلیونی همراه می‌شود.
دستاوردهای فرادرس

موضوعات و حوزه های محتوایی آموزش های فرادرس

همان‌طور که گفته شد، برای هریک حوزه‌های مختلف، فیلم‌های آموزشی تهیه شده‌اند و به همین جهت، افراد و سازمان‌ها می‌توانند آموزش‌های موردنظر خود را از میان این موضوعات انتخاب کنند. تصویر زیر، تنوع حوزه‌های محتوایی آموزش‌های فرادرس را بهتر نشان می‌دهد.

آموزش های فرادرس

مزایای آموزش سازمانی

در ابتدای مطلب، درباره اهمیت آموزش‌های سازمانی صحبت کردیم. در ادامه، از نگاه دیگری، مزایای آموزش‌های سازمانی را بررسی می‌کنیم.

ارتقای رضایت شغلی و افزایش کارایی سازمان

زمانی که کارکنان، آموزش‌هایی باکیفیت را از طریق محیط کار خود دریافت و از آن‌ها استفاده کنند، همزمان با افزایش کارایی، رضایت شغلی آن‌ها نیز بیشتر می‌شود چراکه اهمیت خود و وظایف خود را برای سازمان درک کرده‌اند.

علاوه بر این، با توجه به این‌که مهارت‌های نرم و سخت کارکنان، همزمان ارتقا پیدا می‌کند، رضایت شغلی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. در حقیقت، سرمایه‌گذاری روی رشد کارکنان و استفاده آن‌‌ها از آموزش‌ها، سبب تحقق هدف‌های سازمان می‌شود که این هدف‌ها با توجه به توانمندسازی مدیران و مهارت‌های رهبری آن‌ها، با کیفیت بیشتر و خطای کمتری محقق می‌شوند. در این میان می‌توان موارد زیر را از رضایت شغلی کارکنان ذکر کرد.

  • ارتقای همزمان مهارت‌های نرم و سخت کارکنان
  • سرمایه‌گذاری روی رشد کارکنان
  • بهره‌گیری از آموزش برای رسیدن به اهداف کلیدی سازمان
  • توانمندسازی و توسعه مهارت‌های رهبری مدیران
  • کاهش خطاهای انسانی

آموزش هدفمند برای تحقق اهداف سازمان

اگر آموزش‌های سازمانی با نیازسنجی و امکان‌سنجی درست و در راستای هدف‌های سازمان تهیه شوند، در انتهای کار، با افزایش مهارت کارکنان، هدف‌های سازمان نیز با کیفیت و سرعت بالاتری محقق می‌شوند. با انجام چنین مراحلی، نیاز به منابع انسانی متعهد و متخصص تأمین می‌شود. همچنین، از آنجا که چنین آموزش‌هایی، ماندگاری کارکنان را افزایش می‌دهد، با اطمینان بیشتری می‌توان برای هدف‌های بلندمدت شرکت، برنامه‌ریزی کرد چراکه حضور همین کارکنان در آموزش‌های بعدی، می‌تواند افزایش بیشتر بهره‌وری را به‌همراه داشته باشد.

مزایای رقابتی سازمان‌هایی با فرهنگ یادگیری قوی

آموزش سازمانی، فرایندی برد-برد به شمار می‌آید و همزمان با افزایش بهره‌وری کارکنان و رضایت شغلی آن‌ها، صاحبان کسب و کار نیز از آن سود می‌برند. بر اساس آمارها، سازمان‌هایی که کارکنان مناسب با بازدهی بالا را تربیت کرده باشند، تا ۴۶ درصد احتمال بیشتری برای ورود اولیه به بازارهای رقابتی دارند.

همین مورد سبب می‌شود تا با ورود سریع‌تر به بازار، آمادگی بیشتری هم برای پاسخ به نیازهای آینده بازار داشته باشند و در نهایت، مشتریان نیز از این کسب‌وکار رضایت بیشتری خواهند داشت چراکه تمامی موارد و نیازها از قبل پیش‌بینی شده‌اند و فرایند پاسخ‌گویی به مشتریان، بهتر انجام می‌شود.

مزایای رقابتی یادگیری قوی برای سازمان‌ها
مزایای رقابتی سازمان‌هایی با فرهنگ یادگیری قوی

پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس

پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس، سیستمی یکپارچه برای یادگیری است و سازمان‌ها این امکان را دارند که آموزش‌های کاربردی فرادرس را با هزینه بسیار پایین تهیه و کل سازمان را با آن تجهیز کنند. همچنین، کارکنان تازه‌وارد با دسترسی به این پنل، آموزش‌های بدو ورود را بهتر یاد می‌گیرند و این فرایند، خودکارسازی می‌شود و رصد کل فرایند یادگیری نیز امکان‌پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس و ثبت درخواست دموی رایگان + اینجا کلیک کنید

ویژگی‌های کلیدی پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس

ویژگی‌های مهم پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس را می‌توان در فهرست زیر خلاصه کرد.

  • دسترسی به بیش از ۵۰۰۰ عنوان فیلم آموزش مهارت‌های نرم و سخت: علاوه بر مهارت‌های سخت ازجمله آموزش نرم‌افزارهای تخصصی، مهارت‌های نرم مانند مدیریت خشم و یادگیری رفتار سازمانی نیز اهمیت بالایی در ارتقای سطح بهره‌وری کارکنان دارند و با توجه به تنوع آموزش‌های فرادرس، دسترسی به آن‌ها نیز ساده‌تر خواهد بود.
  • پنل اختصاصی مدیران با دسترسی مدیریتی گوناگون: با دسترسی‌های مختلفی که این پنل برای مدیران فراهم می‌کند، آموزش‌ها را می‌توان در سطوح مختلف، در اختیار سایر مدیران و کارکنان قرار داد.
  • هزینه پایین: هزینه‌ای که برای این آموزش‌ها در نظر گرفته شده، به ازای هر ۲۰۰ ساعت، ۹ هزار تومان است و این هزینه، پایین‌ترین هزینه در میان شرکت‌های رقیب به شمار می‌آید.
  • سنجش میزان پیشرفت مطالعاتی هر فرد: زمانی که آموزشی را به یکی از کارکنان ارائه می‌دهید، درصد پیشرفت او یا سایر کارکنان برای آموزش مربوطه از طریق پنل سازمانی امکان‌پذیر است.
  • امکان تعریف کاربران نامحدود برای هر سازمان:‌ البته هر سازمان، تعداد محدودی کارمند یا مدیر دارد. اما گاهی ممکن است سازمانی بخواهد برای خانواده‌های هریک از کارکنان خود نیز آموزش‌هایی را در نظر بگیرد یا حتی بخواهد جامعه وسیع‌تری را پوشش دهد. در چنین شرایطی، امکان تعریف کاربران نامحدود نیز وجود دارد.
  • برگزاری دوره‌های آموزشی و وبینارهای اختصاصی در صورت نیاز: هدف آموزش‌های آنلاین این است که در هر لحظه و در هر مکانی در دسترس باشند و گاهی برای بهبود بهتر ارائه این آموزش‌ها نیاز به برگزاری وبینارهای اختصاصی و دوره‌های آموزشی مختلفی است که در صورت نیاز، این امکان نیز در پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس، فراهم است.

سازمان‌های همکار پتلفرم آموزش سازمانی فرادرس

سازمان‌های دولتی و خصوصی کشور نیز از این امکان پلتفرم سازمانی فرادرس استفاده کرده‌اند که در تصویر زیر، نام و لوگوی تعدادی از این سازمان‌های همکار آورده شده است.

سازمان‌های همکار پتلفرم آموزش سازمانی فرادرس

طرح‌های پیشنهادی فرادرس برای سازمان‌ها

برای تهیه بسته سفارشی متناسب با نیاز خود، فرادرس طرح‌‌‌های مختلفی را در نظر گرفته و پلن‌های مالی آن بر اساس تعداد آموزش و کاربران موردنیاز سازمان، متغیر است. به این ترتیب، کسب و کارهای مختلف، به ازای تعداد همکاران و آموزش‌های موردنیاز خود می‌توانند برنامه‌ریزی و بسته‌ها را تهیه کنند. برای آگاهی از پلن‌های مالی متنوع پلتفرم سازمانی فرادرس، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس و ثبت درخواست دموی رایگان + اینجا کلیک کنید

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *